;
coinex

عبور قابل مشاهده ی سیاره ی عطارد از مقابل خورشید

عطارد برای اولین بار در ده سال گذشته از مقابل خورشید عبور می کند.

عطارد برای اولین بار در ده سال گذشته از مقابل خورشید عبور می کند.

زمینی ها خود را برای جلوه ی با شکوهی از کوچکترین همسایه ی کیهانی خود آماده کنید. دوشنبه، 9 می ، سیاره ی عطارد از مقابل خورشید عبور خواهد کرد به طوریکه چرخش آن به وضوح از زمین قابل مشاهده است.

در این رویداد که با نام “Transit” یا انتقال شناخته می شود، سیاره ی عطارد به شکل یک نقطه ی کوچک در سطح خورشید ظاهر می شود و عبور کامل آن، 7 ساعت به طول می انجامد.

ناسا نیز تریلر های زیبایی از این رویداد را فراهم کرده است:

در این رویداد که با نام “Transit” یا انتقال شناخته می شود، سیاره ی عطارد به شکل یک نقطه ی کوچک در سطح خورشید ظاهر می شود و عبور کامل آن، 7 ساعت به طول می انجامد..

آخرین انتقال در سال 2006 اتفاق افتاد و رویداد بعدی تا نوامبر 2019، محقق نخواهد شد. رویداد انتقال، در هر صد سال، 13 بار اتفاق می افتد. نکته ی قابل توجه درباره ی این انتقال این است که تقریبا از هر نقطه ی زمین قابل مشاهده است.

آخرین انتقال در سال 2006 اتفاق افتاد و رویداد بعدی تا نوامبر 2019، محقق نخواهد شد. رویداد انتقال، در هر صد سال، 13 بار اتفاق می افتد. نکته ی قابل توجه درباره ی این انتقال این است که تقریبا از هر نقطه ی زمین قابل مشاهده است..

اگر در قسمت شرقی آمریکا زندگی می کنید، می توانید از آغاز این رویداد در ساعت 7 صبح محلی، تا پایان آن را شاهد باشید.

علاقه مندان می توانند با استفاده از تلسکوپ، عبور نقطه ی کوچک سیاه را از مقابل خورشید تماشا کنند. ناسا خاطر نشان می کند که با غیر مسلح به خورشید نگاه نکنید. بنا بر گفته ی ناسا: “تماشای این رویداد به تلسکوپ و یا دوربین های دو چشمی با قدرت بالا و مجهز به فیلتر خورشیدی که از میلار یا شیشه ی مخصوص ساخته شده، احتیاج دارد.”

علاقه مندان می توانند با استفاده از تلسکوپ، عبور نقطه ی کوچک سیاه را از مقابل خورشید تماشا کنند. ناسا خاطر نشان می کند که با غیر مسلح به خورشید نگاه نکنید. بنا بر گفته ی ناسا: "تماشای این رویداد به تلسکوپ و یا دوربین های دو چشمی با قدرت بالا و مجهز به فیلتر خورشیدی که از میلار یا شیشه ی مخصوص ساخته شده، احتیاج دارد.".

انتقال تنها یک رویداد نجومی کنجکاو کننده نیست؛ بلکه نگاهی دست اول به چگونگی کشف سیاره های خورشیدی توسط ستاره شناسان است.

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ های قدرتمند می توانند سیاره هایی که از مقابل خورشید خود می گردند را مکان یابی کنند؛ این همان روشی بود که اخیرا در کشف سه سیاره در فاصله ی 40 سال نوری که در اطراف خورشید قرمز خود در چرخش بودند، به دانشمندان کمک کرد.

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ های قدرتمند می توانند سیاره هایی که از مقابل خورشید خود می گردند را مکان یابی کنند؛ این همان روشی بود که اخیرا در کشف سه سیاره در فاصله ی 40 سال نوری که در اطراف خورشید قرمز خود در چرخش بودند، به دانشمندان کمک کرد..

شاید روزی بتوانیم نگاهی به سفینه هایی داشته باشیم که خارج از محیط زمین، از مقابل یک ستاره عبور می کنند؛ البته شاید آنها زودتر ما را پیدا کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر