;
coinex

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) ؛ قیمت و مشخصات فنی

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) جدیدترین مدل لپ تاپ های قدرتمند مایکروسافت لحظاتی پیش رسما رونمایی شد. برای بررسی این محصول با ما باشید.

سرفیس بوک 3 یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ های ساخت ردموندی ها بود که از قضا با استقبال خوبی در بازار روبرو شد. این محصولی سبک، زیبا و مناسب برای کاربری های روزمره بود.

از جذابیت های خوب این سری محصولات، سخت افزار باکیفیت، صفحه نمایش جداشدنی با باتری خاص و دو گزینه اندازه صفحه نمایش بود. حال همه این موارد انتظارات زیادی برای سرفیس بوک 4 ایجاد کرده است. این محصول جدید لحظاتی پیش رسما رونمایی شد و در این نوشتار قصد داریم به بررسی قیمت و مشخصات فنی سرفیس بوک 4 بپردازیم.

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4)

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) ؛ قیمت و مشخصات فنی

سه نسل قبلی این محصول به ترتیب در سال های 2015، 2017 و 2020 روانه بازار شده اند. سرفیس بوک 4 اما با طراحی و ساختی متفاوت و البته با پشتیبانی از ویندوز 11 روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی سرفیس بوک 4

نسل جدید سرفیس بوک حال نامی جدید دارد! سرفیس بوک استودیو. این محصول کاملا باز طراحی شده و ساختاری متفاوت با نسل قبلی دارد. حالا دیگر خبری از نمایشگر جداشدنی نیست. البته به لطف مکانیزمی خاص همچنان امکان استفاده از این محصول به عنوان یک تبلت وجود دارد.

نمایشگر سرفیس لپ تاپ استودیو نمایشگری 14.4 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز است که از دالبی ویژن بهره مند است. لولای به کار رفته در این محصول امکان استفاده از آن در حالات مختلف را فراهم کرده است.

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) ؛ قیمت و مشخصات فنی
شخصات فنی Surface Book 4 / قیمت Surface Book 4 / مشخصات فنی سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از سه حالت مختلف پشتیبانی می‌کند: لپ‌تاپ، استیج و استودیو. همانطور که می‌توان حدس زد در حالت لپ‌تاپ با یک لپ‌تاپ عادی روبه‌رو هستیم که در این حالت می‌توان از کیبورد و یک تاچ پد جدید با بازخورد هپتیکی استفاده کنید. در حالت استیج می‌توانید زاویه را به گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین عملکرد را برای گیمینگ، استریم یا ارائه پروژه‌ها دارد. در این حالت کیبورد پوشانده می‌شود. در حالت استودیو هم با یک تبلت روبه‌رو می‌شویم و دستگاه بطور کامل تغییر شکل می‌دهد.

این محصول نیز مانند سرفیس پرو 8 از پورت های تاندربولت بهره مند است و مایکروسافت آن را به دو پورت یو اس بی 4 با پشتیبانی از این فناوری مجهز کرده است.   علاوه بر آن‌ها، به پورت سرفیس کانکت برای شارژر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم دسترسی پیدا می‌کنید. پشتیبانی از تاندربولت ۴ به معنای اتصال آن به نمایشگرهای خارجی ۴K یا GPU های خارجی قدرتمند است.

قلب تپنده این سیستم مطابق انتظارات، پردازنده مرکزی 4 هسته ای نسل 11 اینتل است. البته این پایان ماجرا نیست و این لپ تاپ قدرتمند از کارت گرافیک اختصاصی RTX 3050Ti بهره مند است. در نتیجه این لپ تاپ قدرتمند یکی از مدعیان اصلی مایکروسافت است.

مایکروسافت در این محصول از پردازنده‌های ۴ هسته‌ای نسل یازدهم اینتل و گرافیک انویدیا RTX 3050 Ti استفاده کرده است. در این لپ‌تاپ همچنین با تاچ‌پد شیشه‌ای با عملکرد دقیق و بازخورد هپتیکی روبه‌رو هستیم.

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) ؛ قیمت و مشخصات فنی
شخصات فنی Surface Book 4 / قیمت Surface Book 4 / مشخصات فنی سرفیس لپ تاپ استودیو

کاربران می‌توانند سرفیس لپ‌تاپ استودیو را با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل سفارش دهند. مدل‌های مجهز به پردازنده‌های Core i5 از گرافیک Iris Xe بهره می‌برد، اما در نسخه‌های مجهز به پردازنده‌های Core i7 کاربران به گرافیک RTX 3050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دسترسی پیدا می‌کنند.

این محصول جدید ردموندی‌ها در نسحه‌های مجهز به ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم روانه بازار می‌شود و از حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD قابل تعویض بهره می‌برد. با توجه به این مشخصات، کاربران باید منتظر عملکرد بالایی از آن باشند.

همچنین اسپیکر چهارگانه در کنار میکروفن با فناوری Advance Echo Control، سرفیس استودیو لپ‌تاپ را به دستگاهی بسیار توانمند برای انجام امور چندرسانه‌ای مانند تماشای فیلم و موسیقی و همچنین جلسات ویدیویی تبدیل می‌کند.

این محصول همچنین از قلم استایلس Slip Pen 2 پشتیبانی می کند که با آن می توانید طراحی های گرافیکی جذابی داشته باشید. مایکروسافت این لپ تاپ را سازگار با ویندوز ١١ طراحی کرده است. تاچ پد با ویژگی‌های واکنش سناریویی نیز در این لپ تاپ جذاب تعبیه شده است. مطابق اطلاعات منتشر شده این محصول از 13 مهر روانه بازارها می شود و قیمت آن یحتمل برابر با 1599 دلار آمریکا خواهد بود. البته پیش فروش رسمی این لپ تاپ در سایت مایکروسافت از همین الان آغاز شده است. گالری تصاویر سرفیس لپ تاپ استودیو را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرفیس بوک 4 (Surface Book 4) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حقوق شش ماه میدم بهترین مدلشو بهم بدین

    پاسخ