;
coinex

نمایش آلودگی هوا در مسیریاب نشان ممکن شد

نقشه و مسیریاب نشان از ارائه لایه نمایش آلودگی هوا در اپلیکیشن خود خبر داد. با استفاده از این قابلیت کاربران میتوانند سفرهایی ایمن و سالم داشته باشند.

اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان، آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور را روی نقشه به کاربران خود نمایش می‌دهد. این قابلیت که از ۱۶ آذر در نشان قابل مشاهده است، کاربران را قادر می‌کند از آلودگی هوای منطقه‌ی مورد نظر خود به‌سرعت آگاه شوند.

قابلیت جدید نشان با توجه ‌به نقش مهم آلودگی هوا در شیوع بیشتر ویروس کرونا به اپلیکیشن این پلتفرم اضافه شده است. شروع پاییز و زمستان احتمال وقوع پدیده‌ی وارونگی هوا را بیشتر می‌کند.

حتی پیش از شیوع کرونا، وارونگی هوا هرساله باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در شهرهای بزرگ می‌شد.

نمایش آلودگی هوا در مسیریاب نشان فراهم شد

پیش از این، وضعیت آلودگی هوا در تهران به‌صورت کلی اطلاع‌رسانی می‌شد و شاخصی اعلام می‌شد که میانگین تمام ایستگاه‌های آلودگی هوا بود.

این درحالی است که در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور عواملی مانند وسعت زیاد، نزدیکی به بخش‌های صنعتی، ترافیک بخشی از شهر در ساعات مختلف، جریان باد و غیره باعث می‌شود وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف متغیر باشد.

نمایش آلودگی هوا در مسیریاب نشان ممکن شد

«جواد عامل»، مدیرعامل نقشه و مسیریاب نشان، درباره این ویژگی اظهار داشت:‌ «سنسورهای سنجش و پایش آلودگی هوا در شهرهای مختلف نصب هستند و ما با استفاده از آنها وضعیت آلودگی هوا را نشان می‌دهیم که البته مفهوم این آمارها تخصصی است و برای ساده‌نگاری کردن آن با استفاده از رنگ‌ها به کاربران درباره میزان آلودگی مناطق آگاهی رسانی می‌کنیم. در حال حاضر رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز برای نمایش میزان آلودگی هوا در نظر گرفته شده و معمولا کلان شهرهایی مثل تهران و مشهد اگر در وضعیت زرد هم باشند مورد قبول است.»

عامل می‌گوید که آلودگی هوا یکی از بزرگترین معضلات کلانشهرهای ایران است و با توجه به شیوع کرونا محتواهای علمی متعددی منتشر شد که آلودگی هوا روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و از همین رو معضل آلودگی هوا بیش از پیش مهم شده است

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نمایش آلودگی هوا در اپلیکیشن نشان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر