;
coinex

افزایش سرعت گوشی شیائومی ؛ آموزش تصویری راهکارهای موثر

بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی در بلندمدت از کند شدن گوشی خود ناراضی هستند. اما برای افزایش سرعت گوشی شیائومی چه راه‌هایی وجود دارد؟

شیائومی، غول چینی دنیای فناوری در سالیان اخیر با استراتژی عرضه گوشی‌های قدرتمند و خوش‌ساخت با قیمت اقتصادی به ارقام فروش بسیار بالایی رسیده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

با این وجود مهمترین مشکل کاربران با گوشی‌های شیائومی عمدتا به عملکرد نرم‌افزاری دستگاه خصوصا وضعیت رابط کاربری MIUI مربوط است و عموم افراد از کند شدن عملکرد این گوشی‌ها در بلندمدت ناراضی هستند.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم روش‌هایی که برای افزایش سرعت گوشی شیائومی وجود دارد را به شما آموزش دهیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افزایش سرعت گوشی شیائومی

فهرست مطالب

معمولا کاربران عموم گوشی‌های اندرویدی تنها مدتی بعد از کار با دستگاه خود متوجه کاهش سرعت آن می‌شوند و این مسئله در مورد گوشی‌های شیائومی نیز وجود دارد. اما چه دلایلی باعث کاهش سرعت گوشی‌های شیائومی می‌شود و آیا روشی برای بالا بردن سرعت گوشی شیائومی وجود دارد؟

افزایش سرعت گوشی شیائومی
افزایش سرعت گوشی شیائومی

از جمله مهمترین دلایل کاهش سرعت گوشی شیائومی می‌توان به پرشدن حافظه داخلی دستگاه، افزایش حجم فایل‌های حافظه پنهان یا کش و نصب و استفاده از برخی برنامه‌های دائما فعال در پس‌زمینه است. عدم بروزرسانی گوشی به نسخه‌های جدید نرم‌افزاری نیز می‌تواند دلیل دیگری برای کند شدن گوشی شیائومی باشد. در ادامه با معرفی ترفندهایی برای بالا بردن سرعت گوشی شیائومی با ما باشید.

حذف تبلیغات در گوشی شیائومی

یکی از روش‌های بالا بردن سرعت گوشی شیائومی حذف تبلیغات یا مسدودسازی تبلیغات شخص ثالث است. شیائومی اساسا در بخش‌های مختلف رابط کاربری خود تبلیغات زیادی نمایش می‌دهد و این تبلیغات در موارد زیادی مزاحم کار کاربران هستند.

تبلیغات اما تاثیرات منفی دیگری نیز دارند و در بلند مدت می‌توانند عامل ایجاد تاخیر در عملکردهای گوشی شوند یا مصرف انرژی دستگاه را افزایش دهند. برای افزایش سرعت گوشی شیائومی با این روش، مراحل زیر را مطابق تصویر طی کنید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

  • وارد تنظیمات یا Settings گوشی شیائومی شوید.
  • گزینه Connections & Sharing را یافته و آن را انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه Private DNS زده و گزینه Private DNS providor hostname را بزنید.
  • در اینجا کافی است دقیقا عبارت adguard.com را در کادر DNS تایپ کنید.
  • در پایان برای ذخیره تغییرات گزینه Save را انتخاب کنید.

کاهش سرعت انیمیشن‌های رابط کاربری شیائومی

روش دیگری که در آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی به شما آموزش می‌دهیم، کاهش سرعت انیمیشن‌های رابط کاربری است. انیمیشن‌های رابط کاربری MIUI نقش بسیار مهمی در کاهش سرعت عملکرد کلی گوشی دارند و تنظیمات پیشفرض این بخش از عوامل اصلی کند شدن گوشی شیائومی است.

پس با کاهش سرعت انیمیشن‌ها یا غیرفعال کردن‌شان می‌توانید نسبت به بالا بردن سرعت گوشی شیائومی اقدام کنید. برای اینکار شما ابتدا بایستی حالت دلوپر مود (Developer Mode) را فعال کنید. برای اینکار ابتدا مراحل زیر را طی کنید:

بعد از ورود به تنظیمات گوشی، گزینه About Phone را بزنید. سپس در بخش مربوط به MIUI version هفت بار متوالی ضربه بزنید تا دستگاه شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده یا developer شناسایی کند. اما نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی در این روش به قرار زیر است:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

  • بعد از فعال کردن حالت Developer Mode در گوشی شیائومی خود ابتدا باید وارد بخش Settings شوید.
  • حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Advanced Settings را بیابید.
  • در این بخش گزینه Developer را انتخاب کنید.
  • حالا به سمت پایین برید و گزینه‌های Animation window scale، Transition animation scale و Animation duration scale را روی حالت غیرفعال تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

حذف خودکار حافظه موقت

روش دیگری که در آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی به آن می‌پردازیم، روش حذف حافظه کش است. در زمان کار با گوشی شیائومی و با هر بار اجرای برنامه‌های گوشی، فایل‌های موقتی به نام کش ایجاد می‌شوند که این فایل‌ها روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره می‌شوند. اشغال کردن حافظه داخلی دستگاه توسط فایل‌های بلااستفاده کش سبب کند شدن عملکرد گوشی شیائومی می‌شود.

برای رفع این مشکل می‌توانید به طور دستی برای حذف فایل کش هر برنامه اقدام کنید اما قابلیت پاکسازی خودکار حافظه پنهان گوشی شیائومی نیز می‌تواند به افزایش سرعت گوشی شیائومی کمک کند. برای پاکسازی خودکار فایل‌های کش روی گوشی شیائومی و افزایش سرعت عملکرد رابط کاربری MIUI مراحل زیر را طی کنید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی
نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی
  • ابتدا برنامه Mi Security را باز کنید.
  • سپس روی گزینه Battery & Performance بزنید.
  • حالا نماد تنظیمات که طراحی چرخ‌دنده دارد را از گوشه بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه Clear cache when the device is locked را یافته و روی آن بزنید.
  • در منویی که باز می‌شود گزینه Never را انتخاب کنید.

فعال کردن قابلیت رم مجازی

روش دیگری که در نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی به آن می‌پردازیم، امکان فعال کردن رم مجازی گوشی بوده که در جدیدترین نسخه‌های رابط کاربری MIUI تعریف شده است. در تنظیمات گوشی شیائومی گزینه‌ای با عنوان Memory Extension وجود دارد که سبب می‌شود با آن بتوانید بخشی از حافظه داخلی دستگاه را به عنوان رم استفاده کنید.

ویژگی Memory Extension بنا به وضعیت دستگاه در مدل‌های مختلف می‌تواند بین یک تا سه گیگابایت رم مجازی به گوشی اضافه کند و این مسئله تاثیر مهمی در بالا بردن سرعت گوشی شیائومی خواهد داشت. برای افزایش سرعت گوشی شیائومی در این روش، مراحل زیر را طی کنید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

  • وارد برنامه Settings گوشی خود شوید.
  • در اینجا به پایین اسکرول کنید تا گزینه Additional Settings را بیابید.
  • در ادامه روی گزینه Memory Extension بزنید.
  • حالا دکمه مربوط به گزینه Memory Extension را در حالت فعال قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

حذف فایل‌های بزرگ بلااستفاده

روش دیگری که در نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی باید به آن اشاره کرد به مسئله پر شدن حافظه داخلی مربوط است. بررسی این مسئله که کدام فایل‌ها در گوشی فضای بیشتری اشغال کرده‌اند بسیار ساده است و برای اینکار و حذف فایل‌های بزرگ و بی‌استفاده می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

افزایش سرعت گوشی شیائومی

  • طبق معمول وارد برنامه Settigns گوشی شوید.
  • حالا گزینه About Device را انتخاب کنید.
  • در این بخش Storage را انتخاب کنید.
  • حالا می‌توانید مشاهده کنید که فایل‌های موقت و دیگر فایل‌ها چه میزانی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده‌اند.
  • برای حذف فایل‌های بلااستفاده در این بخش باید گزینه Free Up Storage را انتخاب کنید تا فایل‌های اضافی و غیرکاربردی حذف شوند.

مورد دیگری که برای افزایش سرعت گوشی شیائومی کاربرد دارد حذف فایل‌های ویدیویی بزرگ و بلااستفاده، تصاویر، فایل‌های صوتی و اسناد تکراری است که به طرز قابل توجهی به آزادشدن حافظه دستگاه و افزایش سرعت عملکرد آن کمک می‌کند.

علاوه بر این مواد با قابلیت Deep Clean شیائومی که در برنامه Security وجود دارد شما می‌توانید تمامی فایل‌های ناخواسته و اضافی را شناسایی و حذف کنید.

بروزرسانی منظم رابط کاربری، نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های گوشی

مسئله مهمی که کمتر کاربری رعایت می‌کند و ما در آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی قصد تاکید ویژه‌ای بر آن را داریم، موضوع بروز بودن گوشی و آپدیت رابط کاربری و برنامه‌های گوشی است.

همیشه دقت کنید که اگر آپدیت جدیدی برای سیستم عامل گوشی شما وجود دارد آن را دانلود و نصب کنید. در موارد زیادی بروزرسانی‌های ماهانه و آپدیت‌های بزرگ به رفع ایرادات و باگ‌هایی منجر می‌شوند که به بهبود مصرف باتری و استفاده بهینه از رم و حافظه کمک می‌کنند و همه این موارد منجر به افزایش سرعت عملکرد گوشی شما می‌شود.

از طرف دیگر آپدیت منظم برنامه‌های موجود در گوشی از طریق گوگل پلی نیز می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و حافظه داخلی و نهایتا افزایش سرعت گوشی شیائومی کمک شایان توجهی کند.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

پاک کردن حافظه پنهان سامسونگ

تغییر نرخ نوسازی نمایشگر

روش دیگری که در آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی کاربرد دارد تغییر نرخ نوسازی نمایشگر گوشی است. این مسئله می‌تواند به عملکرد سریع و روانی در گوشی و خصوصا در بازی‌ها منجر شود و به بهبود کلی عملکرد دستگاه نیز کمک می‌کند.

افزایش نرخ نوسازی نمایشگرها سبب اجرای روان‌تر و سریع‌تر بازی‌ها و برنامه می‌شود. از آنجایی که  این گزینه در حالت پیشفرض در بالاترین سطح قرار نمی‌گیرد شما می‌توانید به صورت دستی و از طریق تنظیمات برای افزایش سرعت گوشی شیائومی اقدام کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

بالا بردن سرعت گوشی شیائومی
آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی
  • وارد برنامه settings گوشی خود شوید.
  • حالا گزینه Display را یافته و روی آن بزنید.
  • حالا گزینه Refresh Rate را پیدا کنید. این گزینه به طور پیشفرض روی عددی تنظیم شده و با تپ کردن روی آن می‌توانید این عدد را تغییر دهید.

بعد از پایان کارتان با گوشی تمام برنامه‌ها را ببندید

یکی از عادت‌های بد عموم کاربران گوشی‌های هوشمند این است که بعد از پایان کارشان با برنامه‌های مختلف، تنها به خروج از آن‌ها اکتفا می‌کنند و آن را کاملا نمی‌بندند. این در حالی است که باز بودن برنامه‌ها در پس زمینه سبب افزایش مصرف باتری، هارد و رم دستگاه می‌شود و سرعت گوشی را کاهش می‌دهد.

شاید عجیب و ساده به نظر برسد اما بستن کامل برنامه‌ها بعد از پایان استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی در افزایش سرعت گوشی‌های شیائومی داشته باشد. این کار همچنین میزان مصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد تا عمر باتری افزایش یابد.

ریست کردن گوشی

ترفند دیگری که در نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی کاربر دارد، ریست کردن یا همان خاموش و روشن کردن گوشی است. امری ساده که البته تاثیرات شگرفی بر عملکرد گوشی دارد.

این مسئله می‌تواند تاثیر مثبتی بر افزایش سرعت گوشی شیائومی و عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی داشته باشد. پس برای بهبود سرعت کار گوشی شیائومی آن را ریست کنید. با هر بار خاموش و روشن شدن گوشی، تمام فایل‌های مخرب و غیرضروری موجود در حافظه حذف می‌شوند و فعالیت‌های غیرضروری نیز متوقف می‌شوند.

در واقع روشن بودن مداوم گوشی و هرگز خاموش نشدن آن موضوع جالبی نیست و بهتر است حداقل ماهی یکبار اجازه دهید گوشی‌تان به خاطر خالی شدن کامل باتری، خاموش شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش ادیت ویدیو در آیفون

آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

پاک کردن حافظه لانچر شیائومی

موردی که بسیاری از آن اطلاع ندارند اینکه با هر بار بروزرسانی MIUI در شیائومی، سیستم به طور خودکار اطلاعاتی را در گوشی ذخیره می‌کند که برای عملکرد آن ضرورتی ندارند و در بلند مدت از سرعت کار گوشی می‌کاهند. پس بهتر است این موارد را حذف کنید. نحوه افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی در این روش به قرار زیر است:

  • وارد بخش settings گوشی شوید.
  • حالا گزینه Applications یا Apps را انتخاب کنید.
  • سپس به بخش Installed applications بروید.
  • در اینجا گزینه System Launcher را یافته و نهایتا clearing the cache data را بزنید تا عملیات پاک‌سازی لانچر گوشی انجام شود.

افزایش سرعت بازی در گوشی شیائومی با بالابردن گرافیک (Force 4x MSAA)

یکی از مهمترین دغدغه‌های گیمرها در گوشی‌های شیائومی، افزایش سرعت گوشی در اجرای بازی‌ها است. باید بدانید که ترفندهایی برای افزایش سرعت گوشی در اجرای بازی‌ها وجود دارد. برای اینکار اما ابتدا بایستی حالت دولوپر مود را فعال کنید که پیش از این آن را آموزش دادیم.

با فرض فعال بودن وضعیت Developer Mode در دستگاه، برای فعال کردن گزینه Force 4x MSAA مراحل زیر را طی کنید:

آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی

  • وارد settings گوشی شوید.
  • حالا گزینه Additional settings را پیدا کنید.
  • در این بخش روی گزینه developer options تپ کنید.
  • حالا به آرامی به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه hardware accelerated rendering را بیابید. روی آن تپ کنید.
  • حالا گزینه Force 4x MSAA را یافته و آن را فعال کنید.

استفاده از شبکه‌های اینترنتی سریعتر

مورد دیگری که در افزایش سرعت گوشی شیائومی موثر بوده، استفاده از یک شبکه اینترنتی سریع است. برخورداری از یک شبکه اینترنت سریع و قدرتمند می‌تواند فرایند دریافت و ارسال اطلاعات را تسریع کند و به طور کلی عملکرد گوشی را بهبود ببخشد.

افزایش سرعت تاچ گوشی

مورد دیگری که در آموزش بالابردن سرعت گوشی های شیائومی به آن می‌پردازیم و در عملکرد سریعتر گوشی موثر است، افزایش سرعت تاچ گوشی است. با انجام اینکار سرعت پاسخ‌گویی نمایشگر گوشی افزایش می‌یابد. برای افزایش سرعت تاچ اما مراحل زیر را طی کنید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

  • وارد برنامه settings گوشی شوید.
  • حالا گزینه additional settings را یافته و روی آن تپ کنید.
  • در این بخش به سراغ گزینه Language and Input بروید.
  • در مرحله بعد گزینه keyboard, mouse, and track pad را یافته و روی آن تپ کنید.
  • حالا با انتخاب گزینه Pointer speed می‌توانید سرعت تاچ گوشی را افزایش یا کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

افزایش سرعت گوشی با برنامه‌های جانبی

شما علاوه بر روش‌هایی که به تنظیمات گوشی و رابط کاربری آن مربوط می‌شوند می‌توانید با دانلود برنامه افزایش سرعت گوشی شیائومی نیز نسبت به افزایش سرعت گوشی اقدام کنید. این برنامه‌ها به طور کلی بر عملکرد دستگاه و حافظه نظارت می‌کنند و پیشنهاداتی برای مدیریت حافظه به شما ارائه می‌کنند که به افزایش سرعت گوشی منجر می‌شود.

اولین برنامه در این حوزه که توصیه می‌کنیم، برنامه DU Speed Booster است که به عنوان بهترین برنامه برای افزایش سرعت در گوشی شیائومی کاربر دارد. این برنامه یک برنامه تقویت‌کننده و حذف‌کننده فایل‌های غیرضروری است که به تقویت عملکرد رم و پردازنده دستگاه و بهینه‌سازی مصرف انرژی و حافظه منجر می‌شود.

برنامه دیگری که می‌توان از آن به عنوان بهترین برنامه برای افزایش سرعت در گوشی شیائومی یاد کرد برنامه Greenify است که برای صرفه‌جویی در باتری و مدیریت مصرف انرژی کاربرد دارد. با دانلود برنامه افزایش سرعت گوشی شیائومی و نصب آن، برنامه‌هایی که عملکرد مخربی برای دستگاه دارند نیز شناسایی می‌شوند.

برنامه دیگری که می‌توانید از آن به عنوان بهترین برنامه برای افزایش سرعت در گوشی شیائومی استفاده کنید برنامه Profiler است. شما با دانلود برنامه افزایش سرعت گوشی شیائومی پروفایلر می‌توانید بر عملکرد برنامه‌های دستگاه نظارت کنید.

این برنامه می‌تواند اپ‌هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده و سرعت پردازش و عملکرد گوشی را پایین می‌آورند شناسایی و در صورت لزوم حذف کنید. این برنامه همچنین بر میزان مصرف اینترنت، وای‌فای، میزان استفاده از رم و عملکرد پردازنده گرافیکی نیز نظارت می‌کند.

ریست فکتوری

ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند در بهبود سرعت گوشی شیائومی موثر باشد. توجه کنید که این موضوع سبب می‌شود تمام برنامه‌های نصب شده توسط شما و اطلاعات موجود روی گوشی حذف شود و آن را تنها در مواردی استفاده کنید که کندی گوشی واقعا شما را آزار می‌دهد و روش‌های قبلی پاسخگو نیست.

اورکلاک کردن پردازنده گوشی

اورکلاک کردن پردازنده گوشی شیائومی نیز سبب می‌شود پردازنده در همه حالات از نهایت توان خود استفاده کند و این مسئله مجموعا به بهبود کلی عملکرد دستگاه منجر می‌شود.

البته حتما این نکته را در نظر داشته باشید که این مورد یعنی اورکلاک‌کردن پردازنده گوشی نیاز به روت‌کردن آن دارد و با روت کردن گوشی نیز، گارانتی گوشی شیائومی شما منتفی می‌شود. پس اگر تبعات آن را می‌پذیرید برای اورکلاک‌کردن اقدام کنید.

سوالات متداول

بهترین روش برای افزایش سرعت گوشی‌های شیائومی کدام است؟

ما در این مطلب روش‌های بسیاری برای افزایش سرعت گوشی‌های شیائومی معرفی کردیم. این مسئله که کدام روش بهترین است تا حد زیادی بستگی به مدل گوشی شما دارد. پس بهتر است هر روش را جداگانه امتحان کرده و نتیجه را بررسی کنید.

آیا روت کردن گوشی شیائومی در افزایش سرعت آن موثر است؟

روت کردن دستگاه برای بهبود سرعت گوشی ضروری نیست اما می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت گوشی داشته باشد. مشکل این است که با اینکار گارانتی دستگاه منتفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره روش‌های افزایش سرعت گوشی‌های شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نکن اینکارو جون مادرت الان یه دی آن اس انجام دادم خط تلفنم پرید نکنید انجام ندین تورو خدا مردم عزیز

    پاسخ