;
coinex

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

قانون خرید سربازی که مدتی پیش اجرایی شد با استقبال شدید مردم روبرو شد اما پس از چندی متوقف شد. حال از امکان خرید سربازی در سال 1400 سخن به میان آمده است.

با وجود استقبال شدید مردم و البته شاید به همین علت،‌ سازمان نظام وظیفه چند سال قبل اعلام کرد که سال 1396 آخرین سالی خواهد بود که مشمولان امکان خرید خدمت را خواهند داشت.

با این وجود و در بررسی هایی که از لایحه بودجه سال آینده به عمل آمده است، به نظر میرسد که به دولت این اجازه داده شده تا مشمولان غایب با پرداخت جریمه مقرر نسبت به خرید سربازی و کسب معافیت اقدام کنند.

با ما در بررسی این موضوع همراه باشید تا آخرین اخبار و قوانین مربوط به شرایط خرید سربازی در سال 1400 را بررسی کنیم.

قیمت خرید سربازی در سال 1400 ؛ آخرین اخبار و قوانین

قرار نیست سورپرایزهای سال آینده برای مان تمامی داشته باشد! سال 1400 به عنوان آغاز قرن جدید شمسی قرار است سال شگرفی باشد. پیشتر از نمادهای سال 1400 و سریال های نوروز 1400 برایتان گفته بودیم.

البته اگر این موضوعات برایتان جذابیتی نداشته باشد باید بدانید که تا به حال و بنابر بررسی لایحه بودجه سال آینده افزایش قیمت اینترنت در سال 1400 و میزان رشد درآمدها در سال 1400 مشخص شده است. به علاوه امکان پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400 با توجه به موارد مرتبط با بودجه سال آینده تا حدی ممکن است که پیشتر به آن پرداخته بودیم.

اما بررسی لایحه بودجه خبر از بازگشت یک قانون نه چندان قدیمی میدهد. به نظر میرسد شرایط خرید سربازی در سال 1400 میسر شده است.

شروع این طرح بر می‌گردد به چند سال پیش، که اهداف مختلف این طرح باعث به اجرا درآمدن آن شد.نخستین هدف از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، تعیین تکلیف این افراد و کاهش میزان آمار غیبت سربازان بود.

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

برای اولین بار دولت حسن روحانی در برنامه بودجه سال 1394 قانونی را لحاظ کرد که بر اساس آن مشمولین خدمت سربازی به شرط 8 سال غیبت میتوانستند با پرداخت جریمه غیبت خود از سربازی معاف شوند.

اما استقبال عجیب مردم از این قانون سبب شد تا به ناگهان سازمان نظام وظیفه اعلام کند سال 96 آخرین سالی است که غایبان میتوانند نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند. به علاوه تبصره مربوط به پرداخت جریمه غیبت سربازی در ازای کسب معافیت در برنامه بودجه سالهای 97 و 98 وجود نداشت.

اما آخرین بررسی ها حکایت از این دارد که این تبصره به برنامه بودجه سال آینده بازگشته است. حال با ما باشید تا به بررسی آخرین اخبار و قوانین اعلام شده در ارتباط با شرایط خرید سربازی در سال 1400 بپردازیم.

به روزرسانی 9 اسفند 99:

اخیرا عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از لغو قانون خرید سربازی در سال 1400 خبر داده است و بر این اساس این طرح با مخالفت اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1400 اجرایی نخواهد شد.

پیش از این نیز که زمزمه هایی مبنی بر وجود بندی برای خرید سربازی در سال 1400 در بودجه سال آینده وجود داشت، رئیس این نهاد در مصاحبه ای گفته بود که این قانون اجرایی نخواهد شد و مشمولین نباید به خرید سربازی امیدوار باشند.

قانون خرید سربازی که چند سال پیش در بودجه گنجانده شد، با استقبال خوب و گسترده مردم مواجه شد به طوری که در نهایت ستاد کل نیروهای مسلح از بابت نگرانی کمبود نیرو آنرا به حالت تعلیق در آوردند و دیگر شاهد اجرا یا پیگیری آن نبودیم.

با در نظر گرفتن این شرایط باید گفت در حال حاضر قطعا خبری از اجرایی شدن این طرح در سال اینده نخواهد بود. البته ما همواره پیگیر اخبار این موضوع هستیم و به محض اینکه خبر جدیدی در این باره به دستمان برسد با شما در میان خواهیم گذاشت.

به روزرسانی 8 بهمن 99:

اخیرا ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به احتمال خرید سربازی در سال 1400 از جزئیات طرح جدید در مجلس برای معافیت از خدمت سربازی در سال 1400 خبر داد.

وی میگوید مطابق با طرح جدید مجلس هر مشمولی که بیش از 28 سال سن داشته باشد، به شرط اینکه تا سن 50 سالگلی 50 درصد بیش از مشمولان سربازی رفته مالیات بپردازد،‌ میتواند از دوره خدمت وظیفه عمومی معاف شود و در عین حال از خدمات اجتماعی که به کارت پایان خدمت مرتبط است بهره مند شود.

احتمال خرید سربازی در سال 1400 در شرایطی قوت گرفته که یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با یک خبرگزاری از احتمال خرید سربازی در سال 1400 خبر داده بود. او همچنین از افزایش حقوق سربازان در سال جدید نیز سخن به میان آورده بود. حسین نوش‌آبادی دراین‌باره گفته است:

ایده جدید مجلس بر این مبناست که افراد می‌توانند با پرداخت هزینه حقوق یک سرباز، از سربازی معاف شوند و در مقابل نیز مشمولانی که به سربازی می‌روند هم از حقوق و بیمه مثل یک کارمند برخوردار خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این را هم اضافه کرده است که سرباز‌ها می‌توانند بیش از 2 سال خدمت کنند و به سربازی به‌عنوان یک شغل نگاه کنند؛ البته این طرح در مجلس موافقان و مخالفان جدی دارد.

این اظهارات در حالی است که 16 مهر 99، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تشریح تغییرات جدید مدت خدمت سربازی، اعلام کرده است سربازی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی، از 21 ماه به 24 ماه افزایش یافته و این مسئله بیانگر کمبود نیروی سرباز در نیرو‌های مسلح است.

بازگشت قوانین خرید خدمت اجباری ؛ آری یا نه؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در شهریور سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که مشمولان غایب منتظر اجرای دوباره طرح و برنامه‌ای در آینده نباشند و هیچ راهی جز انجام خدمت سربازی وجود ندارد. اما با ارائه لایحه بودجه دولت برای سال 1400 بار دیگر شائبه بازگشت این طرح تقویت شده است.

 در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بار دیگر شاهد قرار گرفتن سرفصل درآمدی جریمه زمان غیبت مشمولان بودیم. دولت پیشبینی درآمد هزار میلیارد تومانی را از این محل داشته است.

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

این سرفصل معمولا به همان طرح خرید سربازی توسط مشمولان غایب اختصاص داشته است. این طرح در سال‌های قبل انجام شد و مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند می‌توانسند با پرداخت مبلغی بر اساس مدرک تحصیلی خود اقدام به دریافت کارت معافیت سربازی کنند.

با این حال در نهایت با مخالفت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همراه شد و سردار موسوی رئیس این اداره طی مصاحبه‌هایی به پایان این طرح و عدم بازگشت آن اشاره کرده بود.

در لایحه بودجه سال ۹۴ در بخش درآمدهای حاصل از جرایم و خسارت ردیفی به بودجه اضافه شد که نشان از پیشبینی دولت برای شناسایی درآمد از این محل داشت.

ردیف ۱۵۰۱۲۸ لایحه بودجه ۹۴ درآمد هزار میلیارد تومانی را پیشبینی کرده بود. در سال ۹۵ این سرفصل درآمدی به ۳ هزار میلیارد تومان و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز دولت پیشبینی درآمدی ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در لایحه بودجه گنجانده بود.

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

در لایحه بودجه ۹۸ و ۹۹ این سرفصل هم‌زمان با توقف طرح جریمه مشمولان غایب حذف شد.

اما بار دیگر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که چندی پیش از طرف دولت به مجلس تقدیم شد این سرفصل درآمدی اضافه شده است. برخی کارشناسان از مخالفت نیروهای مسلح با این طرح می‌گویند و ذکر می‌شود که حتی اگر دولت قصد اجرای چنین طرحی داشته باشد با مخالفت‌های موجود امکان‌پذیر نیست.

برخی دیگر نیز این طرح را در راستای موارد مطرح‌شده توسط نمایندگان مجلس برای دریافت مالیات از مشمولان غایب عنوان می‌کنند. بر این اساس باید منتظر ماه‌های آتی و اظهارنظرهای دولت و مجلس در این خصوص بود. اما آنچه از قوانین خرید سربازی در سال 1400 میدانیم را با شما به اشتراک میگذاریم.

شرایط و قیمت خرید سربازی در سال 1400

در توضیحات وضعیت خرید سربازی در سال 1400 آمده که مشمولان این طرح با 8 سال غیبت سربازی باید ابتدا در طرح جریمه سربازی ثبت نام کرده و یک قسط اط اقساط 13 ماهه را تا پایان سال پرداخت کنند.

ملاک محاسبه این 8 سال غیبت از سن 18 سالگی خواهد بود و برای کسانی که تابعیت ایرانی را اخذ کرده اند نیز تفاوتی نخواهد داشت. به علاوه مشمولانی که تا تاریخ 29 اسفند سال جاری مدت غیبت شان به 8 سال برسد نیز مشمول شرایط خرید سربازی در سال 1400 خواهند بود.

قیمت خرید سربازی در سال 1400 برای افراد دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و لیسانس دو برابر و برای فوق لیسانس و دکتری سه برابر شده است.

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

لازم به ذکر است افرادی که در ارائه مدارک اقدام به پنهان کردن حقیقت یا جعل مدرک نمایند به وسیله سازمان نظام وظیفه به مراجع قانونی معرفی شده و پرونده آنها پیگیری میشود.

برخی نکات در ارتباط با قوانین خرید سربازی در سال 1400 که توسط سازمان نظام وظیفه اعلام شده عبارتند از:

  • افرادی که به این وسیله نسبت به کسب معافیت اقدام میکنند در آینده مشکلی برای کسب شغل یا گرفتن گواهینامه نخواهند داشت
  • فرزندان ایثارگران مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به شرط انجام خدمت وظیفه پدر و با هر مقطع تحصیلی مشمول 50 درصد تخفیف میشوند.
  • افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی مشمول 50 درصد تخفیف خواهند بود.
  • به ازای هرسال مازاد بر 8 سال غیبت مجاز، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه میشود.
  • سربازانی که در حال انجام خدمت وظیفه هستند، اما پیش از اعزام 8 سال غیبت داشته اند نیز مشمول این طرح خواهند بود.
  • سربازان فراری که از تاریخ آخرین فرار آنها 8 سال گذشته باشد و در این مدت نیز برای بازگشت به خدمت اقدام نکرده باشند، مشمول طرح خواهند بود.
  • برای دانشجویان، تاریخ محاسبه غیبت از تاریخ اخراج، انصراف یا ترک تحصیل محاسبه میشود و در صورتی که 8 سال غیبت داشته باشند مشمول طرح خواهند بود.
  • برای دانشجویان خارج از کشور، در صورتی که معافیت تحصیلی کسب کرده باشند، محاسبه غیبت از تاریخ فراغت از تحصیل و در صورتی که معافیت را نگرفته باشند از سن مشمولیت سربازی یعنی 18 سالگی محاسبه میشود.
  • دانشجویانی که نتوانند در خارج از کشور تحصیل خود را به پایان برسانند یا اخراج شوند، تاریخ غیبت آنها از مقطع قبلی محاسبه خواهد شد.

در قوانین خرید سربازی در سال 1400 در ارتباط با تخفیف در قیمت خرید سربازی در سال 1400 آمده، برای مشمولان متاهل در این طرح به ازای تاهل 5 درصد تخفیف اعمال میشود. به علاوه در ازاری هر فرزند نیز 5 درصد از مبلغ جریمه کاسته میشود.

اقدام برای خرید سربازی

برای خرید سربازی باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + 10 که در سراسر کشور وجود دارد مراجعه کنید. در اینجا مدارکی که از شما خواسته میشود را ارائه میکنید.

این مدارک برای بررسی و تایید نهایی به معاونت وظیفه عمومی استان ارسال میشود. از اینجا به بعد در صورتی که مدارک شما کامل و صحیح بوده باشد، مبلغ جریمه با توجه به وضعیت شما محاسبه شده و از طریق پیامک به اطلاع افراد میرسد.

خرید سربازی در سال 1400 ؛‌ آخرین اخبار و قوانین

شما مشخصات حساب و شماره بانکی برای واریز وجه را یا از طریق اس ام اس دریافت میکنید و یا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نسبت به دریافت آن اقدام خواهید کرد.

سپس شما تا چند روز فرصت خواهید داشت تا علاوه بر واریز وجه، یک تعهدنامه محضری را نیز دریافت کنید. این تعهدنامه را به همراه فیش واریزی باید به همان دفتر خدمات الکترونیکی ارائه کنید.

در صورتی که واریز شما تایید شود و در نهایت مشکلی وجود نداشته باشد، کارت هوشمند معافیت از خدمت سربازی توسط سازمان نظام وظیفه به آدرس متقاضی ارسال خواهد شد.

در ارتباط با سال 1400 توصیه می کنیم حتما سری به پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400 و دستمزد روزانه در سال 1400 بزنید. بالطبع اگر به دنبال سرمایه گذاری در سال جدید باشید گفتارهای سود بانکی در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، عرضه اولیه های 1400 و آینده ایران در سال 1400 کمک موثری برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خرید سربازی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (20 نظر)

    در خبر 29 شهریور سایت تسنیم مجلس خرید خدمت 1400 را ابلاغ کرد.

    پاسخ

    سایت به روز نشده.من سال ۹۷ ثبت نام کردم و نتونستم اقساطمو بریزم سال ۹۸ پروندم باطل شده طبق تبصره ۱۱بودجه۱۴۰۰ میتونم اقدام کنم سال دیگه یا ن

    پاسخ

    سلام خواهش میکنم اگه کسی اطلاع کاملی داره بگه که خرید در سال ۱۴۰۰ هست یا خیر؟

    پاسخ

    برید خدمت آدم شید ماخریدم آدم نشدیم خخخ

    پاسخ

    خب یکی جواب بده این طرح واقعا هس هرکی یه چیزی میگه ادمین محترم خواهشا جواب بدین

    پاسخ

    امیدوارم که راست باشه و انجام بشه.
    چند درصد امکانش هست؟

    پاسخ

    هس واقعا خواهشا هرکی میدونه بگه

    پاسخ

    سلام
    حتما باید هشت سال غیبت داشته باشن؟
    نمیشه قبل از 8 سال خرید؟

    پاسخ

    خرید توسال جدید نیس الکی دروغ نگین تولایحه بودجه هم نیومده فقط توتبصره ۱۱بودجه ۱۴۰۰اومده که مشمولانی ک در سال ۹۷ثبت نام کردن وهمچنان موفق به پرداخت نشدن میتونن تاپایان سال۱۴۰۰تسویه کنن وکارت بگیرن همین دلتونو خوش نکنید

    پاسخ

    پس اقای علی شاهرخ بما دروغ گفتن ینی که این خبرو داره برا مردم مینویسن تواین سایت

    پاسخ

    این خبر تصدیق میشه دوستان 👍🏻

    پاسخ

    ینی خرید هس توسال جدید؟

    پاسخ

    باسلام. من ثبتنام کردم ولی نتونستم قسط بدم آیا میتونم پرداخت کنم.

    پاسخ

    شما کی ثبت نام کردین دقیق اقا رامین؟

    پاسخ

    اسفند 97 چون بیمار شدم نتونستم قبض و سند بگیرم چون تنها دفتر شهرمون تعطبل شد.

    پاسخ

    واقعا راسته یا حرفه تورو خدا راستشو بگید

    پاسخ

    این چه سایتیه هیچکی جواب گو نیس جواب بده راسته این طرح یانه؟؟عه جواب بده

    پاسخ

    سلام ایا راسته این خبر خرید خدمت؟ینی توسال ۱۴۰۰خرید خدمت هست؟؟مطمعنین؟؟

    پاسخ

    بله هست اما ممکنه قیمتها را زیاد کنند. مثلا زیر دیپلم که 10 میلیون بود شده 20 میلیون.

    پاسخ

    منبع خبرتون چیه تو روخدا بگین این خبر راسته توروقران راسته؟

    پاسخ