coinex
راهنمای خرید تکراتو

نخستین انتقال انسان به انسان ویروس کرونا ؛ وضعیت اضطراری در آمریکا!

نخستین انتقال انسان به انسان ویروس کرونا به تایید رسیده محققان مرکز سی.دی.سی آمریکا رسیده است. با بررسی بیشتر این موضوع در ادامه همراه باشید.

مقامات بهداشت آمریکا نخستین انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را در این کشور تأیید کرده‌اند. تمام موارد دیده شده قبلی در ایالات‌متحده با سفر به چین، مرکز شیوع بیماری‌های تنفسی مرتبط با این ویروس، همراه بود. بیمار شناسایی شده در ایالت «ایلینویز» سابقه سفر به ووهان یا چین را نداشته است؛ اما او با یک فرد آلوده به این ویروس در یک خانه زندکی کرده بودند.

هر دو بیمار در وضعیت پایداری قرار دارند اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ایالات‌متحده (CDC) آمادگی خود را برای نظارت و شناسایی بیماران و کسانی که با آنها در ارتباط بوده‌اند، نشان داده‌است. با شیوع این ویروس در جهان مفصلا در تکراتو به آن پرداختیم. منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس ، منشاء این بیماری و بزرگترین قرنطینه بهداشتی تاریخ در چین را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین نشانه‌ها و علائم بیماری مرموز چینی را نیز به بحث گذاشتیم.

تایید نخستین انتقال انسان به انسان ویروس کرونا

«رابرت آر ردفیلد» مدیر این مجموعه (CDC) در بیانیه ای اذعان داشت: «با توجه به آنچه که ما در چین و سایر کشورها درباره «کروناویروس» جدید مشاهده کرده بودیم، متخصصان ما انتظار مشاهده نمونه‌هایی از انتقال بیماری از انسان به انسان در آمریکا را داشتند. این امر ممکن است نگران کننده باشد اما ما باور داریم که خطر ابتلا برای عموم مردم آمریکا کم است.»

ویروس کرونا 65 میلیون نفر را خواهد کشت ؛ نتایج یک شبیه‌سازی علمی!

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا به کارمندان دیپلماتیک و خانواده های آنها اجازه داده است که چین را به علت خطر ابتلا به ویروس ترک کنند. اولین مورد «کروناویروس» در آمریکا در 21 ژانویه  پس از بازگشت مردی ناشناس در اوایل این ماه از چین در ایالت «واشنگتن» گزارش شده‌بود.

شیوع کرونا
نقشه تایید شده شیوع ویروس 2019-nCoV در سراسر جهان تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰. (اعتبار: CDC)

مقامات بهداشتی چین از هزاران گزارش عفونت در 29 استان چین و همچنین در کشور های همسایه مانند «هنگ کنگ» و «ماکائو» خبر داده‌اند. شهرهای بزرگ سراسر این کشور قرنطینه شده‌اند. روسیه نیز امروز اعلام کرد که مرزهای خود را به کشور چین بسته است. تعداد زیادی از نشانه های این بیماری در بسیاری از نقاط جهان مانند آسیا، ایالات متحده، اروپا، استرالیا و خاورمیانه گزارش شده است. ( برای پیگیری آخرین به روزرسانی‌ها از شیوع این بیماری نقشه زیر را مشاهده کنید.)

رئیس دانشکده شیمی و بیوشیمی دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دانشگاه دارای فناوری جدیدی برای ساخت سریع واکسن‌ است که می‌تواند ظرف شش ماه واکسنی برای این بیماری فراهم کند. وی توضیح‌داد: « ما امیدواریم واکسنی برای جلوگیری از شیوع این بیماری به سراسر جهان تولید کنیم.»

چندین شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی دیگر اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی برای تهیه‌ی واکسن کرونا ویروس دارند. اما تا قبل از آن، اقدامات پیشگیرانه مانند شستشوی منظم دست‌ها، لمس نکردن چشم‌ها، بینی و دهان و خودداری از تماس با افراد بیمار، می توانند در کاهش خطر ابتلا مؤثر واقع شوند.

بیشتر بخوانید:

مترجم: فرامرز عباسی

منبع: iflscience

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر