;
coinex

ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای کارمندان کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا قانون ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای کارمندان خود را اجرایی کرد و کارکنان نیز مجبورند این اپلیکیشن را از روی دستگاه خود پاک کنند.

قانون ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای کارمندان کمیسیون اروپا وضع شد. همچنین این نهاد به تمامی کارمندان خود اعلام کرده که هرچه‌سریع‌تر این اپلیکیشن را از روی موبایل، تبلت و دیگر لوازم الکترونکی خود پاک کنند. آنطور که مشخص است، کمیسیون اروپا به‌دلیل حفظ امنیت و جلوگیری از تهدیدها و حملات سایبری احتمالی دست به این اقدام زده است.

بیشتر بخوانید: تیک آبی پولی اینستاگرام و متا معرفی شد؛ 15 دلار ناقابل!

قانون ممنوعیت استفاده از تیک تاک توسط کمیسیون اروپا وضع شد

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، به‌تازگی خبر از ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک روی دستگاه‌های این کمیسیون داده است. همچنین این نهاد از کارمندان خود خواسته است تا اپلیکیشن مذکور را از روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌های شخصی و هر دستگاهی که برای کار استفاده می‌کنند، حذف نمایند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا، اقدامات جدید در راستای حذف امنیت سایبری این نهاد در مقابل تهدیدها و جلوگیری از حملات احتمالی صورت گرفته است. در سوی دیگر اعلام شده است که اقدامات امنیتی سایر پلتفرم‌های اجتماعی زیر بازبینی دائمی کمیسیون قرار خواهد داشت.

شایان ذکر است که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا، حدود ۳۲ هزار کارمند دائمی و قراردادی دارد و این درخواست جدید، شامل تمامی آن‌ها می‌شود. حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از روی دستگاه‌ها باید تا اواسط ماه آینده میلادی، انجام گرفته باشد و اگر کارمندان نتوانند در زمان مقرر شده، دست به چنین اقدامی بزنند، دسترسی به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های سازمانی از جمله ایمیل و اسکایپ را از دست خواهند داد.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک توسط کمیسیون اروپا وضع شد

سخنگوی تیک‌تاک در پاسخ به اقدام کمیسیون اروپا، ادعا دارد که این تصمیم براساس سوء برداشت و تصورات غلط بنیادی اتخاذ شده است. آن‌ها انتظار داشته‌اند که این نهاد اروپایی به صورت مستقیم با آن‌ها تماس می‌گرفته یا حداقل توضیحاتی را پیرامون مسئله مذکور به آن‌ها ارائه می‌کرده است. به نظر می‌رسد که مدیران تیک‌تاک، درخواستی برای ملاقات با مسئولان اروپایی داشته‌اند تا به آن‌ها نشان دهند که چگونه از داده‌های ۱۲۵ میلیون کاربر فعال در این قاره محافظت می‌کنند.

تیک‌تاک در تلاش است تا با مستقرسازی سه دیتاسنتر در اروپا و نگهداری داده‌های کاربران در داخل این قاره، اعتماد لازم پیرامون مسائل امنیتی را دوباره جلب کند. همچنین اعلام شده است که دسترسی کارمندان این شبکه اجتماعی به داده‌های کاربران محدودتر خواهد شد تا احتمال نشت اطلاعات به خارج از اروپا به حداقل برسد.

شایان ذکر است که شرکت مادر تیک‌تاک، یعنی ByteDance، در چین تاسیس شده است و مقامات بسیاری از کشورها، نگرانی خود را نسبت به سوء استفاده احتمالی دولت چین از این اپلیکیشن و دسترسی غیر مجاز به داده‌های شهروندان دیگر کشورها، اعلام کرده‌اند. قانون‌گذاران ایالات متحده هم در اقدامی مشابه، استفاده از برنامه تیک‌تاک روی دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند و حتی استفاده از آن روی شبکه برخی از دانشگاه‌ها هم محدود شده است. گفته می‌شود که تلاش‌هایی جهت ممنوعیت دائمی و کامل تیک‌تاک در خاک آمریکا درحال انجام است؛ اگرچه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قانون ممنوعیت استفاده از تیک تاک توسط کمیسیون اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شعار میزان آزادی اینترنت و تبادل اطلاعات در کشورهای غربی رو باید در همین واکنش شون به تیک تاک و شبیه اش دید و نه نسبت به واتساپ و اینستاگرام و….چونکه همه اونها برای خودشونه!متاسفانه در همه جای دنیا سیاستمداران و اهل قدرت می خواهند برای دنیای اینترنت تعیین و تکلیف کنند. حالا غرب به سب پروپاگاندا رسانه ایی اش کمتر این کارهاش رسانه ایی و در بوق و کرنا میشه وگرنه این داستان همه جا برقراره و صرفا پوشش ظاهری داستان فرق می کنه.

    پاسخ