;
coinex

فضانوردان مریخ از تکنولوژی واقعیت مجازی برای به یاد آوردن زمین بهره خواهند برد

فضانوردان مریخ از تکنولوژی واقعیت مجازی برای به یاد آوردن زمین بهره خواهند برد

این احتمال وجود دارد که فضانوردان مریخ با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی بتوانند خانه ی خود را به یاد بیاورند.

با توجه به رقابت داغ شرکت های فضایی خصوصی، برنامه های اخیر شرکت اسپیس ایکس و البته طرح بزرگ ایلان ماسک، دیگر نمی توان استعمار مریخ را یک ایده ی صرف دانست. فضانوردان در آینده ای نه چندان دور، سفرهای طولانی را به مقصد سیاره سرخ انجام می دهند. اما به احتمال زیاد، همه فضانوردان مریخ، سطحی از انزوا را تجربه خواهند کرد؛ چیزی که حتی شجاع ترین کاشفان مریخ هم قادر به درک آن نیستند.

شاید تکنولوژی های Smart Information Flow  ناسا و 8i  به رفع این مشکل کمک کنند. ناسا و 8i، در حال تحقیق پیرامون استفاده از تجربه واقعیت مجازی و افزوده برای مقابله با یکنواختی حسی و اجتماعی در ماموریت های احتمالی مریخ هستند. هدف این دو، ایجاد کتابخانه ای حاوی پیام های الهام بخش خواهد بود که به فضانوردان یادآوری می کند چرا در سیاره سرخ هستند و حس نزدیکی به خانواده را در آنها تقویت کند.

اولین پیام های ویدئوی حاوی صحبت های باز آلدرین (دومین فضانوردی که پای بر ماه گذاشته) و همچنین کلیپ هایی از رجی واتس خواننده و آهنگ ساز است. دانشمندان شرکت کننده در پروژه‌ ی آنالوگ و شبیه‌سازی اکتشاف فضایی هاوایی (HI-SEAS) پیش از این، کلیپ های مورد نظر را دریافت کرده اند. این پروژه که توسط دانشگاه هاوایی و ناسا انجام شد، به مطالعه‌ی اثرات روانی انزوا و مأموریت ‌های فضانوردان در فضاهای تنگ، می‌پرداخت.

فضانوردان مریخ از تکنولوژی واقعیت مجازی برای به یاد آوردن زمین بهره خواهند برد

در این آزمایش، گروهی متشکل از شش دانشمند و محقق، به مدت یک سال در سکونت گاهی در دامنه‌های کوهستان مانوالوا در هاوایی به سر برده بودند. همچنین قرار است، کلیپ های جدید این مجموعه، در اختیار شرکت کنندگان در پروژه HI-SEAS-2017 قرار گیرد. همچنین 8i قصد دارد، با عرضه پلتفرم و تکنولوژی واقعیت مجازی خود در اوایل سال آینده، این کلیپ ها را در اختیار عموم قرار دهد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر