coinex
راهنمای خرید تکراتو

راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ، از تعامل تا تسهیل ؛ ماجرا چیست؟

راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه موضوعی است که در چند روز اخیر با حرف و حدیث های بسیار زیادی در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است. اما داستان چیست؟ با تکراتو همراه باشید.

آقای زلفی‌گل، وزیر علوم دولت جمهوری اسلامی ایران، از تاسیس دفتری در دانشگاه‌ها برای راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه برای عقد قراردادهای همکاری و… خبر داد.

بیشتر بخوانید:

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه

منصور غلامی، وزیر پیشین علوم
منصور غلامی، وزیر پیشین علوم

به‌روزرسانی تا 4 آبان: سایت خبری شرق در مقاله‌ای تحت عنوان «ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها ممنوع است» مصاحبه ای با منصور غلامی، وزیر پیشین علوم پرداخت و درباره راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه به گفتگو پرداخت.

به گزارش تکراتو و به نقل از شرق، وزیر اسبق وزارت علوم گفت: «ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها ممنوع است. اما به هر حال برخی مواقع نیروهای نظامی یا امنیتی با لباس شخصی و بین مراجعان و دانشجویان وارد دانشگاه می‌شوند که نمی‌شود آنها را شناسایی و از ورودشان ممانعت کرد.»

در بخشی از این مصاحبه آمده است:

خب اگر قبلا وجود داشته، چرا الان و در این برهه حساس تازه دولت به فکر راه‌اندازی این دفاتر در دانشگاه‌ها افتاده است؟!

همان‌طورکه گفتم همکاری تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه و نیروهای مسلح و وزارت دفاع چیز تازه‌ای نیست. حتی در زمان جنگ در دانشگاه‌ها معاونتی با عنوان معاونت جنگ وجود داشت. در زمان ما هم این همکاری‌ها بود. یعنی نماینده وزارت دفاع یا نیروهای مسلح به دانشگاه معرفی می‌شدند و پروژه‌های مشترک را جلو می‌بردند.

‌اما هیچ‌وقت دفتری در دانشگاه نداشتند!

بله .

‌خود شما در دوره وزارت‌تان هیچ‌وقت پیشنهادی برای راه‌اندازی چنین دفاتری نداشتید؟

نه. چون اصلا نیازی هم نبود.

به گزارش تکراتو و به نقل از همشهری آنلاین، دکتر محمدعلی زلفی‌گل امروز در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری، بحث‌هایی مطرح کرد.

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه
استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه

ابتدا لازم است مقداری درباره قانون ممنوعیت حضور نیروهای مسلح در دانشگاه ها توضیحاتی ارائه شود. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در 30 مردادماه سال 1379، ورود نیروهای مسلح اعم از نظامی، انتظامی و اطلاعاتی برای انجام انواع ماموریت‌های امنیتی، حمل و نگهداری سلاح و دستگیری افراد در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ممنوع است.

البته بر اساس تبصره این قانون، ورود نیروهای مسلح به دانشگاه در شرایط اضطراری فقط با درخواست رئیس دانشگاه یا مرکز آموزش عالی و با موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت وقت در چارچوب ضوابط قانونی مقدور است.

بیشتر بخوانید:

وزیر علوم در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری گفت:‌

در اثر تعامل وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد چند اتفاق بیفتد؛ اول این که اجازه امریه پسا دکترا را قرار شد ستادکل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری بگیرند. همچنین برای امریه سربازی پارک‌های علم و فناوری قرار شد یک دفتر در هر دانشگاهی به نماینده نیروهای مسلح اختصاص داده شود تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با نیروهای مسلح قرار است انجام شود، از این طریق پیگیری شود.

در ادامه آقای زلفی‌گل مطالبی درباره استفاده از ظرفیت ملی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و حمایت‌های انجام‌شده و در دست انجام در جامعه دانشگاهی مطالبی را عنوان کرد.

استقرار نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها
دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها گفت: «این مورد تازه‌ای نیست و قبلا هم وجود داشته است. قرار است یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور یابد و تقاضای سرباز نخبگان، امریه‌های پسادکتری و کسری خدمت سربازی همچنین قراردادهای استادان با صنایع دفاعی را پیگیری وتسهیل می‌کند که وقت و انرژی دانشجویان هدر نرود».

امروز به تاریخ 1 آبان 1401 نیز خبرگزاری انتخاب در مقاله ای تحت عنوان «نماینده مجلس: راه‌اندازی دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها جنبه علمی دارد/ ورود نظامیان به دانشگاه‌ها همچنان ممنوع است» به موضوع حضور نیروهای مسلح در دانشگاه ها پرداخت.

به گزارش تکراتو و به نقل از انتخاب، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها برای تعامل بیشتر بین دانشگاه و نیروهای مسلح در زمینه‌های علمی است.

وی در ادامه تاکید کرد که «راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها برای تعامل بیشتر بین دانشگاه و نیروهای مسلح در زمینه‌های علمی است».

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

ویس کرمی درباره قانون مصوب 30 مرداد 1379 مبنی بر «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش» خاطر نشان کرد که این قانون مربوط به ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها بوده و این موضوع نیز همچنان پابرجاست و راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها هیچ ارتباطی با ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها نداشته و این ارتباط جنبه‌های علمی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه صحبت های خود درباره راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها تاکید کرد:

نیروهای مسلح که از هر مجرایی می‌تواند، اطلاعات خودش را کسب کند، پس دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها برای این نیست که مثلا کار جدیدی انجام بدهند و قانون «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش» هیچ ربطی به راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ندارد.

حاشیه های ایجاد شده پیرامون صحبت های اخیر وزیر درباره راه اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها با توجه به اتفاقات اخیری که در برخی دانشگاه های کشور اتفاق افتاده، یکی از دلایل اصلی حاشیه ها و انتقادات وارده به این تصیم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حضور نیروهای مسلح با راه اندازی دفتری در دانشگاه ها چیست؟ آیا شما این موضوع را خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و عرف بین‌المللی می‌دانید یا خیر؟‌ دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (236 نظر)

    لعنت بر روسیه و پوتین کمونیست آدمکش که این تفکرات مسخره را به این دولت بی عرضه و وزیر خائن القا کرده است.

    پاسخ

    منافقین واقعی کسانی هستند که با نام برقراری حکومت اسلامی امدند و با زاهد نمایی تیشه به ریسه اسلام و ایران می زنند.

    پاسخ

    کسانی که در سال 1379 قانون عدم ورود نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی را به دانشگاه ها تصویب کردن الان اکثریت در کشورهای اروپایی و آمریکایی چندین سال است پناهنده شدن وبر علیه ملت ایران ونظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند الان باید برای امنیت دانشگاه ها نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر شوند

    پاسخ

    دقیقا درست فرمودید،.ان زمان هم شهید چمران از مخالفان سرسخت تسخیر سفارت امریکا بود و می گفت ،اغاز حکومت اسلامی با گروگان گیری به هر صو رت اشکال عرفی و شرعی و قانونی دارد و عواقبش را سالها بعد خواهیم دید که دیدیم.ولی کو گوش شنوا

    پاسخ

    هر روز روشن تر می شود که این وضعیت قابل اصلاح نیست
    مگر داخل تمام نهادهای دولتی و آموزشی بسیج نداشته اید . پایکاه نداشته اید ، حالا دیدید کمه باید پادگان هم بزنید ..حکومتی که داخل دانشگاه هم پادگان می زند ، نمی خواهد زبان منطق گوش بدهد.

    پاسخ

    حکومت نظامی صرف و بی همتا و خلاف قانون و یکه تاز در محدودیت های شههروندان و هم وطنان و زیر پا نهادن حقوق حقه عامه.

    پاسخ

    ایجاد پادگان در دانشگاه !
    این یک تراژدی است که فقط در جمهوری اسلامی امکان ایجاد دارد.

    پاسخ

    آخه چرا فامیلی یه آدم کچل باید زلفعلی باشه؟؟؟؟
    داریم ب کجا میریم؟؟
    چقدردروغ
    چقدر حقه بازی

    پاسخ

    اینطوری که اینا دارن پیش میرن ، ایران از کره ی شمالیم بدتر میشه

    پاسخ

    معلومه که بد تره، در کره شمالی حجاب اجباری و فاشیسم مذهبی، اسلامی نیست.

    پاسخ

    باید در همه ی عرصه ها و محیط ها نظم وانظبات حاکم شود در صورتیکه این نظم و انظباط توسط برخی ها مخدوش شود باید به همین سبک حاکم شو

    پاسخ

    ایران و کره شمالی
    با زور نمیشود مملکت رو اداره کرد
    اون زمان رفت داداش

    پاسخ

    یک اقدام کاملا فاشیستیت

    پاسخ

    انعقاد قرارداد و عملیاتی کردن پزوهش‌ها فرصت مغتنمی است برای کشور منتهی
    آیا با هر ارگان، سازمان یا نهادی که قراداد می‌بندید با اونها مثل ن.م دفتر می‌دید؟
    آیا با توجه به حساسیت این روزها و التهاب جامعه بعتر نبود زمان دیگری این مطلب گفته بشه؟
    آیا بهتر نبود با جزئیات بیشتر خبر دفتر تحقیقاتی ن.م رو بگن؟
    بهرحال انتظار عموم مردم حداقل از و.علوم بیشتر هست.
    وقتی تریبون‌ها یک طرفه باشه و شخص گوینده در مقابل مطالب احساس مسئولیت نکنه همین‌ میشه..میگه و می‌ره. نه نقدی نه عقوبتی و نه ….

    پاسخ

    و اینکه ضمانت اجرایی این همکاری در چارچوب های فناورانه و عدم دخالت در امور انضباطی دانشگاه با چه کسی است؟

    پاسخ

    با ایت دواله صادق خلخالی

    پاسخ

    چندین برابر دیگر کشورهای دنیا سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی داریم ولی خیلی راحت مرد اول برنامه هسته ای کشور داخل کشور ترور شد.چندین بار به مراکز مهم کشور نفوذ شد و عملیات خرابکاری انجام شد.اسناد هسته ای رو بردن و…. فقط در طی دو سه سال اخیر انجام گرفت.حالا چه اصراری برای امنیتی و انتظامی کردن دانشگاه هاست خدا میدونه

    پاسخ

    فقط برای سرکوب دانشجوها، پرت کردن اونها از بالکن ها، فاجعه خونبار کوی دانشگاه، سال ۷۸.

    پاسخ

    دانشگاه محل تدریس هس نه میدان جنگ

    پاسخ

    باید که فاتحه این دولت را هم خواند…کار ایران تمام است.ایران کمونیستی ،چند دهه است که استارت خورده .ایرانی نظامی نه مردمی…

    پاسخ

    امثال تو منافقین باید هم از شدت ناراحتی بترکید چون عوامل مزدور آمریکا هستید چشم دیدن ایران اسلامی مقتدر را ندارید.

    پاسخ

    گمشو بابا

    پاسخ

    یه کارت ملی نمیتونن درست کنن کجا مقتدرن
    نوکر روسیه و چین

    پاسخ

    با سلام
    مگر چند پروژه و یا تحقیق در حوزه نظامی ،خصوصا نیروی انتظامی وجود دارد که برای بستن قرارداد دفتر اختصاص داده شود، اگر چنین چیزی ضروری باشد چرا این دفتر در یگان نظامی ایجاد نمی شود و یا چرا این دفتر مورد نظر در پارک های علمی و فن آورانه ایجاد نمی شود!!!
    انگار عده ای دانسته و یا ندانسته دارن برای کشور و انقلاب ایجاد هزینه می کنند!!!
    اگر هم بحث امنیتی و در غالب تفاهم نامه است باز هم اشتباه است.

    پاسخ

    افسوس و هزاران افسوس که کسانی چون دودمان سلجوقیان(سنت گرا) بساط ابن سینا و فارابی و رودکی و فردوسی(عقل گرایان یا معتزله) را جمع میکنند تا با مبارزه خود با عقلانیت به انزوای هر چه بیشتر ایران جامه عمل بپوشانند.

    پاسخ

    لطفا راه مهاجرت از ایران هم جلوی پامون بذارین….نابود کردین ایران رو

    پاسخ

    طبق قانون جهانی و سازمان ملل حتی ورود نیروهای امنیتی به مدارس و دانشگاهها هم ممنوع می باشد. صلاح دانشجو قلم و کاغذ می باشد. نمیدونم ایشون که دکترا و به اصطلاح دانشمند هستند این قانون ساده جهانی رو نمیدونستند.
    ورود نیروهای امنیتی بهوهر دلیل و بهانه. به دانشگاهها ممنوع است و کل جهان هم ممنوعه. قوانین من درآوردی از خودتون درنیارید

    پاسخ

    سلاح منظورته.. لابد دانشجو هم هستی از نوع نخبه

    پاسخ

    درود،ضمن سپاس بایدیک نکته ای راکه گویامغفول مانده بعرض برسانم؛منظورازین معاهده بهره گیری ازتوان علمی دانشگاهیان درراستای بروزماندن قدرت بازدارندگی دفاعی کشورمی باشدبه این معناکه درراستای پیشرفتهای سریع علوم خصوصادانشهای بیولُژیک نیازمُبرم کشوربه بهره گیری ازتوان حداکثری پتانسیل خلاق دانشگاهیان دراین خصوص می باشدوهرگزاین تعاملات راکه درهمبستگی وهمگرایی بیشترنظامیان ودانشگاهیان می گرددنبایدازدریچه بسته ومنفی نگریست ویکطرفه درموردان پیش داوری غلط نمود.

    پاسخ

    آره هر کاری از دستتون برمیاد دریغ نکنید که مبادا فردای روزگار پشیمان از عمل نکرده باشید

    پاسخ

    اصلا بهتر است دانشگاه تبدیل به پادگان بشود چه لزومی دارد دانشجو داشته باشیم وزیر به این باهوشی داریم مجوز ایشون هم پشتوانه قانونی داره مردم هم احتمالا بچه هاشونو دانشگاه نمیفرستند،حل شد رفت غصه چرا میخورید،مسئله به این آسانی بود.

    پاسخ

    پادگان باشد بهتر از این است جای دانشجویان ضد انقلاب باشد.

    پاسخ

    فروتنی کوتاه ترین راه به پیروزیه و غرور میان بری به شکست ،ظالم کرو کور میشه چون لایق بازگشت به دلها نیست

    پاسخ

    قانون میگه استقرار برای امور نظامی و امنیتی ممنوعه ، پس دفتر برای پروژه های تحقیقاتی و انعقاد قرارداد پژوهشی منعع قانونی ندارد

    پاسخ

    قانونی وجود نداره کجای کاری تو

    پاسخ

    بیشتر در گردابی که درست کرده‌اید فرو میروید افرادی گنگ و بسته که چیزی جز افکار خود نمی‌بینند با این رفتار باید در دانشگاه ها را گل گرفت

    پاسخ

    واقعا چه اسم بامسمایی داره این آقای وزیر زلفی گل ایشون که سرشون اصلا زلف نداره

    پاسخ

    اولا اینکه سفارت امریکا جاسوسی میکرد دوما اینکه وقتی دانشجو رفت توی سفارت کار خوبی کرد چون اونجا دانشجو اگه نمیرفت و نظامیان میرفتند از نظر بین الملل اینکار تجاوز بود وقتی دانشجو ریخت برای دشمن ریخت نه برای خودی فحاشی کند اگه دانشجو هیچی از ادب پی نبرده پس باید به حال تمام مملکت گریست که اینها شدن دانشجو

    پاسخ

    چرا شعر میگی کدام دانشجوی سال 57برای حجاب و عفت قیام کردند مگه کسی جلو حجاب دار بودنشان را می‌گرفت چرا وقتی سن و سالن به اون زمان قدنمیده از خودت نظر میدید ، این مسأله حجاب دوسال بعد از جنگ اجباری بود همون دانشجویان اون زمان شعار می‌دادند نه روسری ، نه تو سری حکومت دوست پسری ، ، تندرو ها با سو استفاده از جنگ شهیدان ، این حجاب اجباری ، سنگسار ، شلاق زدن روزه خوارها را مد کردند ، این دینی که تو دم ازش میزنی هیچ شناختی ازش نداری ، فکر می‌کنی کسی که حجاب داره حتما حیا و عفت هم داره در صورتی که اصلا اینطور نیست
    در ثانی کجای دنیا به زور واسلحه فرهنگ سازی کردند چهل ساله فرهنگ و مداحی و اینهمه ارشاد و پلیس بزن بکوبتون شده نفرت و انزجار نسل جدید از دین و آخوند و ریا

    پاسخ

    زلفی گل به نظرم یه قانون سفارشی بگو دوستانت در مجلس تصویب کنن که حضور دانشجو ها را در دانشگاه و مراکز آموزش عالی ممنوع کنن. دیگه بدون حرف و حدیث برادران سپاهی بتونن در دانشگاه حضور فعال داشته باشن و قرارداد و تفاهم نامه باهات امضا کنن…..

    پاسخ

    دقیقن درسته.دانشگاه با پادگان اشتباه گرفتن تو این مملکت هیچی سرجاش نیست متاسفانه

    پاسخ

    از حدود ۷۰ سال قبل ارتش امریکا )پنتاگون حتی تو دبیرستان های امریکا هم نماینده داشته و دارد تمام هم و غمش هم‌ برقراری ارتباط بین مراکز آموزشی و مراکز نظامی است حتی دانش آموزهای خیلی شلوغ رو که از دیوارهای بلند مدرسه فرار می کنند رو شناسایی می کنه و میفرسته تکاوری ،ضمنا نخبه ی وطن پرست به بهانه ی نارضایتی از نظام جیره خوار و نوکر بیگانه نمیشه ،اینقدر هم نخبه نخبه نکنید ،نخبه تعریف داره نه طرف معلم خصوصی میگیره سوالات کنکور رو میخره میره فلان دانشگاه بعد هم اسم خودش میزاره نخبه ،دانش و تخصص بدون اخلاق و تعهد دینی فساد میاره محصولش میشه ساخت بمب اتم و استثمار ملت ها ،حقیر توصیه می کنم‌ دوستان کتاب نوسازی جامعه از دیدگاه امام خمینی و فلسفه ی حجاب مطهری رو مطالعه کنید جواب شبهات اونجاست ،

    پاسخ

    چنگ انداختن گلوی مردم دست بردارم نیستن
    بزور میخان مارو بفرستن بهشت

    پاسخ

    چطور دانشجویان سال ۵۷ و ۵۸ که تسخیر سفارت امریکا انجام دادن کارشون انقلابی و دانشجویان نخبه بودند حالا دانشجویان معترض نیاز به روانشناس دارند و پلیس امنیت باید در دانشگاه باشه اون دانشجویان احمق انتی سوشیال که باعث تسخیر سفارت امریکا شدن باید در تیمارستان بستری شوند

    پاسخ

    هر دم از این باغ بری می رسد

    یعنی در این کشور قدرت زورگویی بیشتر از قدرت علم است

    پاسخ

    کاری کردید که مردم عادی هم دلشون میخواد از ایران فرار کنن ، دیگه وااای به حاله نخبه ها ، دانشگاه که نظامی بشه ، دیگه باید فاتحه ی کشور و مردمو خوند

    پاسخ

    احسنت

    پاسخ

    فقر فرهنگی چه با تو کرده

    پاسخ

    چون اون زمان دانشجوها میخواستند دست آمریکا رو از دخالت در امور کشور کوتاه کنند ولی الان یک مشت دانشجو نما میخوان با ایجاد بی نظمی موقعیت رو برای دخالت آمریکا و اجانب آماده کنند فرق از زمین تا آسمان هست

    پاسخ

    البته همون عزیزانی که میخاستن دست امریکا رو کوتاه کنن الان بچه هاشون توی امریکا به ریش من و تو میخندن.مخصوصا به ریش جنابعالی که ازشون دفاع هم میکنی

    پاسخ

    دقیقا

    پاسخ

    الان اینطوری میخوان همه چی درست بشه
    مثلاً مردم نمیفهمن این قانون برا چی هست
    در عجبم که از این هوش و ذکاوت اگه در راستای پیشرفت استفاده میکردن چی میشد

    هر کشوری قوانینی داره ک باید رعایت بشه
    دین هم ی مسئله دموکراتی نیست که بگی اینجاش خوبه اونجاش بده دین باشه حجاب نباشه
    همه موظف به رعایت قانون هستند چه دانشجو چه دانش اموز و هر شهروند دیگری

    پاسخ

    یعنی کل دانشجوهای ایران جز انگشت شمار دانشجو نما هستند؟ اصلا شاید ایرانی نیستند بهتره نابود بشن

    پاسخ

    واقعا آدم به تو چی بگه

    پاسخ

    معلومه از این دکتر الکی های کیلویی هستید که مجبورید خودتون رو بچسبانید به نظام تا ضعف علمیتون رو جبران کنید وگرنه همه می دونن که خود اونایی هم که به سفارت آمریکا حمله کردند یا پشیمون هستند یا خودشون و بچه هاشون تو آمریکا هستند

    پاسخ

    در اصل باید اسمت رو بذاری دکتر ابو موسی اشعری

    پاسخ

    عزیز اون موقع اعتراض مفت و الکی کردن،الان برای بی عدالتی و فقر و قیمت دلار و بی کاری و عقب ماندگی این کشور بدبخت،و….و…..و…..اعتراض میکنن

    پاسخ

    خیلے جالبہ کہ اختلاس و دزدے و ھزارجور بےقانونے و ناعدالتی چیز مھمی نیست و بہ غرب و مردم ربطے ندارھ اما وقتے کسے خونش بہ جوش میاد از شرایط موجود و صداش درمیاد،میشہ غرب زدھ یا اجنبے و خائن و ھزار وصلہ و قضاوت دیگہ.
    واقعا از کسے کہ اسم دکتر رو خودش میزارھ بعیدھ،مطمئن باشید کارما و عواقب واسہ ھمہ وجود دارھ…

    پاسخ

    دورود به شرفت این نظام کی میخوان بپذیرن که ما احمق نیستیم وواقعیت رو درک میکنیم

    پاسخ

    اصلاً خودت هم فهمیدی چی رو به چی وصل کردی! هر آدم عاقل ایرانی می‌دونه که این دو مورد هیچ ربطی به‌هم نداره، التماس کمی تفکر

    پاسخ

    دانشجویان سال 57 برای اجرای قوانین خدا من جمله حیا و عفت و حجاب قیام کردن،بعضی از دانشجویان فعلی برای بیحجابی و بی بندباری،تفاوت در اینه.

    پاسخ

    خدا انسان را آزاد آفریده . و گفته شده در دین هیج اجباری نیست .
    گفته نشده بزنید و بکشید .

    پاسخ

    من یک سوال دارم قانون حجاب سال 63تصویب شد و جنگ سه سال زودتر .
    همه شما میگین شهدا برای حجاب زن رفتن شهید شدن .
    میشه بگین شهدای سه سال اول جنگ برای چی شهید شدن که هروقت حرف کم میارین یک کوپن از شهدا خرج میکنین و میچسبونین به حجاب زن

    پاسخ

    توی تظاهراتای اون سالها بی حجاب و با حجاب در کنار هم بودن ینی اصلا ندیدی؟ ”

    پس بخاطر حجاب انقلاب نکردن

    پاسخ

    سلام
    چون قانون بلد نیست ،وبا کسی هم مشورت نکرده
    باید روی صحبتش تجدید نظر بکنه
    ولی بعید از یک وزیر اون هم وزیر علوم که کلید یک جامعه را بعهده داره چنین حرفی بزنه

    پاسخ

    با اینکار تشنج میان مردم ملت و نظام را زیاد میکنید این راهش نیست و مردم روز به روز به تعدادشان افزوده میشه با اینکار نمیشه با زور

    پاسخ

    سلام دانشجوی عزیز
    لطفا نظرخودرا بدون توهین بنویسید.آقای دکتر زلفی گل یکی ازافتخارات کشور وجزءیک درصدازدانشمندان پراستناد درسطح جهان است. دفتربرای بستن قراردادبااساتیدجهت کارهای علمی است.

    پاسخ

    میشه ادرس ی استناد غیر داخلی رو بفرمایید.

    پاسخ

    به این بهانه میخواهند دانشگاهها را امنیتی کنند. واقعاً که!!!!

    پاسخ

    قانون سال ۷۹برای جوانان اهل فهم و ادب بود
    که گفتن نیروهای مسلح وارد دانشگاه نشوند
    قدیما حرمت بود ،فهم وادب بود ، همان جوانان دهه پنجاه و دهه شصتی الان پدران جوانان دهه هفتاد و دهه هشتادی هستند ولی متاسفانه بخاطر اوضاع اقتصادی چنان درگیر امرارمعاش زندگی بودند که فرصتی برای بچه‌ها نداشتند و نتیجه این شد .
    بله گردن از مو باریکتر قانون برای همه قانونه :نه فقط شما همه ماها در هر کشوری که باشیم باید مطیع قانون آن کشور باشیم ، آقای زلفی گل خیلی درس فرمودند دست مریزاد
    این یعنی چه توی شهر قانون باشد ولی توی دانشگاه هرکی هر غلطی دلش میخواد بکنه زحمت بیست ساله پدران و مادران فداکار چهار ساله توی دانشگاه بشه ارازل اوباش ،متاسفم برای تک تک دانشجویان دانشگاههای ایران ،شماها چهار سال دیگه یا ده سال دیگه چطوری میخواین این کشور را بسازید .🤝

    پاسخ

    دانشگاه خودش حراست داره که طبق قوانین جمهوری اسلامی عمل میکنه.
    بیشتر از این میخواهید نخبه های مملکت خودمون فراری بدیم(فرار مغزها) (موندن… مغزها)

    پاسخ

    آقای دکتر سلام.
    بحث نخبه بودن وزیر علوم نیست ،طرح موضوع طوریست که در ذهن خواننده پادگان نظامی تداعی میشود.وگرنه منظور شما درست است.ایجاد دفتر نمایندگی جهت کارهای علمی و تحقیقاتی است.

    پاسخ

    بس دانشگاهها را تبدیل به پادگان کنید و نیروی نظامی تبدیل کنید بقول شعار قدیم افراد ملی بدرد نمی خورد افراد نظامی بدرد میخورد!!

    پاسخ

    حفظ حجاب اسلامی ، محترم شمردن امنیت مردم و رعایت مقررات هم در دانشگاهها قانون است اگر قرار باشد قانون اجرا شود پس باید تمام قوانین حاکم شوند نه بعضی از آن !!!!

    پاسخ

    حجاب رو وصل میکنید به قوانین که اگه بقیه قوانین اجرا بشه قانون حجاب هم درسته و اجرا بشه خنده داره بچه دو ساله که گول نمیزنید حجاب اجباره الان و اصلا قانون نیست

    پاسخ

    وقتی راجع به مطلبی نمی‌دونیم چرا مجبوریم الکی نظر بدهیم، رعایت حجاب اسلامی برای افراد در قانون اساسی هست و ذکر شده

    پاسخ

    در جواب آیران: یه جور میگی قانون، انگار از آسمون افتاده رو زمین.
    خب یکی نوشتتش دیگه.

    پاسخ

    آفرین .. ولی چرا از قانون اساسی فقط آن بخشش که مربوط بازخواهی از مردم هست اجرا میشه .
    بخدا مردم هم سواد بالایی دارند هم انقدر جنجال سیاسی توکشور بوده که بینش سیاسیشان هم رفته بالا.
    مثلا .اجرای ( قانون) همسانسازی و افزایش حقوق باز نشستگان
    اجرای (قانون) شفافیت اموال مسئولین
    اجرای (قانون) افزایش حقوق بر مبنای تورم.
    وووووووووهزار ویک قانون که بکل اجرا نمیشه

    پاسخ

    واقعا همچین اتفاقی میخواد بیفته ،پس دیگه هیچی، فاتحه ی دانشجو و دانشگاه رو باید خوند

    پاسخ

    این تصمیم اوج رزالت هست

    پاسخ

    بین حجاب با اختلاس و فساد اقتصادی و دو تابعیتی بودن مقامات و خانواده شان کدام را باید جدی تر و موثرتر اجرا و نظارت کرد؟
    دوم اینکه قانونی بودن حجاب مورد اعتراض نبوده و مساله خشونت گشت ارشاد است که منجر به صدمات فیزیکی و روانی جامعه شده و مهم تر اینکه به درستی با خطای نیروهای انتظامی برخورد نشد…

    پاسخ

    احسنت.دقیق ترین حرفی بود که اینجا دیدم

    پاسخ

    اختلاس هم جز همون تمام قوانین هست؟؟؟

    پاسخ

    اگر انقدر که برای حجاب بگیر و ببند راه انداختن این کارها رو واسه دزدی‌ها و اختلافها بکار میگرفتن اوضاع کشور این نبود

    پاسخ

    آفرین بر شما حرف حق جواب نداره هر کشوری قانون داره باید قانون رو همه عمل کنند

    پاسخ

    اینطور که نوشته معنیش اینه که مثلا بجای سربازی در دفتری در دانشگاه تحقیق کنی یا قرار داد اقتصادی صنایع دفاع با دانشگاه جهت تحقیق و انتقال فناوری به صنایع باشه اگه درست فهمیده باشم که عالیه

    پاسخ

    مگه دانشگاه میدان نبرده جمهوری کمونیستی

    پاسخ

    دقیقا درست گفتی 👏👍👏

    پاسخ

    حرف زوره دیگه

    پاسخ

    این طرح واقعا خلاف قوانین مقدس کشورمون جمهوری اسلامی واقعا خائن هستی

    پاسخ

    آقا ما در ایران دانشگاه نداریم اینجا فقط یانگ کلاپ داریم. جهت تفریح و ضعیف کردن شور و چموشی جوانان اون ۴۰ یا ۵۰ تا نخبه هم با کنکور و المپیاد پیدا میکنیم جهت صادرات به مدینه فا…

    پاسخ

    از ظرفیت علمی دانشگاه برای افزایش توان نظامی کشور و امنیت مردم استفاده میکنن که طبیعیه آتیشش به جون پادو های غرب بیفته

    پاسخ

    زلفی گل، ای خائن
    تا خیانت کار هست، نمی توان به خوشی زیست

    پاسخ

    این چه حرفیه.
    شما چه کاره ای که متهم به خیانت میکنی.
    خائن کسانی هستن که حرف های رکیکی در دانشگاه میزنن که لات های چاله میدان هم از گفتنش شرم میکنن

    پاسخ

    ببینین اینها تو این چهل سال چه جنایاتی انجام دادن که حتی دانشجوهای نخبه هم فحش های رکیک میدن

    پاسخ

    فحاشی رو کجا یاد گرفتن ؟! همین بچه با پدر مادرشون میرفتن نماز جمعه برای دیانت اما چیزی که می‌شنیدم فحاشی بود ، چرا تلویزیون رو نمیگی که فقط شده فحاشی و توهین به دیگران ، مگه به بهانه دشمن باید به دیگران فحش داد؟!
    باد کاسپین طوفان درو میکنید ، اما یقین داشته باشید نظامی کردن دانشگاه یا بطور کلی مملکت نتیجه عکس دارد برای شما.

    پاسخ

    اینقد نخبه نخبه نکنین بابا، مگه هر دانشجویی تو هر دانشگاهی نخبس؟ یا نمیدونین نخبه به چه کسایی میگن یا نخبه هامون جدیدا سهمیه ای ها هستن
    اگه این مملکت این همه نخبه داشت وضعش این نبود، همه مون یه مشت فریب خورده ایم

    پاسخ

    متاسفم برات دانشجو بهترین دانشگاه مملکت رو داری مسخره میکنی دانشگاه شریف خیلیییی فرق میکنه با اون دانشگاهای دیگتون نخبه هتی واقعی اینجان داداش تعصب خشک داری

    چشم نداری ببینیشون چون در حدشون نیستی

    ببین کجا رسیدیم که یه بسیجیه بیسواد اومدن سواد و ادب یه نخبه‌ی دانشگاه شریفو زیر سوال میبره

    پاسخ

    بعد میگن چرا نخبه هامون فرار میکنن . چون یه ادم فرهیخته نمیتونه به خیلی مسائل بی تفاوت باشه حق و حقوق خودش به کنار

    پاسخ

    بهتره توی منازل یک مامور باشه.حتی میشه توی سوپرمارکت ها و مساجد هم نیرو بزارن.
    اینهمه نیروی نظامی رو باید بالاخره یکجایی ازشون استفاده کرد حیفه.

    پاسخ