;
coinex

این ۱۰ بانوی کارآفرین حامی بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی را بهتر بشناسید

این ۱۰ بانوی کارآفرین حامی بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی را بهتر بشناسیدامروز می‌خواهیم چند مثال نقض را برای ضرب المثلی معروف بیاوریم، آن ضرب المثل می‌گوید «کار هر مرد نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد»، آیا واقعا این‌چنین است؟ در دنیای پر ماجرای کسب و کار هر روز شاهد شگفتی‌های زیادی هستیم که آن‌ها را هر فرد عادی نمی‌تواند انجام دهد، بانوان نیز از این قضیه مستثنی نیستند. امروز می‌خواهیم چند بانوی کارآفرین را که توانسته‌اند قله های موفقیت را فتح کنند، به شما معرفی کنیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

این ۱۰ کارآفرین موفق در حال راه‌اندازی موج جدیدی از شرکت‌های ایده پرداز و مبتکر هستند؛ از تولید وسیله‌های نقلیه‌ی خودکار گرفته تا دانه‌های گیاهی غنی‌شده، همه و همه در حال تبدیل شدن به یک غول در عرصه خود هستند.

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به جهانی که توسط جمعی از زنان کارآفرین اداره می‌شود. این گروه از بانوان موفق، عنوان برترین زنان ایده پرداز را در مجله‌ی Inc (ماهنامه‌ای راجع به اشتغال و تجارت کار که در آمریکا به چاپ می‌رسد) به خود اختصاص داده‌اند. آنان در حال پیشبرد کسب‌وکارهایی برای بهبود شرایط و امکانات هستند. تولید ویتامین‌های سالم‌تر، حذف تعصبات بیجا در استخدام، همه و همه از دستاوردهای آنان به شمار می‌آیند.

ویتنی وولف (Whitney Wolfe)

محل اشتغال: شرکت Bumble  واقع در شهر آستین (ایالت تگزاس)

زمینه‌ی کاری: فناوری و شبکه‌های اجتماعی

پس از همکاری در ساخت اپلیکیشن Tinder، ترک و ایجاد پرونده‌ی تبعیض جنسیتی علیه آن، آخرین کاری که از وولف انتظار می‌رفت، ساخت یک برنامه‌ی دوست‌یابی دیگر بود. وی می‌گوید: «پس از مدتی متوجه شدم که می‌توان از این منفی گرایی و عصبانیت برای خلق یک برنامه‌ی خوب و مفید استفاده کرد.» وولف یک امپراتوری کوچک در زمینه‌ی تجارت و تکنولوژی را به وجود آورده که هسته و محوریت اصلی آن را زنان تشکیل داده‌اند. اپلیکیشن Bumble بیش از بیست میلیون کاربر دارد و پاییز امسال، وولف از برنامه‌ی جدیدی به نام BumbleBizz (یک شبکه‌ی اجتماعی برای بانوان) رونمایی می‌کند.

اِیمی جِین و دانیلا یاکوبوفسکی (Amy Jain & Daniella Yacobovsky)

محل اشتغال: شرکت BaubleBar واقع در نیویورک

زمینه‌ی کاری: مُد و زیبایی (جواهرات زینتی)

اِیمی و دانیلا ابتدا در سال ۱۳۹۰ و به عنوان تحلیلگران UBS (شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی که مرکز آن در زوریخ، پایتخت سوئیس است) با یکدیگر ملاقات کرده و پس گرفتن مدرک MBA (کارشناسی ارشد مدیریت حرفه‌ای بازرگانی)، شرکت BumbleBar را احداث نمودند. این شرکت مبتنی بر تجارت الکترونیکی مستقیم بوده و لوازم جانبی مد و زیبایی را به مشتریان عرضه می‌کند. سود سالانه‌ی BumbleBar سالانه بالغ بر ۸۵ درصد است که نیمی از آن از طریق وب‌سایت این شرکت به دست می‌آید و نیم دیگر از طریق خورده فروش‌هایی نظیر Bloomingdale (زدن برچسب اختصاصی به محصولات زینتی و فروش آن‌ها) تأمین می‌گردد. جِین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است: «برخلاف واربی پارکر (شرکت سازنده‌ی عینک) ما تمایلی به آسیب رساندن به لوکساتیکا (شرکت سازنده‌ی عینک‌های لوکس نظیر رِیبن، پرسول و…) نداریم؛ بلکه می‌خواهیم لوکساتیکای بعدی باشیم».

جین براون هیل (Jean Brownhill)

کارآفرین

محل اشتغال: شرکت Sweeten در شهر نیویورک

زمینه‌ی کاری: طراحی و پیمانکاری

شرکت Sweeten از نظر اعتبار بین شرکت‌های Angie’s List و Houzz قرار داشته و هدف آن یافتن پیمانکاران بزرگ در سراسر جهان است. جین براون هیل، فارغ‌التحصیل کارآفرین رشته‌ی معماری و طراحی از دانشگاه هاروارد، حدود ۶ سال پیش این شرکت را بنا کرد. وی می‌گوید: «برای من که در این صنعت فعالیت می‌کنم نیز یافتن پیمانکار مشکل است، بنابراین برای سایر افراد این دشواری چند برابر خواهد بود». خدمات مبتنی بر وب این سازمان (که در حال حاضر در نیویورک و فیلادلفیا و طی دو سال آینده در ۸ شهر دیگر قابل دسترسی است) بناهای قابل بازسازی را با پیمانکارهای دارای صلاحیت تطبیق داده و سپس روند پیشرفت هر پروژه را بررسی می‌کند.

کاترینا اشنایدر (Katerina Schneider)

محل اشتغال: شرکت Ritual  واقع در لوس‌آنجلس

زمینه‌ی کاری: سلامت و بهداشت

اشنایدر در ابتدا هیچ برنامه‌ای برای تأسیس شرکت خود نداشت. وی هنگام بارداری و مصرف ویتامین‌های مختلف، متوجه شد که این داروها بسیار قدیمی هستند.  وی در این باره می‌گوید: «اکثر مولتی‌ویتامین‌های امروزی مناسب با برنامه‌های غذایی ۶۰ سال پیش هستند». کاترینا در گذشته رهبری بخش موسیقی شرکت Universal را بر عهده داشت و موجب رونق صندوق سرمایه‌گذاری Troy Carter نیز شده بود. او در شرکت Ritual مواد تشکیل‌دهنده‌ی ویتامین‌ها را از نو بازسازی کرده است. به عنوان مثال برای تهیه‌ی امگا۳، به جای ماهی از جلبک استفاده می‌کنند. روغن جلبک عملکرد جذب مواد مغذی را افزایش داده و فاقد فولیک اسید است. جالب آنکه حدود یک سوم زنان در هضم فولیک اسید دچار مشکل هستند.

کریستینا بلمن (Christina Bellman)

محل اشتغال: شرکت  Levo Oil در شهر دِنوِر (ایالت کلرادو)

زمینه‌ی کاری: دانه و غلات

شرکت Levo Oil وسیله‌ای را برای آشپزخانه طراحی کرده که به یک دستگاه قهوه ساز بسیار شیک شباهت دارد؛ اما در واقع برای جوشاندن و دم کردن دانه‌های گیاهی مانند ریحان، ماریجوانا و رزماری، و به منظور تولید روغن گیاهی به کار می‌رود. بلمن اظهار دارد که خروجی‌های دستگاه مانند یک غذای کامل مغذی و مفید هستند. این مشاور اسبق IBM روش پیچیده‌ای را برای تولید روغن و کره‌ی خوراکی در پیش گرفته و بازار دانه و غلات را دستخوش تغییر کرده است. قیمت این محصول از تابستان گذشته برابر با ۲۰۰دلار بوده و شمار خریداران آن ماهانه از مرز شش رقم می‌گذرد. سرآشپزهای تازه‌کار نیز علاقه بسیار زیادی به این فرآورده‌ها دارند.

کارول رایلی (Carol Reiley)

محل اشتغال:  شرکت Drive.ai  واقع در شهر مانتین ویو (ایالت کالیفرنیا)

زمینه‌ی کاری: هوش مصنوعی

«کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری عمیق هنوز برای بسیاری از افراد تازگی دارد». این جمله از کارول رایلی است که تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز را در مقطع دکترا رها کرده و ۱۷ سال است که در صنعت رباتیک فعالیت می‌کند. اکنون این کارآفرین و تیمش در حال ساخت هوش مصنوعی برای یک وسیله‌ی نقلیه‌ی خودمختار، با بودجه‌ی شصت و دو میلیون دلاری هستند. این دستگاه جانبی قابلیت اتصال به اکثر خودروها را دارد. رایلی با تحقیق پیرامون چنین پروژه‌ی بزرگی، به رقابت با شرکت‌های خودروسازی قدرتمندی نظیر Tesla، GM و Uber پرداخته است.

استفانی لمپکین (Stephanie Lampkin)

کارآفرین

محل اشتغال:  شرکت Blendoor  واقع در سانفرانسیسکو

زمینه‌ی کاری: کاریابی و استخدام

با وجود داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر نظیر استنفورد و MIT و همکاری با شرکت مایکروسافت، لمپکین در دور نهایی مصاحبه با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری پذیرفته نشد؛ چرا که به عقیده‌ی آن‌ها وی تجربه‌ی فنی لازم را نداشت. این موضوع انگیزه‌ای شد تا این بانوی کارآفرین به راه‌اندازی کسب‌وکار خود فکر کند. Blendoor نوعی پلتفرم است که نکات و تمایلات نامربوط را از فرایند استخدام حذف می‌نماید. بدین ترتیب که نام، سن و تصویر کارجویان برای شرکت‌ها قابل رؤیت نبوده و استخدام تنها بر اساس مهارت و تخصص افراد صورت می‌پذیرد. با اینکه تنها سه سال از ساخت Blendoor می‌گذرد اما شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ بسیاری از آن استفاده می‌کنند. لمپکین درباره‌ی این برنامه می‌گوید: «ما می‌خواهیم خدماتی ارائه دهیم که به کمک آن، افراد بر اساس تخصص و شایستگی‌هایشان انتخاب شوند».

استفانی تیلنیوس (Stephanie Tilenius)

محل اشتغال: شرکت Vida Health  در سانفرانسیسکو

زمینه‌ی کاری: سلامت و مراقبت‌های بهداشتی

تیلنیوس پس از همکاری با پیشگامان تجارت الکترونیک نظیر Google و PayPal، شروع به ساخت برنامه‌ای راجع به سلامتی و بهداشت نمود. این برنامه‌ی مجازی روی پلتفرم تلفن‌های همراه عرضه می‌گردد و افراد می‌توانند با پرداخت ۷۰ دلار در ماه، با کارشناسان این حوزه ارتباط داشته باشند و از آن‌ها مشاوره‌ی رایگان (پیرامون سلامتی، رژیم غذایی، برنامه‌ها و حرکات ورزشی، بیماری‌هایی نظیر دیابت و …) دریافت نمایند. تلنیوس در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از کار و زندگی پیچیده‌ی خود لذت می‌برد.

نادیا بوژاروا (Nadia Boujarwah)

محل اشتغال: شرکت Dia&Co  واقع در نیویورک

زمینه‌ی کاری:  خرده‌فروشی پوشاک

بسیاری از شرکت‌های پوشاک، محصولی برای سایزهای بالای ۱۴ تولید نمی‌کنند. نادیا بوژاروا تحلیلگر سابق وال استریتز، مؤسس و مدیرعامل Dia&Co می‌گوید: «ما تقریباً همه‌ی بهانه‌ها و توجیه‌ها را راجع به این موضوع شنیده‌ایم». بوژاروا با استفاده از این یأس شخصی به احداث شرکتی پرداخت که تنها لباس‌های سایز بزرگ تولید می‌کند. این شرکت با سرمایه‌ای بیست و پنج میلیون دلاری، آماده‌ی تصاحب بازار پوشاک بوده و درآمد آن ۴/۲۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر