;
coinex

قطعی مجدد اینستاگرام و واتساپ در طول یک هفته!

در هفته گذشته و هفته جاری چندین بار با قطعی پلتفرم های فیسبوک و اینستاگرام رو به رو شده ایم. معاون این شرکت ها درباره قطعی مجدد اینستاگرام و واتساپ می گوید.

اختلال در شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ زیاد دچار مشکل می‌شوند و امروز نیز مجددا واتساپ و اینستاگرام برای لحظاتی از دسترس خارج شد.

سخنگوی فیسبوک طی بیانیه‌ای از کاربران خود که نتوانسته‌اند در چند روز گذشته به سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند عذرخواهی کرده و اعلام نموده که مشکل را بر طرف کردیم و در چند ساعت آینده باید به روال عادی باز گردیم.

قطعی مجدد اینستاگرام و واتساپ

در طی یک هفته و برای بار دوم شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ برای برخی از کاربران از دسترس خارج شدند. مالک فیسبوک و دیگر پلتفرم‌ها بابت مشکلات پیش آمده از کاربران عذرخواهی کرد اما مشکل کجاست؟

کاربران ناراحتی و اعتراض خود را بار دیگر هم به صورت شوخی و طنز و هم با جدیت تمام طی پیام‌هایی در توئیتر اعلام کردند. مثلا یکی از کاربران می‌گوید که هنوز چهار روز نگذشته که فیسبوک دوباره خراب شده است.

قطعی مجدد اینستاگرام و واتساپ

فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ روز جمعه به مدت ۶ ساعت قطع بودند که همین موضوع باعث شد معاون زیرساخت‌های فیسبوک این مشکلات را به خاطر تغییرات پیکربندی شده در روترهایی بداند که ترافیک را در مرکز داده هماهنگ می‌کنند.

مشکلی را که ذکر کردیم با نام اختصاری BGP یاد می‌شود یعنی سیستمی که دنبال مسیری سریع و آسان  برای جابه‌جایی و رساندن بسته‌های اطلاعاتی است. سامی اسلیم با مقایسه BGP  و ترافیک هوایی گفت:

همان‌طور که کنترل کننده‌های ترافیک هوایی گاهی اوقات در برنامه پروازها تغییر ایجاد می‌کنند، فیسبوک نیز این مسیرها را به روز کرده است.

اگر چه این به روز رسانی خوب بود اما خطای قابل توجهی داشت که آن را طی پیامی که فیسبوک به اینترنت فرستاد فهمیدیم که آن هم قطع کامل سرورهای فیسبوک بود.

در اینجا به این نکته اشاره کنیم که این قطع و وصل شدن‌ها و مشکلات دسترسی در شبکه‌های اجتماعی چیزی غیر معقول و معمولی نیست بلکه طبیعی است. مثلا کاربران در آمریکا سال گذشته حدود ۸۰ مورد قطعی را تجربه کردند. بسیاری از کسب و کارها از فیسبوک استفاده می‌کنند و همین‌طور از روی حساب‌های فیسبوک وارد وب‌سایت‌های دیگر نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قطعی مجدد اینستاگرام و واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر