;
coinex

سامسونگ نام پرچمداران خود را به گلکسی X تغییر می‌دهد ؛ آیا این یک کپی از نام آیفون است؟!

سامسونگ قصد دارد تا با آغاز سال 2019 میلادی پرچمداران جدید خود را از سری گلکسی S به سری گلکسی X تغییر نام دهد. آیا این موضوع می‌تواند کپی برداری سامسونگ از اپل تلقی شود؟

اپل در سال 2017 تصمیم گرفت که به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون، پرچمدار جدید خود را با نام آیفون X (آیفون 10) به بازار عرضه کند، اکنون به نظر می‌رسد که این شیوه نامگذاری مورد پسند شرکت‌های دیگری از جمله سامسونگ نیز قرار گرفته است.

این طور که از شواهد پیداست دهمین نسل از گلکسی اس سامسونگ با نام جدید گلکسی X معرفی خواهند شد. این شاید همان گوشی قابل انعطاف این غول کره‌ای باشد که پیش از این نیز در شایعات بسیاری از آن یاد شده است، اما در هر صورت برخی معتقدند که سامسونگ نامگذاری گلکسی ایکس را از روی رقیب سنتی خود کپی کرده است!

با این وجود، سامسونگ گلکسی اس 9 آخرین گوشی از سری گلکسی S خواهد بود که در 25 فوریه (6 اسفندماه) به طور رسمی رونمایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گلکسی اس ۹ سامسونگ ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات


آیفون X در برابر سامسونگ گلکسی X

بدون تردید وجود دو مدل یکسان با نام X اما از دو برند متفاوت، می‌تواند واکنش‌ها مختلفی را در بر داشته باشد، اما در هر صورت، نامگذاری هر دو دستگاه توضیح منطقی دارد.

به عنوان مثال سامسونگ معتقد است که اگر قرار باشد نام گلکسی اس 10 و پرچمداران بعد از آن، گلکسی اس 11 و یا گلگسی اس 12 نامیده شود؛ همه چیز ناخوشایند خواهد شد. البته ادامه نامگذاری آیفون و یا سامسونگ با این شیوه نیز کمی عجیب و غیر منطقی خواهد بود.

به عنوان مثال اپل در سال آینده آیفون 9 را خواهد داشت (چندان منطقی نیست؛ چرا که آیفون X همان آیفون 10 است) و یا شاید مدلی با نام آیفون XS داشته باشد. برای تحلیل درباره نام آیفون 2018 شاید بد نباشد که مطلب زیر را بخوانید.


بیشتر بخوانید: نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند؛ آیفون ۲۰۱۸ چه نامیده می‌شود؟!


در هر صورت، زمان درستی و یا نادرستی این رویکرد را نشان خواهد داشت، اما یک چیز مشخص است؛ در آینده‌ای نه چندان دور باید بین مدل‌هایی با نام X سیستم عامل محبوب خود را انتخاب کنید. اندروید یا iOS ؟!

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر