coinex
راهنمای خرید تکراتو

اسنپ: برای مسیریابی از گوگل مپ استفاده کنید؛ رانندگان فلج شده‌اند!

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.
اسنپ امروز طی یک اطلاع رسانی اعلام کرد که با توجه به در دسترس نبودن اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze) برای برخی از رانندگان بهتر است از مسیریاب‌هایی مشابه مانند گوگل مپ استفاده شود؛ اما این نرم افزارها اصلا کاربردی همچون برنامه Waze ندارند و ما قصد داریم نگاهی به مشکلات رانندگان اسنپ به همین دلیل داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

همانطور که قبلا برایتان گفتیم، نرم افزار Waze به دستور مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران از مارکت اندرویدی اول کشور ایران یعنی کافه بازار برداشته شد و برخی از دارندگان سیم کارت‌های ایرانسل (اپراتور دوم ایران) در دسترسی به این نرم افزار به مشکل برخورده اند؛ اما تا امروز با توجه به اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار سایت تکرا، دارندگان سیم کارت‌های همراه اول و رایتل نیز به عنوان اپراتور اول و سوم ایران همچنان دارای مشکل دسترسی و محدودیت با این مسیریاب کاربردی هستند و به نوعی این نرم افزار دچار فیلترینگ شده است.

اگر دوست دارید بدانید که واقعا چرا نرم افزار مسیریابی ویز فیلتر شده است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله “ اپلیکشین Waze به دستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شد؛ واقعیت چیست؟!”  را بخوانید و این مقاله را از دست ندهید.

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

جالب است بدانید که یک منبع آگاه در رابطه با فیلترینگ اپلیکیشن مسیریابی Waze گفته است که روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه موضوع این برنامه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین این فرد در رابطه با موضوع فیلترینگ ویز و حذف آن از کافه بازار، به علت تولید آن توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل و عواقب ناشی استفاده از آن، اعلام کرده و گفته است که فیلترینگ آن با نظر بیشتر اعضای کارگروه فیلترینگ صورت گرفته است.

سیستم حمل و نقل اسنپ که دیروز نیز به صورت رسمی وارد شهر کرج شد تا با سیستم تپسی وارد رقابت شود، امروز طی یک اعلامیه رسمی در صفحات خود اعلام کرد که بهتر است از نرم افزارهایی چون گوگل مپ به جای مسیریاب Waze استفاده کنید؛ اما این نکته بسیار روشن است که گوگل مپ و هیچ نرم افزار دیگری، اطلاعات جامع و کاربردی Waze را برای رانندگان ندارد.

خبرنگار سایت تکرا از روز گذشته، سه بار از سیستم اسنپ استفاده کرده است و شرح جزئیات و صحبت‌های خود با رانندگان را به رشته تحریر در آورده تا واقعیت این موضوع روشن شود. با ما همراه باشید.

سفر اول

  • مبدا: میدان هروی
  • مقصد: قلهک

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در اولین سفر خود، دقیقا بازخورد اختلال و مشکلات در سیستم اپلکیشن Waze را شاهد بودم. راننده ابتدا سعی کرد با چند سیم کارت مختلف از جمله دو سیم کارت همراه اول و سیم کارت رایتل و ایرانسل به صورت جداگانه وارد اپلیکیشن ویز شود؛ اما بعد از جواب ندادن این نرم افزار، تصمیم به آن شد که بر اساس تجربیات خود رانندگی کند.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی من در حال اجرا بود، باید در مدت زمان 26 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما راننده با کمک از گوگل مپ، توانست من را در مدت زمان 48 دقیقه به مقصد برساند که بیشتر این مدت را در ترافیکی بودیم که اپلیکیشن Waze نسبت به آن هشدار می‌‎داد؛ اما این اتفاق به دلیل استفاده از گوگل مپ انجام نشد. در نتیجه گیری این سفر باید گفت که نبود اپلیکیشن ویز باعث شد تا دیرتر به مقصد برسیم و میزان سوخت و هزینه بیشتری برای راننده ایجاد شود.

سفر دوم

  • مبدا: قلهک
  • مقصد: نیاوران

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در سفر دوم، از قلهک به نیاوران، با راننده‌ای جوان همراه شدم که از نرم افزار ساجیک (Sygic) که یک مسیریاب بسیار مناسب؛ اما سنگین و گرافیکی است، استفاده می‌کرد. راننده در صحبت‌های خود می‌گفت بهترین نرم افزار مسیریابی همان ویز است؛ اما با این حال باید از ساجیک استفاده کنم تا بتوانم سریعتر به مقصد برسم؛ چون هیچ چیز بهتری وجود ندارد و برای ما که شغلمان این است و شب عیدی در حال کار هستیم، ثانیه‌ها و مسافرها ارزشمند هستند.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی خود داشتم، ما باید در مدت زمان 38 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما با استفاده از ساجیک و با چند بار اشتباه کوچک، در مدت زمان 52 دقیقه به مقصد رسیدیم که عملکرد بهتری نسبت به اپلیکیشن مسیریابی گوگل مپ دارد. در نتیجه گیری این سفر باید گفت که نبود اپلیکیشن Waze  باعث شد تا ما کمی دیرتر به مقصد برسیم و میزان سوخت بیشتری مصرف شده و زمان بیشتری برای راننده صرف شود.

سفر سوم

  • مبدا: نیاوران
  • مقصد: میدان رسالت

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در سفر سوم، از نیاوران به میدان رسالت در اوج زمان ترافیک حرکت کردیم، راننده اسنپ این‌بار فقط از نقشه موجود در برنامه اسنپ (برنامه اپلیکیشن راننده اسنپ) در حال استفاده بود و به نوعی اصلا نام Waze و گوگل مپ را هم تاکنون نشنیده‌ بود. در سفر طولانی‌مان که نباید آنقدرها هم طول می‌کشید، خودمان از وضعیت موجود خسته شدیم.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی من در حال اجرا بود، ما باید در مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما با استفاده از نقشه اسنپ و بلد نبودن راننده از مبدا و مقصد، ما از نیاوران بعد از حدود 1 ساعت و 35 دقیقه به مقصد خودمان رسیدیم که باعث شد آخرین تجربه استفاده از اسنپ برای ما بسیار تلخ باشد. در این سفر باید گفت که زمان بیشتری برای راننده و مسافر صرف شد و همچنین میزان استهلاک خودرو و مصرف سوخت، بیشتر از میزان حالتی بود که با استفاده از مسیریابی اپلیکیشن Waze بتوان ترافیک را دور زد و زمان کمتری مصرف کرد.

در هر صورت امیدواریم به زودی گزارشی شفاف از سوی مقامات محترم قضایی کشور در رابطه با اختلال و حذف این نرم افزار منتشر شود. همچنین امیدوار هستیم تا سیستمی بومی یا حتی خارجی به عنوان جایگزین این نرم افزار به مردم معرفی شود؛ هر چند که نرم افزاری همچون Waze بسیار خاص، منحصر به فرد و بسیار کاربردی است.

آیا اپلیکیشن  Waze برای شما اجرا می‌شود؟ نظر شما در رابطه با در دسترس نبودن  Waze چیست؟ آیا شما از عملکرد اسنپ و تپ سی به عنوان راننده یا مسافر راضی هستید؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (33 نظر)

    سلام آندروید من 7.1هستش هر کاری میکنم بخوان گوگل مپ را نشان نده بازم گوگل مپ میاد تو اسنپ لطفا منو راهنمایی کنید

    پاسخ

    سلام
    آقا من میخوام سایجیک یا اوسمند رو جایگزین گوگل مپ کنم در مسیریابی اسنپ،، چجوری میتونم؟؟؟
    با تشکر

    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    من هم روز اول نتونستم با لوکیش ویز کار کنم اما به خودم گفتم بااخره ی راهی پیدا میشه .
    البته اکثر مسافرها به من پیشنهاد میدادن که گوشی دیگری تهیه کنم و یا گوشی اپل بگیرم که این امکان پذیر نبود برای من.
    ولی الان در حال حاضر با نرم افزار ویز کار میکنم و خیلی هم راحت هستم.
    االبته با همان گوشی که اسنپ نصب هستش کار میکنم.
    من راهش رو پیدا کردم
    امیدوارم شما هم بتونید استفاده کنید.
    اگر هم خواستید میتونم روش رو بهتون توضیح بدم
    ادرس تلگرامم
    @livemusic_djj

    پاسخ

    دوستان اول اسنپ رو اجرا کنیم بعد ویز رو نصب کنین دیگه مشکلی نداره تا زمانی که نرم افزار اسنپ رو کاملا ببندین من خودم فایل ویز رو تو تلگرام دارم دیگه نیاز به دانلود نیست اگر اسنپ حتی تا یه هفته هم کاملا بسته نشه مشکلی پیش نمیاد حتی اگه خارج از دسترس هم بشه

    پاسخ

    با سلام من یکی از رانندگان اسنپ هستم امروز یکی از دوستام گفت بجه های اسنپ یه راه پیدا کردن که میتونن هنوز از ویز استفاده کنن من هم هر چی پیگیری کردم به نتیجه ای نرسیدم اگر کسی میدونه چجوری اگه میشه کمک کنه با تشکر

    پاسخ

    خاک تو سر همچین شرکتی و مجموعه ای که با این همه کاربر و کسایی که واسش تا الان داشتن جون میکندن و نون میاوردن نمیتونه یه نرم افزار درست و حسابی جایگزین اعلام کنه واقعا مملکت برده داریه . آره دیگه خوبه مسولان اسنپ جیباتون پر شده خوب حق دارین یه جا نشستین ما برده ها پول بدیم به شما . مهم نیست که ! قشر زحمت کش همیشه تو سری خورش ملسه . این رسمش نیست دیگه گند همه چی درومده ماها عادت کردیم به غمو غصه چیز تازه ای نیست .

    پاسخ

    خیلی باید این دولت بدبخت باشه بابا تو سوریه از ویز استفاده میکنن تو لبنااان از ویز استفاده میکنن تو فلسطین از ویز استفاده میکنن مگه ما مردم چه گنااااهی کردیم که گیر شمااا دولت انااااا اوفتادیم من خرج زنوو بچه در میارم حالا باید کلی سوخت هدر بدم تا به مقصدم برسم خاااک تو سر این دولت که فقط به فکر جیب خودش نه مردمش بترسیداز خشم مردم که نا جبران بعدشم من دبگه برای اسنپ و تپسی کار نمیکنم رفتم اژانس برام بیشتر صرف داره شرکتی که مسیریاب نداره و به فکر راننده نیست توش نباشی بهتر۶

    پاسخ

    سلام به همه. نرم افزارهای Privacy hider و MAPS.ME و Waze رو از گوگل پلی دانلود ونصب کنید. داخل نرم افزار Privacy hider میتونید waze رو اضافه کنید و اجرا کنید.بعد نرم افزار WAZE رو از روی خود گوشی پاک کنید.برای اجرای WAZE کافیه که اول نرم افزار Privacy hider رو اجرا کنید و از داخلش waze رو بازکنید. اینجوری مشکل اجرای همزمان wazeو برنامه یsnap حل میشه.
    برای مسیریابی سریع میتونید لوکشن مقصد رو که از روی نرم افزار SNAP میبینید با نرم افزار MAPS.ME باز کنید و موقعیت جغرافیایی (دوتا عدد پشت هم هستش) کپی کنید و داخل برنامه ی WAZE (قسمت جست وجو) پیست کنید و محل رو پیدا کنید.این روش در حال حاضر بهترین روشی هستش که پیدا کردم.
    شاید سوال براتون پیش بیاد که چرا قسمت اخر رو با google maps باز نکردم.جوابش اینکه داخل نرم افزار google map تو مد navigation نمیشه موقعیت مکانیو به صورت طول و عرض جغرافیایی (عددی) به راحتی کپی کرد.بهترین جایگزینش در حال حاضر نرم افزار MAPS.ME هستش.
    یا علی

    پاسخ

    تو کشوری که یه آدم بی سواد و شکم سیر یه شبه میاد دستور منع استفاده از یه نرم افزار و امضا میکنه . فرداش همون آدم جنایات جامعه و فساد و فقر رو تو خیتبون میبینه و رگ غیرتش بلند نمیشه دیگه چه انتظاری داری که تو دنیا به عنوان تروریسم بشناسنمون . امریکا اگه به دنیا زور میگه واسه مردمش رفاه و آزادی داده . ولی ما باید خرج ویرانی های سوریه و لبنان … بدیم و آمار بیکاری و فقرمون دنیا رو بر داره .

    از ماست که بر ماست .

    پاسخ

    متاسفم براتون که با توهمات شخصیتون ملت رو بیچاره کردید بابا شما مگه چه … میخورید که مردم باید تاوانش رو بدن .

    پاسخ

    خدالعنتسون کنه لعنت به همشون دیگه خستمون کردن والا

    پاسخ

    لعنت به همه ی کسایی که دست داشتن تا راننده های اسنپ درامدشون کم بشه.عزیزاتون جلوی چشمتون جون بدن

    پاسخ

    من راننده اسنپ هستم و هر روز نفرین میکنم کسایی که باعث شدن waze دیگه کار نکنه

    پاسخ

    خدا ازتون نگذره.واقعا متاسفم برای خودم که تو کشوری زندگی میکنم که مسوولاش از کره شمالی بدترن.ادعاشون از … ولی از اول تا آخرشون به فکر مردم که نیستن هیچ فقط دنبال نابود کردنشونن.یقشونم تا خشتک بستن همش میگن فقط مردم.لعنت به این …

    پاسخ

    امروز بخاطر کیفیت بد اپ گوگل مپ هنگام رانندگی نزدیک بود با یه موتوری تصادف شدید کنم واقعا و مطمینم که این اتفاق برای خیلیا افتاده و میوفته و امیدوارم کسی صدمه نبینه ، مسیر یابی به غیر از ویز دو زار نمیارزه و بیشترشون خطرناکن
    خدا نسلشونو از رو زمین برداره
    امیدوارم هر چه زودتر نابود شن
    من هزینه خانوادمو از این طریق بدست میاوردم اونم به سختی حالا درامدم خیلی کمتر میشه ضحمتم بیشتر خطر کارم هم بیشتر
    من یه لیسانس مکانیک با ۲ ثبت اختراع هستم اما بخاطر مشکلات اقتصادی کشور در پیدا نکردن کار مجبور به این کار شدم البته این کار هم برای خودش احترام داره اما واقعا حقش نیس به این قشر که با ضحمت فراوان دارن نون درمیارن اینطور برخورد بشه یعنی واقعا امنیت این کشور با این همه دزدی و اختلاس و …. به خطر نمیوفته با این نرمافزار به خطر میوفته!!!!
    واقعا اونایی که باعث و بانی این ماجرا هستن میدونن نون با ضحمت یعنی چی!
    واقعا با وجود این همه مشکلاتی که من و امثال بنده باهاش درگیریم این قضیه خیلی واسم زور داره و این سوال رو برام ایجاد میکنه که
    واقعا زندگی ارزش این همه سختی رو داره….

    پاسخ

    خدا لعنتشون بکنه از وقتی ویز رو فیلتر کردن از نون خوردن افتادیم.اسراییل بد ،بابا چقدر چوب دشمن بازی های اینا رو بخوریم

    پاسخ

    خدا پدر فیلتر شکن رو بیامرزه اون اقایی که اون بالا نشسته یبار هم مسافر کشی نکرده و با موتور تو سرما و گرما کار نکرده حق بدید بهش بنده خدارو میگن مردم دارن از گشنگی میمیرن میگه خوب بهشون نون خامه ای بدید حکایت این مسیولان و ژن های خوبه.

    پاسخ

    با سلام بر بی ناموس هایی که این نرم افزارو منع قانونی کردنش
    واقعا جای تاسف داره که هرچی خوبیه برای مردم حرامه
    ترافیک تهران حدود ۴۰ درصد بهتر شده با این نرم افزار اسرائیلی لابد اسرائیل بدیمونو میخواد اره دوست من بدیمونو میخواد حواسم نبود …
    ما از اعراب زمان پیامبرم کودن تریم
    یاحق

    پاسخ

    واله یزید و شمر آب میخوردن راه میرفتن باید راه رفتن و آب خوردنم حرام شه؟ اسرائیل ساخته یعنی چی …کشور داره به سمت تفکرات توهمی یک عده پیرمرد میره که خودشون تاحالا تو هیچ مشکل کشور آسیبی ندیدن که هیچ حتی متوجه و لمسشم نگردن

    پاسخ

    خدا ازتون نگذره.شما که خودتون جاسوس اسراییل بودین دیگه به ویز چیکار داشتین.چهار نفر داشتن اندک پولی درمیاوردن خرج زندگیشون بگذره.چرا با مردم اینکارو میکنید.فقط واسه اینکه دوربیناتونو نشون میداد.نترسید جیره مواجبتون کم نمیاد.مملکته ما داریم.دیگه شما به چی رحم میکنید.خیلی وجود دارین نرم افزار قوی جاش معرفی کنید.

    پاسخ

    با استفاده از یک وی پی ان به راحتی از نرم افزار ویز استفاده میکنم …..

    پاسخ

    هدف اینا این هست که یه مشت ادم ضعیف نتونه راحت کار کنه کار با ویز راتت بود گفتتد یه مشت راننده راحت باشند کار خود شونه کردن جوابشون با خدا

    پاسخ

    عزیزدلم این چرندیات چیه که میگه تو؟؟؟ قصد تو خراب کردن اسنپه و بس دلت برای کسی نسوخته . راننده های اسنپ آموزش دیدن که از نرم افزار waze. فقط استفاده کنند و استفاده میکنند . جالبه که تو سه بار اسنپ استفاده کردی و همه راننده ها به قول تو یووول بودن و بی سواد و استفاده از یه اپلیکیشن وی پی ان مجانی تو گوشیشون نبوده . برو خودتی

    پاسخ

    بزارین هر چقدر میخوان فیلتر کنن. وقتی فیلتر شکن هست مشکلی نیست. یوتیوب، فیس بوک، توییتر و … الان چی شده کسی تو اینها نمیره. مسئولین کشور تو این شبکه هان. واقعا باید گفت “وات د فاز” از وقتی هم که waze فیلتر شده بنظرم کاربراش بیشتر شدن …

    پاسخ

    خدایش چیمون رو میخوان جاسوسی کنند!چی داریم که اونا ندارن! مورجه فکر میکنه فیل دشمنشه و میخواد رونش رو بخوره!! هرچی میشه امنیت مون بهم میخوره سایت فیلتر فیسبوک فیلتر روز نامه سیاه نمایی فیلتر! تویتر فیلتر خودشون همه مسولین میبینی اکانت دارن!ماشین خارجی بده تجملیه نخرید خودشون همشون زیره بنز سوار نمیشن! بابا اینا مخالف تکنولوژی شادی خنده زیبایی هستن ! هرچی میشه میگیم چرا میگن چون امنیت داریم میگیم فساد چرا زیاده میگن چون امنیت دارین!12 شب خاموشی کل شهر میگیم چرا میگن میگن بخاطر امنیت خودمونه! زن ها چرا استادیوم نمیزارید بیان امنیتشون رو نمیتونیم فراهم کنیم!! اینا هیجی اخبار میبینی مثلا ازمایش ماهواره یا شهر موشکی یا نیروگاه هسته ایی همشون پشت به دوربینه یا ماسک زدن با عینک دودی تو تونل تاریک چرااا؟ چون امتیت نیست شناسایی میشن!

    پاسخ

    مطمئنا دلیل اصلی این بوده که دوربینها رو نشون می داد و می تونست درامد جریمه دوربینهای سرعت رو کاهش بده که خوب به مذاق دوستان خوش نیومد وگرنه در مسیریابی مسیرها در زمان ترافیک عالی عمل میکرد. همیشه صورت مساله باید پاک بشه تو ایران واقعا جای تاسف داره

    پاسخ

    وقتی یه نرم افزار آنقدر کارآمده، چه اهمیتی داره که مال کجا باشه مهم اینه که هم باعث صرفه جویی تو وقت میشه هم کاهش ترافیک هم کلی آدم از این راه نون سر سفره هاشون میبرن و سر وقت به کارشان میرسن و وقتی کسی برای این جریان خلل وارد میکنه یعنی دشمن این مملکت و مردمشه..

    پاسخ

    من و شما برای اینا مهم نیستیم.توهمات باید زندگی ما جوونا رو.نابود کنه!

    پاسخ

    اینا درآمد میلیونها خانواده رو مختل کردن با این کارشون خیلی ها از این طریق برا زن و بچشون نون در میاوردن واقعا خدا میدونه هدفشون چیه اینا به مردم خودشون رحم نمیکنن..با زبون روزه میسپرم دست اون بالایی ک صدای این مملکت بدبختو بشنوه خدایا بشنو صدای این ملت بدبختو

    پاسخ

    وای برما…
    من نمیدونم اینها که یک برنامه مسیریابی فوق العاده ای مثل “ویز”رو مختل میکنن ایا الفبای نفوذ رو میدونن چی هستش؟! من به کمک اسنپ دارم زندگی میکنم و با این وضعیت زندگی من مختل شده!!
    تا کی باید کج اندیشی ادامه داشته باشه؟!!

    پاسخ

    واقعا برای ایران متاسفم
    از یه طرف می گن کوکاکولا حرامه از طرف دیگه میان نوشابه ایرانی میدن بیرون به اسم ایرانی ولی نوشته به سفارش کوکاکولا اگه حرامه بس چرا راحت با یه اسم دیگه در ایران فعالیت داره الان کل نوشابه های ایران ارم کوکاکولا دارن ولی فقط اسم نوشابه فرق داره
    الانم گیر دادن به یک نرم افزار کاملا مفید که می گن مال اسرائیله ولی کافیه فقط یه نفر اسم این نرم افزار رو عوض کنه اونوقت می بینید مین نرم افزارذ حلال میشه
    باور کنید

    پاسخ