coinex
راهنمای خرید تکراتو

امتیاز ناامیدکننده شیائومی 11T از DxoMark ؛ فقط 108

شیائومی 11T در مقایسه با شیائومی 11T Pro، امتیاز کمتری را در بنچمارک DxoMark به‌دست آورد. 108 امتیاز برای یک گوشی با برند شیائومی، کمی ناامید کننده است.

بنچمارک DxoMark به‌تازگی دوربین گوشی شیائومی 11T را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را منتشر کرده است. این گوشی، درواقع نسخه میان‌رده از گوشی شیائومی 11T Pro است که یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی 2021 محسوب می‌شود.

شیائومی این‌روزها با گوشی‌های رده‌بالا و میان‌رده خود، بخش عمده‌ای از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص داده است. اخیرا اطلاعاتی هم درباره برند محبوب شیائومی، یعنی ردمی Note 11T منتشر شده که می‌تواند به‌ عنوان یکی از بهترین گوشی‌های 2022 انتخاب شود.

امتیاز ناامیدکننده شیائومی 11T از DxoMark ؛ فقط 108

108 امتیاز برای شیائومی 11T در DxoMark

DxoMark یکی از شرکت‌های معروف و پلتفرم‌های بنچمارک است که در زمینه بررسی و آزمایش دوربین و دوربین گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت اخیرا دوربین شیائومی 11 تی را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد که این گوشی از لحاظ عملکرد دوربین، از گوشی شیائومی 11 تی پرو ضعیف‌تر است.

شیائومی 11T امتیاز کلی 108 را در آزمون‌های بنچمارک به دست آورد. امتیاز این گوشی در بخش قابلیت‌های ثبت عکس 111 بود و از لحاظ زوم و ثبت ویدیو هم به ترتیب، امتیازهای 42 و 105 را کسب کرد. جالب اینجاست که هر دو نسخه‌ 11T و 11T Pro از یک تنظیمات دوربین برخوردار هستند؛ اما نسخه پرو توانست امتیاز بالاتر 117 را از این بنچمارک دریافت کند.

با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که تفاوت پردازنده‌ها باعث این اختلاف بوده است. گوشی شیائومی 11T از سیستم روی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 برخوردار است؛ اما نسخه پرو از سیستم روی تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 بهره می‌برد. بنابر گزارش DxoMark، این تفاوت امتیاز و پردازنده نشان می‌دهد که تراشه، تاثیر زیادی بر کیفیت عکس‌ها دارد.

امتیاز ناامیدکننده شیائومی 11T از DxoMark ؛ فقط 108

اما گوشی شیائومی 11 تی ویژگی‌های مثبت زیادی هم دارد. برای مثال، گزارش DxoMark به قدرت اتوفوکوس دقیق این گوشی در فضاهای داخلی و بیرونی اشاره کرد. علاوه‌براین، نویز کمتر در هنگام ثبت ویدیو از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی محسوب می‌شود. وضوح رنگ و کیفیت آن در ویدیوها هم با جزئیات خوبی ارائه شد که مورد توجه DxoMark قرار گرفت.

اما در بررسی‌های DxoMark مشخص شد که جزئیات در قابلیت ثبت عکس به خوبی ثبت ویدیو نیست. علاوه‌براین، هنگام ثبت عکس،‌ یک تناژ رنگی غیرطبیعی ایجاد می‌شود. عملکرد اتوفوکوس هم در شرایط محیطی با نور کم، پایداری و ثبات مناسبی ندارد.

درباره قابلیت زوم هم باید گفت که جزئیات عکس در شرایط زوم ضعیف عمل می‌کند. عکاسی در شب با این دوربین هم نور مناسب را به شما ارائه نمی‌دهد. تمام این موارد نشان می‌دهند که تراشه تا چه‌اندازه بر قدرت دوربین گوشی‌های هوشمند تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امتیاز ناامیدکننده شیائومی 11T از DxoMark چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر