coinex
راهنمای خرید تکراتو

زارع پور: شبکه ملی اطلاعات منجر به افزایش سرعت اینترنت می‌شود

وزیر ارتباطات در خبری عنوان کرده است که توسعه شبکه ملی اطلاعات منجر به افزایش سرعت اینترنت خواهد شد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت حال حاضر اینترنت را در جلسه امروز هیئت دولت تشریح کرد و ضمن اشاره به توسعه 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات، از افزایش سرعت اینترنت با استفاده از این شبکه صحبت کرد. براساس خبرهایی که پیش‌تر منتشر شده بود، هدف وزارت ارتباطات از توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارائه اینترنت پرسرعت برای همه خانوارهای ایرانی است.

بیشتر بخوانید: رضایت وزیر ارتباطات از سرعت اینترنت کشور ؛ از رتبه جهانی 80 به 61 آمده‌ایم!

افزایش سرعت اینترنت در گرو توسعه شبکه ملی اطلاعات قرار دارد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات درجمع خبرنگاران گفت:

شبکه ملی اطلاعات یکی از تکالیف مهم وزارت ارتباطات محسوب می‌شود که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برعهده ما قرار گرفته است. برهمین اساس با تلاش‌های انجام شده در مجموعه وزارت ارتباطات در طول دولت سیزدهم، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از 23 درصد به 60 درصد رسیده است.

وی افزود: «تلاش داریم تا هنگام پایان دولت سیزدهم، 75درصد از این شبکه محقق شده باشد همانطور که بارها گفتم شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن است. ضمن اینکه بارها گفته شده است، توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتباطی با ایجاد محدودیت اینترنتی ندارد، افزایش سرعت آن، سبب ارتقاء کیفیت خدمات به مردم خواهد شد.»

افزایش سرعت اینترنت در گرو توسعه شبکه ملی اطلاعات قرار دارد

عضو کابینه سیزدهم تصریح کرد:

ما چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم، یک شبکه داخل کشور وجود دارد که ارتباطات درون آن جریان پیدا می‌کند، در داخل این شبکه انواع اطلاعات جریان دارد، هرمقدار ظرفیت این شبکه داخلی ارتقاء پیدا کند، سرعت جریان اطلاعات بر بستر آن افزایش پیدا خواهد کرد.

زارع پور در خاتمه تأکید کرد: «دولت سیزدهم به دنبال اتصال تمام منازل به شبکه پرسرعت فیبرنوری است تا سرعت‌های ده‌ها و صدها مگابیتی محقق شود، بازهم تأکید می‌کنم، هرمقدار شبکه ملی اطلاعات ارتقاء یابد به همان میزان شاهد افزایش کیفیت دسترسی مردم به شبکه اینترنت خواهیم بود.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص افزایش سرعت اینترنت بوسیله شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر