;
coinex

هواپیمای فراصوت جدید اورتور مدت زمان سفر را به نصف کاهش می‌دهد

یک هواپیمای فراصوت جدید به نام اورتور که متعلق به شرکت بوم سوپرسونیک است می‌تواند در مدت زمان 3 ساعت فاصله بین لندن و نیویورک را طی کند.

کمپانی بوم سوپرسونیک اخیرا از یک هواپیمای جدید رونمایی کرده که هواپیمایی فوق‌سریع است و می‌تواند سفرهای هوایی را از لحاظ زمانی متحول کند. آنطور که گفته شده این هواپیما زمان سفرها بر فراز اقیانوس اطلس را به نصف کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

هواپیمای فراصوت جدید اورتور

هواپیمای جدید بوم سوپرسونیک که اوتور نام دارد می‌تواند بین 65 تا 80 مسافر کلاس بیزینس را با سرعتی دوبرابر هواپیماهای امروزی جابجا کند. این شرکت می‌گوید که اورتور می‌تواند زمان پرواز از نیویورک به لندن را به تنها 3.5 ساعت برساند و لس آنجلس به سیدنی را نیز در 8 ساعت طی می‌کند.

از سوی دیگر بوم سوپرسونیک مدعی شده که هواپیمای جدید با سوخت کاملا پایدار هوانوردی می‌کند و با سرعت 1.7 ماخ بر روی آب و کمی کمتر از یک ماخ روی زمین حرکت می‌کند. عدد ماخ نسبت سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت در همان سیال است.

کتی ساویت، رئیس و مدیر ارشد بازرگانی شرکت سوپروسنیک در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو در مصاحبه‌ای با رویترز گفت:

به دلیل برخی تصورات از کنکورد، در حالی که طراحی زیبا داشت و فوق‌العاده سریع بود اما از نظر زیست محیطی و اقتصادی مناسب نبود ایده ساخت این هواپیما پیش روی ما قرار گرفت.

هواپیمای فراصوت جدید اورتور مدت زمان سفر را به نصف کاهش می‌دهد

وی افزود: «از روز اول ما به این نتیجه رسیدیم که سه اصل اصلی طراحی سرعت، ایمنی و از همه مهمتر پایداری است.» مقصود او از پایداری این است که اورتور بتواند با کربن خنثی پرواز کند و سطح سروصدایی که کنکورد ایجاد می‌کرد را کاهش دهد.

این هواپیمای جدید همچنین از نخستین سیستم خودکار کاهش سروصدا در دنیا برخوردار است که پرواز بدون پس سوز آن را میسر می‌کند تا تجربه آرام‌تری برای مسافران و فرودگاه‌ها به ارمغان بیاورد.

این شرکت برنامه دارد تا اولین پرواز این هواپیما در سال 2026 انجام شود. در حال حاضر هنوز گواهینامه این هواپیمای جدید صادر نشده و در نتیجه برنامه‌ریزی شده که اولین پرواز تجاری این محصول، جایی در اواخر دهه فعلی میلادی، یعنی سال 2029 باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هواپیمای فراصوت جدید اورتور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر