;
coinex

بازیگران سریال سفر سبز ؛ بیوگرافی و عکس

سفر سبز یکی از خاطره‌انگیزترین و پربیننده‌ترین مجموعه‌های شبکه سه سیما است. برای آشنایی با بازیگران سریال سفر سبز در این نوشتار تکراتو همراه ما باشید.

سفر سبز در ژانر مذهبی خانوادگی، به کارگردانی محمدحسین لطیفی، یکی از بهترین سریال‌های ابتدای دهه‌ی هشتاد محسوب می‌شود. این سریال در محرم 1401 دوباره از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

در این سریال 15 قسمتی بازیگران مشهور و محبوبی از جمله امین تارخ، پارسا پیروزفر، محمدرضا شریفی‌نیا، لادن مستوفی، گوهر خیراندیش و آزیتا حاجیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر زندگینامه بازیگران سریال سفر سبز ، می‌توانید عکس بازیگران سریال سفر سبز را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال های محرم 1401 [+ساعت پخش و تکرار]

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ [بیوگرافی + خلاصه داستان]

بازیگران سریال سفر سبز

سفر سبز به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و نویسندگی حسین پاکدل، اولین بار سال 1381 از شبکه سه سیما پخش شد و مورد توجه و استقبال بینندگان تلویزیون قرار گرفت. داستان جذاب، اجرای درخشان نقش‌ها توسط بازیگران حرفه‌ای و با تجربه و نیز کارگردانی عالی لطیفی از عوامل موفقیت این سریال هستند.

بازیگران سریال سفر سبز

این سریال در ایران و آلمان فیلمبرداری شده است و علاوه بر بازیگران ایرانی، چند بازیگر خارجی هم در آن به ایفای نقش پرداختند. رناته کن (مادر کارن)، کارل بل (پدر مور)، ملانی هربه (شرلی)، کوامنا اودوم (هس) بازیگران خارجی سریال سفر سبز هستند.

علاوه بر بازیگرانی که نام بردیم، مجید مظفری (سرکیس)، حسن پورشیرازی (فتاحی)، حمیده خیرآبادی (مادر اکبر)، رضا توکلی (امرالهی)، مصطفی طاری (غلام)، معصومه تقی‌پور (مونس)، مرحومه نادیا دلدار گلچین (زن حاج رضا)، هایده حائری (خاله ژنی)، حمید مهین‌دوست (سیاوش)، سپنتا سمندریان (بابک)، رحمان باقریان (ژرژ) و افشین نخعی (عباس) دیگر هنرپیشه‌هایی هستند که در این مجموعه بازی کردند.

در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال سفر سبز و خلاصه‌ای از داستان آن می‌پردازیم.

لادن مستوفی

بازیگران سریال سفر سبز

لادن مستوفی زاده‌ی بیستم اسفند ماه سال 1351 در شهرستان تنکابن است. او تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه‌تمام رها کرد و وارد دنیای بازیگری شد. زهرا، نام اصلی این بازیگر توامند کشورمان است.

مستوفی در 22 سالگی با بازی در فیلم فاخر روز واقعه (سال 1373) وارد سینما شد. وی پس از بازی در مجموعه تلویزیونی دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی، مشهور شد.

لادن مستوفی همسر شهرام اسدی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس صاحب نام، و نیز خواهر لاله مستوفی منشی صحنه سینمای ایران است. او در بسیاری از فیلم‌هایی که اسدی کارگردانی آن را بر عهده داشته به نقش‌آفرینی پرداخته است که از جمله آنها می‌توان به فیلم روز واقعه و مجموعه تلویزیونی شیخ بهایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

 

پارسا پیروزفر

بازیگران سریال سفر سبز

پارسا پیروزفر در بیست‌ودوم شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در تهران به متولد شد. او دارای مدرک لیسانس رشته‌ی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است.

پیروزفر در سال 1371 زمانی که 20 سال داشت، با نقش‌آفرینی در تئاتر وارد دنیای بازیگری شد. او دو سال بعد برای بازی در نقش مرد زاهد در فیلم پری که از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی است، جلوی دوربین رفت.

پارسا پیروزفر در سال 1374 با ایفای نقش در سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده، در اوج جوانی محبوب و مشهور شد و این آغازی شد برای بازی درخشان او در بهترین سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی و نیز نقش‌آفرینی ماندگارش در تئاتر که جوایز بسیاری از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی برای او به ارمغان آورد.

وی از ابتدای بازیگری در انتخاب نقش‌هایش وسواس خاصی داشته و فیلمنامه آثاری که در آن‌ها بازی کرده برایش بااهمیت بوده است. او علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر بسیار پرکار بوده و توانست در سال 1395 موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شود.

پیروزفر در سال 1389 برای بازی در سریال در چشم باد، تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی را از دوازدهمین دوره‌ی جشن دنیای تصویر دریافت کرد. سفر سبز نیز یکی از بهترین سریال های پارسا پیروزفر است.

پارسا پیروزفر یکی از بهترین و خوش‌چهره‌ترین بازیگران کشورمان است که نخواست ستاره شود و مسیری برای بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون برگزید تا از ستاره شدن دور بماند و بی‌حاشیه به کارش ادامه دهد

ایشان علاوه بر بازیگری در سایر رشته‌های هنری از جمله نقاشی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، ساخت تیزر، مجسمه‌سازی، طراحی صحنه و لباس، کارگردانی تئاتر، ترجمه و داوری جشنواره‌ها نیز مشغول به فعالیت است.

سپنتا سمندریان

بازیگران سریال سفر سبز
عکس بازیگران سریال سفر سبز

در ادمه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال سفر سبز می‌رسیم به سپنتا سمندریان که نقش بابک، نوه‌ی حاج رضا را در این مجموعه ایفای کرد. او متولد دهه‌ی هفتاد و فرزند شهرزاد پتگر و محمود سمندریان است. سپنتا توسط ایرج کریمی وارد سینما شد.

او در فیلم «از کنار هم می‌گذریم» و «خانه‌ای روی آب» و همچنین تله فیلم آیین دلبری نقش‌آفرینی کرده است. سریال مذهبی سفر سبز و مجموعه شیخ بهایی از کارهای تلویزیونی سمندریان هستند.

سپنتا سمندریان جایزه «بهترین بازیگر نوجوان» در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مریلا زارعی ؛ از زیر سقف دودی تا هناس

بهترین فیلم های خسرو شکیبایی [16 فیلم برتر]

آزیتا حاجیان

بازیگران سریال سفر سبز

آزیتا حاجیان در بیست و یکم دی ماه سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد. او اصالتا اهل خمینی شهر بوده و دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر است. مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا که هر دو در عرصه بازیگری فعالیت دارند، دختران وی هستند.

آغاز فعالیت هنری حاجیان از ۱۳۵۴ با بازی در نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» رقم خورد. آزیتا حاجیان در نمایش‌های بسیاری بازی کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» اشاره کرد.

آزیتا حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با نقش‌آفرینی در فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز نمود. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

هایده حائری

بازیگران سریال سفر سبز
عکس بازیگران سریال سفر سبز

هایده حائری متولد بیست و هشتم اسفند ماه سال ۱۳۳۳ در تهران است. نخستین تجربه‌های نمایشی او اجرای سروده‌هایی از احمد شاملو در تلویزیون ملی ایران بود. شروع فعالیت هنری نمایشی ایشان در ایران از سال ۱۳۶۷ با نمایش «بلیت تئاتر و شش نمایش همراه» بود.

حائری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته تئاتر از دانشگاه «ویلیام پَترسون» نیوجرسی در آمریکا دریافت کرده است. وی در سال ۱۳۸۱ موفق به کسب مدرک دکتری در رشته «پژوهش هنر» (گرایش هنرهای نمایشی) از دانشگاه هنر ایران شد.

حائری پس از بازگشت به ایران در دانشگاه فارابی استخدام شد. ایشان ۴۰ سال استاد دانشگاه بوده‌ و در حال حاضر بازنشسته شده‌ است. هایده حائری در سال ۱۳۷۹ مجری برنامه «آموزش و هنر» بود، این برنامه از شبکه دو سیما پخش می‌شد.

حائری از بستگان داوود رشیدی بازیگر مشهور و احمد شاملو شاعر مطرح ایران است. همسر هایده حائری علی اکبر صارمی یکی از معماران به نام ایران بود که در سال ۹۵ درگذشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تابستان 1400

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

حمیده خیرآبادی

بازیگران سریال سفر سبز

حمیده خیرآبادی در سی‌ام آذر ماه سال ۱۳۰۳ در شهر رشت به دنیا آمد. خیرآبادی پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۲۶ بازیگری را از تئاتر را آغاز کرد و در سال ۱۳۳۲ با فیلم میهن‌پرست وارد سینما شد.

نام هنری ایشان تا قبل از انقلاب نادره بود. خیرآبادی با آغاز موج نوی سینمای ایران در دهه چهل در بسیاری از فیلم‌های کارگردانان مشهوری همچون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و علی حاتمی به ایفای نقش پرداخت.

از فیلم‌هایی که نادره خیرآبادی در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده، می‌توان طوقی ساخته‌ی علی حاتمی، رضا موتوری به کارگردانی مسعود کیمیایی، زرد قناری رخشان بنی‌اعتماد،مادر ساخته‌ی علی حاتمی، شیرین به کارگردانی عباس کیارستمی و اجاره نشینها که از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی است، را نام برد.

سریال آپارتمان، مجموعه پدرسالار و سریال پربیننده‌ی خانه سبز از آثار تلویزیونی حمیده خیرآبادی هستند.

او که لقب مادر سینمای ایران را دارد، در طول سال‌ها فعالیت هنری خود، در بیش از ۱۵۰ فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت که از این نظر میان بازیگران ایرانی رکورددار محسوب می‌شود. خیرآبادی سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.

حمیده خیرآبادی در بامداد سی و یکم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ در سن ۸۵ سالگی و به علت کهولت سن درگذشت. مادر سینمای ایران در قطعه ۶۶ ردیف ۶۹ شماره ۶۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

امین تارخ

بازیگران سریال سفر سبز

امین تارخ متولد بیستم مرداد ماه سال 1332 در شیراز است. او در سال 1356 موفق به دریافت مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران شد. تارخ تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی ادامه داده است. او از بازیگران صاحب نام کشورمان بوده که به تدریس بازیگری نیز مشغول است.

امین تارخ از بازیگران سریال سفر سبز است که نقش حاج رضا را به بهترین شکل ایفا کرد. تارخ در سال 1360 بازیگری را با باری فیلم سینمایی مرگ یزد گرد به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد. ایشان در سال 1363 با بازی در نقش ابن‌سینا، در مجموعه تلویزیونی بوعلی سینا ساخته‌ی مرحوم کیهان رهگذار به شهرت رسید.

این بازیگر با تجربه و توانمند سینمای ایران که به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تئاتر ایران شناخته می‌شود، در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری تارخ در میان بهترین‌های حرفه‌ی خود جای دارند.

ایشان 6 سال پس از تاسیس این مدرسه، مسئولین آن اقدام به برقراری ارتباط با دیگر مدارس بین المللی آموزش بازیگری کردند و امین تارخ به مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی دعوت گردید. ایشان به مدت دو سال با عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس کرد.

امین تارخ چهره‌ی شناخته شده‌ای بوده که علاوه بر بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون و نیز عضویت در هیئت مدیره خانه سینما، به عنوان داور در جشنواره‌های ملی بسیاری حضور داشته است.

امین تارخ با منصوره شادمنش که از بازیگران تئاتر بوده، ازدواج کرده است و سه پسر به نام های مانی، نیما و نامی دارد. هر سه فرزند آن‌ها در زمینه هنر فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

سارا خوئینی‌ها

بازیگران سریال سفر سبز

بیوگرافی بازیگران سریال سفر سبز را با سارا خوئینی‌ها ادامه می‌دهیم، خوئینی‌ها در بیست و دوم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۶۹زمانی که تنها 16 سال داشت، برای اولین بار با ایفای نقش در فیلم ویدئویی «صبحگاه خونین» ساخته فرامرز باصری وارد دنیای بازیگری شد.

وی در سال ۱۳۷۰ با فیلم سینمایی گل‌ها و گلوله‌ها ساخته ناصر مهدی‌پور وارد سینما شد و پس از آن در فیلم تلویزیونی طالع عشق در نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام به ایفای نقش پرداخت. او در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همسر اولش همبازی بود، از نام سارا وثوقی استفاده می‌کرد.

سارا خوئینی‌ها یک خواهر و سه برادر دارد و خودش سومین فرزند خانواده است. ازدواج اول او با چنگیز وثوقی که در نوجوانی و سن ۱۵ سالگی رقم خورده بود، کمتر از دو سال دوام داشت و  منجر به طلاق شد. وی پس چند سال با یوسف مرادیان ازدواج کرد اما این بار هم ازدواج او پایانی تلخ داشت و به طلاق ختم شد. غنچه وثوقی و شایان مرادیان دختر و پسر او از ازدواج اول و دومش هستند.

از بازی سارا خوئینی‌ها در نقش حمیرا در سریال معصومیت از دست رفته به کارگردانی داوود میرباقری، در جشنواره برنامه‌های تلویزیون سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن تقدیر شد.

گوهر خیراندیش

بازیگران سریال سفر سبز

گوهر خیراندیش در یکم شهریور ماه سال 1333 در شیراز به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرده و اکنون بازیگر و مدرس بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون و همچنین گوینده رادیو است.

خیراندیش بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون را ادامه داد تا با بازی در فیلم بانو درخشید. او چه در سینما و چه در تلویزیون در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده‌، که یکی از آن‌ها نقش جمیله گدا در سریال سفر سبز بود، او با گریمی متفاوت و سخت، بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت.

گوهر خیراندیش از گویندگان برنامه صدای‌ عبرت شبکه سراسری رادیو بود. همچنین ایشان یکی از استادان ثابت کانون سینماگران جوان بوده و سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چندین دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

وی از سال 1349 و در دوران دبیرستان وارد گروه تئاتر شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی که او نیز بازیگر بود، آشنا شد و با هم ازدواج کردند. گوهر خیراندیش و همسرش جمشید اسماعیل‌خانی در شیراز به‌ فعالیت تئاتر می‌پرداختند و نیز کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بودند.

ثمره‌ی ازدواج او با جمشید اسماعیل‌خانی یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. جمشید اسماعیل‌خانی، در هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۸۱ بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت. گوهر خیراندیش پس از فوت همسرش ازدواج نکرده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نون خ

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

مجید مظفری

بازیگران سریال سفر سبز

مجید مظفری زاده‌ی بیست و دوم بهمن ماه سال ۱۳۲۹ در تهران است. او فعالیت حرفه‌ای را از سال ۱۳۵۰ آغاز نمود و در سال 1354 با بازی در مجموعه غریبه به کارگردانی محمدعلی زرندی‌فر وارد قاب تلویزیون شد. مظفری یک دوره ۵ ماهه بازیگری را در دانشگاه ون سن پاریس سپری کرد، و سپس به طور حرفه‌ای به بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد.

مجید مظفری با نقش‌آفرینی در فیلم مسافران ساخته‌ی بهرام بیضایی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. وی همچنین برای بازی در فیلم‌های سگ‌کشی، جنگ نفت‌کش‌ها و سایه‌های هجوم نامزد بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شده است. مجید مظفری سال‌هاست ازدواج کرده و تنها یک دختر بنام نیکی دارد.

خلاصه داستان سفر سبز

زوجی مسیحی از آلمان به ایران می‌آیند و یک پسربچه‌ ایرانی را به عنوان فرزند خوانده همراه خود به خارج از کشور می‌برند. آنها در سفر به دیگر کشورها نیز سرپرستی سه پسربچه را به عنوان فرزند خوانده برعهده می‌گیرند.

زمانی که بچه‌ها بزرگ می‌شوند و به سن ۲۵ و ۲۶ سالگی می‌رسند، پدر خانواده پیش از فوت، حقیقت را به آن‌ها می‌‌گوید. پسر ایرانی که دنیل نام دارد و از کودکی تا جوانی خود را در این خانواده‌ی آلمانی سپری کرده است، تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن خانواده واقعیش از آلمان به زادگاهش ایران برگردد.

دنیل پس از رسیدن به ایران با کسانی آشنا می‌شود که به او کمک می‌کنند پدر و مادرش را پیدا کند. اما او در این راه با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بهترین فیلم های الناز شاکردوست 

عوامل سریال سفر سبز

بازیگران سریال سفر سبز

  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • تهیه کننده: مجید اوجی
  • نویسنده: حسین پاکدل
  • مشاور برنامه: علیرضا افخمی
  • طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی
  • جلوه های ویژه: محسن روزبهانی
  • دستیار اول و برنامه ریز: بهرام بهرامیان
  • دستیار دوم کارگردان: حسن لبافی
  • منشی صحنه: گلچهره دانش
  • مدیر تولید: ناصر ملکی
  • مدیر تدارکات: حسین عباسی
  • صدابردار: اصغر شاهوردی
  • صداگذاری و میکس: اسحاق خانزادی
  • تدوین: مهدی حسینی وند
  • موسیقی: کارن همایونفر
  • طراح گریم: عبدالله اسکندری
  • مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی

سوالات متداول

بازیگران سریال سفر سبز چه کسانی هستند؟

امین تارخ، پارسا پیروزفر، محمدرضا شریفی‌نیا، لادن مستوفی، گوهر خیراندیش، آزیتا حاجیان، هایده حائری، سپنتا سمندریان، مجید مظفری، حسن پورشیرازی، مرحومه حمیده خیرآبادی، رضا توکلی از بازیگران اصلی سریال سفر سبز هستند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سفر سبز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر