;
coinex

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 ؛ قیمت بهترین رمزارز جهان به کجا می‌رود؟

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 چگونه است؟ بیت کوین موفقت ترین رمزارز در جهان است و احتمالا در میان سایر ارزهای دیجیتالی در 2020 موفق‌تر عمل کند؟

ارز دیجیتالی بیت کوین در پایان سال 2019 علی‌رغم عدم پیش بینی افزایش قیمت، سال جدید میلادی را با افزایشی بی‌سابقه آغاز کرده‌اند. برخی حتی افزایش قیمت بیت کوین در سال 2020 را با شیوع گسترده ویروس کرونا نیز مرتبط می‌دانند. به علاوه پیش بینی های قیمت بیت کوین نشان می‌دهد این رمزارز در سال پیش روی میلادی نیز روند صعودی خود را ادامه دهد.

برخی مانند رئیس کمپانی نکسو در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 می‌گویند که بسیار محتمل است تا این ارز دیجیتالی در سال جدید میلادی از مرز ۵۰ هزار دلار نیز عبور کند. چرا پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 خبر از افزایش آن می‌دهد؟ کارشناسان دلیل افزایش قیمت بیت کوین را کاهش تولید آن می‌دانند.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020

آیا روند افزایشی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

گفته می‌شود که قیمت بیت کوین هر 4 سال یک بار ۵۰ درصد کاهش را تجربه می‌کند. همین کاهش تولید منجر به افزایش بی‌‌سابقه آن در سال جدید میلادی خواهد شد. پیش از این کاهش ۵۰ درصدی تولید بیت کوین را یک بار دیگر شاهد بوده‌ایم؛ جایی که قیمت آن به طرز باورنکردنی حدود 4 هزار درصد افزایش پیدا کرد. جالب آنکه در خصوص پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 برخی اعدادی بیش از این را نیز ذکر می‌کنند.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۵ با یک افت چشم‌گیر مواجه بود و برخی از پایان عمر کوتاه ارزهای دیجیتالی می‌گفتند، اما به نظر می‌رسد ورق برگشته است. رمزارز هایی نظیر بیت کوین کماکان در بازار باقی می‌مانند و حتی گفته می‌شود در طول چند روز آینده نیز افزایش قیمت آن را شاهد خواهیم بود.

بهترین اقتصادهای جهان در سال 2020 ؛ با قوی ترین اقتصاد های دنیا آشنا شوید!

قیمت روز بیت کوین ، امروز جمعه ۲ اسفند ۹۸، ۱۰ هزار ۱۴۸ دلار آمریکا است. کارشناسانی که باور دارند آینده اقتصاد جهانی در دستان رمزارزهاست، افزایش قیمت بیت کوین را «طبیعی» توصیف می‌کنند. البته قیمت بیت کوین تا اکنون ثبات قابل توجه‌ای ندارد. مثلا در طول هفته گذشته در بازه‌ای بین ۱۰ هزار ۳۷۰ دلار تا ۹ هزار و ۷۰۰ دلار در نوسان بوده است. البته در مجموع در طول یک ماه گذشته قیمت بیت کوین حدود ۱۵۰۰ دلار افزایش را تجربه کرده است. سرعت رشد قابل ملاحظه‌ای که گفته می‌شود ادامه دار نیز خواهد بود.

در ادامه این نوشتار پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 با بررسی پیش بینی‌های مک‌آفی (McAfee)، تام لی (Tom Lee)، اوساتو آوان-نومایو (Osato Avan-Nomayo) و فران استراینر (Fran Strajnar) ادامه می‌دهیم. با ادامه این گفتار با تکراتو همراه باشید!

پیش بینی جان مک‌آفی از قیمت بیت کوین در سال 2020

توسعه دهنده آنتی‌ویروس و پیش بینی‌های اقتصادی؟

  • پیش بینی جان مک آفی: هر بیت کوین ۱ میلیون دلار!

نخستین پیش بینی که در این مطلب به سراغ‌اش می‌رویم، توسط جان مک‌آفی (John McAfee)، سازنده آنتی‌ویروس مک‌آفی محبوب است. وی در صنعت کرایپتوکارنسی یا رمزارزها بسیار شناخته شده است؛ چرا که پیش بینی درست قیمت بین کوین را به دفعات در توئیتر انجام داده است. به طور کلی او درک درستی از این پدیده نوظهور دارد. البته پیش بینی های مک‌آفی در راه خدا نبوده و او از پروژه‌های کرایپتو بیش از ۱۰۰ هزار دلار پول دریافت کرده است.

به هر حال، در ۲۰۱۷ مکآفی در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 گفته بود که معادل دلاری این رمز ارز در این به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید. مک‌آفی گفت اگر چنین نشود زنده در تلویزیون بخش‌های خصوصی بدن‌اش را خواهد خورد! اگر فکر می‌کنید این حد نهایی یک دیوانگی است، باید بگوییم که جان قصه ما در ادامه رقم پیش بینی قیمت بین کوین در سال 2020 را به 1 میلیون دلار افزایش داد. واقعیت این است که آقای مک‌آفی خیلی با اعتماد به نفس صحبت می‌کند!

جان مک آفی بیت کوین
توئیت مک آفی در مورد پیشبینی قیمت بیت کوین در سال 2020.

آقای مک‌آفی می‌گوید پیش بینی قیمت بیت کوین اش بر اساس مدل‌سازی‌های خودش است. موضوعی که کسی از آن اطلاعی ندارد. اگر قیمت بین کوین در سال جاری میلادی به 1 میلیون دلار برسد، در این صورت مجموع سرمایه این مارکت به رقم سرسام‌آور 15 تریلیون دلار خواهد رسید.

سرمایه بازار (Market capitalization) برای نشان دادن مجموع ارزش یک دارایی یا کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای محاسبه آن قیمت جاری بازار را در مجموع تمام سهام (در اینجا بیت کوین) ضرب می‌کنیم. به عنوان مثال اگر قیمت کنونی یک رمزارز ۱۰ دلار باشد و ۵ میلیون عدد از آن در گردش باشد، سرمایه بازار آن ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

به پیش بینی مک آفی در مورد قیمت بیت کوین در سال 2020 باز گردیم. برای رسیدن به آن هدف بیت کوین باید ۴۹۰۰ درصد بالاترین رقم تاریخ‌ش (یعنی ۲۰ هزار دلار) افزایش داشته باشد. نکته جالب اینکه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰۰ درصد رشد داشت. بنابراین اگر روند کنونی ادامه داشته باشد، مک آفی پر بیراه هم نگفته است.

اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها ؛ آیا ارز دیجیتال پاسخگوست؟

پیش بینی تام لی از قیمت بیت کوین در سال 2020

یک آنالیس حرفه‌ای بیت کوین چه می‌گوید؟

  • پیش بینی تام لی: هر بیت کوین ۹۱ هزار دلار!

پیش بینی کننده بعدی قیمت بیت کوین که به سراغش می‌رویم تام لی (Tom Lee) است. او آنالیست فانداسترات (Fundstrat)، یک نهاد تحقیقات رمزارزهاست. او را در تلویزیون به عنوان کارشناس تحلیل قیمت دیده‌ایم. بنابر آخرین پیش بینی لی در مورد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ ، قیمت این رمزارز در سال جاری میلادی بالاترین رکوردش در ۲۰۱۷ یعنی ۲۵ هزار دلار را خواهد شکست.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

لی معتقد است که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۹۱ هزار دلار خواهد رسید.  این محقق در زمینه تحلیل نمودارها تبحر بسیار دارد. عمده تخصص وی این است که به تاریچه یک رمزارز نگاه کند و با توجه به تغییرات قیمتی که داشته روند آن را در آینده پیش بینی کند.

در واقع بیت کوین تنها کرایپتوکارنسی است که شما می‌توانید تحلیل‌های نموداری برای آن انجام دهید. به این دلیل که سایر رمزارزها حجم معاملاتی کافی و سابقه داده‌ای کافی ندارند. بیت کوین اما ۹ سال است که مورد معامله قرار می‌گیرد.

پیش بینی اوساتو آوان-نومایو از قیمت بیت کوین در سال 2020

آینده بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به نقل از بیکوینیست

  • پیش بینی اوساتو آوان-نومایو: هر بیت کوین حداقل ۲۰ هزار دلار!

در ادامه مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 به سراغ تحلیلگر اصلی بیتکوینیست یعنی اوساتو آوان-نومایو (Osato Avan-Nomayo) می‌رویم. پیش بینی وی بر این مبناست که پاداش استخراج بیت کوین در سال 2020 از ۱۲.۵ بیت کوین (BTC) به ۶.۲۵ بیت کوین خواهد رسید.

همانگونه که در نمودار زیر می‌بینید، پاداش استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining) در طول تاریخ‌اش دو مرتبه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است. یک بار در سال ۲۰۱۲ جایی که از ۵۰ بی.تی.سی به ۲۵ بی.تی.سی رسید و بار دوم در سال ۲۰۱۶ که از مقدار قبلی به ۱۲.۵ بی.تی.سی رسید. نمودار سابقه قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که پس وقوع این دو رخداد، قیمت بیت کوین رشد چشم گیری را تجربه کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در طول سال‌های گذشته.

به عنوان مثال یک سال پس از آنکه نخستین کاهش پاداش استخراج بیت کوین را شاهد بودیم، BTC برای نخستین بار ارزش ۱۰۰۰ دلار را به خود دید. به همین ترتیب یک سال پس از دومین کاهش ۵۰ درصدی پاداش ماینینگ، بیت کوین رکورد جدید ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلاری را ثبت کرد.

اگرچه بیتکوینیست رقم مشخصی برای پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 اعلام نکرده است، اما تجزیه و تحلیل‌هایشان نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز رکورد تاریخ‌اش را در سال ۲۰۲۰ خواهد شکست، یعنی حداقل ۲۰ هزار دلار خواهد شد.

پیش بینی فران استراینر از قیمت بیت کوین در سال 2020

تاثیر میزان استخراج بر قیمت بیت کوین چقدر است؟

  • پیش بینی فران استراینر: هر بیت کوین ۲۰۰ هزار دلار!

آخرین تحلیلگری که به سراغش می‌رویم، مدیرعامل Brave New Coin، یک نهاد مطالعاتی رمزارزها، یعنی فران استراینر (Fran Strajnar) است. در پیش بینی وی از قیمت بیت کوین در سال 2020 می‌خوانیم که قیمت این رمزارز در سال جدید میلادی به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

قیمت بیت کوین

استراینز این بحث را مطرح می‌کند که نرخ های سازگاری همواره در حال افزایش هستند. یعنی همواره تعداد بشتری از مردم از این شبکه استفاده می‌کنند. این استدلال خوبی است که اگر تعداد مردمی که بیت کوین را می‌خرند و از آن استفاده می‌کنند افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز رشد خواهد کرد.

در حقیقت در کشورهایی نظیر ژاپن، بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه وجود دارد که شما می‌توانید بیت کوین خود را در آنها، در یک دنیای واقعی، خرج کنید. این افزایش استفاده از بیت کوین در دنیای واقعی به افزایش قیمت آن نیز کمک خواهد کرد.

کلام پایانی

نظر شما در خصوص فهرستی که برای پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 ارائه کردیم چیست؟ آیا با آنها موافقید یا افزایش قیمت بیت کوین را در سال جدید میلادی قبول ندارید؟ البته که دیدگاه‌های دیگری نیز در خصوص قیمت این رمزارز وجود دارد. ولی ما شاخص‌ترین آنها را انتخاب کردیم. شما در مورد دنیای رمزارزها چه فکر می‌کنید، لطفا نظر خود را با تکراتو در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید:‌

منبع:‌ bitdegree

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر