;
coinex

بهترین جاهای دیدنی تهران ؛ بهترین تفریحات و جاذبه ها

امروز قصد داریم در این مقاله جذاب شما را با چند نمونه از بهترین جاهای دیدنی تهران آشنا کنیم تا هنگام سفر به این شهر پرجاذبه دچار سردرگمی نشوید و بتوانید به‌ خوبی از مکان‌های دیدنی مهم بازدید به عمل آورید.

همان طور که می‌دانید در شهر تهران مکان‌های تفریحی، بناهای تاریخی، مکان‌های مذهبی و جاذبه‌های دیدنی طبیعی بی‌شماری وجود دارد. هر یک از این مکان‌ها ویژگی‌های خاص مربوط به خود را دارند و در تمام فصل‌های سال نیز گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

از این رو اگر شما هم می‌خواهید در تعطیلات‌تان به شهر چهار فصل تهران سفر کنید و جاذبه‌های دیدنی مهم آن را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید و با بهترین مکان های دیدنی تهران زیبا آشنا شوید.

یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایران که همواره گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند، مشهد مقدس است که علاوه‌بر حرم مطهر، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت بازارگاه، برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اقدام کرده و فرصت رزرو بلیط‌ برای سفرهای نوروزی را از دست ندهید.

معرفی چند نمونه از جذاب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی تهران

برخی افراد شهر تهران را به عنوان یک شهر پر جمعیت با آلودگی هوا می‌شناسند؛ اما تهران بزرگ به این ویژگی‌های ناخوشایند محدود نمی‌شود. این شهر طبیعت‌هایی بسیار بکر و نایاب و مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است. در استان تهران علاوه‌بر مکان‌های تفریحی طبیعی، می‌توانید از موزه‌ها، مساجد، بازارها، کلیساها، روستاها، پل‌ها، برج‌ها و کاخ‌های تماشایی زیادی هم بازدید نمایید و لذت ببرید.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، تعداد مکان‌های دیدنی که در این شهر جای گرفته‌اند بسیار زیاد هستند؛ اما ما در ادامه مطلب سعی داریم چند مورد از بهترین جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر مکان‌های مورد نظرتان را برای گردش و تفریح انتخاب کنید.

بهترین جاهای دیدنی تهران ؛ بهترین تفریحات و جاذبه ها
بهترین جاهای دیدنی تهران – روستای برگ جهان

روستای برگ جهان

به‌ طور معمول گردشگران و مسافران زیادی به روستا گردی علاقمند هستند و دوست دارند از روستاهای جدید بازدید کنند. شما نیز اگر به گشت‌ و گذار در روستاها علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در شهر تهران به دیدن یک روستای تماشایی بروید، بهتر است روستای برگ جهان را در لیست مکان‌های مورد نظرتان قرار دهید.

روستای برگ جهان، آب‌ و هوایی بسیار مطلوب دارد و طبیعتی فوق‌العاده جذاب را در خود جای داده‌ است. این روستا در فاصله 50 کیلومتری از شهر تهران واقع شده‌ است و شما می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

در روستای برگ جهان می‌توانید از چشمه‌های خروشان و کوه‌های دیدنی زیادی بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را از تفریح در طبیعت ببرید. در این روستا درختان زیادی وجود دارند که برگ آن‌ها در فصل پاییز به رنگ زرد، قهوه‌ای و قرمز تبدیل می‌شود و روستا جلوه‌ای جذاب‌تر به خود می‌گیرد.

این روستا معمولا در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد؛ اما اگر می‌خواهید منظره‌ای متفاوت و جذاب‌تر را مشاهده کنید، بهتر است در فصل پاییز راهی سفر شوید.

پارک ساعی

یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی تهران که روزانه افراد زیادی به آن‌ جا می‌روند و تفریح می‌کنند، پارک بزرگ ساعی است. این پارک حدود 12 هکتار مساحت دارد و بیش‌ از 15 گونه گیاهی را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

پارک ساعی تهران دارای 6 ورودی است و شما می‌توانید از قسمت‌های مختلفی به آن وارد شوید. در این پارک زیبا امکانات تفریحی و رفاهی زیادی همچون زمین بازی کودکان، زمین‌های ورزشی مختلف، آبشار، جوی، سرویس‌های بهداشتی، برکه، بوفه فروش تنقلات و خوراکی، میز و صندلی، آلاچیق و… نیز در نظر گرفته‌ شده است تا افراد مراجعه کننده در آن‌ جا بتوانند لحظات خوش و به یاد ماندنی را سپری کنند.

بهترین جاهای دیدنی تهران
بهترین مکان های دیدنی تهران – عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از خانه‌های قدیمی و با قدمت در شهر تهران است که می‌توانید آن را در خیابان جمهوری به‌ راحتی پیدا کنید. این عمارت تاریخی به دستور مسعود میرزا، فرزند ناصر الدین‌ شاه در زمینی به وسعت 4000 متر مربع ساخته‌ شده است و زیبایی فوق‌ العاده‌ای دارد.

این عمارت دیدنی که نمونه‌ای از بهترین جاهای دیدنی تهران است، یک باغ سرسبز و چندین بنای دیگر را نیز در خود جای داده است که از جمله این بناها می‌توان عمارت سردر پیاده‌رو، عمارت دیوان ‌خانه، عمارت و حیات خلوت، عمارت حیاط مشیری، عمارت سید جوادی، عمارت حوض خانه و عمارت سفره ‌خانه را نام برد.

در عمارت تاریخی مسعودیه، بخش‌ها و قسمت‌های دیدنی زیادی وجود دارند که با رفتن به آن‌ جا می‌توانید از نزدیک یک معماری ایرانی بسیار باشکوه و متفاوت را مشاهده کنید و در کنار خانواده یا دوستان، لذت ببرید.

کاخ بهارستان

کاخ بهارستان در میدان بهارستان واقع‌ شده است و برخی از افراد آن را با نام عمارت مجلس شورای ملی می‌شناسند. این بنا در سال 1289 قمری توسط میرزا حسین‌ خان سپهسالار قزوینی ساخته شده است و معماری بسیار محکم و استوار دارد.

در حال حاضر قسمتی از این ساختمان زیبا به موزه مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شده است و در بخش‌های دیگر آن نیز به انجام امور تشریفاتی و برگزاری همایش‌های مختلف می‌پردازند.

بهترین جاهای دیدنی تهران
بهترین جاهای دیدنی تهران – پل طبیعت

پل طبیعت

یک نمونه دیگر از بهترین مکان‌ های دیدنی تهران که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، پل زیبای طبیعت است. این پل معروف در عباس‌ آباد واقع شده است و با رفتن به آن‌ جا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌ العاده جذاب از شهر تهران داشته باشید و مناظر بسیار جذابی را مشاهده کنید.

قدم زدن بر روی این پل تماشایی بسیار لذت بخش است، به همین خاطر نیز روزانه افراد زیادی برای قدم به آن جا می‌روند. در طول این پل عابر پیاده زیبا، فضاهایی مختلف با عملکرد گردشگری، فرهنگی و تفریحی نظیر کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز احداث‌ شده است که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن نمایید.

قبرستان ظهیرالدوله

قبرستان ظهیرالدوله نیز به‌ عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران شناخته‌ شده است و شما می‌توانید آن را در انتهای خیابان ظهیرالدوله مشاهده کنید. در این قبرستان می‌توانید از آرامگاه‌های افراد مشهوری همچون ملک‌ الشعرای بهار، فروغ فرخزاد، روح‌ الله خالقی، ایرج میرزا، علی خان ظهیرالدوله، داریوش رفیعی، قمر الملوک وزیری و حسین یاحقی و بسیاری از مشاهیر دیگر بازدید نمایید.

در این قبرستان، باغی باصفا وجود دارد که درخت‌های تنومندی در آن به چشم می‌خورند و فضایی دنج و آرام به وجود آورده‌اند. اگر قصد بازدید از قبرستان جالب ظهیرالدوله را دارید، بهتر است بدانید تنها در روزهای پنجشنبه امکان بازدید از آن وجود دارد.

جاهای دیدنی اطراف تهران
جاهای دیدنی اطراف تهران – آبشار رندان

آبشار رندان

آبشار فوق‌ العاده باشکوه رندان، ارتفاعی حدود 40 متر دارد به همین علت آن را به‌ عنوان دومین آبشار بلند در تهران می‌شناسند. این آبشار در تمام فصل‌های سال زیبایی خود را دارد، اما اگر می‌خواهید بهترین فصل را برای تماشای آن انتخاب کنید، بهتر است در فصل بهار راهی این شهر خوش آب‌ و هوا شوید و از آبشار زیبای رندان بازدید به عمل آورید.

بهتر است بدانید برای رسیدن به این آبشار باید حدود یک ساعت را به پیاده‌روی بپردازید و از پل‌های سنگی و چوبی مختلفی عبور کنید. در بین راه نیز می‌توانید مناظر طبیعی، باغ‌های گیلاس و رودخانه‌های زیادی را مشاهده کنید که برخی از آن‌ها جزو زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می‌روند و ارزش بسیار بالایی دارند.

حمام تاریخی نواب

از جمله دیگر آثار تاریخی مهم در تهران که مربوط به دوره قاجاریه است، می‌توان حمام تاریخی نواب در خیابان 15 خرداد را نام برد. این حمام برای استفاده حداکثری از آب چشمه و جلوگیری از هدر رفتن گرما، مقداری پایین‌تر از سطح زمین ساخته‌ شده است و معماری فوق‌ العاده جذابی دارد.

حمام نواب در سال 1385 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است و امروزه نیز به یک مکان برای عرضه صنایع دستی تبدیل شده‌ است و در آن‌ جا می‌توانید صنایع دستی مختلفی را برای خود تهیه کنید. این حمام قدیمی از بخش‌های مختلفی برخوردار است و این بخش‌ها شامل استخر، سرپینه، خزینه، هشتی، حوضچه و گرمخانه می‌شوند.

بهترین جاهای تفریحی تهران
بهترین جاهای تفریحی تهران – تنگه واشی

تنگه واشی

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران که فضایی دنج و آرام دارد، تنگه واشی است. این تنگه زیبا در 17 کیلومتری فیروزکوه تهران جای گرفته‌ است و بهترین انتخاب برای تعطیلات آخر هفته به شمار می‌رود. با رفتن به این منطقه رویایی می‌توانید در رودخانه‌هایی که آب زلال و خنکی دارند، قدم بزنید و یا این که به آب‌بازی بپردازید.

تنگه واشی جزو تنگه‌های مهم کشورمان است که سالانه گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. در نزدیکی این تنگه محبوب، کوه‌ها، تپه‌ها و جنگل‌های زیادی وجود دارد که زیبایی فضا را چندین برابر کرده‌اند.

موزه رضا عباسی

موزه رضا عباسی، یک موزه جذاب است که به ایران باستان کوچک شهرت یافته و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده‌ است. اکثر آثاری که در این موزه قدیمی به چشم می‌خورند، مربوط به هزاره دوم پیش‌ از میلاد تا دوره قاجار هستند و ارزش تاریخی زیادی دارند.

از جمله با ارزش‌ ترین آثار موجود در این موزه می‌توان تکوک زرین بز که مربوط به دوره مادها است، جام زرین با نقش برجسته گاو مربوط به دوره هخامنشیان، گردنبند طلا مربوط به دوره اشکانی، بدلیجات فیروزه‌ای زیبا و بازو بند زرین دوشیر را نام برد.

این موزه 3 طبقه به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران دارای بخش‌های مختلفی است و در هر یک از این بخش‌ها آثار بی‌نظیری وجود دارد. موزه رضا عباسی به عنوان یکی از بهترین مکان‌ های دیدنی تهران شناخته‌ شده است و می‌توانید آن را در خیابان شریعتی نرسیده به پل سید خندان به‌ راحتی پیدا کنید.

بهترین جاهای دیدنی تهران
بهترین جاهای دیدنی تهران – چشمه اعلا

چشمه اعلا

چشمه اعلا یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی در 45 کیلومتری شهر تهران است که آب آن از بارش برف و باران تأمین می‌شود. آب این چشمه خروشان، امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد و خاصیت درمانی دارد. در اطراف چشمه اعلا، مناظر طبیعی فوق العاده تماشایی وجود دارد و قطعا با رفتن به آن جا حال و هوای‌تان تازه خواهد شد.

دقت داشته باشید چشمه اعلا در فصل‌ زمستان یخ می‌زند و آب آن خشک می‌شود، بنابراین برای داشتن یک سفر به یادماندنی و جذاب، بهتر است در 6 ماهه اول سال راهی سفر شوید و به دیدن این چشمه بی‌نظیر بروید.

بازار تجریش

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران  که موقعیت مکانی عالی دارد، بازار بزرگ تجریش است. این بازار معروف از یک طرف به امامزاده صالح و از طرفی دیگر به میدان تجریش راه دارد و جزو قدیمی‌ ترین مراکز خرید تهران به شمار می‌رود.

با این که ساخت این بازار به سبک قدیمی است اما همچنان زیبایی‌های بی‌نظیری دارد و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. شما نیز اگر به بازارگردی علاقمند هستید، بهتر است حتما به دیدن بازار تجریش بروید و در آن جا علاوه‌بر گشت و گذار، سوغاتی‌های مختلفی را برای خود و عزیزان‌تان تهیه کنید.

این بازار قدیمی سرپوشیده، از سوق‌‌های نسبتا کوچکی تشکیل شده‌ است و یک حسینیه و مسجد قدیمی هم دارد. مسجد و حسینیه بازار تجریش نیز قدمتی بسیار طولانی دارند و از معماری بی‌نظیری برخوردار هستند.

بهترین جاهای دیدنی تهران بهترین تفریحات
بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران – غار بورنیک

غار بورنیک

غار بورنیک جزو یکی از مهم ترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می‌رود و ویژگی‌های بسیار حیرت انگیزی دارد. این غار زیبا در 12 کیلومتری جنوب غربی فیروز کوه و 120 کیلومتری شرق تهران جای گرفته است و می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

غار بورنیک در ارتفاع 1950 متری از سطح دریا واقع شده است و در گذشته افراد زیادی به آن جا پناه برده‌اند. این غار یک محل امن برای زندگی مرم غار نشین بوده است و آب و هوای داخل آن نیز در اغلب اوقات سال، خنک و مطلوب است.

کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس

اگر می‌خواهید از زیباترین و بهترین جاهای تفریحی تهران دیدن نمایید، بهتر است حتما سری به کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس بزنید. این کلیسا در خیابان شهید مصطفی خمینی، به سمت چهارراه مولوی و در کوچه ارامنه جای گرفته است.

کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس در سال 1808میلادی ساخته شده است و معماری بسیار جذابی دارد. این کلیسا در کل حدود 350 متر مربع وسعت دارد اما مساحت بنای کلیسا 50 متر است. کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس دارای یک حیاط زیبا و چندین اتاق دنج نیز هست که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

این سامانه در آستانه آغاز سال نو، خدمات گسترده‌ای را برای رفاه حال مسافران ارائه کرده که از جمله آنها می‌توان به آغاز روند پیش‌فروش بلیط برای سفرهای نوروزی اشاره کرد. از طریق این وب‌سایت می‌توانید از همین حالا، مقصد سفرهای نوروزی خود را انتخاب کرده و به‌راحتی، بلیط اتوبوس و سایر خدمات ویژه بازارگاه را برای خود و خانواده رزرو کنید.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید، تهران در گذشته از آب و هوایی دلنشین برخوردار بود و برخی مناطق آن که از مرکزیت شهر فاصله دارند و از آلودگی در امان مانده‌اند، هنوز هم آب و هوایی مطلوب دارند. در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین جاهای دیدنی تهران را معرفی کنیم؛ اما بهتر است بدانید که جاذبه‌های تهران به همین موارد خلاصه نمی‌شوند. اسم این شهر آنقدر با آلودگی و شلوغی گره خورده که کمتر کسی به جاذبه‌های گردشگری آن اشاره می‌کند و از این نظر، به این شهر زیبا کم‌لطفی می‌شود. اما اگر قصد بازدید از تهران زیبا را دارید، بهترین زمان برای سفر به این شهر در تعطیلات عید نوروز است که شهر نسبتا خلوت می‌شود و آلودگی نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. شما هم می‌توانید از خلوتی شهر استفاده کرده و از مکان‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری آن دیدن کنید.

نظر شما در خصوص بهترین جاهای دیدنی تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر