coinex
راهنمای خرید تکراتو

سیستم هیدروپونیک چیست؟

سیستم هیدروپونیک به سیستمی گفته می شود که گیاهان در آب و محلول های غذایی رشد پیدا می کنند و دیگر برای رشد گیاه نیاز به خاک و کودهای شیمیایی و یا گیاهی نیست.  برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما باشید.

سیستم هیدروپونیک سبب می شود تا شما بتوانید طیف گسترده ای از گیاهان را بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی پرورش بدهید. امروزه، سیستم هیدروپونیک یا آب کشت به یکی از پر طرفدارترین روش های پرورش گیاهان تبدیل شده است و بسیاری از کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا از این روش استفاده می کنند تا گیاهانی را که نیاز دارند پرورش دهند و به تولید انبوه برسانند.

هیدروپونیک به چه صورت انجام می شود؟

اکنون که به این موضوع اشاره کردیم در این روش از خاک استفاده نمی شود ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید هیدروپونیک یا آب کشت به چه صورت انجام می شود. بهتر است بدانید در این روش ریشه گیاه درون محلول غذایی گذاشته می شود و حد فاصل ریشه و ساقه که طوقه نامیده می شود از این محلول بیرون می ماند. این قسمت با پلاستیک بالا نگه داشته می شود و این موضوع سبب می شود تا گیاه به بهترین شکل رشد پیدا کند.

استفاده از سیستم آبکشت در چه محیط هایی رایج است؟

با اینکه سیستم هیدروپونیک سیستم محبوبی است که در بسیاری از شهرهای مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از این روش بیشتر در محیط هایی مرسوم است که باتلاقی است و خاک مناسب برای رشد گیاه وجود ندارد. همچنین، از این سیستم می توان در مناطق سردسیر که گیاهان به سرعت سرمازده می شوند و تولیدات شان از بین می رود استفاده نمود. سیستم آب کشت در این مناطق به خوبی پاسخ می دهد و به افراد کمک می کند تا گیاهان مورد نیاز خود را پرورش دهند.

آیا استفاده از سیستم آب کشت در مناطق کم آب مناسب است؟

سیستم هیدروپونیک چیست؟

همانطور که می دانید گیاهان برای اینکه به خوبی رشد پیدا کنند به آب کافی نیاز دارند و همین امر سبب شده است رشد گیاهان در مناطق گرمسیر با مشکلات زیادی رو به رو شود. اما با توجه به این موضوع که در سیستم آب کشت از محلول غذایی و آب استفاده می شود و این آب برای مدت طولانی باقی می ماند دیگر نیاز به آبیاری روزانه گیاهان نیست و این موضوع می تواند برای کسانی که در مناطق کم آب زندگی می کنند بسیار مناسب باشد.

آیا گیاهان در این روش به بیماری های انگلی مبتلا می شوند؟

بیماری های انگلی از جمله مشکلاتی هستند که می توانند به سلامت گیاهان آسیب وارد کنند. این بیماری ها معمولا از طریق خاک و کود به گیاهان منتقل می شوند و این امر سبب می شود که گیاهان خراب شوند و حتی از بین بروند. اما خبر خوب این است که در روش هیدروپونیک امکان انتقال بیماری های انگلی از طریق آب وجود ندارد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی گیاهان و محصولات مورد نیاز خود را پرورش دهید و از ثمرات آنها استفاده کنید.

آیا امکان رشد علف هرز در سیستم هیدروپونیک وجود دارد؟

علف هرز یکی از نگرانی های عمده کسانی است که در زمینه پرورش گیاهان فعالیت دارند. علف هرز می تواند در اطراف ریشه گیاه رشد کند و رشد آن را متوقف سازد. این امر سبب می شود تا ثمر دهی گیاهان تحت تاثیر قرار گیرد و این موضوع می تواند کیفیت گیاهان و رشد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مزایای ویژه سیستم هیدروپونیک این است که امکان رشد هیچ گونه علف هرزی وجود ندارد. در نتیجه ریشه گیاهان برای همیشه سالم می ماند.

آیا در این روش به سموم و آفات کش ها نیاز دارید؟

سیستم هیدروپونیک چیست؟

در سیستم هیدروپونیک ( همانطور که از ابتدای متن به آن اشاره کردیم) گیاهان در محلول غذایی و آبی قرار داده می شوند، در نتیجه نیاز به سم و یا آفات کش ها نیست. این امر نه تنها باعث می شود تا گیاهان در محیطی امن رشد پیدا کنند، بلکه می تواند از محیط زیست محافظت کند و این امر نقش بسیار مهمی در رشد مناسب گیاهان دارد.

خرید تجهیزات سیستم هیدروپونیک

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سیستم هیدروپونیک در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه متوجه شده اید این روش فواید زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به عدم استفاده از آفات کش ها، عدم رشد علف های هرز و عدم ابتلا گیاهان به بیماری های انگلی اشاره کرد.

سیستم هیدروپونیک در ساده ترین شکل ممکن تشکیل شده است از ،پمپ های هوادهی آب ، پمپ های جریان دهی آب ، گلدان های کشت نشا هیدروپونیک ،تایمر های آبیاری هیدروپونیک و سطل های تعلیق ریشه و ممکن است بسته به شیوه اجرایی کشت هیدروپونیک، این تجهیزات تغییر کنند، اصولاً سیستم گلخانه های هیدروپونیک ، توسط مهندس اجرایی سیستم در ابتدا طراحی و تعریف می شود و پس از آن خرید تجهیزات گلخانه هیدروپونیک انجام می شود.

اگر می خواهید برای خرید تجهیزات سیستم هیدروپونیک اقدام کنید و یا به دنبال اطلاعات تازه در این زمینه هستید، می توانید به سایت تهران گرولایت مراجعه کنید. این سایت سالیان زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد و کارشناسانی که در این مرکز حضور دارند مشاوره های تخصصی خرید محصولات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر