;
coinex

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) ؛ هرآنچه لازم است بدانیم!

ماجرای کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) که با شبکه نتورک مارکتینگ بادران در ارتباط بوده است چیست؟ برای اطلاع از جزئیات تا انتها با ما باشید.

جوان بودن بازار رمزارزها و  آسان و سریع بودن انجام تراکنش ها در این عرصه موجب شده کلاهبرداران سایبری زیادی به این بازار روی آورند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. بنابراین فعالان این زمینه همیشه می‌بایست قبل از سرمایه گذاری، تحقیقات لازم را انجام دهند.

با وجود تمام این‌ها و البته اطلاع رسانی‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، همچنان برخی کلاهبرداران سایبری کاربران را گول زده و آنها را دچار زیان مالی می‌کنند. یکی از جدیدترین طرح های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال که بیشتر کاربران آن ایرانی هستند، پروژه هرمی کینگ مانی است.

وزارت اطلاعات اعلام کرده است که عناصر شبکه کلاهبرداری King Money بازداشت شده‌اند. کینگ مانی یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان یافته کلاهبرداری در سطح کشور و در حوزه رمزارز بود که اخیرا شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) چه بود؟

کلاهبرداری کینگ مانی و ارتباط آن با یکی از شبکه‌های نتوورک مارکتینگ ایرانی تحت نام بادران باعث شوکه شدن فعالان این زمینه شد. گزارشات منتشر شده حاکی از این است که شرکت بادران به کاربران و زیر مجموعه های خود پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی این ارز را داده است.

شرکت بادران که از سال ۱۳۹۱ مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای را اخذ کرده است، با استفاده از شبکه افراد زیر مجموعه خود نسبت به فروش محصولات مختلف اقدام می‌کرد.

افراد با اعتماد به مدیران شبکه های نتورک مارکتینگ در این رمزارز سرمایه گذاری کرده‌اند. این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در این رمزارز فیک و بی ارزش، مبالغ زیادی را از زیرمجموعه‌های خود گرفته و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمزارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده‌اند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM)
King money بادران / ایران هشدار کینگ مانی / سرنوشت کینگ مانی / کلاهبرداری کینگ مانی

یک منبع آگاه در خصوص جزئیات کلاهبرداری کینگ‌مانی ادعا کرده است:

این افراد با ایجاد نوسانات قیمتی غیرواقعی، اشتیاق مضاعفی را در اعضای شرکت به وجود آوردند و قیمت آن را از ۴ یورو به چندهزار یورو رساندند.

وی در ادامه گفته است که نام کینگ‌مانی به عنوان یک ارز دیجیتال، از اواخر سال ۱۳۹۸ به عنوان وسیله پرداخت پورسانت بازاریاب‌ها، توسط این شرکت معرفی شد و مدت طولی نکشید که عده زیادی از فعالان این شرکت به خرید و فروش این رمز ارز گرایش پیدا کردند.

همچنین با هدایت برخی مدیران و لیدرهای شرکت و ترویج در شبکه بازاریابان، مبالغ زیادی از اشخاص مختلف در قالب سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، گرفته شده است. متاسفانه برخی از مال باختگان که از زیرمجموعه‌های این شرکت بوده‌اند، به منظور تامین سرمایه برای خرید این ارز دیجیتال تقلبی، دست به فروش ملک، خودرو و سایر اموال خود زده‌اند. وی افزود:

متأسفانه سرمایه‌گذاران از بی‌ارزش بودن این ارز دیجیتال غافل بوده و تنها می‌توانستند آن را در دو صرافی غیر مجاز خرید و فروش کنند. همچنین مالباختگان پس از مدتی، متوجه مشکلات مربوط به پرداخت و تبدیل کینگ‌مانی شدند که در پی آن قیمت این رمز ارز جعلی سقوط کرد و ماهیت کینگ مانی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران آشکار شد.

این کلاهبرداری میلیاردی موجب شده بیش از هزاران نفر نیز سرمایه‌های خود را در این ماجرا از دست بدهند. در واقع امروزه پرداخت پورسانت برای معرفی اعضای جدید و ایجاد زیرمجموعه شگرد افراد زیادی شده است و کلاهبرداران نیز با استفاده از این روش، رمزارزهای بی‌ارزش و بدون پشتوانه را ایجاد و به عنوان پورسانت به زیرمجموعه‌های خود می‌دهند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM)
علت افت قیمت کینگ مانی / کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) / سرنوشت کینگ مانی

از این رو مردم عزیز کشورمان باید بیش از پیش در سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتالی مراقب باشند و البته آگاهی شهروندان در این خصوص نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

در گذشته نیز ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جعلی بودن رمزارز کینگ‌مانی به صورت نامشخص به ارتباط کینگ مانی بادران اشاره داشته و گفته بود:

به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعال است پشتوانه این رمزارز بوده و اساساً اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به دلیل حمایت این شرکت بوده است.

در این عملیات، اعضای این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی قرار گرفته است. وزارت اطلاعات نیز باری دیگر به مردم هشدار داد که در زمینه سرمایه گذاری در رمزارزها محتاط باشند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

کینگ مانی چیست ؛ کلاهبرداری کینگ مانی

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM)
King money بادران / کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) / ایران هشدار کینگ مانی

در واقع، king money یک ارز دیجیتال است که برای انجام تراکنش ها در صنعت نتوورک مارکتینگ توسعه یافته است. طبق گفته وب سایت کینگ مانی، این پروژه روی بازاریابی شبکه‌ای تمرکز دارد و بسیاری از شرکت‌های این حوزه از آن حمایت می‌کنند.

به علاوه، در این وبسایت ادعا شده که تعداد توکن‌های این پروژه در طی چهل سال آینده به ۷۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۶۵ عدد می‌رسد. اگر نگاهی به وب سایت کینگ مانی بیاندازیم، می‌بینیم که این پروژه خود را یک شرکت سوئدی معرفی کرده است.

در قسمت ABOUT US، شما می‌توانید به وایت پیپر (White Paper) و نقشه راه (Roadmap) این پروژه دسترسی داشته باشید. اگر نمی‌دانید وایت پیپر چیست، باید گفت توضیحات محصولات، توکن ها و مشکلی که آن پروژه در حال رفع کردنش است را وایت پیپر آن پروژه می‌نامند.

در  این وایت پیپر شش صفحه‌ای، گفته شده است که پروژه کینگ مانی بر روی بازاریابی شبکه‌ای تمرکز دارد و به همین خاطر شرکت‌های نتوورک مارکتنینگ زیادی از آن حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

معمولا در وایت پیپر یک پروژه معتبر، اعضای تیم همراه با عکس، رزومه کامل و اطلاعات شخصی معرفی شده‌اند اما در این وایت پیپر، اعضای تیم تنها با یک آدرس ایمیل و نام‌های مستعار خود را معرفی کرده‌اند.

با توجه به White Paper کینگ مانی، الگوریتم استخراج این رمزارز همانند بیت کوین، الگوریتم SHA-256 بوده و کاربران می‌توانند این ارز دیجیتال را با استفاده از دستگاه های اسیک خود استخراج کنند.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد و کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) را ثابت می‌کند این است که در هیچ کجای وایت پیپر این پروژه، به نودهای شبکه اشاره نشده است و در نتیجه احتمالا بلوک های این شبکه به طور خودکار تولید می شوند که این امر در عرصه ارزهای دیجیتال کاملا غیر ممکن بوده و خود گواهی بر کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) است.

کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM)
علت افت قیمت کینگ مانی / کینگ مانی چیست / سرمایه گذاری در کینگ مانی / کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM)

از طرفی، در نقشه راه یا همان رودمپ این پروژه نیز که پلن‌های آینده آن را نشان می‌دهد، به هیچ برنامه‌ای اشاره نشده است و به بیانی دیگر، اقدامات این پروژه در آینده کاملا مبهم است.

در این Roadmap موارد ساده ای مانند زمان شروع پروژه، زمان انتشار وایت پیپر، تاریخ شروع به کار بلاکچین توکن KIM و لیست شدن این توکن در کوین مارکت کپ ذکر شده است که این موارد هیچ کدام اثباتی برای حقیقی بودن این پروژه محسوب نمی شوند.

البته توجه داشته باشید که لیست شدن این توکن در کوین مارکت کپ کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) را نقض نمی‌کند چرا که وبسایت کوین مارکت کپ، به منظور لیست کردن یک توکن و یا صرافی، موارد ساده ای را در نظر می گیرد که هر کوینی که این موارد را دارا باشد به راحتی می تواند در این وبسایت معرفی شود.

این‌ها مواردی بود که اگر سرمایه گذاران این پروژه از ان مطلع بودند، به کلاهبرداری کینگ مانی پی برده و هیچگاه به سرمایه گذاری در کینگ مانی روی نمی‌آوردند. حال که کلاهبرداران این پروژه دستگیر شدند، امید است به مرور زمان به شاکیان این قضیه رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی (KIM) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر