;
coinex

بهترین سریال های 2022 ؛ فهرست موردانتظارترین سریال های 2022

از قدیم الایام سریال‌های خارجی طرفداران بسیار زیادی داشته‌اند. از این رو در ادامه این نوشتاره به معرفی بهترین سریال های 2022 می‌پردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

جو سریال و سریال دیدن همواره در میان طرفدران پروپاقرص سریال وجود دارد. ما در تکراتو همواره کوشیدیم فهرستی از سریال های مناسب را در دسته بندی‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار دهیم.

همه ما همیشه به دنبال سریال جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش به آن‌ها را به نام خود بزنیم. از این رو ما در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی بهترین سریال های 2022 بپردازیم.

بهترین سریال های 2022

فهرستی از جدیدترین سریال های سال 2022 

ما می‌کوشیم در ادامه این نوشتار لیستی از بهترین سریال سال جدید را در اختیار شما قرار دهیم که متناسب با ذائقه‌های متفاوت باشد. چرا که افراد در انتخاب سریال های محبوب برای تماشا، ذائقه های متفاوتی دارند و در همین راستا ما در تکراتو در دسته بندی های مختلفی را در اختیار شما قرار داده است.

برای مثال اگر به فیلم و سریال‌های ایرانی علاقمند هستید می‌توانید به فهرست بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های طنز ایرانی سری بزنید.

همچنین اگر علاقمند به سریال‌های ترکی هستید به بهترین سریال های ترکی 2022 و بهترین سریال های ترکی 2021 نگاهی بیاندازید. در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین سریال‌ های سال جدید را مشاهده کنید.

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: درام، جنایی
  • کارگردان: استیون نایت
  • ستارگان: کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسون، آنابل والیس، تام هاردی

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) یکی از منحصر به فردترین سریال‌های جنایی و درام بوده که تاکنون پنج فصل این مجموعه به اکران درآمده و تمامی طرفداران این مجموعه در انتظار اکران فصل جدید هستند.

در فصل جدید که فصل آخر سریال است شاهد خواهیم بود که تامی می‌تواند به وفاداری خانوادگی تکیه کند، اما واضح است که روش های قدیمی تجارت آن‌ها در حال از بین رفتن است و این باعث می‌شود تا مایکل برای بازسازی ساختار تجاری خانواده پیشنهاداتی بدهد. در فصل ششم پیکی بلایندرز، احتمالا خانواده و دوستان تامی، رهبری و حتی عقل او را زیر سوال می‌برند.

باز هم سر و کله دشمنان تامی با تهدید‌های جدید شروع می شود، تامی باید تصمیم بگیرد که آیا واقعا می‌خواهد تامی شلبی، رهبر پیکی بلایندرز باشد، یا این که می‌خواهد با استفاده از مشخصات یک مرد مرده به آقای جونز تبدیل شود. این شانس وجود دارد که تامی در فصل ششم راهی برای حفظ قدرت پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

بازی ماهی مرکب (Squid Game)

بهترین سریال های 2022

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: هوانگ دونگ هیوک
  • ستارگان: لی جونگ جه, پارک هه سو, وی ها جون, او یونگ سو

یکی از بهترین سریال های 2022 سریال بازی ماهی مرکب است. این سریال در همان قسمت اول مخاطب را کاملا با خود همراه می‌کند. سریال Squid Game نه‌تنها احساس هم‌دردی مخاطب با شخصیت اصلی را برمی‌انگیزد بلکه با اولین اپیزود موفق به قرار دادن سوالات گوناگون در ذهن مخاطب می‌شود. وقتی اولین قسمت Squid Game به اتمام می‌رسد، هم کاراکتر اصلی شناخته می‌شود و هم اینکه وی چه نیاز شدیدی به کسب پول دارد.

محوریت داستان دوقطبی است؛ طبقه شکست‌خورده و پایمال‌شده در جامعه سرمایه و پول‌محور در برابر طبقه متمول و صاحب سرمایه که به انسان‌ها در سطح اجتماع به‌مثابه کالای مصرفی نگاه می‌کنند. در دوقطبی ترسیم‌شده در این سریال شخصیت‌هایی که نماینده طیف حداکثری جامعه انسانی مدرن هستند با هدف کامیابی بیشتر و تجربه رفاه، طبق قواعد سرمایه‌دارانه دست به تلاش می‌زنند اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

بازی مرکب از جمله سریال های کره ای نتفلیکس است که بسیار محبوب است و استقبال شدید از این سریال باعث شد سازندگان سریال در تلاش برای ساخت فصل دوم باشند. فصل دوم این سریال جدید نتفلیکس 2022 قرار است به زودی چخش شود. با استقبال زیادی که از این سریال شد پیش بینی می‌شود که بازی مرکب برترین سریال نتفلیکس در سال 2022 باشد.

لوسیفر (Lucifer)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: کمدی، درام، جنایی، معمایی
  • کارگردان: تام کاپینوس
  • ستارگان: تام الیس، لورن جرمن، کوین آلخاندرو، دی. بی. وودساید، لزلی-ان برنت، راچل هاریس، تریشا هلفر، ایمی گارسیا، تام ولینگ، اینبار لاوی، برایانا هیلدبرندن

داستان این مجموعه دربارهٔ لوسیفر مورنینگ‌استار، فرشته‌ای جذاب و قدرتمند بوده که به دلیل شورش از بهشت بیرون انداخته شده است. لوسیفر، به عنوان شیطان، خسته از گذراندن میلیون‌ها سال به عنوان ارباب جهنم و مجازات کردن گناهکاران، از زندگی‌اش در جهنم بی‌حوصله و ناراضی می‌شود.

بنابراین برای مخالفت با پدرش، تاج و تخت خود را رها کرده و پادشاهیش را به سمت لس آنجلس، جایی که کلوپ‌شبانه خود، لاکس را اداره می‌کند، رها می‌کند. لوسیفر هنگامی که درگیر پرونده قتلی می‌شود، با کاراگاه کلویی دِکِر ملاقات می‌کند. لوسیفر پس از کمک به اداره پلیس لس آنجلس  در حل پرونده قتل با استفاده از قدرتش در فهمیدن خواسته‌های درونی افراد، به عنوان مشاور، به کلویی در تحقیقات بعدی کمک می‌کند.

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، ترسناک، درام
  • کارگردان: برادران دافر (Duffer brothers)
  • ستارگان: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون

یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 سریال سریال چیزهای عجیب بوده که تا کنون 3 فصل و 25 قسمت از آن پخش شده است. این سریال از سال 2016 در حال پخش بوده و فصل چهارم آن در سال 2022 پخش خواهد شد. داستان این سریال خصوصا در فصل اول درباره پسربچه‌ای‌ست که گم شده و در پی آن اتفاقات عجیبی در شهر می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی تاریخی

بهترین سریال های کره ای

یلواستون (Yellowstone)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: درام
  • کارگردان: تیلور شریدان, جان لینسون
  • ستارگان: کوین کاستنر, لوک گریمز, کلی ریلی, وس بنتلی, کول هاسر, کلسی چو, دنی هوستون, گیل بیرمنگام, کرن پیتمن

اگر بخواهیم یکی از پرطرفدارترین سریال های 2022 را نام ببریم باید به یلواستون (Yellowstone) اشاره کنیم. داستان این مجموعه درباره زندگی مزرعه‌داریست که اهل ایالت مونتانا است.

او بزرگترین مزرعه و ملک این ایالت را داراست و به دلیل واقع شدن این مزرعه در املاک سرخ‌پوست‌ها، همواره درگیری‌هایی بین قبایل سرخ‌پوست و این فرد واقع می‌شود. این مزرعه‌دار با نفوذ، که بازیگر و تهیه‌کننده بزرگ هالیوود، کوین کاستنر بازیگر نقش آن می‌باشد بر تمام سیاستمداران و گله‌داران ایالت نفوذ دارد ولی اوضاع به این منوال باقی نمی‌ماند و رقیبان و دشمنان او همواره در حال دسیسه و مقابله با او هستند. با همه این تلاش‌ها و مشکلات، او امید چندانی به فرزندان خود و حفظ آینده این مزرعه ندارد.

آخرین پادشاهی (The last kingdom)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: درام، تاریخی، ماجراجویی
  • کارگردان: برنارد کورنول‌
  • ستارگان: الکساندر دریمون، دیوید داوسون، توبیاس زانتلمان، امیلی کوکس، آدرین باور، توماس گابریلسون، ژوزسف میلسون، سایمون کونز، هری مک انتایر

آخرین پادشاهی یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی، اقتباس هشت بخشی از سری رمان‌های تاریخی برنارد کورن ول به نام داستان‌های ساکسون است.

در سال ۸۷۲ میلادی قبایل بیگانه مهاجم وایکینگ با حمله گسترده به بریتانیا موفق به تصرف این سرزمین می گردندو تنها یکی از حاکمان آن دوران بریتانیا موفق به محافظت از قلمرو سرزمین خود دربرابر وایکینگ‌ها می‌گردد و او کسی نیست جز آلفرد کبیر پادشاه سرزمینی در جنوب غربی بریتانیا که مقاومت او و تلاشش برای شکست اقوام مهاجم سرآغاز تشکیل انگلستان به عنوان یک کشور در درون جزیره بریتانیا می‌گردد.

اما شخصیت اصلی داستان Bernard Cornwell فردی به نام Uhtred of Bebbanburg بوده که درطول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا در کودکی پدرش کشته و خود به اسارت گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای 

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

بهتره با ساول تماس بگیری (Better call Saul)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: درام
  • کارگردان: وینس گیلیگان، پتر گولد
  • ستارگان: باب ادنکیرک، جاناتان بانکز، مایکل مک‌کین، پاتریک فابین، مایکل ماندو، ریا سیهورن

بهتره با ساول تماس بگیری (Better call Saul) یک مجموعه تلویزیونی ساخته شبکه ای‌ام‌سی آمریکا است که در رابطه با مجموعه‌ی قبلی همین شبکه، بریکینگ بد است و پخش آن از 8 فوریه 2015 در شبکه ای‌ام‌سی آغاز شد.

ادنکیرک در نقش یک وکیل تبه‌کار به اسم جیمز مک‌گیل است که بعدها به ساول گودمن تغییر نام می‌دهد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد. وی پیش‌تر در مجموعهٔ تلویزیونی بریکینگ بد نیز نقش همین وکیل تبه‌کار را بازی کرده بود که در آنجا به والتر وایت کمک می‌کرد.

داستان این مجموعه مربوط به سال 2002 و متمرکز بر زندگی این وکیل و شش سال پیش از ملاقات او با «والتر وایت» در بریکینگ بد است. البته قسمت‌هایی از آینده (ماجراهایی که برای وی بعد از اتمام رابطه‌اش با والتر وایت در بریکنیگ بد اتفاق افتاد) نیز به نمایش در می‌آید. تا به حال پنچ فصل از این مجموعه دوست داشتنی ساخته شده و توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

 سریال وایکینگ والهالا (Vikings: Valhalla)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • ژانر: درام، تاریخی، اکشن
  • کارگردان: مایکل هرست
  • ستارگان: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بیرن، جرج بلگدن، گوستاو اسکاشگورد، دانل لوگ، الکساندر لودویگ

داستان سریال واکینگ ها: والهالا به اوایل قرن یازدهم و ۱۰۰ سال پس از وقایع پایانی سریال اصلی رخ می‌دهد، سال‌ها پس از آن که رگنار لاثبروک (تراویس فیمل) برای اولین بار برای فتح سرزمین‌های فراتر از دریاها آماده شده بود.

این سریال ماجراهای قهرمانانه برخی از معروف‌ترین وایکینگ‌هایی که تا به حال زندگی کرده‌اند را روایت می‌کند – کاشف افسانه‌ای لیف اریکسون (سم کورلت)، خواهر سرسخت او فریدیس اریکسدوتر (فردیا گوستافسون) ، و شاهزاده جاه‌طلب نوردیک هارالد سیگوردسون (لئو سوتر).

درحالی که تنش‌های یمان وایکینگ‌ها و خانواده سلطنتی انگلیس به نقطه شکست خود می‌رسد و خود وایکینگ‌ها بر سر اعتقادات متضاد مسیحی و بت‌پرستی خود درگیر می‌شوند، این سه وایکینگ سفری حماسی را آغاز می‌کنند که آن‌ها را از اقیانوس‌ها و از طریق میدان‌های نبرد، از کاتگات به انگلستان و فراتر از آن می‌برد.

سم کورلت در این سریال نقش «لیف اریکسون» کاوشگر و کاشف مشهور اسکاندیناویایی را بازی می‌کند که گفته می‌شود قرن‌ها قبل از کریستف کلمب به آمریکای شمالی سفر کرده است. انتظار می‌رود این سریال به یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای کمدی

بهترین سریال های کره ای تاریخی

ارو (Arrow)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: ابر قهرمان، درام، اکشن، رازآلود
  • کارگردان: مارک گوگنهایم، اندرو کریسبرگ
  • ستارگان: استیون امل، دیوید رمزی، امیلی بت ریچاردز، کیتی کسیدی، ویلا هلند، پل بلکتورن، کالتن هاینز، کیتی لاتز

یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 سریال ارو بوده که به کارگردانی مارک گوگنهایم، اندرو کریسبرگ ساخته شده است. داستان سریال درباره جوانی به نام الیور کویین بعد از گیر افتادن در یک جزیره به مدت ۵ سال او به خانه خود استارلینگ سیتی بر می‌گردد و با خانواده خود دیدار می‌کند و سعی دارد اتفاقاتی که در آن جزیره برایش افتاده را پنهان نگه دارد.

بعد از اتفاقاتی که در جزیره برای او رخ می‌دهد، تصمیم می‌گیرد تا به یک شورشی تبدیل شود و کسانی که باعث ناامیدی شهرش شده‌اند را با عدالت رو به رو کند.

خانم و آقای اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: اکشن، جنایی، کمدی
  • ستارگان: دونالد گلاور،فرانچسکا سولین

خانم و آقای اسمیت (Mr. & Mrs. Smith) یکی دیگر از سریال های جدید 2022 بوده که دنباله‌ای از فیلم اکشنی با همین نام است. این مجموعه در کنار صحنه‌های اکشن و جنایی از صحنه‌های کمدی هم تشکیل شده است که لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در این مجموعه دوست داشتنی ستارگان محبوبی همچون دونالد گلاور، فیبی والر-بریج، فرانچسکا سولین به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان سریال درباره‌ی زوجی عاشق است که جاسوس هستند و  هویت خود را از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند. در این سریال شاهد پستی و بلندی‌های بسیاری هستید اگر به این فیلم و سریال‌ها علاقمندید این مجموعه جذاب را از دست ندهید.

هالک بانو یا هالک دخت (She Hulk)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی
  • کارگردان: کت کویرو، آنو والیا
  • ستارگان: تاتیانا ماسلانی، مارک رافالو، تیم روث

یکی دیگر از سریال‌هایی که در لیست معرفی سریال های سال 2022 آمده است سریال هالک بانو یا هالک دخت (She Hulk) بوده که به کارگردانی کت کویرو، آنو والیا ساخته شده است. داستان سریال هالک بانو یا هالک دخت (She Hulk) بر پایه‌ی شخصیتی به همین نام، از مارول کامیکس ساخته شده‌ است.

داستان هالک بانو در دنیای سینمایی مارول (MCU) واقع شده‌ است و با فیلم‌های این فرنچایز پیوستگی مداوم دارد. تاتیانا مازلانی در نقش جنیفر والترز (هالک دخت) در کنار سایر بازیگران مارک رافلو، تیم راث، جینجر گونزاگا، رنی الیس گولدزبری و جمیله جمیل ایفای نقش می‌کند.

به همین علت می‌توان این مجموعه دوست داشتنی را در زمره سریال های جدید 2022 قرار داد. اگر به فیلم و سریال‌های مارول علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سریال های مارول 2021 را نیز در تکراتو مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

اختراع آنا (Inventing Anna)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022

 

  • ژانر: درام
  • کارگردان: شوندا رایمز
  • ستارگان: آنا کلامسکی، جولیا گارنر، کیتی لووز، لاورن کاکس

یکی دیگر از سریال‌هایی که در لیست معرفی سریال های سال 2022 آمده است سریال اختراع آنا (Inventing Anna) بوده که به کارگردانی شوندا رایمز در ژانر درام ساخته شده است.

داستان سریال درباره دختر به نام آنا دلوی بوده که شهروندی آلمانی و با اصالت است. او با معرفی خود به عنوان وارث یک خانواده ثروتمند، از خانواده‌های غنی نیویورک، بانک‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها کلاهبرداری می‌کند.

این موضوع باعث ایجاد صحنه‌های جذاب در سریال می‌شود. اگر از طرفدارن سریال‌ها درام و عاشقانه هستید بهترین سریال سال جدید  را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)

بهترین سریال های 2022

  • ژانر: فانتزی، اکشن، ماجرایی
  • کارگردان: جرج آر. آر. مارتین

نمونه‌ای دیگر از جدیدترین سریال های سال 2022 ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) بوده که به کارگردانی جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. این مجموعه بر پایه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین در حال ساخت است.

سریال ارباب حلقه‌ها در عصر دوم سرزمین میانی پیش از وقایع رمان و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. این مجموعه توسط آمازون استودیوز با همکاری تالکین استیت و تراست، هارپرکالینز و نیو لاین سینما تولید می‌شود و پین و مک‌کی به عنوان شورانر فعالیت می‌کنند.

در این سریال در کنار صحنه‌های فانتزی و ماجرایی شاهد صحنه‌های اکشن و مهیجی هم هستید که هیجان بسیاری را به شما القا می‌کند. اگر به این فیلم و سریال‌ها علاقمند هستید بهترین سریال سال جدید را از دست ندهید.

مراسم نیمه‌شب (Midnight Mass)

بهترین سریال های 2022

  • ژانر: درام، فاننتزی، ترسناک
  • کارگردان: مایک فلنگن
  • ستارگان: زک گیلفورد، کیت سیگل، همیش لینکلیتر

سریال مراسم نیمه شب یکی از بهترین سریال های 2022 بوده که به کارگردانی مایک فلنگن ساخته شده است. محتوای این مجموعه در ژانر درام و فانتزی و ترسناک است. داستان سریال Midnight Mass درباره مردم جزیره دور افتاده و عجیبی است، که هم‌زمان با ورود یک کشیش مرموز به آن، رخدادهایی فراطبیعی را تجربه می‌کنند.

می‌توان این مجموعه مهیج را سومین سریال ترسناکی دانست که قرار است از پلتفرم نتفلیکس به اکران در بیاید. اگر از طرفداران فیلم و سریال‌های ترسناک هستید بهترین سریال سال جدید را از دست ندهید.

شوالیه ماه (Moon Knight)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: اکشن، ابرقهرمانی
  • کارگردان: جرمی اسلیتر
  • بازیگران: اسکار آیزاک

یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 شوالیه ماه بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. این مجموعه جذاب به کارگردانی جرمی اسلیتر در ژانر اکشن و ابرقهرمانی ساخته شده است.

داستان سریال درباره یک شخصیت تخیلی و ابرقهرمانانه در کتاب‌های کامیک را روایت می‌کند که با زنده شدن مجدد مارک اسپکتور (با بازی اسکار اسحاق) توسط خدای ماه Khonshu در مصر باستان صحنه‌ها جذابی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های کمدی خارجی

سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های 2022
  • ژانر: کمدی، جنایی
  • کارگردان استرلین هارجو، تایکا ویتیتی
  • ستارگان: Devery Jacobs ،D’Pharaoh Woon ،TaiLane Factor

سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs) نمونه‌ای دیگر از بهترین سریال های 2022 بوده که توسط استرلین هارجو و تایکا وایتیتی تولید شده است. این سریال کمدی درباره چهار نوجوان بومی آمریکایی است، که در یک منطقه رزرو شده در اوکلاهمای شرقی، زندگی می‌کنند و اتفاقات جذاب و خنده‌داری را برای شما به ارمغان می‌آوردند.

شما در این مجموعه صحنه‌های خنده‌داری را مشاهده می‌کنید که از شدت خنده اشک بر چشمانتان جاری می‌شود. این سریال با نام سگ‌های ولگرد نیز شناخته می‌شود. اگر به دنبال سریال های جدید 2022 هستید سریال کمدی سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs) از دست ندهید.

دور دنیا در 80 روز (Around the World in 80 Days)

بهترین سریال های 2022

  • ژانر: ماجرایی، کمدی
  • کارگردان: کالب رانسون، ژول ورن
  • ستارگان: دیوید تنانت، لئونی بنش، پیتر سالیوان

سریال دور دنیا در 80 روز (Around the World in 80 Days) یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 بوده که به کارگردانی کالب رانسون ساخته شده است. این سریال کمدی ماجرایی بر اساس رمان مشهور به همین نام، نوشته ژول ورن ساخته شده است.

داستان حول شخصیت فیلیس فاگ جریان دارد، زیرا او ۲۰۰۰۰ پوند علیه اعضای باشگاه اصلاحات شرط می‌بندد که تنها در هشتاد روز می‌تواند جهان را دور بزند. سایمن کرافورد کالینز، لیونل اوزان و پاسکال برتون از جمله تهیه‌کنندگان این سریال هستند.

این مجموعه جذاب محصول سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا است. از این رو می‌توان این سریال را در زمره جدیدترین سریال های سال 2022 قرار دارد. اگر به سریال‌های کمدی علاقمند هستید این مجموعه دوست داشتنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

مردان کیلتز: سفری جاده ای با سم و گراهام

بهترین سریال های 2022
جدیدترین سریال های سال 2022
  • ژانر: مستند، کمدی، واقعیت
  • کارگردان: کالب رانسون، ژول ورن
  • ستارگان: سم هیوگان، گراهام مک تاویش

نمونه‌ای دیگر از سریال های جدید 2022 سریال مردان کیلتز: سفری جاده ای با سم و گراهام (Men in Kilts: A Roadtrip with Sam and Graham) که به کارگردانی کالب رانسون، ژول ورن ساخته شده است.

در این سریال جذاب و دیدنی، سم هیوین و گراهام مک‌تاویش، راهیه سفری ماجراجویانه می‌شوند و میراث غنی و باارزش کشور اسکاتلند را کشف می‌کنند. آن‌ها به مناطقی با پیشینه تاریخی گوناگون سفر می‌کنند و صحنه‌های جذابی را به نمایش در می‌آورند که بر اساس واقعیت است.

تاج (The Crown)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • ژانر: درام، زندگینامه
  • کارگردان: پیتر مورگان
  • ستارگان: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، جرمی نورتهام، ویکتوریا همیلتون، الکس جنینگز، لیا ویلیامز

نمونه‌ای دیگر از بهترین سریال های 2022 سریال تاج (The Crown) بوده که قرار است در پلتفرم  نتفلیکس به اکران در بیاید. سریال تاج داستان زندگی ملکه الیزابت دوم را و درگیری‌های سیاسی و اجتماعی در نیمه دوم قرن بیستم را به تصویر می‌کشد، این سریال ساخته‌ی پیتر مورگان بوده که برنده‌ی 11 جایزه امی در سال 2021 شده است.

این اثر در 5 فصل ساخته شده که تاکنون 4 فصل 10 قسمتی از آن منتشر شده و انتظار می‌رود فصل پنجم آن در سال 2022 منتشر شود.

از بازیگران این سریال می‌توان به کلر فوی در نقش الیزابت دوم، مت اسمیت در نقش شاهزاده فلیپ، دوک ادینبرو در نقش همسر ملکه، ونسا کربی در نقش شاهدخت مارگارت و آیلین اتکینز، الکس جنینگز، لیا ویلیامز، بن مایل، جان لیسگو در نقش‌های دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) 

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) 

مزرعه کلارکسون (Clarkson’s Farm)

بهترین سریال های 2022
معرفی سریال های سال 2022
  • ژانر: مستند، حقیقت
  • کارگردان: گوین وایت هد
  • ستارگان: جرمی کلارکسون، کالب کوپر، چارلی ایرلند

یکی دیگر از سریال های جدید 2022 مزرعه کلارکسون (Clarkson’s Farm) بوده که مستندی در ژانر اجتماعی در کشور انگلستان است. در این مستند جرمی کلارکسون تلاش می‌کند بدون هیچ تجربه قبلی، مزرعه ای را در حومه شهر اداره کند.

او تلاش می‌کند با بدترین آب و هوا برای کشاورزی، حیواناتی نافرمان، محصولات کشاورزی و پاندمی غیرمنتظره کرونا دست و پنجه نرم کند. اگر از طرفداران مستند‌ هستید این سریال جذاب را از دست ندهید.

شیطان در شهر سفید (The Devil in the White City)

بهترین سریال های 2022
سریال های جدید 2022
  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • ستارگان: لئوناردو دیکاپریو

یکی دیگر از جدیدترین سریال های سال 2022 ، شیطان در شهر سفید (The Devil in the White City) نام دارد که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در ژانر درام و تاریخی ساخته شده است.

در این مجموعه جذاب ستارگان محبوبی همچون لئوناردو دیکاپریو به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این سریال از روی رمان پرفروش اریک لارسون نوشته شده است. سریال The Devil in the White City داستان یک قاتل سریالی به نام دکتر اچ. اچ. هلمز در یک نمایشگاه جهانی در شیکاگوی سال ۱۹۸۳ و یک آرشیتکت دانیل اچ. برنام را دنبال می‌کند.

در ابتدا تام کروز حق ساخت و پخش اقتباس سینمایی این رمان را خرید و قرار بود نقش اصلی آن را بازی کند، اما در ادامه دی کاپریو و در ادامه اسکورسیزی ساخت این پروژه را بدست گرفتند. اگر از طرفداران فیلم و سریال‌های تاریخی و دارم هستید بهترین سریال سال جدید را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

سریال How I Met Your Father 

سریال The Last of Us 

خاندان اژدها (House of the Dragon)

بهترین سریال های 2022
سریال های جدید 2022
  • ژانر: فانتزی
  • بازیگران: پدی کانسیداین، اِما دآرسی، اولیویا کوک، مت اسمیت

یکی دیگر از سریال‌هایی که در لیست معرفی سریال های سال 2022 آمده است سریال خانه اژدها (House of the Dragon) بوده که در ژانر فانتزی ساخته شده است.

در این سریال بی‌نظیز ستارگان محبوبی همچون پدی کانسیداین، اِما دآرسی، اولیویا کوک، مت اسمیت به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان سریال اتفاقات 200 سال قبل را روایت می‌کند.

درست زمانی که هنوز نبرد دنریس تارگرین آغاز نشده‌ بود و خاندان تارگرین به فرمانروایی آگان تارگرین اول در وستروس حکمرانی می‌کردند. این سریال که با غلبه آگان اول بر هفت پادشاهی وستروس آغاز خواهد شد، قرار است فرمانروایی تارگرین‌ها را از ابتدا روایت کند.

خاندان اژدها روی بخش خاصی از تاریخ تارگرین‌ها متمرکز شده‌ است؛ رقص اژدها. در دنباله بازی تاج و تخت شاهد جنگ داخلی خونین و وحشیانه تارگرین‌ها هستیم که 200 سال قبل از حوادث بازی تاج و تخت رخ می‌دهد.

فیلمنامه جذاب این مجموعه فوق العاده باعث شده سریال خانه اژدها (House of the Dragon) در زمره سریال های جدید 2022 قرار بگیرد. تماشای این سریال را به تمامی طرفداران سریال گات پیشنهاد می‌کنیم.

تو (You)

بهترین سریال های 2022
معرفی سریال های سال 2022
  • ژانر: درام، اکشن
  • کارگردان: گرگ برلانتی، سارا گمبل
  • ستارگان: پن بد جلی، الیزابت لیل، ویکتوریا پدرتی، امبر چایلدرز، شای میتچل، جنا اورتگا

یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 سریال تو (You) بوده که طرفداران زیادی دارد. سریال تو بر اساس رمان معروف و پر فروش کرولاین کپنس ساخته شده که داستان مدیر یک فروشگاه کتاب را که به طرز عجیبی به یکی از مشتریان فروشگاه علاقمند می‌شود.

کارگردان این سریال روانشناختی گرگ برلانتی و سارا گمبل بوده از بازیگران درخشان اثر می‌توان به پن بد جلی، الیزابت لیل، ویکتوریا پدرتی، امبر چایلدرز، شای میتچل، جنا اورتگا، جان استیموس، کارملا سومبادو، لوکا پادوان، کریس د لیا، زک چری و نیکول کنگ اشاره کرد. سریال تو محصول کشور آمریکا بوده که تاکنون 3 فصل از آن منتشر شده و نتفلیکس فصل ۴ این سریال را هم تولید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon)

آموزش رابطه (S. Education)

بهترین سریال های 2022
بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • ژانر: کمدی، درام
  • کارگردان: کمدی-درام
  • ستارگان: ایسا باترفیلد، جیلین اندرسون، اما مکی، نکوتی گاتوا، ایمی لو وود، شوتی گتوا، کانر سوییندلز، الیستر پیتری

سریال آموزش رابطه (S.Education) یکی دیگر از بهترین سریال های 2022 به شمار می‌رود. این سریال داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که مادرش مشاور و روانشناس روابط زناشویی است، آموزش رابطه در 3 فصل 8 قسمتی منتشر شده است.

پلتفرم نتفلیکس بعد از استقبال بی‌نظیر بینندگان ساخت فصل چهارم این سریال را تمدید کرد و انتظار می‌رود فصل جدید در سال 2022 منتشر شود. ایسا باترفیلد، جیلین اندرسون، اما مکی، نکوتی گاتوا، ایمی لو وود، شوتی گتوا، کانر سوییندلز و الیستر پیتری در این سریال حضور دارند.

افتر لایف (After Life)

بهترین سریال های 2022

  • ژانر: کمدی سیاه، درام کمدی
  • کارگردان: ریکی جرویز
  • ستارگان: ریکی جرویز، دیان مورگان، تام بسدن، تونی وی

سریال زندگی پس از مرگ مجموعه‌ای درام کمدی است که پخش آن از سال 2020 شروع شده است و فصل آخر آن در سال 2022 پخش شد. این عنوان از فهرست سریال های مورد انتظار 2022 در مجموع در 3 فصل و 18 قسمت به روی آنتن رفته است. داستان درباره نویسنده یک روزنامه است که بعد از مرگ همسرش به دلیل سرطان سینه، زندگی‌اش کاملا دگرگون می‌شود.

داستان سریال جوری نوشته شده است که می‌توان درس‌های بزرگی از آن آموخت و After Life با نگاه متفاوت خود به زندگی، حرف‌های ناگفته زیادی دارد. چیزی که به‌وضوح در تمام لحظات سریال دیده می‌شود این است که ناامیدی و خشم را تنها محبت و صبر خنثی می‌کند.

این سریال طوری ساخته شده که پر از لحظات شاد و غمگین است و می‌توان ژانر آن را کمدی سیاه نامید چرا که حرف‌های آن موجب قهقهه زدن ما نمی‌شوند ولی با طنزی که دارد، حقایق ناراحت کننده را بیان می‌کند.

بهترین سریال های 2022 در یک نگاه:

  • پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)
  • خانم و آقای اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)
  • هالک بانو یا هالک دخت (She Hulk)
  • اختراع آنا (Inventing Anna)
  • مراسم نیمه‌شب (Midnight Mass)
  • ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)
  • شوالیه ماه (Moon Knight)
  • سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs)
  • دور دنیا در 80 روز (Around the World in 80 Days)
  • مردان کیلتز: سفری جاده ای با سم و گراهام (Men in Kilts: A Roadtrip with Sam and Graham)
  • تاج (The Crown)
  • مزرعه کلارکسون (Clarkson’s Farm)
  • شیطان در شهر سفید (The Devil in the White City)
  • تاج و تخت (House of the Dragon)
  • تو (You)
  • آموزش رابطه (S.Education)
  • لوسیفر (Lucifer)
  • سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)
  • یلواستون (Yellowstone)
  • آخرین پادشاهی (The last kingdom)
  • بهتره با ساول تماس بگیری (Better call Saul)
  • سریال وایکینگ والهالا (Vikings: Valhalla)
  • ارو (Arrow)
  • افتر لایف (After Life)

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین سریال های 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    سریال Wednesday را یادتون رفتااا

    پاسخ

    ونزدی کوووووو

    پاسخ

    خیلی از سریالا که شاخصشون اسکویید گیم دوعه از قلم انداختی
    نویسنده باید این سریال های ناشناخته رو از این لیست پاک میکردی جاش سریالهای باحال 2022 رو مثل اسکویید گیم 2 و بتر کال ساول و استرینجر سینگز و لست کینگ دام رو میاوردی

    پاسخ

    خیلی از سریالهای خوبو نگفتید . به جای سریالا های دست دویی مثل شی هالک و مون نایت باید استرینجر ثینگز و بتر کال ساول رو میگفتید ، ترجمه هاوس اف دراگونز رو نوشتید خانه ی اژدها :/

    پاسخ

    سلام این سریال هایی که گفتی بیادهم من نمی‌بینم بین این سریال هافقط پیکی بلایندز و اسپین آف سریال بازی تاج و تخت یاهمون گیم آفترون خوب بود الان شما خیلی سریال های قشنگ رو نگفتی مثلاً اسپین آف سریال وایکینگ ها یاادامه سریال نفرین شده یا احتمالات هم باید میگفتی مثلاً احتمالا فصل9ارو ساخته شده دیدن فصل سومشم احتمال داره2022بیاد ویچرم2022احتمالا تموم شه‌ دیگه خیلی سریال ها دیدم یادم نیست اسمشون زندگی دیان‌هم‌احتمالا2022بسازن

    پاسخ

    اسکویید گیم فصل 2 چی؟

    پاسخ

    لیست خیلی ناقصه مثلا : Better call Saul از مهم ترین ها بود :/

    پاسخ

    لست کینگ دام کووووووو

    پاسخ

    شما سریال yellowstone باحدود سیزده میلیون تماشاگر هفته ای و از بهترین سریالهای تاریخ تلویزیون را کلا از قلم انداخته اید!!!

    پاسخ

    سریال چیزهای عجیب فصل۴ رو نگفتید

    پاسخ