;
coinex

خودروی بدون راننده گوگل قربانی یک تصاف جدی دیگر شد

خودروی بدون راننده گوگل سابقه چندان عالی و بی‌نقصی ندارد؛ اما حالا روشن‌تر از همیشه است که بی‌احتیاطی رانندگان انسان، بیشترین تهدید را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

خودروی بدون راننده گوگل سابقه چندان عالی و بی‌نقصی ندارد؛ اما حالا روشن‌تر از همیشه است که بی‌احتیاطی رانندگان انسان، بیشترین تهدید را برای آن‌ها در پی خواهد داشت. وانت تجاری که در حال عبور از چراغ‌قرمز بود، به یکی از خودروهای بدون راننده گوگل که یک لکسوس SUV است برخورد کرده و آسیب جدی به گوشه خودرو وارد آورد. خوشبختانه در این سانحه هیچ آسیبی به ناظران گوگل و همچنین به راننده وانت وارد نشد. بااین‌حال، این احتمالاً بدترین تصادفی باشد که تا به امروز برای خودروهای بدون راننده گوگل رخ‌داده است.

گوگل به‌احتمال‌ زیاد جزئیات کامل این سانحه را در گزارش خودروی خودران خود در پایان ماه منتشر خواهد کرد. اما با توجه به متن بیانیه مشخص نیست دقیقاً چه اتفاقی روی‌ داده است. خودروی بدون راننده گوگل تا حداقل 6 ثانیه پس از سبز شدن چراغ‌راهنما از تقاطع عبور نکرد. اما جای هیچی شکی نیست که راننده وانت مقصر بوده است.

در بیانیه گوگل می‌خوانیم: «یک خودروی گوگل در حال تردد در خیابان فیلیس –به سمت شمال- بوده است. در مانتین ویوو، خودرویی که به سمت غرب در ال کامینو رئال می‌رفته، از چراغ‌قرمز عبور کرده و به گوشه سمت راست خودرو گوگل برخورد کرده. پس از حداقل شش ثانیه از سبز شدن چراغ‌قرمز، خودروی گوگل از تقاطع عبور کرده است.

 روزانه هزاران تصادف در جاده‌های ایالات‌متحده رخ می‌دهد، و عبور از چراغ‌قرمز علت اصلی تصادفات شهری است که 94 درصد این موارد به دلیل خطای انسانی است. به همین دلیل است که ما درحال‌ توسعه تکنولوژی کاملاً خودرانی هستیم تا جاده‌ها را به محلی امن‌تر تبدیل کنیم.»

 اگرچه عواقب این تصادف می‌توانست بسیار بدتر باشد، اما این تصادف می‌تواند نشان از ضعف عمده خودروهای خودران نیز باشد. گوگل، اوبر و دیگر شرکت‌ها می‌توانند سیستم‌های بدون راننده‌ای طراحی کنند تا به‌طور کاملاً دقیق از قوانین پیروی کنند و همچنین قادر به نشان دادن عکس‌العمل در شرایط غیرقابل‌ پیش‌بینی جاده باشند؛ اما تقریباً غیرممکن است که ماشین‌ خودران در مقابل خطر بی‌احتیاطی رانندگان انسان محفوظ بماند. احتمالاً تصادف‌هایی مانند این تا زمانی که تکنولوژی خودروهای بدون راننده در جاده‌ها به‌طور کامل پذیرفته نشوند، از بین نخواهند رفت.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر