;
coinex

پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ ؛ تلگرام کاملا ایمن است

با مقاله اخیر Wired و ادعای مدیر واتساپ حال شاهد پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ و رد ادعای ویل کتکارت هستیم.

«ویل کاتکارت»، مدیر واتس‌اپ، امروز ضمن اشاره به مطالب مقاله‌ای از Wired اتهاماتی مبنی بر اینکه تلگر‌ام کاربران را در مورد رمزگذاری پیام‌ها گمراه می‌کند، مطرح کرد. اکنون نیز شاهد پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ هستیم و طبق اعلام سخنگوی این پیامرسان، در مقاله Wired خطاهای بسیاری وجود دارد و تیم تحریریه آن، در واقع با نادیده گرفتن نظرات و پاسخ‌های آن‌ها باعث گمراهی کاتکارت شده‌اند.

در همین راستا، تلگرام ضمن ایجاد صفحه‌ای در telegra.ph فهرستی از 9 خطا موجود در مقاله Wired ارائه کرده و در انتهای این پست نوشته که «این لیست به‌روزرسانی خواهد شد».

بیشتر بخوانید: حمله مدیر واتساپ به تلگرام : دولت روسیه به اطلاعات کاربران دسترسی دارد

پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ

در مقاله طولانی Wired که روز دوم فوریه منتشر شده بود، پیام‌رسان تلگرام توسط این نشریه متهم به انجام کارهای مختلفی جهت جاسوسی روسیه شده است. حال تلگرام در پست خود در واکنش به ادعای دسترسی به داده‌های موقعیت مکانی در مقاله وایرد، بیان داشته که این امر صرفاً درصورتی امکان‌پذیر است که کاربر موقعیت مکانی خود را قابل مشاهده برای عموم کرده باشد که تنها 0.01 درصد از کاربران چنین مجوزی را فعال می‌کنند.

از طرفی «رمی وان»، سخنگوی تلگرا‌م نیز در واکنش به ادعای عدم تأیید مستقل پروتکل رمزگذاری این سرویس پیام‌رسان که از سوی مدیر واتس‌اپ مطرح شده بود، توضیحاتی را به جی‌اس‌ام‌آرنا ارائه کرد که بر این اساس تیمی از «دانشگاه اودینه» ایتالیا پروتکل MTProto 2.0 را که تلگرام به‌منظور ایمن‌سازی چت‌هایش از آن بهره می‌برد، مورد تأیید قرار داده است.

پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ

تلگرام در پست خود درباره این مسئله نوشت: «تلگرام تنها برنامه پیام‌رسان امن محبوبی است که از بیلدهای قابل‌تولید مجدد برای iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که یکپارچگی Secret Chats آن می‌تواند به‌طور مستقل توسط هر محققی تأیید شود. در تقریباً 10 سال عمر تلگرام، هیچ نقص امنیتی که شخص ثالث را قادر به رهگیری یا رمزگشایی از چت‌های مخفی کاربران کند، پیدا نشده است. مشکلاتی که در مقاله توضیح داده شده، احتمالاً از یک سوتفاهم یا مشکل غیرامنیتی در برنامه شکل گرفته است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر