;
coinex

قرص ضد کرونا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد

تلاش‌ها برای پیدا کردن درمانی سریع و ساده برای ویروس منحوس کرونا سرانجام نتیجه داد و قرص ضد کرونا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد .

طبق نتایج اولیه شرکت مرک، قرص خانگی ضد ویروس کرونا احتمال ابتلای افراد، بستری شدن و از دنیا رفتن آن‌ها را به نصف کاهش خواهد داد. این قرص که داروی ضد ویروسی به نام مولنوپیراویر است، در افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری شدید با دارونما مقایسه گردید.

قرص ضد کرونا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد

طبق گفته‌ی شرکت مرک، از ۳۷۷ نفری که دارونما گرفته‌اند، ۱۴٫۱ درصد یا ۵۱ نفر طی ۲۹ روز از هنگام شروع کارآزمایی بستری شدند و هشت نفر فوت کردند اما ۷٫۳ درصد یا ۲۸ نفر از ۳۸۵ بیماری که دارو را گرفتند، در همان مدت در بیمارستان بستری شدند و هیچ کس از دنیا نرفت.

تعداد مشابهی از افرادی که دارو و دارونما را گرفتند از عوارض جانبی آن گلایه داشتند ولی درافراد کمتری از افراد در گروه دارو این عوارض سبب توقف درمان شد. البته لازم به ذکر است که نوع عوارض جانبی همچنان ناشناخته است.

قرص ضد کرونا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد

تقریبا ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در کارآزمایی موقت درگیر گونه‌های گاما، دلتا یا مو ویروس کرونا بودند. براساس گزارشات، مولنوپیراویر به اندازه‌ای که در برابر نسخه‌های اولیه‌ی ویروس اثر داشت، در برابر گونه‌های تازه‌تر نیز اثرگذار بود.

پیدا کردن داروهایی برای اوایل عفونت آسان نبوده و اکنون تنها بعضی از آنتی‌بادی‌های تولیدی در آزمایشگاه برای استفاده در بیمارانی که اخیرا مبتلا شده‌اند و آن‌قدر بیمار نیستند که در بیمارستان بستری شوند، تأیید گردیده است. این آنتی‌بادی‌ها فقط از راه وریدی قابل استفاده هستند که برای بعضی استفاده از آن سخت است.

وندی هولمن، مدیر اجرایی ریجبک بیوتراپیوتیکس (Ridgeback Biotherapeutics)، طی اعلامیه مطبوعاتی گفت: «درمان‌های ضد ویروسی که بتوانند در خانه مصرف شوند تا افراد مبتلا به کووید ۱۹ را در خارج از بیمارستان نگه دارند، به‌شدت مورد نیاز هستند.» ریجبک و مرک برای تولید مولنوپیراویر با هم همکاری داشتند و سود آن را نیز با هم تقسیم می‌کنند

مرک نیز در این باره می‌گوید خواهد توانست تا پایان سال جاری تا ۱۰ میلیون دوز مولنوپیراویر بسازد. این شرکت با تولیدکننده‌های داروهای عمومی در بیش از ۱۰۰ کشور کم در آمد و متوسط قرارداد بسته است تا آن‌ها هم دارو را بسازند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قرص ضد کرونا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر