;
coinex

انتشار اولین فراخوان پذیرش مبادی معرفی شرکت های خلاق

اولین فراخوان پذیرش مبادی معرفی شرکت های خلاق منتشر شد. حامیان استارتاپ‌های حوزه‌های مربوط به توسعه زیست‌بوم، به‌عنوان مبادی معرفی، پذیرفته می‌شوند.

به گزارش تکراتو، شتاب‌دهنده‌هایی که حامی استارتاپ‌های حوزه‌های مربوط به برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق هستند، به‌عنوان مبادی معرفی، پذیرفته می‌شوند. مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این خبر را اعلام کرد.

انتشار فراخوان پذیرش مبادی معرفی شرکت های خلاق

پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی بیان کرد که آیین‌نامه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابلاغ شده است. به گفته وی این آیین نامه به عنوان مکمل قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای شرکت‌های خلاق و نوآور است. براساس این آیین‌نامه، از سوی مجموعه‌های تخصصی که اصطلاحاً مبادی نامیده می‌شوند، شرکت‌های خلاق به دبیرخانه شرکت‌های خلاق معرفی خواهند شد تا بتوانند از مزیت‌ها و خدمات موضوع برنامه بهره‌مند شوند.

به گفته کرمی، قرار است به‌منظور تسریع در احراز صلاحیت شرکت‌های خلاق، مجموعه‌های متخصص در حوزه‌های مرتبط پس از بررسی صلاحیت شرکت‌های خلاق، به‌عنوان مبادی معرفی شرکت‌های خلاق، به دبیرخانه معرفی شوند.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب‌دهنده‌های فعال در سطح کشور هم از جمله مبادی موردنظر هستند که پس از ثبت‌نام و کسب صلاحیت به عنوان مبادی از سوی معاونت علمی، می‌تواند استارتاپ‌های زیر مجموعه خود را که در حوزه‌های خلاق و فرهنگی، کسب‌وکارهای نوین فعالیت داشته و ثبت حقوقی شده‌اند را به‌عنوان شرکت خلاق به دبیرخانه برنامه معرفی کنند.

شرایط پذیرش مبادی برای همکاری با این برنامه

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران در ادامه صحبت‌هایش درباره شرایط پذیرش مبادی برای همکاری با این برنامه سخن گفت. این شرایط به شرح زیر است:

  • دارا بودن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور
  • دارا بودن حوزه فعالیت مرتبط با حوزه‌های صنایع خلاق مصوب در آیین‌نامه
  • دارا بودن نظام ارزیابی مستند استارتاپ‌ها
  • انجام دادن چرخه کامل شتاب‌دهی
  • دارا بودن حداقل سه خروجی استارتاپ

کرمی اعلام کرد که مطابق آیین‌نامه ابلاغی، شرکت‌های فعال در حوزه‌های کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه، گیاهان دارویی و طب سنتی در صورت احراز صلاحیت به‌عنوان شرکت خلاق، می‌توانند از حمایت‌های این برنامه بهره مند شوند.

نحوه ارسال اطلاعات به دبیرخانه

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در آخر بیان نمود که شتاب‌دهنده‌هایی که شرایط مذکور را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به نشانی ircreative.isti.ir  ، اطلاعات خود را به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند. کارشناسان دبیرخانه شرکت‌های خلاق نیز با شماره 021-83532475 آماده پاسخگویی به سؤالات هستند.

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر