;
coinex

رشد شدید اکوسیستم Cosmos : افزایش 40 درصدی قیمت توکن ATOM

رشد شدید اکوسیستم Cosmos در روزهای گذشته منجر به افزایش 40 درصدی قیمت ATOM شد. در حال حاضر هر واحد توکن ATOM با قیمت 12.72 دلار معامله می‌شود.

توکن ATOM اکوسیستم کاسموس پس از رشد قیمتی روز پنجشنبه خود به 12.72 دلار رسید. قیمت این رمزارز در 30 روز گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است. رمزارزهای Osmosis، Evmos و JUNU نیز در آخرین جهش بازار شاهد رشد قیمتی بودند.

بیشتر بخوانید: آلت سیزن چیست؟

رشد شدید اکوسیستم Cosmos

Cosmos خود را به عنوان “اینترنت بلاک چین” توصیف می‌کند. این اکوسیستم به شبکه‌های منفرد بلاک چین اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. قیمت چندین توکن وابسته به شبکه “لایه 0” کاسموس روز پنجشنبه پس از جهش بزرگ بازار به رهبری بیت کوین و اتریوم رشد کرد.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن Atom Cosmos در 24 ساعت گذشته 7.6 درصد رشد کرده است. این رمزارز در ماه گذشته شاهد افزایش قیمتی 40.6 درصدی بود. هر واحد ATOM در حال حاضر با قیمت 12.72 دلار معامله می‌شود.

رشد شدید اکوسیستم Cosmos : افزایش 40 درصدی قیمت توکن ATOM

Evmos، یک پروژه bridge است که از پروتکل ارتباطات بلاک چین Cosmos برای اتصال اکوسیستم به اتریوم استفاده می‌کند. این پروژه حدود 21.1 درصد رشد کرده و در حال حاضر با قیمت 2.80 دلار معامله می‌شود. سایر پروژه‌های کاسموس نظیر Osmosis‌ و JUNO نیز سود متوسطی معادل 3.8 درصد و 3.5 درصد به دست آوردند. رشد قیمتی پروژه‌های زیرمجموعه Cosmos از بسیاری از رمزارزهای اصلی بازار بیشتر بوده است.

علت رشد شدید اکوسیستم Cosmos

هیچ دلیل مشخص و روشنی پشت افزایش قیمت اکوسیستم Cosmos وجود ندارد، اما افزایش قیمت چند هفته‌ای ATOM یک عامل بزرگ برای رشد سایر توکن‌های اکوسیستم به شمار می‌رود. هر زمان که توکن بومی شبکه یک بلاک چین با یک رالی قیمتی مواجه شود، پروژه‌های دیگر آن اکوسیستم نیز رشد می‌کنند.

بلاک چین‌های باارزش‌تر به طور کلی با نوسان قیمت کمتری مواجه می‌شوند؛ در نتیجه،‌در صورت افزایش علاقه کاربران به اکوسیستم، پروژه‌هایی با ارزش بازار پایین‌تر می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. بر عکس این موضوع نیز صدق می‌کند. توکن‌های کوچکتر زمانی که روند معکوس شود، شاهد ریزش شدیدتری خواهند بود.

کاسموس به دلیل ادعاهای خود به عنوان اکوسیستم لایه 0 شناخته می‌شود. مدیران این مجموعه را با عنوان اینترنت بلاک چین معرفی می‌کنند. کاسموس چندین شبکه بلاک چین مجزا را به یکدیگر متصل می‌کند. اکوسیستم‌های لایه 1 همانند اتریوم و سولانا بر خلاف اکوسیستم‌های لایه 0 به عنوان زنجیره‌های پایه برای ساخت برنامه‌ها عمل می‌کنند.

توسعه پروژه کاسموس

کاسموس با اتخاذ یک مدل امنیتی مشترک که به راه‌اندازی بلاک چین‌های جدید کمک می‌کند و خود را از سایر پروژه‌های مشابه متمایز کرده است. کاسموس به بلاک‌چین‌ها اجازه می‌دهد که به طور همزمان در یک اکوسیستم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

توسعه اکوسیستم Cosmos چند سال به طول انجامید. این اکوسیستم در سال 2021 همانند بسیاری دیگر از پروژه‌های بلاک چینی پیشرفت‌های قابل توجهی داشت، اما بسیاری از پروژه‌های لایه 1 که از امتیاز حضور در مارکت پلیس NFT نیز بهره می‌بردند، عملکرد مناسبی از خود نشان ندادند.

ATOM در ژانویه 2022 به 44.45 دلار رسید،‌ اما نتوانست اعتماد جامعه رمزنگاری را به شیوه مشابه Avalanche، Solana و ترا جلب کند. علی‌رغم رالی قیمت فعلی، ATOM همچنان مسیری طولانی برای بازگشت به دوران اوج خود در پیش دارد. هر واحد ATOM در حال حاضر با قیمت 12.72 دلار معامله می‌شود. این رمزارز حدود 71.3 درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد شدید اکوسیستم Cosmos چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptobriefing

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)