;
coinex

قرص ضدبارداری مردان با تاثیر چندساعته یک قدم به عرضه رسمی نزدیک‌تر شد

محققان در حال توسعه نوع جدیدی از قرص ضدبارداری مردان با تاثیر چند ساعته هستند که ممکن است در آینده نزدیک عرضه شود.

محققان در حال توسعه یک داروی ضدباروری مردانه هستند که می‌تواند بار مصرف داروهای ضد بارداری را از دوش زنان بردارد. روش‌های پیشگیری از بارداری مردانه که به طور سنتی به استفاده از کاندوم یا عمل وازکتومی محدود هستند به دلایل زیادی خیلی راه‌حل‌های ایده‌آلی محسوب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: تشخیص بارداری توسط اپل واچ از سونوگرافی هم سریعتر و دقیقتر است!

قرص ضدبارداری مردان از راه می‌رسد!

قرص جدیدی که دانشمندان در حال توسعه آن هستند باید درست قبل از برقراری رابطه جنسی مصرف شود و می‌توند باروری را تا مدت زمان 24 ساعت تا حد زیادی کاهش دهد.

دهه‌ها است که زنان با مصرف قرص‌ها و داروهای ضد بارداری، مسئولیت این امر را بر عهده دارند و اتفاقا عواقب خاصی را تحمل می‌کنند اما مردان به زحمتی نمی‌افتند.

اکنون به نظر می‌رسد داروی جدیدی که توسط دانشمندان Weill Cornell Medicine ساخته شده است، تمام این مشکلات را برطرف می‌کند.

این دارو با هدف قرار دادن پروتئینی به نام آدنیلیل سیکلاز محلول (sAC) که برای عملکرد اسپرم حیاتی است، کار می‌کند. این باعث می‌شود که دارو یک مهارکننده sAC باشد.

قرص ضدبارداری مردان با تاثیر چندساعته یک قدم به عرضه رسمی نزدیک‌تر شد

مطالعات پیشین نشان داده که موش‌ها و مردانی که به طور طبیعی فاقد ژن sAC هستند، نابارور هستند، اما در غیر این صورت سالم هستند. بنابراین گروه تحقیقاتی شروع به بررسی این کرد که آیا مسدود کردن آن به ‌عنوان یک روش پیشگیری از بارداری عمل می‌کند یا خیر.

در آزمایشاتی که تاکنون انجام شده، دانشمندان به موش‌های نر یک دوز از این مهارکننده به نام TDI-۱۱۸۶۱ دادند و آنها را نزد ماده‌ها رها کردند و رابطه جنسی میان آنها برقرار شد، اما پس از ۵۲ تلاش برای جفت‌گیری نیز حتی یک موش ماده باردار نشد. در مقابل، موش‌های نر گروه کنترل حدود یک سوم از موش‌های ماده را باردار کردند.

نکته مه ماین است که پژوهشگران می‌گویند این دارو به سرعت عمل می‌کند و اسپرم موش‌ها را در عرض 30 تا 60 دقیقه فلج می‌کند و تا دو ساعت و نیم صد در صد موثر است. با گذشت سه ساعت اما برخی اسپرم‌ها شروع به بازیابی تحرک خود می‌کنند و نهایتا بعد از 24 ساعت موش‌ها اساسا به باروری کامل بازگشتند. نتایج این آزمایش هنوز روی انسان تست نشده است.

گفتنی است که این گروه پژوهشی بعد از تجویز و استفاده مداوم این داروها توسط موش‌ها به مدت شش هفته، هیچ اثر منفی و عوارضجانبی در آن‌ها نیافت.

این میزان از سهولت استفاده و کاربرد و انعطاف‌پذیری، این قرص را به گزینه‌ای جذاب‌تر از سایر داروهای ضد بارداری آزمایشی مردانه تبدیل می‌کند که با مصرف آنها ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا باروری کاهش یابد یا اگر فردی بخواهد پس از مصرف آنها برای فرزندآوری تلاش کند، باید اقدامات ثانویه انجام دهد. ضمن اینکه مصرف یک قرص نسبت به مثلا تزریق ژل به مجرای آلت، حالت تهاجمی بسیار کمتری دارد. این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قرص ضدبارداری مردان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر