coinex
راهنمای خرید تکراتو

انجمن صنفی VOD ها: رفتار ساترا خفقان آور و ارباب رعیتی است

«محمدمهدی عسگرپور» دبیر انجمن صنفی vod ها در اعتراض به رفتار ساترا اعلام کرد که رفتار‌های این سازمان خفقان‌آور و ارباب و رعیتی است.

چندی پیش نظارت بر عملکرد و تولید و ساخت محصولات ویدویی در فضای مجازی و غیره به ساترا که نام اختصاری (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) است، سپرده شد. از همان ابتدا تشکیل چنین سازمانی مورد قبول جامعه تولیید کنندگان محصولات تصویری قرار نگرفت. «محمدمهدی عسگرپور» دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین در تازه‌ترین اعتراض خود به ساترا، رفتار این سازمان را خفقان‌آور و ارباب رعیتی دانست.

دبیر انجمن صنفی vod ها: رفتار ساترا ارباب رعیتی است

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین، ضمن ارباب رعیتی خواندن رفتار ساترا افزود که این رفتار بی‌پاسخ نخواهد ماند و البته نمی‌تواند ادامه‌دار هم باشد. عسگرپور همچنین گفت که صداوسیما خود به تولید کننده‌ای تبدیل شده است که با پلتفرم‌های vod به رقابت می‌پردازد. وی در ادامه افزود:

«در این شکل هیچ بعید نیست شما برای ساخت برنامه‌ای مراجعه کنید، به شما بگویند نه و خودشان آن برنامه را بنا به مصلحت بسازند. مشابه این اتفاق دقیقا برای یکی از پلتفرم‌ها افتاده است.»

عسگرپور، دبیر انجمن صنفی vod ها، در ادامه سخن‌هایش اشاره‌ای به برنامه مربوطه نکرد اما آنچه به منظور وی نزدیک‌تر به نظر می‌رسد مسابقه استعدادیابی موسیقی است که در روزهای پایانی سال به مناقشه‌ای بین یکی از پلتفرم‌های مطرح فعال در حوزه VOD و صداوسیما تبدیل شده بود.

عسگرپور: اقدامات ساترا خفقان آور است

رفتار مدیران ساترا و نحوه پاسخ‌گویی این سازمان و مدیرانش از دیگر مواردی است که عسگرپور به آن اعتراض داشته است. وی در این‌باره گفت:

«مدیران مربوطه وقتی می‌خواهند پشت میکروفن صحبت کنند می‌گویند در عرض 15 روز جواب می‌دهند، اما در عمل 8 ماه طرح می‌ماند، کی باید پاسخ دهد؟ شما اعتراض دارید؟ می‌خواهید شکایت کنید؟ به چه کسی باید شکایت کنید؟ همه این‌ها خفقان ایجاد می‌کند.»

دبیر انجمن صنفی vod ها با تاکید بر خصوصی بودن شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین افزود: «این‌ها سرمایه‌های بخش خصوصی بوده که به میان آمده و با توجه به منویات یک حاکمیت هم آمده است. بنابراین، این نوع رفتار ارباب-رعیتی، اول این که بی‌پاسخ نمی‌ماند و دو این که ادامه‌دار نمی‌تواند باشد.»

محمد مهدی عسگر پور دبیر انجمن صنفی vod ها

ساترا در تداخل با مسئولیت قانونی سایر دستگاه‌ها است

با ظهور ساترا، نظارت بر محتوای تولید شده در فضای مجازی و صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر به سازمان صدا و سیما سپرده شد.این تصمیم با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد و حتی وجود این سازمان در تداخل با وظایف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. اما ساترا در هر صورت در با موافقت نمایندگان مجلس و طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس عهده دار نظارت بر محصولات vod شد.

چندی پیش، فعالین حوزه تولید و نشر آثار فرهنگی و هنری با بیان اینکه واگذاری صلاحیت صدور مجوز محصولات ویدئویی به صدا و سیما، مشکلات و موانع بسیاری را ایجاد خواهد کرد؛ از شورای نگهبان خواستند تا مصوبه مجلس برای سپردن نظارت بر آثار حرفه‌ای فضای مجازی به ساترا را رد کند.

شورای نگهبان نیز با بند مصوبه مجلس درباره ساترا مخالفت کرده و آن را تداخل این مسئولیت با وظایف قانونی سایر دستگاه‌ها دانسته است. با این اوصاف و تغییرات نمایندگان مجلس در این بند، دیگر نظارت ساترا به «همه بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی» قانونی نیست و اختلاف، بر سر تعریف «صوت و تصویر فراگیر» است.

مقالات بیشتر در تکراتو:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر