;
coinex

بهترین گوشی های کوچک جهان ؛ بزرگ بودن همیشه نشانه برتری نیست!


بهترین گوشی های کوچک جهان ؛ بزرگ بودن همیشه نشانه برتری نیست!اگر که به دنبال یک گوشی کوچک کاربردی هستید، در این مطلب بهترین گوشی های کوچک جهان را بررسی می‌کنیم، البته نه آن‌قدر کوچک، بلکه با توجه به روند افزایش اندازه نمایشگرها، این محصولات با نمایشگر کوچکی عرضه می‌شوند.

افزایش اندازه گوشی‌های هوشمند و قرار گرفتن در کلاس فبلت ها، به طور سالانه باعث شده است که گوشی‌های کوچک‌تر و برتری‌های آنان از ذهن کاربران خارج شود، اما باید در نظر داشت که سازندان گوشی‌های همراه محصولات کوچکی را نیز وارد بازار کرده‌اند که به اندازه محصولات بزرگشان کارآمد هستند.

مجهز شدن یک گوشی هوشمند به یک نمایشگر بزرگ یک ابتکار فروش خوب است، اما گاهی کاربر به دنبال محصولی می‌گردد که بتواند به راحتی با یک دست با آن کار کند به همین دلیل سازندگان گوشی‌های هوشمند همواره در کنار محصولات بزرگ خود گوشی‌های کوچکی را نیز با قابلیت‌های کاربردی وارد بازار می‌کنند. در این مطلب به معرفی 5 مدل از بهترین گوشی های کوچک جهان پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

5 مدل از بهترین گوشی های کوچک جهان برای کاربران حرفه‌ای

گوگل پیکسل (Google Pixel)

گوگل پیکسل (Google Pixel)

گوگل پیکسل یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان است که می‌تواند دیدگاه گوگل را نسبت به سیستم عامل اندروید به یک کاربر منتقل کند. این محصول یک گوشی کوچک کاربردی واقعی محسوب می‌شود. گوگل پیکسل از یک نمایشگر 5 اینچی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند شاید قیمت گرانی داشته باشد اما در ازای قیمت خود یک ترکیب طراحی بسیار خوب از شیشه و فلز را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

پیکسل فاقد ویژگی‌هایی مثل توانایی پشتیبانی شارژ بی سیم و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک است، اما باز هم می‌تواند نقش یک گوشی کوچک کاربردی را به خوبی برای شما ایفا کند. این گوشی هوشمند به دلیل داشتن حاشیه‌های ضخیم در مقایسه با محصولاتی مثل گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما با وجود این قادر است که قابلیت‌های عکاسی بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد و علاوه بر این، به دلیل داشتن یک سیستم عامل اندروید خام تجربه استفاده بسیار خوبی را نیز به شما منتقل می‌کند.

گوگل پیکسل به‌مانند هر محصولی، نقاط ضعف خاص خود را نیز دارد. این گوشی هوشمند زیبا فاقد اسپیکرهای استریو، قابلیت شارژ بی سیم، توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و باتری قدرتمند است. گوگل پیکسل همچنین فاقد پورت کارت حافظه جانبی است و به همین دلیل کاربر تنها می‌تواند مدل 32 یا 128 گیگابایتی آن را انتخاب کند.

با وجود این شما با خرید این گوشی هوشمند می‌توانید برای جبران محدودیت حافظه داخلی این محصول از سرویس درایو گوگل و برای استفاده کردن بیشتر از گوشی خود از سیستم شارژ سریع بسیار خوب گوگل کمک بگیرید. بد نیست بدانید که سیستم شارژ سریع به کار رفته در این محصول می‌تواند باتری آن را ظرف مدت 15 دقیقه تا 30 درصد شارژ کند.

شما با خرید گوشی پیکسل گوگل علاوه بر این تا ماه اکتبر سال 2018 میلادی (9 مهر تا 9 آبان 97) به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید اوریو و تا ماه اکتبر سال 2019 میلادی (9 مهر تا 9 آبان 98) به‌روزرسانی‌های امنیتی گوشی را مستقیما از گوگل دریافت می‌کنید.

اگر که از آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه‌ای به قابلیت‌هایی مثل شارژ وایرلس و مقاومت در برابر نفوذ آب ندارند و نمی‌خواهید بهای بسیار زیادی را برای خرید یک گوشی هوشمند بزرگ بپردازید، گوگل پیکسل یک گوشی کوچک کاربردی بسیار خوب برای شما محسوب می‌شود.

آیفون اس ای (iPhone SE)

آیفون اس ای (iPhone SE)

اگر که از طرفداران اپل هستید و علاقه شدیدی به گوشی‌های کوچک این سازنده دارید، دیگر نیازی نیست که این مطلب را بخوانید زیرا به احتمال زیاد هم اکنون از یک آیفون اس ای استفاده می‌کنید.

آیفون اس ای کوچکترین نمایشگر را در بین گوشی‌های ذکر شده در این لیست دارد. این گوشی کوچک کاربردی از یک صفحه نمایشگر 4 اینچی بهره می‌برد، اما به خوبی می‌تواند تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را به شما منتقل کند.

آیفون اس ای قد و قامت کوچکی دارد، اما به هیچ وجه یک گوشی تنبل نیست. سازنده آمریکایی با استفاده از تجارب فوق پیشرفته خود همه توان مدل آیفون 6 اس را در این گوشی کوچک کاربردی جای داده است تا بتواند عملکرد بسیار خوبی را در اختیار کاربرانش بگذارد. آیفون اس ای از نظر ظاهر به مدل 5 اس شبیه است، اما به یاد داشته باشید که 5 اس هنوز هم علی‌رغم گذشتن 4 سال از ورودش به بازار، یک گوشی بسیار کاربردی به شمار می‌آید.

آیفون اس ای به عنوان یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان ، عیب‌هایی را نیز در خود دارد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند یکی از نقاط ضعف اصلی آن محسوب می‌شود و به همین دلیل اگر که علاقه زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارید، این محصول در این زمینه شما را ناامید می‌کند. این دستگاه علاوه بر این، فاقد قابلیت تاچ سه بعدی و یک باتری قدرتمند است و تنها در دو مدل 32 و 128 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.

با همه این تفاسیر می‌توان گفت که نقطه ضعف‌های فوق برای طرفداران اپل چندان مهم نیست؛ زیرا آیفون SE علی‌رغم داشتن چنین محدودیت‌هایی باز هم همان عملکرد روان موجود در سایر گوشی‌های اپل را در اختیار کاربران علاقمند به این برند می‌گذارد. امکان استفاده از جدیدترین سیستم عامل کوپرتینو هم در اختیار شماست و تا چند سال آینده توسط این سازنده برجسته پشتیبانی می‌گردد.

آیفون اس ای به راحتی می‌تواند فرامین مورد نظر شما را در هر زمینه‌ای انجام دهد. با وجود این اگر که علاقه‌ای به خریدن این محصول ندارید ولی یک گوشی کوچک کاربردی با برند سیب سبز را دوست دارید، توصیه می‌کنیم که مدل آیفون 7 را که یک نمایشگر 4.7 اینچی دارد، انتخاب کنید.

موتو ای 4 (Moto E4)

موتو ای 4 (Moto E4)

در صورتی که می‌خواهید یک گوشی کوچک قدرتمند بخرید، اما نمی‌خواهید حساب بانکی خود را با خریدن یکی از دو محصول فوق خالی کنید، گوشی موتو ای بهترین گزینه برای شما خواهد بود. موتو ای 4 یک گوشی اقتصادی است و این امر را به واسطه قابلیت‌های خود (فقدان ویژگی ان اف سی) و همچنین مواد به کار رفته در بدنه‌اش با صداقت کامل به شما نشان می‌دهد.

این دستگاه یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان است که یک نمایشگر 5 اینچی 720 پیکسلی دارد. از این رو اگر که با دقت بسیار زیادی نمی‌خواهید به محتویات نمایش داده شده نگاه کنید، می‌توانید با رضایت کامل از این گوشی استفاده کنید.

موتو ای 4 در ازای قیمت آن یک دوربین و باتری خوب را در اختیار شما می‌گذارد. این یک دستگاه مقرون به صرفه خوب است. مهمترین ویژگی یک گوشی اقتصادی هم این است که بیشترین قابلیت‌ها و کاربردها را در ازای ارزان‌ترین میزان قیمت ارائه کند؛ مفهومی که موتورولا به خوبی توانسته است آن را در موتو ای 4 ارائه دهد.

این محصول عملکرد بسیار خوب و روانی دارد و از یک سیستم عامل اندروید 7.1.1 با کمترین تعداد نرم افزارهای سنگین بهره می‌برد، از این رو قادر است تجربه‌ای شبیه به تجربه استفاده از یک گوشی مجهز به اندروید خام را در کاربرش ایجاد کند.

موتو ای 4 با قیمت 130 دلار عرضه می‌شود و به‌رغم داشتن محدودیت‌ها و نقطه ضعف‌هایش باز هم یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان و البته کاربردی محسوب می‌شود.

اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact)

اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact)

سونی یکی از سازندگانی هست که هنوز هم گوشی‌های کوچک و کاربردی می‌سازد. گوشی‌های سری اکسپریا کامپکت از جمله اعضای این خانواده ژاپنی هستند. اکسپریا ایکس کامپکت جدیدترین گوشی کوچک این کمپانی است، اما بسیار پرکاربرد.

با یک نگاه به این گوشی می‌فهمید که اکسپریا ایکس کامپکت چیزی بیشتر از ویژگی‌های ظاهری مدل اکسپریا ایکس زد (XZ) را به ارث برده است. این گوشی هوشمند خطوط تیز طراحی سونی را در قالب یک نمایشگر 720 پیکسلی و بدنه پلاستیکی در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

عدم داشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک یکی دیگر از نقاط ضعف اکسپریا ایکس کامپکت محسوب می‌شود، اما اگر بتوانید این محدودیت‌ها را نادیده بگیرید، متوجه می‌شوید که این محصول یک گوشی کوچک کاربردی است که در ازای قیمت متعادلش ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

ایکس کامپکت دوربین اصلی قدرتمند 23 مگاپیکسلی مدل اکسپریا ایکس زد را در خود دارد و علاوه بر این یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، دو اسپیکر استریو و قابلیت‌هایی مثل سنسور ان اف سی، ژیروسکوپ داخلی و سایر ویژگی‌های مثبت گوشی‌های کوچک، اما محبوب را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

اکسپریا ایکس کامپکت به یک باتری 2,700 mAh، پورت یو اس بی نوع سی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا مجهز شده، از این رو اگر که به دنبال یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان هستید که بتواند قابلیت‌های یک گوشی میان رده خوب را در اختیار شما قرار دهد، توصیه می‌کنیم که این مدل را انتخاب کنید.

سونی اکسپریا ایکس کامپکت بهترین گوشی موجود در این لیست محسوب می‌شود. این محصول، جدیدترین عضو از خانواده گوشی‌های سری کامپکت سازنده ژاپنی است، اما این موقعیت به این معنا نیست که سایر گوشی‌های اکسپریا فاقد توانایی‌های خوب هستند. محصولاتی مثل اکسپریا ای 5 (E5)، اکسپریا ایکس ای 1 (XA1) و اکسپریا ایکس زد از جمله دیگر گوشی‌های کاربردی و کوچک سازنده مشهور ژاپنی هستند که می‌توانند قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهند.

هواوی پی 10 (Huawei P10)

هواوی پی 10 (Huawei P10)

هواوی بزرگ‌ترین شرکت گوشی ساز چینی محسوب می‌شود. این سازنده به دلیل ارائه گوشی‌های کاربردی برای مقابله با گوشی‌های پرچمدار سایر سازندگان بزرگ و همچنین پشتیبانی کردن از محصولاتش با عرضه سری گوشی‌های آنر شهرت یافته است. هواوی هنوز شهرت سامسونگ و اپل را ندارد، اما در تلاش است که در بازار گوشی‌های اندرویدی موقعیت بسیار محکمی را برای خود رقم بزند.

هواوی پی 10 یکی از اعضای خانواده گوشی‌های هوشمند هواوی است. این گوشی کوچک کاربردی از یک نمایشگر 5.1 اینچی بهره می‌برد، اما با وجود این به دلیل قرار گرفتن این نمایشگر در یک بدنه باریک و ظریف، کاربر می‌تواند به راحتی با یک دست از آن استفاده کند.

هواوی پی 10 حدود 0.4 اینچ بزرگ‌تر از موتو ای 4 موتورولا است، اما ضخامت و عرض کمتری نسبت به این گوشی هوشمند دارد. در یک عبارت کلی می‌توان گفت که هواوی با عرضه مدل پی 10 به خوبی توانسته است محصولی را ارائه کند که نمایشگر بزرگی دارد، اما کاربر می‌تواند به راحتی و با یک دست با آن کار کند.

هواوی پی 10 بدون شک با محصولاتی مثل گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 که از حاشیه‌هایی باریک بهره می‌برند، قابل قیاس نیست، اما در جایگاه خود گوشی کوچک پرکاربردی محسوب می‌شود. طراحی بسیار زیبا با ترکیبی از شیشه و آلومینیوم توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

هواوی پی 10 یکی از بهترین گوشی های کوچک جهان در لیست ماست که بزرگترین نمایشگر را در مقایسه با 4 گوشی دیگر دارد. این موبایل نمایشگر 5.1 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1080 پیکسلی داشته و متاسفانه لایه ضد روغن ندارد. هنوز مشخص نیست که چرا سازنده چینی از این لایه در ساخت نمایشگر پی 10 استفاده نکرده است. با وجود این شما می‌توانید با خریدن یک محافظ صفحه ساده این محدودیت را برطرف کنید از این رو توصیه می‌کنیم که تنها به واسطه این محدودیت از خریدن هواوی پی 10 چشم پوشی نکنید.

این دستگاه به معنای واقعی یک گوشی کوچک کاربردی است. این محصول از یک دوربین قدرتمند بهره می‌برد و می‌تواند در شرایط کم نور هم عکس‌های خوبی بگیرد. پردازشگر کرین 960 به کار رفته در آن، محصول قدرتمندی را ارئه داده که توانست گوشی مثل ال جی جی 6 را در تست‌های بنچمارک شکست دهد.

این تراشه با یک رم 4 گیگابایتی پشتیبانی شده است. هواوی پی 10 از یک باتری قدرتمند 3,200 mAh بهره می‌برد و کاربرش را قادر می‌سازد تا با یک بار شارژ کردن این باتری، یک روز کامل از گوشی خود استفاده کند. این باتری فناوری شارژ سریع را پشتیبانی می‌کند و ظرف مدت 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر