;
coinex

گلکسی نوت 7 به همراه درگاه هیبریدی کارت حافظه UFS و میکرو اس دی خواهد آمد

گلکسی نوت 7 به همراه درگاه هیبریدی کارت حافظه UFS و میکرو اس دی خواهد آمد

هفته پیش شرکت سامسونگ از حافظه های ذخیره سازی موبایلی جدیدی مبتنی بر استاندارد UFS 1.0 رونمایی کرد. این شرکت عنوان کرد کاربران هنگام کار کردن با این حافظه، سرعت خواندن و نوشتن بیشتری را تجربه می کنند. گفته می شود سرعت حافظه جدید سامسونگ در مقایسه با کارت حافظه های Mirco SD حداقل 5 برابر سریع تر است. تولید چنین حافظه ای توسط سامسونگ که به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده حافظه های فلش به شمار می آید به معنای آن است که بسیاری از موبایل های سطح بالا در آینده ای نزدیک با این نوع از کارت حاظفه سازگار خواهند شد.

به مانند همیشه، وقتی یک تکنولوژی جدید ذخیره سازی و استاندارد های مرتبط با آن معرفی می شود سوالات بسیاری در ذهن کاربران و دوستداران تکنولوژی ایجاد می شود. پس از آنکه سامسونگ از UFS 1.0 رونمایی کرد سوالات زیادی در مورد آینده کارت حافظه های Micro SD مطرح شد. در همین راستا سامسونگ به تازگی اعلام کرد که در حال ساخت و طراحی سوکتی است که هر دو کارت حافظه UFS و Micor SD را پشتیبانی می کند.

سامسونگ در توضیحی که برای Droid-Life ارسال کرده در این باره عنوان کرده است: “کارت حافظه UFS با درگاه های کنونی مخصوص حافظه های Micro SD همخوانی ندارد. به همین دلیل ما سوکتی طراحی کرده ایم که از هر دو حافظه UFS و Mirco SD پشتیبانی کند. ما در حال همکاری با شرکت های زیادی هستیم تا بتوانیم این فناوری را با نسل آینده دستگاه ها یکپارچه کنیم.”

این موضوع دارای جنبه های مختلفی است؛ اولاً اینکه بر اساس آنچه سامسونگ اعلام کرده کاربران در آینده همچنان می توانند از کارت حافظه های میکرو اس دی استفاده کنند، هر چند که در عملکر این کارت حافظه ها محدودیت هایی وجود خواهد داشت. علاوه بر این فرمت جدید UFS توسط چند شرکت دیگر پشتیبانی خواهد شد. در مجموع سامسونگ و چند شرکت دیگر در آینده ای نزدیک از کارت حافظه های UFS و میکرو اس دی به طور همزمان پشتیبانی خواهند کرد و این می تواند یک امکان خوب برای کاربران باشد.

نکته مهم دیگر این است که در حال حاضر درگاه های میکرو اس دی موجود در دستگاه های کنونی، از کارت های حافظه UFS پشتیبانی نمی کنند.

به نظر می رسد که گلکسی نوت 7 که تا چند وقت دیگر عرضه خواهد شد، اولین گوشی هوشمندی است که از هر دو کارت حافظه UFS 1.0 و میکرو اس دی پشتیبانی می کند.گفته می شود که پرچمدرا جدید سامسونگ در ماه آگوست معرفی خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر