coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرایط دریافت وام مسکن جوانان 2 میلیارد تومانی چیست؟

در تازه‌ترین اخبار، وام مسکن جوانان 2 میلیارد تومان ذکر شده است. اما شرایط دریافت وام 2 میلیارد تومانی مسکن جوانان چیست؟ برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

وام مسکن جوانان 2 میلیارد تومان اعلام شد. در سال گذشته وام مسکن برای جوانان افزایش زیادی داشت و به 700 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان رسید. امسال هم وام مسکن برای جوانان، حدود یک میلیارد بیشتر از پارسال شد. البته به نظر می‌رسد با توجه به گرانی مسکن این افزایش‌ها ضروری باشند.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان

بر اساس آخرین اطلاعاتی که بانک مرکزی منتشر کرده، مبلغ وام‌مسکن جوانان در سال 1401، 2 میلیارد تومان است. مبلغ وام مسکن جوانان نسبت به پارسال در حدود یک میلیارد تومان بیشتر شده است. البته 2 میلیارد تومان وام مسکن برای جوانان در تهران است. شهرهای بالای 200 هزار نفر 1 میلیارد و 700 میلیون تومان و در سایر مناطق 1 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام شده است.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان

5 تا 15 سال انتظار برای دریافت وام مسکن جوانان

مسئله حاشیه ساز در خصوص دریافت وام 2 میلیارد تومانی مسکن جوانان این است که برای دریافت آن باید از 5 تا 15 سال در انتظار بمانید. نکته‌ای که شاید با اصل مطلب (وام مسکن جوانان) در تضاد باشد. نکته دیگر این است که آیا با وجود تورم و افزایش قیمت‌های هر ماهه و یا حتی هر روزه قیمت‌ها، 15 سال دیگر چند متر خانه در تهران با 2 میلیارد تومان به فروش می‌رود؟

این مسئله نیز بسیار شبیه مشکل خانوار‌هایی است که متقاضی وام مسکن جوانان در دهه 80 بودند و اکنون اعلام می‌کنند که با سر‌رسید این وام، بانک تنها 50 تا 100 میلیون به آنها وام می‌دهد. مبلغی که برای خرید خانه در تهران شاید حتی دیگر کمک هزینه هم نباشد.

اما بانک مرکزی می‌گوید برای دریافت وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان لازم نیست که حتما 15 سال انتظار کشید و خانوار‌ها می‌توانند بعد از 5 سال سپرده‌‌گذاری، از تسهیلات 800 میلیون تومانی بهره‌مند شوند. البته مبلغ این وام هم وابسته به مبلغی است که ماهانه واریز می‌کنند.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان 2 میلیارد تومانی چیست؟

حداقل سپرده گذاری برای وام مسکن جوانان چه قدر است؟

مدت زمانی که خانواده‌ها باید برای دریافت وام‌مسکن جوانان صرف کنند، بین 5 تا 15 سال است. به گفته رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری ماهانه 200 هزار تومان است.

اگر خانواده‌ای ماهانه 400 هزار تومان سپرده کذاری کند، بعد از 15 سال هم سقف وام‌مسکن جوانان را می‌تواند دریافت کند. نرخ سود تسهیلات مسکن برای جوانان بین 6 تا 9 درصد است و مدت بازپرداخت اقساط هم حداکثر 20 سال است.

مبلغ و اقساط وام‌مسکن جوانان هنوز مشخص نشده است اما گفته شده که به زودی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ظر شما درباره وام 2 میلیارد تومانی مسکن جوانان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر