;
coinex

بهترین بازی های جهان ؛ رتبه‌بندی 50 بازی برتر تاریخ در سبک‌های مختلف

فرقی نمی‌کند که گیمر حرفه‌ای هستید یا تازه‌کار، چون در هر صورت از تجربه بهترین بازی های جهان لذت خواهید برد. در این رتبه‌بندی، عناوین برتر در سبک‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا هیچ بازی جذابی را از دست ندهید.

امروزه بازی‌های ویدیویی تبدیل به بخشی از فرهنگ ما شده‌اند. برای بعضی از کاربران، تصور دنیا بدون بازی‌های ویدیویی غیرممکن است و خیلی از ما خاطرات زیادی با دنیای گیمینگ داریم. در حال‌حاضر، هزاران بازی ویدیویی جذاب در پلتفرم‌های مختلف وجود دارند و هر ساله بازی‌های جدیدی روانه بازار می‌شوند؛ به همین دلیل بحث در رابطه با بهترین بازی های جهان یک بحث همیشگی است.

اگر شما هم به دنبال یک بازی خوب برای سرگرم شدن و دور شدن از دنیای واقعی هستید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا با بهترین بازی های جهان آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معرفی بهترین بازی های جهان

50 بازی که در ادامه این مطلب معرفی می‌شوند از فهرست 150 بازی برتر جهان انتخاب شده‌اند. این بازی‌ها سبک‌ها و ژانرهای متفاوتی دارند و سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهند. بعضی از این بازی‌ها به دلیل داشتن ریشه‌های نوستالژیک محبوبیت زیادی دارند؛ بعضی دیگر به دلیل گرافیک سطح بالا یا داستان‌های بسیار جذاب محبوب هستند و بازیکنان را ساعت‌ها غرق در دنیای مجازی می‌کنند.

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های جهان

با شمارش معکوس 50 بازی برتر از لیست بهترین بازی های دنیا با ما همراه باشید.

50. King’s Quest III: To Heir Is Human

بهترین بازی های جهان

نسخه سوم King’s Quest که در سال 1986 معرفی شد، نسبت به دو سری قبل به موفقیت زیادی رسید. با وجود گرافیک‌های قدیمی و منسوخ شده،  این بازی که با کیبورد کنترل می‌شود، همچنان ارزش انجام دادن را دارد. King’s Quest پر از داستان و مأموریت‌های جذاب است؛ از جمع آوری مواد ساخت معجون گرفته تا فرار از گربه سیاه شیطانی جادوگر، سرقت گنج دزدان دریایی و غیره.

49.Dota 2

بهترین بازی های جهان

دوتا 2 که در سال 2013 روانه بازار شد، با سیستم پیچیده مدیریت لحظه‌ای منابع و کنترل زمین خودش، هیاهوی زیادی در صحنه e-sports ایجاد کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازی های جهان شد. این بازی که می‌توان آن را در لیست بهترین بازی آنلاین چند نفره قرار داد، دو تیم پنج نفره را مقابل هم قرار می‌دهد. کسب مهارت در اجرای بازی سخت است، اما تماشای این بازی و نبردهای هیجان‌انگیز آن جذابیت زیادی دارد.

48. Angry Birds

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های جهان برای اندروید و آیفون

انگری بردز اولین بازی موبایلی شرکت Rovio است که در سال 2009 رونمایی شد؛ و حالا یکی از بهترین بازی های جهان برای اندروید و آیفون محسوب می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت Angry Birds این بود که جزء اولین بازی های آیفون محسوب می‌شد، اما قطعاً سیستم و فیزیک خاص بازی انگری بردز که در آن به خوبی از عناصر کلیدی گیم‌پلی موبایل استفاده شده بود هم نقش زیادی در این موفقیت داشت. این بازی به‌دلیل گیم‌پلی روان و قابل درکش، در لیست بهترین بازی های جهان قرار گرفت.

47. Guitar Hero

بهترین بازی های جهان

گیتار هیرو که در سال 2005 رونمایی شد، یکی از بهترین بازی های جهان در سبک موزیک است که بازیکنان را تبدیل به گیتاریست‌هایی حرفه‌ای می‌کند. بازیکنان می‌توانستند این بازی و لوازم جانبی آن را خریداری کنند تا نگاهی اجمالی به دنیای گیتاریست‌ها و هنرمندان راک معروف داشته باشند. یکی از دلایل محبوبیت چشمگیر این بازی، مجموعه عظیم آهنگ‌های راک مدرن و کلاسیک آن بود.

46. Resident Evil 4

بهترین بازی های جهان

رزیدنت اویل 4 یکی از بازی‌های فراموش نشدنی سبک ترسناک است. در این نسخه که تولد دوباره رزیدنت اویل محسوب می‌شود، پرسپکتیو سوم شخص جای پرسپکتیو اول شخص را گرفته است و بازیکنان غرق در فضاهای ترسناکی می‌شوند که در آن باید با دشمنانی خطرناک مقابله کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

45.Gran Turismo 3: A-Spec

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی جهان در سبک شبیه‌ساز مسابقه‌ای

این بازی هم مثل شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، یک بازی شبیه‌ساز مسابقات ماشین سواری پرسرعت است. بین همه نسخه‌های این بازی، نسخه سوم که برای پلی استیشن 2 منتشر شد، بهترین نسخه به حساب می‌آید. این بازی شامل مجموعه‌ای قوی از خودروها و مناظر جذابی است که با سرعت دیوانه‌وار از آنها گذر کرده و اوج هیجان را تجربه می‌کنید.

44.Super Smash Bros

بهترین بازی های جهان

از زمان رونمایی نینتندو 64 در سال 1999 تاکنون، بازی‌های سوپر ماریو جزء بازی‌های پرطرفدار کاربران نینتندو و بهترین بازی آفلاین بوده‌اند. در این بازی هم یکسری از کاراکترهای نمادین نینتندو به چشم می‌خورند، اما ویژگی متفاوت این بازی نسبت به بازی‌های سبک مبارزه‌ای این است که به جای تلاش برای از بین بردن دشمنان با ضربات پی‌درپی، در اصل یک نسخه استادانه از King of the Hill را اجرا کرده و در هر مرحله سعی می‌کنید دشمنان را با وارد آوردن خسارت به آنها از صحنه خارج کنید.

43. Call of Duty 2

بهترین بازی های جهان

بازی‌های کال آف دیوتی هر آنچه از یک شوتر اول شخص امروزی انتظار می‌رود را دارند؛ یعنی مأموریت‌های تک نفره جذاب و یک حالت چند نفره که ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم می‌کنند. قطعاً نسخه‌های جدیدتر این بازی از جمله کال آف دیوتی موبایل که بهترین بازی جهان برای اندروید است، پیچیده‌تر و زیباتر هستند؛ اما همه آنها وام‌دار کال آف دیوتی 2 هستند که در سال 2005 با صحنه‌های بسیار واقع گرایانه و سینمایی خودش، موفقیت چشمگیری کسب کرد و نام این عنوان را برای همیشه در لیست بهترین بازی های دنیا قرار داد.

42. BioShock

بهترین بازی های جهان
فهرست بازی های برتر دنیا

طرح متافیزیکی جذاب بیو شوک با طراحی خیره‌کننده صحنه‌ها و شخصیت‌های ترسناک این بازی، تجربه‌ای جذاب و در عین حال آزاردهنده را برای بازیکنان رقم می‌زند که هیجان زیادی را به همراه دارد. این بازی کاربران را وارد دنیای خیالی زیردریایی Rapture می‌کند. این بازی که یکی از بهترین بازی های جهان است، در سطوح مختلف استانداردهای جدیدی را برای بازی‌های ویدیویی تعریف کرده است.

41. ESPN NFL 2K5

بهترین بازی های جهان

ESPN NFL 2K5 بهترین بازی فوتبال آمریکایی است که تا به امروز هم در لیست بازی های برتر جهان قرار دارد. این بازی که در سال 2004 برای پلی استیشن 2 و ایکس باکس معرفی شد، تنها با قیمت 19.99 دلار در اختیار بازیکنان قرار می‌گرفت و تجربه بی‌نظیری برای طرفداران فوتبال آمریکایی رقم می‌زد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

بهترین بازی های اندروید 2023

40. Pong

بهترین بازی های جهان

پونگ که گرافیک بسیار ساده‌ای دارد، اولین بازی بسیار موفق آرکید بود و به همین دلیل هم در لیست بهترین بازی های جهان قرار گرفت. این بازی چند نفره، یک شبیه‌سازی از میز تنیس است که در سال 1972 توسط آتاری طراحی و منتشر شد. این بازی از دو پدال کنترل و یک توپ جهنده تشکیل شده و محبوبیت آن باعث شد که نسخه‌های مختلفی با الهام از این بازی طراحی شوند.

39. Castlevania

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های دنیا

Castlevania که در سال 1987 منتشر شد، توانست فراتر از محدودیت‌های معماری 8 بیتی NES قدم بردارد و با گرافیک‌های جالب، فیزیک پیچیده و موزیکی فراموش نشدنی که با حس و حال ترسناک این بازی همخوانی داشت، به موفقیت خوبی برسد. بازیکنان در این بازی نقش یک شکارچی دراکولا را دارند و باید با موجودات شیطانی خطرناک مبارزه کنند.

38. Portal 2

بهترین بازی های جهان

یکی دیگر از بهترین بازی های جهان که رتبه 38 را به‌خود اختصاص داده، پورتال است که با ترکیبی بی‌نظیر از فضای دارک و معماهای جذاب و پیچیده، موفقیتی چشمگیر را در سال 2007 کسب کرد. نسخه جدید این بازی یعنی پورتال 2 که در سال 2011 منتشر شد، با اضافه کردن معماهایی پیچیده‌تر و گرافیک‌های باکیفیت‌تر، حتی از نسخه اول هم موفق‌تر شد. در سه ماه اول رونمایی از بازی پورتال 2 حدود 3 میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت و این موفقیت نشان می‌دهد که پورتال فراتر از یک بازی معمایی معمولی است.

37. Braid

بهترین بازی های جهان

بازی متفاوت Braid که در سال 2008 منتشر شد، قابلیت‌های را به تصویر می‌کشید که می‌توانست ایده‌های سنتی و انتظارات بازیکنان را به چالش بکشد. در این بازی شما نقش شاهزاده‌ای را دارید که سعی دارد پرنسس را از چنگال یک هیولا نجات دهد. شان مورای هنرمند معروف در وصف این بازی می‌گوید «این بازی طوری طراحی شده که انگار Blow (سازنده بازی) به مفاهیم زیبایی شناسی اواخر دهه 80 میلادی برگشته و شکافی در زمان ایجاد کرده… این بازی شیوه طراحی بازی را دستخوش تغییرات قابل توجهی کرد.»

36. Fallout 3

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های کامپیوتری جهان

نسخه اصلی بازی فال اوت که در اواسط دهه 90 میلادی منتشر شد، توانست رکود بازی‌های نقش آفرینی کامپیوتری را بشکند. اما نسخه جدید این بازی، از جهات مختلف نسبت به نسخه اصلی پیشرفت کرد و نام خود را در لیست بهترین بازی های جهان ثبت کرد. این نسخه در دنیایی وسیع با کاراکترهای فراموش نشدنی و نکات ظریف اخلاقی طراحی شده و موزیکی جذاب، اما حزن‌انگیز و خاطره‌ساز دارد. فال اوت 3 نشان داد که یک شاهکار آخرالزمانی دقیقاً چه خصوصیاتی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آیفون 2023

35. Galaga

بهترین بازی های جهان

گالاگا که در سال 1981 منتشر شد، نمونه‌ای بارز از عصر طلایی بازی‌های آرکید است؛ یک بازی تیراندازی بسیار ساده که در آن تنها هدف شما، پیشی گرفتن از امتیاز دشمنان است. Galaga یکی از بازی‌های قدیمی سبک آرکید است که هنوز هم تجربه لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

34. Red Dead Redemption

بهترین بازی های جهان

دشت‌های مرتفع و زیبا، مناظر مملو از درخت، مأموریت‌های چند سطحی و داستانی جذاب تنها چند مورد از دلایل موفقیت Red Dead Redemption هستند. در این بازی اکشن ماجراجویی شما نقش یک یاغی به نام John Marston را دارید که در یک نسخه خیالی و وهم‌آمیز از دنیای غرب به ماجراجویی می‌پردازید و در آن با دوئل‌های ناگهانی، تعقیب و گریزهای هیجان‌انگیز و ماجراهای جالب وسترن روبه‌رو می‌شوید.

33. Super Mario Kart

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی مسابقه ای

سوپر ماریو کارت توانست عرصه بازی‌های رقابتی مسابقه‌ای کارتی را متحول کند. در این بازی یک جاده حلقه‌ای با درجات سختی مختلف و یک حالت دو نفره وجود داشت که تصویر در آن تقسیم شده و می‌توانستید با دیگران رقابت کنید. یک حالت battle هم در این بازی وجود داشت که هیجان رقابت را افزایش می‌داد. این بازی با مسیرهای متفاوت و تاکتیک‌های جذابش می‌توانست بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم کند.

32. Wolfenstein 3D

بهترین بازی های جهان

Wolfenstein 3D یکی دیگر از بهترین بازی های جهان است که در رتبه 32 فهرست بازی های برتر قرار می‌گیرد. اگر بازی Doom را پدر بازی‌های شوتر شخص اول امروزی بدانیم، قطعاً Wolfenstein 3D پدربزرگ این بازی‌ها است! در این بازی که توسط اید سافت‌ویر طراحی شده و مدتی پیش از Doom منتشر شد، شما نقش یک جاسوس متفقین را دارید که در جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها دستگیر می‌شود. حالا باید سعی کنید از این قلعه فرار کنید و در این مسیر با چالش‌ها و دشمنان مختلفی روبه‌رو خواهید شد.

31. The Sims

بهترین بازی های جهان

بازی سیمز که اولین بار در سال 2000 منتشر شد و جزء بازی‌های شبیه‌ساز سبک زندگی محسوب می‌شود، توانست میلیون‌ها کاربر را سرگرم کند. در این بازی هم مثل بازی‌های مشابه، شما یک هدف نهایی مشخص ندارید و فقط باید کارهای روزمره مدیریت زندگی را انجام دهید و در کنار آن، یک‌سری وظایف کوچکتر هم بر عهده دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2022

بهترین بازی های زامبی PS4

30. Pokemon Red & Blue

بهترین بازی های جهان
لیست بهترین بازی های تمام دوران

در ادامه‌ی معرفی بهترین بازی های جهان به بازی پوکمون می‌رسیم که در دهه 1990 میلادی طرفداران زیادی پیدا کرد. نسخه‌های قرمز و آبی این بازی هم در سال 1998 منتشر شدند و باعث شدند کودکان آن زمان یک ماجراجویی نقش‌آفرینی را تجربه کنند که قبلاً فقط در اسباب‌بازی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مشاهده می‌شدند. این بازی با نبردهای نوبتی اعتیادآور، اهداف به ظاهر بی‌پایان اما جذاب و دنیایی وسیع و دوستانه، به موفقیت چشمگیری رسید.

29. Myst

بهترین بازی های جهان

در بازی ماجراجویی مشهور Myst که سال 1993 منتشر شد، بازیکنان در یک جزیره اسرار آمیز گم می‌شوند و باید معماهای مختلفی را حل کرده و اسرار جزیره را کشف کنند. این بازی توانست آغازگر سبک جدیدی از بازی‌های علمی تخیلی باشد که تأثیر آن در آثار مختلف مشاهده می‌شود؛ از رمان‌های علمی تخیلی گرفته تا سریال مشهور لاست.

28. Donkey Kong

بهترین بازی های جهان

Donkey Kong که در سال 1981 معرفی شد، علاوه بر معرفی شخصیت ماریو، باعث محبوبیت سبک پلتفرمر شد. در این سبک، شخصیت بازی باید از روی سکوها بالا رفته یا بپرد. اجرای این بازی که تأثیر زیادی بر بازی‌های بعدی نینتندو داشته، همچنان بسیار لذت‌بخش است و به‌خاطر حس خاطره‌انگیزش در لیست بازی های برتر دنیا قرار می‌گیرد.

27. Mortal Kombat

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی آفلاین

مورتال کامبت که شاید از نظر خیلی از کاربران بهترین بازی آفلاین باشد، با سبک بسیار خشونت‌آمیز خودش توانست بین بازی‌های مبارزه‌ای محبوبیت زیادی کسب کند. سبک خاص مورتال کامبت بازار بازی‌های ویدیویی را از بازاری متمرکز بر کودکان به بازاری که برای جوانان و نوجوانان هم جذاب باشد تغییر داد. البته کنترل‌های روان، رقابت‌های هیجان انگیز و مجموعه شخصیت‌های خیالی جذاب هم در موفقیت این بازی تأثیر داشتند.

26. StarCraft II: Wings of Liberty

بهترین بازی های جهان

مجموعه بازی استار کرفت که جزء بهترین بازی های جهان هستند، در سال 2010 روانه بازار شدند. این بازی‌ها کمتر روی مکانیک‌های استراتژی بلادرنگ متمرکز بوده و بیشتر به دنبال به کمال رساندن داینامیک‌های بازی سنتی سنگ-کاغذ-قیچی بودند. این بازی توانست آغازگر نوع جدیدی از گیم پلی ویدیویی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی 2023

بهترین بازی های ایکس باکس 2022

25. Halo: Combat Evolved

بهترین بازی های جهان

هیلو: نبرد تکامل‌یافته که در سال 2001 منتشر شد یک بازی شوتر اول شخص است. در این بازی که در یک دنیای مصنوعی اسرارآمیز انجام می‌شود، شما نقش یک سرباز آینده را دارید که با موجودات بیگانه و زامبی‌ها مبارزه می‌کند. حالت تک نفره این بازی یک خط داستان بسیار جذاب دارد و حالت چند نفره آن هم یکی از بهترین تجربه‌های تیراندازی را فراهم کرده است.

24. Final Fantasy VII

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

Final Fantasy VII که در سال 1997 منتشر شد، یکی از بهترین نسخه‌های این بازی نقش‌آفرینی است. توسعه‌دهنده ژاپنی این بازی توانسته با قرار دادن گرافیک‌های چند ضلعی پیچیده روی پس زمینه‌های زیبای از پیش رندر شده، اثری را خلق کند که نینتندو توانایی تولید آن را نداشت. این بازی به‌سرعت محبوب شد و بیش از 10 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. قهرمانان Final Fantasy VII باید زمین را از دست شرکت‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند نجات دهند.

23. Microsoft Flight Simulator X

بهترین بازی های جهان

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت یک شبیه‌ساز بسیار واقع گرایانه است که بازیکنان را در کابین خلبان هواپیماهای مختلف قرار می‌دهد؛ از هواپیماهای کوچک گرفته تا جت‌های جنگی بزرگ. محبوبیت این بازی باعث تشکیل جامعه‌ای از طرفداران سرسخت برای آن شده که ساعت‌ها وقت را صرف اجرای این بازی و به پرواز درآوردن هواپیماهای مجازی در محیط‌های مختلف می‌کنند.

22. GoldenEye 007

بهترین بازی های جهان

معمولاً بازی‌های شوتری که بر اساس فیلم‌ها ساخته می‌شوند، به موفقیت چندانی نمی‌رسند، اما GoldenEye 007 با همه این بازی‌ها تفاوت دارد. در این شوتر اول شخص که بر اساس فیلم جیمزباند 1995 ساخته شده، بازیکنان نقش فردی را دارند که مجوز کشتن را دارد اما قدرت اصلی این بازی و هیجان آن در حالت چند نفره دیده می‌شود. موفقیت این بازی به‌حدی بود که منجر به فروش بالای نینتندو 64 شد.

21. Diablo II

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های ماجراجویی تمام دوران

از نظر خیلی‌ها، Diablo II بهترین بازی نقش آفرینی، بهترین بازی ماجراجویی در سیاه‌چاله‌ها و بهترین بازی کامپیوتری جهان است. این بازی که سال 2000 منتشر شد، گیم‌پلی hack-n-slash و clickfest نسخه قبلی را به روش‌های مختلف ارتقاء داد و توانست چرخه بازخورد تلاش و پاداش را طوری به تکامل برساند که هیجان و لذت بازی در همه مراحل آن که به شکل تصادفی ایجاد می‌شوند، حفظ شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5 در سال 2022

بهترین بازی های علمی تخیلی 2022

20. Zork

بهترین بازی های جهان

Zork یکی از اولین بازی‌های ماجراجوییِ متنی بود که در سال 1980 منتشر شد و با وجود نداشتن تصاویر گرافیکی، بازیکنان را وارد دنیایی جذاب و پرشور می‌کرد. هنوز هم خطوط ابتدایی این بازی برای بازیکنان زیادی خاطره‌انگیز هستند. به غیر از سبک مینیمالیستی و شوخ طبعی خاص این بازی، آنچه باعث موفقیت چشمگیر Zork شد، تحلیلگر پیشرفته متون این بازی بود که فرمان‌ها را به زبان انگلیسی دریافت و به اقداماتی درون بازی تبدیل می‌کرد.

19. Space Invaders

بهترین بازی های جهان

بازی شوتر Space Invaders که تحت تأثیر محبوبیت بازی‌هایی با تم موجودات فضایی در اواخر دهه 70 میلادی طراحی شد، نقطه عطف مهمی در عصر بازی‌های ویدیویی اولیه محسوب می‌شود. این بازی در سال 1987 با آتاری 2006 وارد خانه آمریکایی‌ها شد و در آن کاربران باید ردیف‌هایی از موجودات فضایی را با تیراندازی از بین می‌بردند.

18. Rise of the Tomb Raider

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های جهان

این بازی با محیط‌های وسیع و معماهای جذاب خودش یکی از بهترین بازی های جهان به‌شمار می‌رود. مکانیک این بازی با بازی‌های سبک فرار و جنگ تفاوت زیادی دارد و با طراحی متفاوت و معماهای جذابش احساس خطر و ماجراجویی واقعی را در کاربران تزریق می‌کند.

17. Half-Life 2

بهترین بازی های جهان

نیمه عمر 2 که از نظر برخی کاربران بهترین بازی جهان برای اندروید است، در سال 2004 نشان داد که چطور یک توسعه‌دهنده می‌تواند روایتی برای یک ویران‌شهر طراحی کند که حتی با متون ادبی هم رقابت می‌کند. در این بازی شوتر اول شخص هم مثل سری قبل، بازیکنان نقش دکتر گوردون را دارند که باید دنیا را از موجودات بیگانه نجات دهد.

16. Grand Theft Auto III

بهترین بازی های جهان

GTA 3 که از نظر برخی کاربران بهترین بازی آفلاین در سبک جهان باز است، توانست آغازگر عصر طلایی بازی‌های جهان باز شود که در آن کاربران می‌توانند به هر جایی از دنیای بازی رفته و هر کاری را انجام دهند. پس از موفقیت چشمگیر این بازی، توسعه‌دهندگان دیگر هم سعی کردند نیویورکی که در آن به تصویر کشیده شده را در بازی‌های خودشان تکرار کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

15. Counter-Strike

بهترین بازی های جهان
Best Video Games of All Time

کانتر استرایک که در اصل در سال 1999 طراحی شده بود، توانست با تصاویر مدرن خودش تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های e-sports جهان شود. در این بازی، بازیکنان به دو گروه تروریست و ضد تروریست تقسیم می‌شوند. سپس تروریست‌ها مأمور گروگان‌گیری یا بمب‌گذاری شده و گروه بعدی با آنها مقابله می‌کنند.

14. Quake

بهترین بازی های جهان

بازی Doom عامل مهمی برای محبوبیت سبک شوتر اول شخص بود. اما Quake توانست دنیاهای سه بعدی قابل قبول‌تر را وارد این سبک کند. در حالت تک نفره، کاربران باید با نیروهای شیطانی مبارزه کنند اما قدرت اصلی این بازی حالت چند نفره آن بود که آن را از نظر خیلی از کاربران، به بهترین بازی آنلاین تبدیل کرد؛ چون می‌توانستند به لطف فراهم شدن اتصالات اینترنت پایدارتر، برای خودشان در این بازی هیجان‌انگیز در اینترنت رقیب پیدا کنند.

13.SimCity 2000

بهترین بازی های جهان

SimCity 2000 اولین بازی شهرسازی نبود، اما توانست بر همه بازی‌های بعد از خودش تأثیرگذار شود. در این بازی شاهد گرافیک‌هایی واقع گرایانه از ساختمان‌ها، خانه‌ها، پل‌ها، تپه‌ها و دره‌ها هستیم که دنیای بازی را به واقعیت بسیار نزدیک کرده‌اند و در آن می‌توانید شهر خودتان را به هر سبکی که مایل هستید توسعه دهید.

12. Final Fantasy VI

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های آفلاین دنیا

بازی فاینال فانتزی 6 که در برخی سایت‌ها به عنوان بهترین بازی آفلاین معرفی شده، یک بازی نقش‌آفرینی است که به دلیل داشتن عناصری مثل نبردهای لحظه‌ای، موجودات جادویی قابل احضار، شخصیت‌های فراموش نشدنی، داستان جذاب و موزیک جذاب، نه تنها برای کنسول بلکه برای کل سبک نقش‌آفرینی، به یک بازی موفق و به یادماندنی تبدیل شد.

11. Sid Meier’s Civilization IV

بهترین بازی های جهان

بازی تمدن در سال 1991 آغازگر یک سری بازی استراتژیک پرطرفدار شد که در آن، بازیکنان باید یک جامعه را از عصر حجر تا دنیای آینده هدایت کنند. تمدن 4 که در سال 2005 منتشر شد، نقطه عطف این سری بود که به دلایل مختلف، از گرافیک‌های سه‌بعدی گرفته تا هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، در سطح جهان مورد ستایش قرار گرفت. این بازی، بهترین بازی جهان در سبک استراتژیک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

10. World of Warcraft

بهترین بازی های جهان

بازی شبیه‌سازی فانتزی دنیای وارکرافت که در سال 2004 منتشر شد، میلیون‌ها کاربر را با بازی‌های چند نفره آنلاین آشنا کرد و برای بسیاری از آنها هنوز هم بهترین بازی آنلاین محسوب می‌شود. این بازی از جهات مختلف، از جمله نحوه ملاقات و معاشرت آنلاین گیمرها تا شیوه مدیریت جهان دیجیتال تحول‌آفرین شد و به بازیکنان امکان می‌داد که بدون دیدن صفحه بارگذاری، به سرعت در این جهان مجازی جابه‌جا شوند. این بازی در نقطه اوج خودش در سال 2010 حدود 12 میلیون کاربر داشت!

9. The Oregon Trail

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های استراتژیک

بازی The Oregon Trail اولین بار در سال 1971 توسط سه دانشجوی کالج کارلتون به عنوان یک ابزار آموزشی طراحی شد؛ اما خیلی زود در سطح این کشور توجه بسیاری را به خود جلب کرد و توانست یک سبک کاملاً جدید را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کند. در این بازی استراتژیک شما باید برای ادامه حیات، به کارهایی مثل ماهیگیری، کشاورزی و غیره بپردازید.

8. Super Mario Bros

بهترین بازی های جهان

Super Mario Bros که در سال 1985 منتشر شد، توانست محبوبیت زیادی بین آمریکایی‌ها کسب کند. در این بازی پلتفرمی، ماریو و لوئیجی قلمروی پادشاهی قارچ‌ها را تحت سلطه خودشان درآورده و مراحل بازی را با پرش از روی موانع و جمع آوری امتیازات مختلف پشت سر می‌گذارند. شاید این بازی امروزه کمی عجیب به نظر برسد اما اجرای آن هنوز مثل سال‌ها پیش لذت بخش است.

7. The Legend of Zelda

بهترین بازی های جهان

زلا یک بازی حماسی بود که با ترکیب قابلیت‌هایی مثل سلاح‌های قابل ارتقاء، نقشه‌ای عظیم و پازل‌های جالب، تجربه بسیار متفاوتی را برای بازیکنان کنسول رقم زد. به گفته طراح افسانه‌ای این بازی، هدف او ساختن دنیایی بوده که «مثل یک باغچه مینیاتوری به نظر برسد که بازیکنان می‌توانند آن را داخل کشو قرار دهند.»

6. Minecraft

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی دنیا

ماینکرفت در اصل تمرینی از سازماندهی قطعات اطلاعاتی (همان سنگ‌ها و صخره‌ها) برای تبدیل آنها به اشیاء، ساختارها و مکانیزم‌هایی آشنا است. از زمان رونمایی از این بازی در سال 2011 بیش از 100 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و حتی یک نسخه از آن هم برای آموزش در کلاس‌های درسی طراحی شده است!

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون

5. Ms. Pac-Man

بهترین بازی های جهان

این بازی که یک نسخه ویرایش یافته‌ی بدون مجوز از Pac-Man بود، در ابتدا Crazy Otto نام داشت؛ تا زمانی که توسعه‌دهنده این بازی آن را به Midway فروخت و بعد از آن، نام بازی به Ms. Pac-Man تغییر کرد. این نسخه از بازی با چهار هزارتو، موجوداتی هوشمندتر و پاداش‌های میوه‌ای توانست به سرعت از نسخه اصلی پیشی بگیرد.

4. Doom

بهترین بازی های جهان

در بازی تیراندازی اول شخص دوم، یک تفنگدار فضایی بی‌نام در برابر نیروهای جهنمی قرار می‌گیرد و بازیکنان وارد یک نبرد شدید برای نجات دادن زمین می‌شوند. این بازی الهام‌بخش ده‌ها و حتی صدها بازی مختلف شد و میلیون‌ها گیمر را با ویژگی‌های کلی این سبک آشنا کرد.

3. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

بهترین بازی های جهان
بهترین بازی های اکشن جهان

افسانه زلدا: اوکارینای زمان یک بازی اکشن و ماجراجویی است که به دلایل مختلف، دائماً در فهرست بهترین بازی های جهان قرار می‌گیرد؛ از جمله داشتن رویکردی عالی و کامل برای کاوش یک دنیای سه بعدی، معماهای دقیق، محوطه‌ای هنرمندانه و یک رابط کاربری پیشرفته که همگی به قدری پیشگام بودند که همه طراحان با احترام از این بازی یاد می‌کنند.

2. Super Mario 64

بهترین بازی های جهان

سوپر ماریو 64 که سال 1996 طراحی شد، به شیوه‌ای کاملا متفاوت بازیکنان را غرق در دنیای ماریو کرده و در عین حال، اصول کلی تعامل با دنیاهای سه بعدی را تعریف می‌کند. این بازی که بیشتر از 11 میلیون نسخه از آن فروخته شده، جزء پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو 64 است؛ اما مهم‌ترین عامل موفقیت آن، تأثیری بود که بر صنعت طراحی بازی‌های ویدیویی گذاشت.

1. Tetris

بهترین بازی های جهان

بازی معمایی تتریس در رتبه اول قرار دارد و به عنوان بهترین بازی جهان شناخته می‌شود. کمتر کسی را می‌شناسیم که این بازی را تجربه نکرده باشد. تتریس که توسط یک توسعه‌دهنده روس ساخته شده، از زمان رونمایی در سال 1984 تبدیل به یک پدیده جهانی شد. ظاهراً این بازی با معماهای بی‌پایان خودش بر سلامت روان هم تأثیرات خوبی دارد؛ از جمله کنترل خواسته‌ها و پیشگیری از اختلال اضطراب پس از سانحه.

جمع‌بندی

بازی‌های ویدیویی می‌توانند در زمان‌های سخت دوست خوب شما باشند و راه بسیار خوبی برای مشغول کردن ذهن و رسیدن به آرامش هستند. امیدواریم که از فهرست 50 بازی ویدیویی برتر جهان لذت برده باشید.

سوالات متداول

کدام بازی رکورد بیشترین دفعات اجرا شدن را دارد؟

ماینکرفت که محبوب‌ترین بازی برای کامپیوتر و لپ تاپ است، رکورد بیشترین دفعات اجرای یک بازی را دارد.

در حال حاضر محبوب‌ترین بازی جهان کدام است؟

با نگاهی به تعداد بازیکنان فعال در سطح جهان می‌توان گفت که در حال‌حاضر PUBG با بیش از 100 میلیون گیمر جایگاه اول را دارد.

بهترین بازی جهان برای اندروید کدام بازی است؟

به عقیده بسیاری از گیمرها و منتقدان، کال آف دیوتی موبایل بهترین بازی جهان برای اندروید است.

بهترین بازی آنلاین جهان کدام بازی است؟

PUBG، فورتنایت و ماینکرافت بهترین بازی‌های آنلاین جهان هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع:  time

نظر شما درباره بهترین بازی های جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام یه سایت دیگه هم بود برداشته بود یه لیست ساخته بود از بهترین بازی های تاریخ به رای مردم گذاشته بود ، اگر برید یه نگاهی بکنید ضرر نمیکنید.
    listouch.com/lists/بهترین بازی-های-رایانه-ای-تاریخ-/
    سازنده لیست تلاش کرده تا بهترین عناوین بازی ها رو در لیستش بیاره و به رای عموم بزاره

    پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ