coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپل نسخه بتای OS X El Capitan و iOS 9 را در دسترس عموم قرار می دهد

اپل در چهار چوب برنامه نرم افزارهای بتای خود پیش نسخه های OS X 10.11 El Capitan و iOS 9 را برای اولین بار به طور عمومی در دسترس قرار می دهد. به این ترتیب تمام علاقه مندانی که دارای نام و حساب کاربری اپل هستند، می توانند سیستم عامل های دسک تاپ و موبایل را امتحان کنند.

اپل در چهار چوب برنامه نرم افزارهای بتای خود پیش نسخه های OS X 10.11 El Capitan و iOS 9 را برای اولین بار به طور عمومی در دسترس قرار می دهد. به این ترتیب تمام علاقه مندانی که دارای نام و حساب کاربری اپل هستند، می توانند سیستم عامل های دسک تاپ و موبایل را امتحان کنند. تا کنون فقط توسعه دهندگان ثبت شده به این برنامه دسترسی داشتند که برای شرکت در برنامه توسعه اپل سالانه 99 دلار پرداخت می کردند.

اپل اوائل ماه ژوئن در حین همایش جهانی توسعه دهندگان در سان فرانسیسکو اولین تصاویر نسل جدید سیستم عامل خود را به نمایش گذاشته بود. در همان زمان اپل اولین پیش نسخه های OS X 10.11 El Capitan و iOS 9 را برای توسعه دهندگان ارائه داد. در پی آن نسخه های بعدی این سیستم عامل ها در اواخر ژوئن منتشر شدند. نسخه نهایی قرار است در پاییز ارائه شود.

هر دو سیستم عامل از فناوری و عملکرد های جدیدی برخوردارند که بهره وری از آنها را بهبود می بخشند. اپل توانایی خود را در ال کاپیتان بیش از هر چیز بر روی بهینه سازی عملکرد متمرکز کرده است. برنامه های کاربردی آن 1.4 برابر سریعتر از نسخه یوسمیت Yosemite راه اندازی می شوند. همچنین تعویض میان برنامه های مختلف هم سریعتر انجام می شود. برای این کار اپل، فناوری گرافیک Metal را که برای آی فون و آی پد در نظر گرفته شده بود، در OS X ادغام کرده است، که ارائه انیمیشن ها را تا 50% سریعتر انجام می دهد.

نکات برجسته

OS X 10.11 El Capitan می تواند یو اس بی با قابلیت بوت ایجاد کند

بعضی اوقات بهتر است که برخی چیزها مانند قبل باقی بمانند. کاربران مک که برای نصب OS X 10.11 El Capitan به یک USB استیک نیاز دارند، می توانند از یک ابزار ادغام شده استفاده کنند که در نسخه قبلی هم موجود بوده است.

نوآوری های دیگر این سیستم عامل دسکتاپ شامل فونت سیستم San Fransisco که راحت تر خوانده می شود، یک Mission Control بازنگری شده، یک سیستم جستجو Spotlight بهینه شده، اپلیکیشن های به روز شده (نقشه ها و یاداشت ها) و عملکرد صفحه نمایش قابل تقسیم که در آن دو پنجره با کاربرد های مختلف در نمای کامل کنار هم باز می شوند، خواهد بود.

نوآوری های دیگر این سیستم عامل دسکتاپ شامل فونت سیستم San Fransisco که راحت تر خوانده می شود، یک Mission Control بازنگری شده، یک سیستم جستجو Spotlight بهینه شده، اپلیکیشن های به روز شده (نقشه ها و یاداشت ها) و عملکرد صفحه نمایش قابل تقسیم که در آن دو پنجره با کاربرد های مختلف در نمای کامل کنار هم باز می شوند، خواهد بود.

با ورود iOS 9 اپل نوآوری هایی را ارئه می دهد که دستگاه های قابل حمل را هوشمند تر و فعال تر می کند. این خدمات عبارتند از بهبود سیستم جستجو و منشی صوتی Siri و همچنین عملکرد های چند وظیفه ای برای آی پد. علاوه بر اینها اپل قول داده است که زمان کار باتری هم طولانی تر شود، با استفاده از حالت صرفه جویی در انرژی که البته از توان گوشی هم کم می کند.

نرم افزار های به روز رسانی شده به فضای حافظه کمتری نیاز دارند، تا به این ترتیب دارندگان گوشی هایی که از ظرفیت ذخیره کمی برخوردارند، در آینده قبل از نصب به روز رسانی های جدید مجبور به خالی کردن حافظه نداشته باشند.

سیستم عامل iOS 9 بتا

سیستم عامل iOS 9 بتا

.

iOS 9 همچنین عملکرد های اضافه ای را برای شرکت ها و گزینه های بیشتری را برای حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی ارائه می دهد. برای هر دو سیستم عامل یک سیستم شناسایی جدید با دو فاکتور در نظر گرفته شده است که سیستم تایید دو مرحله ای کنونی را جایگزین می کند و به جای رمز تایید چهار رقمی از شش رقم استفاده خواهد کرد. این رمز تایید به تمام دستگاه های کاربر ارسال شده و در کنار رمز عبور استفاده می شود. با وجود یک پروسه بررسی پیچیده توسط اپل، کلید 14 رقمی برای بازسازی مجدد حذف خواهد شد. آنهایی که در حال حاضر نسخه بتای عمومی را امتحان می کنند، باید آگاه باشند که این فقط یک پیش نسخه است. این نسخه ها ممکن است مشکلات اساسی داشته باشند و حتی منجر به از دست دادن اطلاعات کاربران بشوند. بنابراین بهتر است که از آنها در محیط های تولیدی استفاده نشود. پیش از نصب این سیستم عامل ها بهتر است که تمام اطلاعات بک آپ شوند.

.

سیستم عامل OS X 10.11 El Capitan

سیستم عامل OS X 10.11 El Capitan

.

منبع: zdnet


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر