;
coinex

افت 68 درصدی متاپلکس پس از عرضه ایردراپ توکن

عرضه ایردراپ NFT سولانا منجر به افت 68 درصدی متاپلکس شد. قیمت توکن MPLX در 24 ساعت گذشته حدود 68 کاهش یافته است. توکن MPLX در تاریخ 19 سپتامبر عرضه شد.

قیمت توکن MPLX متاپلکس در 24 ساعت گذشته 68 درصد کاهش یافته است. متاپلکس در حال حاضر به پایین‌ترین قیمت تاریخی (ATL) خود رسیده است. بنیاد متاپلکس شب گذشته اقدام به عرضه ایردراپ MPLX نمود. در این طرح 40 میلیون توکن MPLX به صاحبان کلکسیون‌های NFT شبکه سولانا اهدا شد.

بیشتر بخوانید: ایردراپ چیست؟

افت 68 درصدی متاپلکس

قیمت توکن MPLX پس از ریزش 68 درصدی با جهشی کوتاه مدت 3 درصد رشد کرد. در حال حاضر هر واحد MPLX حدود 0.11 دلار قیمت دارد. MPLX همچنین 67 درصد در طول هفته گذشته ریزش کرده است.

بالاترین قیمت تاریخی متاپلکس به تاریخ 20 سپتامبر باز می‌گردد. در آن زمان هر واحد MPLX حدود 0.90 دلار قیمت داشت. توکن MPLX به منظور رأی‌گیری در مورد پیشرفت‌های پیرامون پروتکل Solana NFT مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توکن در تاریخ 19 سپتامبر عرضه شد. در ابتدا تنها برخی از سازندگان و توسعه‌دهندگان متاپلکس به این توکن دسترسی داشتند.

افت 68 درصدی متاپلکس پس از عرضه ایردراپ توکن

ایردراپ توکن MPLX در دسترس کاربران مستقر در ایالات متحده آمریکا قرار نخواهد گرفت. این موضوع نگرانی‌هایی در جامعه طرفداری سولانا ایجاد کرده است. کاربرانی که در گذشته تخلف‌های متعدد انجام داده بودند نیز از دریافت ایردراپ MPLX محروم شدند. از جمله این افراد می‌توان به سازندگانی اشاره کرد که پس از راه‌اندازی توکن MPLX ناپدید شده و یا به وعده‌های خود عمل نکردند.

شرایط دریافت ایردراپ MPLX

صاحبان کلکسیون‌های NFT‌ سولانا که در عملیات مینت تعامل داشته‌اند واجد شرایط دریافت ایردراپ 40 میلیون توکنی خواهند بود. همچنان مشخص نیست کدام پروژه‌ها واجد شرایط هستند، اما تمامی افرادی که خارج از ایالات متحده آمریکا مستقر باشند، می‌توانند کیف پول سولانا خود را به وب سایت MPLX متصل کنند.

حداکثر عرضه توکن MPLX حدود 1 میلیارد توکن خواهد بود. همچنان مشخص نیست چه تعداد توکن در حال حاضر در گردش قرار دارد. سایت‌های انتشار داده CoinGecko و CoinMarketCap گزارشی از تعداد توکن‌های در گردش MPLX منتشر نکرده‌اند؛ به همین دلیل هیچ یک از سایت‌ها رقم فعلی ارزش بازار را ارائه نمی‌دهند.

رشد اکوسیستم NFT سولانا

سولانا دومین اکوسیستم بزرگ NFT از نظر حجم معاملات است. بزرگترین شبکه بزرگ NFTها اتریوم به شمار می‌رود. در ماه سپتامبر، علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به پروژه‌هایی نظیر y00ts و ABC منجر به دو برابر شدن حجم معاملات کلی سولانا NFT نسبت به آگوست شد.

هنگامی که توکن MPLX راه‌اندازی شد، بنیاد متاپلکس اعلام کرد که 20 میلیون NFT Solana با استفاده از این فناوری ساخته شده است.

بنیاد متاپلکس در ماه ژانویه موفق به جذب سرمایه 46 میلیون دلاری شد. شرکت‌های Multicoin Capital و Jump Crypto در این سرمایه‌گذاری نقش داشتند. از دیگر افراد مشهوری که بر روی متاپلکس سرمایه‌گذاری کردند می‌توان به مایکل جردن (Michael Jordan) و آلن آیورسون (Allen Iverson)، ستارگان مسابقات بسکتبال NBA و همچنین Solana Ventures، Animoca Brands و Alameda Research اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افت 68 درصدی متاپلکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر