;
coinex

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تنوع را دوست دارید و به دنبال غذاهایی لذیذ با طعم‌‌ تازه می‌گردید، بهتر است پرطرفدارترین غذاهای دنیا را بشناسید و با سفر به مناطق مختلف، آن‌ها را امتحان کنید.

همان‌ طور که می‌دانید تنوع غذاهای مختلف در جهان، بسیار بالا است و هر کشور با توجه به ذائقه، اقلیم و شرایط جغرافیایی، غذاهای مختلفی دارند. از این رو نیز انتخاب غذایی محبوب در بین گزینه‌های انبوه، برای اکثر افراد مقداری دشوار است. به همین دلیل ما سعی داریم در ادامه مقاله شما را با چند مورد از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای دنیا آشنا کنیم.

غذاهای بومی و محلی تاثیر زیادی بر جذب گردشگر دارند و افرادی که به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را به امتحان کردن غذاهای منطقه اختصاص می‌دهند. اگر شما هم اهل سفر هستید و به کسب تجربه‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس، سفر ارزان‌تری داشته باشید و تنها بخش کوچکی از بودجه را به هزینه حمل‌ونقل احتصاص دهید. با خرید بلیط اتوبوس از وب‌سایت بازارگاه،‌ از به‌روزترین اطلاعات سفر و شرکت‌های مسافربری مطلع می‌شوید و سفری امن و آرام را تجربه خواهید کرد.

محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیا

با توجه به متنوع بودن غذاهای ایرانی، محلی، بین المللی و فست فودها، ممکن است افراد هنگام انتخاب غذایی لذیذ دچار سردرگمی شوند و ندانند که چه چیزی را انتخاب کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید محبوب ترین غذاها در جهان را بهتر بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله نیز همراه ما بمانید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان
پرطرفدارترین غذاهای دنیا

ژامبون پارما

یکی از خوشمزه‌ ترین و لذیذترین غذاهای ایتالیایی که مطمئنا با امتحان کردن آن شگفت‌زده خواهید شد، ژامبون پارما است. این غذا طعم بسیار لذیذی دارد و با اکثر ذائقه‌ها نیز سازگار است. از این رو اگر زمانی به ایتالیا سفر کردید، حتما ژامبون پارما به همراه سالادهای مختلف را امتحان کنید.

زرشک‌ پلو با مرغ

در این مقاله که به معرفی پرطرفدارترین غذاهای دنیا پرداختیم، جا دارد زرشک‌ پلو با مرغ را هم نام ببریم. این غذای ایرانی از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است و امروزه در مراسمات، مهمانی‌ها و مجالس مختلف از آن بسیار استفاده می‌کنند.

طرز تهیه کردن زرشک‌ پلو با مرغ بسیار راحت است و خیلی سریع هم می‌توان آن را آماده کرد. این غذا علاوه‌بر طعم منحصر به فرد، از ظاهر خوبی نیز برخوردار بوده و زیبایی سفره پذیرایی را چندین برابر می‌کند.

پائلا

اگر با غذاهای دریایی میانه‌ خوبی دارید، پائلا انتخابی فوق‌ العاده برای شما است. این غذای اسپانیایی با استفاده از صدف، خرچنگ و برنج آماده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. ناگفته نماند برای آماده کردن پائلا از سبزیجات و گیاهان معطری نیز بهره می‌گیرند. همچنین شما می‌توانید در کنار آن هر نوع سالاد سبزیجاتی که خواستید، برای خود سفارش دهید و نوش جان کنید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

سام تام

یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهای جهان که برای تهیه کردن آن از مواد مختلفی همچون میگو خشک، آب‌ پرتقال، برنج، بادام‌ زمینی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و سیر استفاده می‌کنند، سام تام است. این غذای تایلندی بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب بوده که به سبزیجات و غذاهای دریایی علاقه‌مند هستند. در بعضی از مناطق برای تهیه کردن سام تام، از ماهی و خرچنگ هم بهره می‌گیرند.

قورمه‌ سبزی

خورشت قورمه سبزی به عنوان یکی از اصیل‌ ترین و با قدمت ترین غذاهای ایرانی شناخته‌ شده و در شهرهای مختلف، با استفاده از مواد متنوع و دستور پخت‌های مختلف ان را تهیه می‌کنند. این غذای خوش عطر و طعم طرفداران زیادی دارد و با استفاده از سبزی خورشتی، گوشت، لوبیا قرمز و لیمو امانی آن را آماده می‌کنند و به همراه برنج نیز سرو می‌شود.

فیش چیپس

فیش چیپس یا همان چیپس ماهی، یک مورد دیگر از پرطرفدارترین غذاهای دنیا است که می‌توانید در انگلستان، طعم‌ متفاوت آن را بچشید. قدمت این غذای محبوب به سال 1860 باز می‌گردد اما ظاهر آن بسیار جذاب و اشتها آور است. در کنار فیش چیپس می‌توانید سالادها و سبزیجات مورد علاقه‌‌تان هم میل کنید و از امتحان کردن غذایی تازه، لذت ببرید.

تاکو

تاکو غذای مکزیکی خوشمزه‌ای است که آن را با استفاده از گوشت گاو کبابی، سالسا، پیاز، روغن، نمک و ادویه‌جات مختلف آماده می‌کنند. این غذای معروف برای تمام سلیقه‌ها مناسب بوده و آن را می‌توانید برای سه وعده صبحانه، شام و ناهار استفاده کنید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

خورشت فسنجان

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای دنیا که اصالت آن به شمال ایران بازمی‌گردد، خورشت فسنجان است. البته این خورشت لذیذ در اکثر شهرها تهیه می‌شود و شما می‌توانید به‌ راحتی آن را در اکثر رستوران‌های سنتی و ایرانی برای خود سفارش دهید.

خورشت فسنجان با استفاده از گوشت، پیاز رنده شده، رب انار و گردو به صورت ملس، ترش یا شیرین می‌تواند درست شود. این خورشت ایرانی را به همراه برنج زعفرانی می‌توانید در هر جایی از ایران که خواستید، به راحتی سفارش دهید و نوش جان کنید.

چیکن پارم

اگر شما هم جزو دوستداران غذاهای گوشت مرغ هستید، بهتر است برای یک‌ بار هم که شده، چیکن پارم یا مرغ پارم را امتحان کنید. این غذا مخصوص کشور استرالیا بوده و با استفاده از سس گوجه‌ فرنگی، فیله‌ مرغ، پنیر موزارلا و فلفل دلمه‌ای به‌ همراه ادویه‌ جات و سبزیجات معطر طبخ می‌شود.

چلومرغ

چلومرغ به‌ عنوان یکی از غذاهای ملی سنگاپور شناخته‌ شده و توانسته در این کشور نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این غذای بی‌نظیر جزو پرطرفدارترین غذاهای دنیا نیز به شمار می‌رود و ظاهر بسیار لذیذی دارد. برای درست کردن چلومرغ سنگاپور، از مرغ سرخ‌ شده، برنج معطر، خیار، سبزی و سس سویا استفاده می‌کنند.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

فاقیات

گوشت گریل شده یا فاقیات، یکی دیگر از غذاهای معروف در مکزیک است که برای آماده کردن آن درون نان پخته‌ شده از آرد گندم یا ذرت، مقداری سبزیجات و گوشت گریل شده می‌ریزند. از جمله محبوب‌ ترین گوشت‌ها برای تهیه کردن این غذا، می‌توان گوشت مرغ را نام برد.

پاستا

امروزه فست فودها در رژیم غذایی افراد مختلف جای ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و با طعم مطلوبی که دارند، توانسته‌اند نظر خیلی‌ها را به خود جلب نمایند. در میان گزینه‌های بی‌شمار، پاستا توانسته جایگاه قابل توجهی را به دست آورد و در لیست محبوب ترین غذاها در جهان قرار بگیرد.

پاستا به‌ عنوان یکی از اصلی‌ترین غذاهای کشور ایتالیا شناخته شده و انواع مختلفی همچون پاستا بیف آلفردو، پاستا چیکن آلفردو، پاستا سبزیجات و گوشت دارد. شما می‌توانید با توجه سلیقه و ذائقه‌تان آن را در انواع مختلفی برای خود تهیه کنید یا این که در رستوران‌های مختلف سفارش دهید.

استیک گاو

از جمله محبوب ترین غذاهای کهن در ژاپن که قدمت آن به 400 سال پیش مربوط می‌شود، می‌توان استیک گاو را نام برد. در زمان‌های قدیم استیک گاو تنها برای پادشاهان ژاپن توسط آشپزهای دربار شاهنشاهی طبخ می‌شده است اما امروزه در اکثر رستوران‌ها و فست فودهای مشهور، می‌توانید این غذای فوق‌ العاده لذیذ را برای خود سفارش دهید و نوش جان کنید.

این غذای پرطرفدار همان‌ طور که از نامش پیدا است، با استفاده از گوشت گاو تازه به‌ همراه سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. البته برخی افراد در کنار این غذا از برنج نیز استفاده می‌کنند.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

همبرگر

یک مورد دیگر از پرطرفدارترین غذاهای دنیا که ریشه آن به کشور آلمان و شهر هامبورگ برمی‌گردد، همبرگر است. این فست‌ فود محبوب در سطح بین‌ المللی نیز طرفداران زیادی دارد و هر منطقه‌ای به گونه‌ای آن را آماده می‌کنند.

همبرگر را می‌توان به همراه پنیر ورقه‌ای، خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو، جعفری و سس میل کرد. در واقع طعم فوق العاده لذیذ این فست فود موجب شهرت جهانی آن شده است و امروزه در هر شهر یا کشوری می‌توان به راحتی اقدام به تهیه کردن آن کرد.

باقالی ‌پلو با ماهیچه

باقالی ‌پلو با ماهیچه یکی دیگر از غذاهای مجلسی ایرانی‌ها است که با توجه به ذائقه و سلیقه شخصی می‌توان آن را با گوشت گوساله یا گوشت گوسفندی تهیه کرد. آماده کردن این غذا کار چندان سختی نیست اما به تجربه و مهارت نیاز دارد تا به بهترین شکل آماده شود.

بنابراین اگر زمانی قصد امتحان کردن محبوب ترین غذاهای دنیا را داشتید، بهتر است باقالی ‌پلو با ماهیچه را فراموش نکنید. این غذای خاص را می‌توانید در اکثر رستوران‌های ایرانی برای خود سفارش دهید.

سیب زمینی

سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در کل دنیا است که می‌توان آن را در کنار ساندویچ‌های مختلف، سالاد و سبزیجات نوش‌ جان کرد. این غذای محبوب را می‌توانید با انواع سس‌ها میل کنید و از طعم لذیذ آن، لذت ببرید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

فلافل

کشورهایی مانند اسرائیل، لبنان، فلسطین و مصر که جزو 4 کشور مطرح در خاورمیانه هستند، ادعا دارند فلافل غذای ملی مربوط به آن‌ها بوده اما لازم است بدانید برای اولین‌ بار این غذا در مصر تهیه‌ شده و سپس سایر شهرها و کشورها اقدام به درست کردن آن کرده‌اند.

این مورد از پرطرفدارترین غذاهای دنیا در واقع ترکیبی از نخود، پیاز، سیب‌ زمینی، گشنیز و ادویه‌جات مختلف است که به صورت چرخ کرده مانند یک توپ کوچک در روغن سرخ می‌شود و سپس همراه با خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو، کلم، ترشی و سس سرو می‌شود.

سوشی

سوشی نیز به‌ عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای کشور ژاپن شناخته‌ شده است. این غذای محبوب با استفاده از برنج و ماهی تهیه می‌شود و از طعم لذیذی برخوردار است. سوشی دارای انواع مختلفی است و شما می‌توانید آن را به صورت‌های متنوعی برای خود تهیه کنید.

لازانیا

لازانیا از جمله غذاهای پرطرفدار ایتالیایی به حساب می‌آید که شهرت جهانی دارد و امروزه در سرتاسر جهان می‌توانید به‌ راحتی آن را در رستوران‌های مختلف پیدا کنید. این غذای بی‌نظیر با استفاده از ورقه‌های لازانیا، گوشت چرخ‌ کرده، فلفل دلمه‌ای، سس گوجه‌ فرنگی و ادویه‌های مختلف آماده می‌شود.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

هات‌ داگ

یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهای جهان هات داگ است. هات‌ داگ در دسته فست فودهای آمریکایی قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. این غذا اولین‌ بار توسط یک مهاجر آلمانی در آمریکا تهیه‌ شده است و به‌ خاطر شباهتی که به نژاد سگ‌های آلمانی پاکوتاه داشت، نام آن را هات‌ داگ (سگ داغ) گذاشتند.

ساندویچ‌های هات‌ داگ اغلب شامل سوسیس، نان باگت، خیارشور، گوجه و سس هستند اما در برخی از کشورها سیب‌ زمینی و ذرت هم در ساندویچ گذاشته می‌شود.

مرغ سوخاری

اخیراً مرغ سوخاری نیز جای خود را بین پرطرفدارترین غذاهای دنیا باز کرده‌ است و شما می‌توانید در فست فودها، رستوران‌ها یا فودکورت‌ها به‌ راحتی این غذای جهانی محبوب را سفارش دهید و از طعم منحصر به‌ فرد آن لذت ببرید. ناگفته نماند که مرغ سوخاری اغلب به‌ همراه سیب‌ زمینی و سس گوجه فرنگی، سس فلفلی، سس سفید و سایر سس‌های مخصوص سرو می‌شود.

یاکی ‌نیکو

یاکی نیکو نوعی گوشت کبابی به سبک ژاپنی است که طعم متفاوتی نسبت سایر گوشت‌های کبابی دارد. در واقع این غذا برای آن دسته از افرادی مناسب است که به غذاهای گوشتی علاقمند هستند. یاکی نیکو به عنوان یکی از بهترین غذاهای ژاپن توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم زمانی به ژاپن سفر کردید، از خوردن این غذای بی‌نظیر غافل نشوید.

مندی

مندی غذای خوشمزه و اصیل یمن است که در دبی نیز می‌توانید آن را پیدا کنید و از طعم شگفت انگیزش لذت ببرید. این غذای محبوب در واقع یک بشقاب برنج به همراه گوشت بوده که به شکل سنتی آن را در تنورهایی که زیر زمین درست شده، قرار می‌دهند. در حال حاضر رستوران‌های بسیار زیادی در دبی و یمن وجود دارد که می‌توانید با رفتن به آن جا، خیلی راحت غذای خوش عطر مندی را برای خود و همراهان‌تان سفارش دهید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا ؛‌ معرفی محبوب ترین غذاها در جهان

آیام تالیوانگ

آیام تالیوانگ یا همان مرغ کبابی اولین بار در جزایر اندونزی درست شده و شما نیز می‌توانید آن را به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در جهان امتحان کنید. مطمئناً با خوردن این غذا تجربه جدیدی از طعم مرغ‌ کبابی به دست خواهید آورد. طعم غذای آیام تالیوانگ مانند سایر کباب‌های معمولی نیست زیرا قبل از درست کردن، آن را در مواد مختلفی می‌خوابانند تا طعم بگیرد. بعد از آماده شدن نیز می‌توانید آیام تالیوانگ را به همراه انواع سالاد، برنج یا به صورت ساندویچ میل کنید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

در حال حاضر هر کشور و شهر، از شاخص‌های مربوط به معرفی خود برخوردار بوده که یکی از اصلی ترین آن‌ها غذا است. در واقع با خوردن غذاهای مختلف می‌توان به فرهنگ و تاریخ آن کشور پی برد. برخی از غذاها به دلیل این که بیشتر با ذائقه مردم دنیا جور در می‌آیند، به عنوان پرطرفدارترین غذاهای دنیا و غذاهای بین المللی محبوب شناخته شده‌اند. به همین خاطر ما در این مقاله نمونه‌هایی از این غذاها را به شما معرفی کردیم تا با شناخت آن‌ها بتوانید راحت‌تر غذایی لذیذ و جدید را برای انتخاب کنید.

نظر شما درباره پرطرفدارترین غذاهای دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ما می خواستیم غذاها تکی برسی کنیم ، ساندویج کی می خواد بخوره ایلان ماسک می خواد بخوره ، در رستوران برادرش قرار سرو بشه برای کی سرو میشه ، عکس برادرش میاد در ذهنم

    پاسخ