coinex
راهنمای خرید تکراتو

ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی دردسرساز شد!

پس از احضار جک دورسی به دادگاه توسط ایلان ماسک، حالا ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی باعث تشکیل یک پرونده جدید بر علیه این شرکت شده است.

رهبران کمیته سنا و کنگره آمریکا از هر دو جناح، در حال بررسی ادعاهای مطرح شده توسط مدیر امنیت پیشین توییتر هستند. او ادعا کرده که در این پلتفرم «نقایص شدید و فاحشی» از نظر مکانیزم‌های حفاظت در برابر مهاجمان سایبری وجود دارد.

هکر مشهور پیتر زاتکو که در سال 2020 مدیریت بخش امنیت توییتر را به دست گرفت و در ماه ژانویه (دی ماه) این پست را ترک کرد، در شکایتی این شرکت را متهم به استفاده از مکانیزم‌های امنیتی بحث برانگیز و تدابیر ضعیف برای مقابله با اسپم کرده است. همچنین زاتکو ادعا کرده که این شرکت شرایط حریم خصوصی را که با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بر سر آنها به توافق رسیده بود، نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: احضار جک دورسی به دادگاه توسط ایلان ماسک ؛‌‌‌‌ نزاع با توییتر همچنان ادامه دارد

پیگیری ادعای ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پس از مطرح شدن این اتهامات، فرانک پالون نماینده دموکرات، کتی مک‌موریس راجرز نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته انرژی و تجارت به همراه نماینده او در حال ارزیابی مراحل بعدی برای رسیدگی به این موضوع هستند. به گفته آنها این شکایت نشان می‌دهد که کنگره باید با تصویب قوانینی برای حفاظت از حریم خصوصی مشتریان، از اطلاعات مردم حفاظت کند.

ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی

دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا درباره توییتر می‌گوید: «ادعاهای مطرح شده درباره نقایص امنیتی گسترده توییتر، ارایه اطلاعات نادرست به مقامات دولتی توسط مدیران اجرایی این پلتفرم و نفوذ نهادهای اطلاعاتی خارجی به این شرکت نگرانی‌هایی جدی ایجاد کرده است. اگر این ادعاها صحت داشتته باشند، ممکن است خطرات زیادی از نظر امنیت و حریم خصوصی متوجه کاربران توییتر در سرتاسر جهان باشد.»

دفاتر دوربین و چاک گرسلی سناتور آمریکایی اعلام کرده‌اند که گفتگوهای اولیه با زاتکو را شروع کرده‌اند. کمیته اطلاعات سنا هم قصد دارد جلسه‌ای با حضور این افشاگر تشکیل دهد.

ربکا ‌هان، سخنگوی این شرکت در واکنش به ادعای ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی اعلام کرده:

امنیت و حریم خصوصی جزء اولویت‌های همیشگی توییتر بوده است.

به گفته او ادعاهای زاتکو پر از اطلاعات نادرست هستند. هان افزود «توییتر زاتکو را به دلیل ضعف در عملکرد و مدیریت اخراج کرد و ظاهراً او به دنبال فرصتی برای آسیب رساندن به توییتر، مشتریان و سهامداران این شرکت است.»

زاتکو اعلام کرده که به عنوان یکی از اعضای جامعه امنیت سایبری، ثبت این شکایت را وظیفه اخلاقی خودش می‌داند. با توجه به علاقه هر دو حزب به ادعاهای زاتکو ممکن است ادعای ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی باعث شود که کنگره و سنا پس از چندین تلاش ناموفق حالا عزم خودشان را برای قانونمندسازی صنعت فناوری جزم کنند.

ممکن است افشاگری‌های زاتکو بر شکایت توییتر بر علیه ایلان ماسک هم که به دنبال فسخ قرارداد خرید این شرکت است، تأثیر داشته باشند. هر دو طرف این پرونده باید در ماه اکتبر (مهر ماه) در دادگاه حاضر شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جنجال‌های اخیر توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر