coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی ؛ معرفی عناوین جذاب آنلاین و آفلاین اندروید و iOS

در این مطلب با بهترین بازی های استراتژیک موبایلی آنلاین و آفلاین آشنا می‌شوید که قدرت برنامه‌ریزی، مدیریت، تحلیل و تاکتیک شما را به چالش کشیده و ساعت‌ها سرگرم‌تان می‌کنند.

خوشبختانه ما از نظر تنوع بهترین بازی های استراتژیک موبایل در عصر طلایی زندگی می‌کنیم و در حال حاضر انواع بازی‌های کلاسیک، جدید یا بازسازی شده در دسترس کاربران قرار دارند؛ از جمله گروهان قهرمان‌ها، شمال بد، کلش آف کلنز و غیره. بعضی از این بازی‌ها مثل شمال بد از نظر گیم پلی ساده‌تر هستند اما عناوینی مثل طاعون یا شورش، در حد بازی‌های کامپیوتری پیچیده و جذاب هستند چون نسخه‌های اولیه آنها در اصل برای کامپیوتر طراحی شده است.

همچنین با توسعه و پیشرفت فناوری، بازی‌های سبک استراتژی موبایل هم روزبروز قوی‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند. در ادامه مطلب، با معرفی بهترین بازی های استراتژیک موبایل همراه شما هستیم که بعضی از آنها آفلاین، بعضی آنلاین و بعضی در هر دو حالت قابل اجرا هستند. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

سبک استراتژیک، یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی در تاریخ بشر است. مدت‌ها قبل از اختراع کامپیوتر، انسان‌ها بازی‌هایی مثل شطرنج، بازی‌های تخته‌ای و انواع بازی‌های کارتی را انجام می‌دادند. با وجود سابقه طولانی بازی‌های این سبک، کلیات آن از جمله به چالش کشیدن ذهن انسان‌ها همچنان مثل گذشته هستند. با استفاده از بهترین بازی های استراتژیک می‌توانید قدرت برنامه‌ریزی و خلاقیت خودتان را محک بزنید.

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی
بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

در دنیای رو به رشد بازی‌های موبایلی هم سبک استراتژی جایگاه خاصی دارد. این بازی‌ها ترکیبی از تفکر تاکتیکی، مدیریت منابع و داستان سرایی جذاب هستند. با توجه به تعداد بی‌شمار بازی های استراتژیک آفلاین و آنلاین اندروید، ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای شما سخت باشد؛ اما با نگاهی به این مطلب، با بهترین‌های این سبک آشنا می‌شوید و انتخاب و دانلود بازی استراتژیک اندروید آفلاین برای شما راحت‌تر خواهد بود.

قبل از ادامه مطلب، لازم به ذکر است که ما مطالبی هم برای معرفی بهترین بازی های اندروید 2024 از جمله بهترین بازی های شوتر اندروید و غیره داریم.

Total War Series

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

توتال وار یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی است که می‌توانید آن را به صورت آفلاین هم اجرا کنید. در نسخه موبایلی این بازی هم مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه اصلی آن از جمله نبردهای لحظه‌ای عظیم حفظ شده‌اند. در نسخه اندرویدی این سری هم مجموعه‌های مهمی مثل Rome و Medieval II وجود دارند. به خصوص نسخه Medieval II که شامل کنترل‌های بازسازی شده و رابط کاربری جدیدی است که باعث شده اجرای بازی روی موبایل بسیار راحت باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بهترین بازی های شوتر موبایلی

Battle of Polytopia

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های موبایل استراتژیک

نبرد پولی توپیا یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک اندروید افلاین است که البته این بازی هم حالت آنلاین و چند نفره دارد. شاید این بازی برای گیمرهای حرفه‌ای سبک استراتژی کمی ساده باشد اما برای اجرا روی موبایل مناسب بوده و سبک بصری ساده اما جذابی دارد.

گیم پلی این بازی استراتژیک اندروید، بسیار متعادل، چالش برانگیز و اعتیادآور است و یک حالت نوبتی و سه مود مختلف دیگر هم دارد که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

Civilization Revolutions

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

در این نسخه خاص از بازی تمدن، شاهد ساده‌تر شدن فرمول سری بازی‌های تمدن برای گوشی‌های موبایل هستیم. در این نسخه، بر خلاف نسخه‌های طراحی شده برای سایر دستگاه‌ها، امکان کنترل همه جزئیات را ندارید اما وظایف زیادی برای نبرد با رقبا و پیشرفت تمدن خودتان خواهید.

در دنیای گیمینگ موبایل که در آن شاهد تولید انواع بازی‌های شهرسازی بی‌کیفیت صرفاً با هدف درآمدزایی هستیم، Civilization Revolution 2 جان تازه‌ای به این سبک بخشیده و طراحی جذاب و مناسب آن برای گوشی‌های موبایل، باعث شده که این بازی از نظر بسیاری از کاربران بهترین بازی استراتژیک اندروید باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

بهترین بازی های کودکانه اندروید

Iron Marines

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های استراتژیک آفلاین اندرویدی

اگر تصمیم به دانلود بازی استراتژیک اندروید آفلاین دارید، به هیچ وجه Iron Marines را از دست ندهید. می‌توان گفت که این بازی، بهترین بازی استراتژیک نوبتی بلادرنگ در گوگل پلی است که روی گوشی‌های موبایل به بهترین شکل اجرا می‌شود.

در Iron Marines شاهد پیاده‌سازی مفهوم بازی استراتژی نوبتی بلادرنگ به صورت ساده سازی شده و مناسب گوشی‌های موبایل هستیم. این بازی لشکرکشی آفلاین هم محتوای زیادی از جمله انواع آپگریدها، مأموریت‌های مختلف و قابلیت ارتقای سطح قهرمان و شخصیت‌های بازی دارد که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند و Iron Marines را تبدیل به یکی از بهترین بازی های اکشن موبایلی کرده‌اند.

Civilization VI

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

همانطور که قبلاً اشاره شد، بازی‌های تمدن جزء بهترین بازی های اندروید هستند. به خصوص نسخه 6 این بازی که یکی از پیچیده‌ترین، پرظرافت‌ترین و بهترین بازی های استراتژیک موبایل است. در این نسخه از بازی تمدن، شما باید یک تمدن را از عصر حجر تا عصر فضا پیش ببرید و برای انجام این کار، نیاز به طراحی و تولید انواع ابزارها، سلاح‌ها و حتی ایدئولوژی‌های سیاسی خواهید داشت. اگر صبر زیاد، یک گوشی بزرگ یا یک تبلت پیشرفته و حرفه‌ای دارید، این بازی استراتژیک افلاین را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های بتل رویال اندروید

بهترین بازی های فکری آیفون

Narcos: Cartel Wars Unlimited  

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی
بهترین بازی های استراتژیک اندروید

Narcos: Cartel Wars Unlimited یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی است که شما را در نقش یک رهبر کارتل مواد مخدر قرار می‌دهد. شما باید با ترفندهای استراتژیک و ارتقاء شهری که در اختیار دارید، قدرت خود را افزایش دهید.

می‌توانید با سایر بازیکنان متحد شوید و به جنگ رقبا بروید. همچنین، مانند Clash Of Clans باید قدرت دفاعی شهر را افزایش دهید تا دشمنان نتوانند منابع‌تان را غارت کنند. یکی از ویژگی‌های خوب این بازی این است که به هیچ وجه Pay to Win نیست. هر بازیکنی با تکیه بر توانایی‌های خود و بدون نیاز به خرج کردن پول، می‌تواند در Narcos: Cartel Wars Unlimited پیشرفت کند.  

بازی Narcos: Cartel Wars Unlimited توسط استودیو Netflix Games و با الهام از سریال محبوب Narcos ساخته شده است. Narcos: Cartel Wars Unlimited از نظر طرفداران سریال Narcos، بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون است.

Warhammer 40,000: Mechanicus

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

Mechanicus یک بازی استراتژیک تاکتیکی است که عناصر سبک نقش آفرینی هم در آن مشاهده می‌شود. در این بازی، شما رهبری گروهی از دانشمندان و مهندسان را برعهده دارید که به نوعی شبیه به یک گروه افسران علوم نظامی در لباس جادوگر هستند.

شما که مأمور بررسی حضور موجودات بیگانه شرور در سیاره Siva Tennebris هستید، در رابطه با فناوری‌های باستانی تحقیق کرده، نیروهای خودتان را مسلح کرده و در مبارزات تاکتیکی چالش برانگیز شرکت می‌کنید. در مجموع، نسخه موبایلی این بازی هم بسیار مفصل و باجزئیات بوده و انجام آن بسیار لذت بخش است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های PS4

Rebel Inc

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی استراتژیک برای اندروید

بازی شورشیان در اصل یکی از بهترین بازی های استراتژیک ایفون بوده که بعد از مدتی نسخه اندرویدی آن هم منتشر شد. در نسخه اندرویدی این بازی هم شاهد پیاده‌سازی گیم پلی استراتژیک منحصربفرد و بسیار جذابی هستیم. در این بازی، شما مأموریت سرکوب شورشیان و برگرداندن یک منطقه جنگ زده به حالت عادی را دارید. سیستم شبیه‌سازی پیچیده و منحصربفرد بازی هم آن را تبدیل به یکی از برترین بازی های استراتژیک اندروید آفلاین کرده است.

Rebel Cops

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

معرفی بهترین بازی های استراتژیک موبایل را با بازی پلیس شورش ادامه می‌دهیم که برای طرفداران سبک تاکتیکی به شدت پیشنهاد می‌شود چون نسبت به نسخه‌های قبلی، بسیار تاکتیکی‌تر است. در این بازی هم شما سرپرستی گروهی از افسران سابق را برعهده دارید که با مجرمان سازمان یافته مبارزه می‌کنند. بعضی از مراحل این بازی، عناصر مخفیانه هم دارند. در مجموع، با اینکه بعضی از مراحل بازی پلیس شورش برای یک بازی موبایلی طولانی هستند، اما مأموریت‌های تاکتیکی بسیار جذاب و چالش برانگیز این بازی، آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های استراتژیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

Plague Inc

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بازی طاعون، یکی دیگر بهترین بازی های استراتژیک اندروید افلاین است که البته حالت آنلاین هم دارد. این بازی شبیه‌سازی، در دوران همه گیری کرونا به محبوبیت چشمگیری رسید. در این بازی، شما انتخاب می‌کنید که چه بیماری خاصی از جمله بیماری‌های ویروسی، انگلی و غیره را تا حد ممکن در سطح جهان گسترش دهید. اما چالش اصلی زمانی شروع می‌شود که دولت برای حفظ بشریت شروع به مقابله با بیماری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی طاعون که آن را در فهرست 10 تا از بهترین بازی های آفلاین اندروید جای داده، شبیه‌سازی بسیار واقع گرایانه آن است که شیوع گسترش یک پاندمی در سطح جهان و تأثیرات آن بر دنیا را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

Bad North

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

شمال بد یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است که از سال 2018 برای کنسول و کامپیوتر منتشر شده و نسخه اندروید و iOs آن در سال 2019 منتشر شد. گیم پلی نسخه موبایلی این بازی هم شبیه به نسخه اصلی است. در این بازی، شما نقش شاه جدیدی را بازی می‌کنید که پس از فوت پدر، مسئولیت هدایت جامعه را برعهده دارد. با توجه به اینکه وایکینگ‌ها دائماً در حال حمله به سرزمین‌های شما هستند، باید از منابع محدود در اختیارتان به بهترین شکل ممکن برای مقابله با مهاجمان استفاده کنید.

شاید طراحی گرافیکی مینیمال و گیم پلی نسبتاً ساده شمال بد، این تصور را ایجاد کند که این بازی راحت و ساده است اما واقعیت این است که در این بازی، چالش‌های زیادی پیش رو دارید. در هر مرحله از بازی، وایکینگ‌ها به یکی از جزایر شما حمله می‌کنند و منابع محدودی برای دفاع از خودتان دارید. چالش اصلی این است که سربازان‌تان را در محل مناسب قرار داده و برای حفظ امنیت جزیره خودتان، نوع سرباز مناسب را انتخاب کنید. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های استراتژیک آیفون و یا اندروید هستید، شمال بد را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

Lord Of The Rings: Rise To War 

بهترین بازی استراتژیک موبایلی
بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

عنوان دیگری که می‌تواند در لیست بهترین بازی های استراتژیک موبایلی قرار بگیرد، Lord Of The Rings: Rise To War است که با محوریت کتاب‌ها و فیلم‌های محبوب ارباب حلقه‌ها ساخته شده. داستان بازی در جهان ارباب حلقه‌ها جریان دارد. همچنین شخصیت‌‌های محبوبی مانند آراگورن و گاندالف در روند داستان بازی حضور دارند.

بازیکن در این بازی باید با استفاده از پیاده نظام، سواره نظام، کماندار‌ها و … یک ارتش قدرتمند بسازد. هدف اصلی در بازی، تسخیر قلمرو‌های بیشتر با استفاده از ارتشی است که در اختیار دارید. در ابتدای بازی که قدرت زیادی ندارید، باید با انجام چالش‌های PVE و شکست دادن دشمنان پاداش کسب کنید. در مرحله بعد با استفاده از این پاداش‌ها، ارتش خود را تقویت می‌کنید. بعد از اینکه ارتش خود را به اندازه کافی تقویت کردید، می‌توانید در بخش PVP به جنگ بازیکنان دیگر بروید و قلمروهای مختلف را تسخیر کنید. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر اتحاد تشکیل دهید و به جنگ اتحاد‌های دیگر بروید. از این طریق پاداش زیادی کسب می‌کنید.

Lord Of The Rings: Rise To War برای یک طرفدار سر سخت ارباب حلقه‌ها، قطعا بهترین بازی استراژیک اندروید و آیفون است.

Kingdom Rush Series

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بازی یورش به امپراطوری، یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک موبایل در سبک دفاع از قلعه است. این بازی که به ظاهر بچه گانه به نظر می‌رسد و قطعاً بچه‌ها هم از انجام آن لذت می‌برند، جزئیات زیادی دارد که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. در این بازی، انواع بی‌شماری برج و قلعه وجود دارند که هر کدام، ویژگی‌های منحصربفرد خودشان را دارند. همچنین، دشمنانی هم که سر راهتان قرار می‌گیرند، تنوع و ویژگی‌های خاص زیادی دارند؛ از جمله غول‌هایی که می‌توانید با انواع قهرمان‌ها با آنها مقابله کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

Company of Heroes

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بازی استراتژیک قدیمی

گروه قهرمانان که اولین بار در سال 2006 منتشر شد، یک بازی استراتژیک افلاین قدیمی است که جنگ جهانی دوم را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. نسخه اندروید این بازی، رابط کاربری مناسب و کنترل‌های جدیدی دارد که امکان تعامل سریع را با نیروها و محیط بازی فراهم می‌کند. بعلاوه، همه جنبه‌های مختلف نسخه اصلی گروه قهرمانان در این نسخه هم مشاهده می‌شود از جمله تاکتیک‌های بلادرنگ حرفه‌ای، تنوع نیروها و بازسازی نبردهای جنگ جهانی دوم.

اگر به دنبال یک بازی استراتژیک افلاین هستید، حتماً گروه قهرمانان را در نظر داشته باشید.

Conquest of Elysium 3

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

Illwinter Game Design یکی از موفق‌ترین طراحان بازی های استراتژیک است و تنها بازی موبایلی این توسعه دهنده یعنی Conquest of Elysium 3 هم مثل سایر محصولات این شرکت کاملاً موفق بوده و به همین دلیل، در فهرست 10 تا از بهترین بازی های آفلاین اندروید جایگاه ویژه‌ای دارد. در این بازی، شما سرپرستی یک گروه نظامی را در دنیایی فانتزی برعهده دارید.

می‌توانید از انواع منابع و لوکیشن‌های موجود در بازی برای تشکیل یک ارتش وسیع و متنوع استفاده کنید. در این بازی لشکرکشی آفلاین انواع واحدها، جناح‌ها، مهارت‌ها و قهرمان‌های مختلف وجود دارند و این نیروها، مهارت‌ها و قابلیت‌ها و همچنین اهداف و اولویت‌های خاص خودشان را دارند. گرافیک‌های بازی قدیمی به نظر می‌رسند اما قطعاً با ورود به این بازی، سیستم نبرد عمیق و جامع آن نظر شما را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

Rise Of Kingdoms

بهترین بازی استراتژیک اندروید
بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید
بازی Rise Of Kingdoms یک بازی موبایلی در سبک Real Time Strategy است. این بازی توسط Lilith Games در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به‌سرعت توانست به یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی تبدیل شود.
در Rise of Kingdoms، بازیکنان رهبری یک تمدن را بر عهده می‌گیرند و باید پادشاهی خود را بسازند و گسترش دهند. این بازی در یک جهان آنلاین جریان دارد. در این جهان، بازیکنان می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و اتحاد تشکیل دهند.
بازیکنان برای پیشرفت در بازی می‌توانند کار‌های مختلفی انجام دهند. آن‌ها باید منابع جمع کنند، ساختمان‌های مختلف بسازند، ارتش‌ خود را تقویت کنند، از تکنولوژی‌های مختلف‌های استفاده کنند و … .
Rise Of Kingdoms دارای سه حالت PVP ،‌PVE و Alliance Wars است. حالت Alliance Wars شباهت زیادی به Clan Wars در بازی کلش آو کلنز دارد. در این حالت، دو گروه از بازیکنان با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند و باید با همکاری هم‌تیمی‌ها در این جنگ پیروز شوند. در حالت PVE با انجام ماموریت‌های مختلف، منابع به‌دست می‌آورید. می‌توانید از این منابع برای تقویت سرباز‌ها استفاده کنید و یا ساختمان‌های جدید بسازید.
اگر در جستجوی یک بازی شبیه به Clash Of Clans هستید، حتما Rise Of Kingdoms را تجربه کنید!

Crying Suns

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

Crying Suns یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک iOS و پلتفرم‌های دیگر است که گیم پلی سریع را با تجربه‌ای وسیع و گسترده ترکیب کرده و در آن به جای یک وسیله کوچک، یک سفینه بزرگ در اختیار شما قرار دارد. این یعنی می‌توانید انواع واحدهای پرنده، صدها سرباز و ده‌ها سیستم مختلف را که همگی نیاز به مدیریت دقیق دارند، کنترل کنید. انجام درست این کار برای شکست دادن رقبا اهمیت زیادی دارد، چون باید تک تک عناصر سفینه را در بهترین حالت نگه دارید؛ از میزان سوخت گرفته تا شیوه تخصیص منابع. برقرای توازن دقیق بین این منابع، برای پیشگیری از آسیب رسیدن به سفینه و زنده ماندن افراد اهمیت زیادی دارد.

یکی از ویژگی‌های متمایز Crying Suns نسبت به سایر بازی‌های اندرویدی مشابه، داشتن روایتی جذاب است. در این بازی، شما نقش فرماندهی را دارید که سال‌ها پس از فروپاشی تمدنی که عضو آن بوده بیدار می‌شود. حالا باید برای پیدا کردن پاسخ این سوال که چرا امپراطوری به این شکل سقوط کرده، کهکشان را کاوش کرده و از طریق نبرد با انواع غول‌ها، فصل‌های داستانی بازی را پشت سر بگذارید. جو خاص این بازی و داستان مهیج آن که به شما برای پیدا کردن پاسخ سوالات انگیزه می‌دهد، آن را برای بسیاری از کاربران تبدیل به بهترین بازی استراتژیک اندروید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

Northgard

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

Northgard یک بازی استراتژیک اندروید است که به نوعی، ترکیب یک شبیه‌ساز روستاسازی و یک بازی استراتژیک بلادرنگ محسوب می‌شود. شاید این بازی برای همه مناسب نباشد اما برای کاربرانی که از ترکیب این دو ژانر لذت می‌برند، یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی محسوب می‌شود. در این بازی، شما غارتگران نوردیک خودتان را در یک منطقه ساحلی هدایت کرده و با کاوش اطراف، جامعه‌ای منظم و سازماندهی شده ایجاد می‌کنید که برای روبرو شدن با مشکلات زمستان اسکاندیناوی و همچنین دشمنان بی‌رحم کاملاً آماده است.

این بازی، یک حالت داستانی بسیار جذاب و مفید هم دارد که می‌توانید در آن با ویژگی‌های بازی و همچنین قبیله‌های مختلف آن آشنا شوید.

Clash of Clans

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

کلش آو کلنز یا جنگ قبایل یکی از بهترین بازی های آنلاین اندرویدی است که سابقه‌ای نسبتاً طولانی داشته و از سال 2012 تا به امروز، موفق به جذب کاربران زیادی شده است. در این بازی، کاربران مدیریت و کنترل قبایل و روستاهای مختلف را برعهده دارند و با حمله به روستاهای دیگران، منابع ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کنند که برای ارتقای روستا و ساختن نیرو قابل استفاده هستند.

کلش آو کلنز، به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک ایفون و همچنین اندروید، نظرات مثبت زیادی را دریافت کرده و به دلیل وجود قابلیت تنظیم و شخصی سازی وسیع، با استقبال خیلی خوبی روبرو شده است. این بازی، علاوه بر حالت چند نفره، یک حالت تک نفره هم دارد که کاربران می‌توانند در آن با حمله به روستاهایی آماده، منابع جمع‌آوری کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی، اضافه شدن انواع محتوای جدید از جمله واحدها، ساختمان‌ها و حالت‌های مختلف به آن به صورت منظم است که به حفظ جذابیت بازی کمک می‌کنند.

‌کلش آو کلنز اگر بهترین بازی استراتژیک موبایلی نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست. اگر تا الان این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین الان شروع کنید. پشیمان نخواهید شد!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های شوتر PS4

XCOM: Enemy Within

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های استراتژیک موبایل

داستان XCOM که در قالب صحنه‌هایی کوتاه بیان می‌شود، شما را به عنوان آخرین خط دفاع، مأمور دفاع از زمین در برابر یورش بیگانگان می‌کند. اما نسخه‌های اضافه شده به داستان اصلی، جذابیت آن را افزایش داده‌اند؛ از جمله Enemy Within که یک نسخه الحاقی برای Enemy Unknown است.

از جمله مشخصه‌های این بازی می‌توان به لایه‌های تاکتیکی و استراتژی عمیق آن اشاره کرد. در لایه‌های استراتژیک بازی، شما سعی دارید با تبدیل ماهرانه و به موقع XCOM به یک نیروی ضد بیگانه قوی، کشورهای زمین را راضی نگه دارید. برای رسیدن به این هدف، باید پایگاه ساخته، تحقیق و توسعه لازم را درباره غارت بیگانگان انجام داده، ابزارها و تجهیزاتی ضد بیگانه ساخته و سربازان خودتان را در بالاترین سطح آمادگی نگه دارید. نبردهای تاکتیکی جذاب XCOM یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های بازی محسوب می‌شوند و مأموریت‌های تاکتیکی نوبتی آن هم جذابیت بازی را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند.

Into the Breach

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

به سوی شکاف، یک بازی تاکتیکی نوبتی چالش برانگیز از Subset Games است که به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل در گوگل پلی هم موجود است. این بازی که گرافیک‌های جذاب کمیک-مانند دارد، شما را مأمور مدیریت گروهی از مکانیک‌ها می‌کند که برای خنثی کردن تهاجم شیطانی Vekها تلاش می‌کنند. حالا شما باید همزمان با در هم شکستن و نابودی دشمنان، از ساختارهای غیرنظامی خودتان هم حفاظت کنید.

این بازی جنبه‌های RPG هم دارد و موفقیت در سیستم تاکتیکی نوبتی آن، مستلزم داشتن تفکر و دقتی در حد بازی شطرنج است. کاربران باید در ابتدا، برای انجام این بازی به نت‎فلیکس لاگین کنند اما بعد از آن می‌توانند به سوی شکاف را به عنوان یکی از بازی های استراتژیک آفلاین ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

Clash Royale

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بازی های سبک استراتژیک

موفقیت چشمگیر کلش آو کلنز باعث شد که توسعه دهنده این بازی سوپرکال، اسپین-آف‌های مختلفی برای بازی طراحی کند. محبوب‌ترین این نسخه‌ها که یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید آنلاین محسوب می‌شود، کلش رویال است. این بازی استراتژیک بلادرنگ، شامل مکانیک‌های جمع‌آوری کارت و دفاع از برج است. کلش رویال که تمرکز کمتری بر ساخت و ساز و شخصی سازی دارد، بیشتر متمرکز بر حمله به رقبا با هدف نابود کردن قلعه‌های آنها است. در رقابت‌های این بازی، یک یا دو نفر با یکدیگر همکاری کرده و از کارت‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند، برای ارسال نیرو به میدان جنگ استفاده می‌کنند. این بازی تمام ویژگی‌های یک بازی استراتژیک عالی را دارد و خیلی از گیمر‌ها آن را بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون می‌دانند.

با توجه به اینکه مراحل این بازی تنها چند دقیقه زمان می‌برند، کلش رویال به عنوان یک بازی موبایلی برای مواقعی که فرصت زیادی ندارید، گزینه خیلی خوبی است. تعداد زیاد کارت‌های در اختیار بازیکنان هم گزینه‌های استراتژیک از جمله انواع روش‌های غلبه بر دشمنان را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند. مهم‌تر اینکه، از زمان انتشار کلش رویال این بازی دائماً آپدیت شده و تعداد کارت‌های آن به بیشتر از 100 مورد مختلف رسیده‌اند. اگر به دنبال یکی از بازی های استراتژیک اندروید آنلاین هستید، حتماً کلش رویال را در نظر داشته باشید.

چالش‌های جذاب، گیم‌پلی درگیرکننده، گرافیک‌ زیبا، تنوع در مود‌های بازی و قابلیت تکرار بالا تنها چند مورد از ویژگی‌های مثبت Clash Royale هستند. سازندگان بازی کلش رویال، با آپدیت‌های مختلف، تنوع بیشتری به بازی می‌دهند و از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کنند. به جرئت می‌توان گفت کلش رویال بهترین بازی استراتژیک موبایلی است.

Reigns: Three Kingdoms

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی

عنوان دیگری که در لیست بهترین بازی های استراتژیک موبایلی به آن اشاره می‌کنیم، یک بازی استراتژیک تعاملی است. بازی‌های تعاملی،‌ گیم‌پلی خیلی ساده‌ای دارند و بیشتر تمرکز روی داستان بازی است. در این سبک، شما حق انتخاب دارید و داستان بر اساس انتخاب‌های شما پیش می‌رود. Reigns: Three Kingdoms به علت نوآوری‌هایی که در بخش داستانی داشته، در بین بهترین بازی های استراتژیک موبایلی 2023 قرار می‌گیرد.

داستان بازی در دوران حکومت‌های معروف چین باستان جریان دارد و شما باید سعی کنید قدرت حکومت خود را حفظ کنید. تصمیم‌های مختلفی که در طول بازی می‌گیرید، تاثیر زیادی روی روند داستان می‌گذارند. Reigns: Three Kingdoms از دو بخش ماموریت‌های اصلی و ماموریت‌های فرعی تشکیل شده است. در بخش ماموریت‌های فرعی ماجراجویی‌های جالبی قرار گرفته‌اند که هرکدام داستان خودشان را دارند.

Netflix Games با Reigns: Three Kingdoms نشان داد که می‌تواند در سبک‌های مختلف بازی‌های خوبی بسازد. به جرئت می‌توان گفت این عنوان، بهترین بازی استراتژیک موبایلی چند سال اخیر، از جهت نوآوری است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

XCOM 2 Collection

بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون

معرفی بهترین بازی های استراتژیک موبایل را با XCOM 2 به پایان می‌بریم که رویدادهای آن حدود 20 سال پس از نسخه‌های قبلی رخ می‌دهند. در این نسخه، مهاجمان بیگانه پس از نبردی موفقیت آمیز با سازمان XCOM، نژاد بشر را تحت سلطه خودشان درآورده‌اند. شما در این بازی، نقش فرمانده یک گروه مقاومت را بر عهده دارید که تلاش دارد بشریت را از سلطه این نیروهای بیگانه رها کند. در این بازی هم مثل نسخه‌های قبلی، بازیکن باید همزمان با شرکت در نبردهای نوبتی، عملیات و مأموریت کلی را مدیریت کند.

این یعنی می‌توانید در مأموریت‌های مختلف، نیروها را هدایت کرده و واکنش و شیوه حرکت آنها را تعیین کنید. این نبردها، می‌توانند به سرعت پرتنش و سخت شده و ممکن است تنها یک حرکت اشتباه، به نابودی نیروهای شما منجر شود. جنبه استراتژیک بازی هم شامل انتخاب پروژه‌های تحقیقاتی یا توسعه سلاح‌ها و ابزارهای جدید است که همگی در کنار هم، یکی از بهترین بازی های این سبک را تشکیل می‌دهند.

جمع‌بندی

مجموعه بازی های استراتژیک اندروید از جمله بازی های استراتژیک اندروید آفلاین یا آنلاین به قدری متنوع است که ممکن است انتخاب بین آنها ساعت‌ها زمان ببرد. تعداد این بازی‌ها بسیار زیاد بوده و انواع مختلفی دارند؛ از جمله بازی‌های شبیه‌سازی، اکشن، ماجراجویی و غیره. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین بازی های استراتژیک اندروید کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین بازی های استراتژیک حال حاضر چه بازی‌هایی هستند؟

توتال وار، تمدن 6 و گروه قهرمانان جزء بهترین بازی های استراتژیک حال حاضر هستند.

بهترین بازی های استراتژیک اندروید کدامند؟

The Battle of Polytopia، Iron Marines، Plague Inc.، Bad North، Northgard جزء بهترین بازی های استراتژیک آفلاین اندروید هستند.

بهترین بازی های استراتژیک آر تی اس چه بازی‌هایی هستند؟

عصر امپراطوری‌ها (2)، استار کرفت، وار کرافت و Warhammer 40,000 جزء بهترین بازی های RTS حال حاضر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های استراتژیک موبایلی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر