coinex
راهنمای خرید تکراتو

مریم عظیمی هاشمی، نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل را بشناسید!

نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل که شب گذشته خوش درخشید کیست؟ مریم عظیمی هاشمی مهندس ایرانی شرکت اپل را بهتر بشناسید.

مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا است که به نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل بدل شده است. این مهندس ایرانی برای اولین بار است که در رویدادهای اپل شرکت کرده و می‌توان گفت که بخش مهمی از این رویداد را نیز اجرا کرد. هاشمی در بخشی از رویداد معرفی خانواده آیفون‌های 15، به معرفی برخی ویژگی آیفون 15 پرداخت. حضور این بانوی ایرانی در بزرگترین شرکت دنیا قطعاً برای یک همه ما مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید: آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با پردازنده سه نانومتری معرفی شدند؛ خبری از اولترا نبود! [+مشخصات و قیمت]

مریم عظیمی هاشمی، نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل کیست؟

شاید مراسم Wonderlust اپل برای باقی مردم دنیا تنها در محصولات هیجان‌انگیزی مثل آیفون ۱۵ پرو مکس و اپل واچ اولترا ۲ خلاصه می‌شد؛ اما برای ما ایرانی‌ها حس‌وحال متناقضی را در پی داشت، اشتباه نکنید، این‌بار استثنائا درباره‌ رجیستر نشدن آیفون ۱۵ صحبت نمی‌کنیم! احساس متناقض ما از حضور نخستین زن ایرانی در رویداد شرکت ۳ تریلیون دلاری اپل نشأت می‌گیرد.

وقتی قائم‌مقام بازاریابی آیفون هنگام رونمایی آیفون ۱۵ برای ارائه‌ اطلاعات بیشتر درباره‌ دوربین آیفون ۱۵، صحنه را به «مریم» واگذار کرد، کنجکاویمان را برانگیخت. مریم عظیمی هاشمی، سِمت «مهندس کیفیت تصویر دوربین» را در اپل دارد و از ۲ سال و ۶ ماه پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرده است.

مریم عظیمی هاشمی، نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل کیست؟

عظیمی هاشمی تحصیلات کارشناسی‌ را در رشته‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده‌ و از مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بریتیش‌کلمبیا (UBC) مشغول به تحصیل شده‌؛ او مدرک کارشناسی ارشد و دکتری‌ در رشته‌ مهندسی برق و کامپیوتر را از دانشگاه UBC دریافت کرده‌ است.

مریم عظیمی هاشمی از سال ۲۰۱۹ به‌مدت یک سال و ۶ ماه به‌عنوان پژوهشگر انجمن NSERC کانادا در دانشگاه کمبریج انگلستان حضور داشته‌ و از سال ۲۰۲۱ نیز کار خود را در اپل آغاز کرده‌ است.

نخستین‌بار نیست که یک ایرانی، چه زاده‌ و بزرگ‌شده‌ این کشور، چه فردی از تبار ایران را در عرصه‌ بین‌المللی و موقعیت‌های شغلی مهم می‌بینیم؛ اما در چنین شرایطی، همواره احساس متناقضی به آدمی دست می‌دهد؛ حسرت و اندوه که چرا چنین فردی نمی‌تواند در خاک ایران چنین بدرخشد، اندکی حسادت که ای‌کاش ما هم به چنین سطحی می‌رسیدیم و البته خوشحالی برای آن فرد که به چنین موفقیتی دست یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مریم عظیمی هاشمی، نخستین زن ایرانی در تاریخ رویدادهای اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر