;
coinex

ماموریت فضاپیمای اروپا به مرحله طراحی رسید

ماموریت فضاپیمای اروپا به مرحله طراحی رسید
آژانس فضایی ناسا سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا دهه ۲۰۲۰، یک فضاپیمای رباتیک مجهز به مجموعه‌ای از ابزارهای علمی را به مدار اروپا اعزام کند. مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی و همچنین پنجمین سیاره نزدیک به خورشید است که بیش از ۵۰ قمر، آن را احاطه کرده اند.

ماموریت فضاپیمای اروپا میزان سکونت پذیری قمر مشتری، اروپا را مورد بررسی قرار می‌دهد. ناسا هفته گذشته اعلام کرده بود، ماموریت های چندگانه گذر نزدیک اروپا، با موفقیت مرحله نخست ارزیابی خود را پشت سر گذاشته است. حال به گفته ناسا، این ماموریت ها وارد مرحله دوم خود می‌شوند که از هفته آینده آغاز خواهد شد. در مرحله اول، هدف ناسا انتخاب و ارزیابی تجهیزات مورد نیاز برای مطالعه اروپا بود. حال، مرحله دوم ماموریت فضاپیمای اروپا آغاز شده که تا سپتامبر 2018 ادامه پیدا خواهد کرد.

برخی از آزمایش‌های مربوط به قطعات فضاپیما، از جمله پنل‌های خورشیدی و آشکارسازهای علمی، پیش از این در خلال مرحله نخست ماموریت فضاپیمای اروپا مورد ارزیابی قرار گرفته بود و حال این برنامه در مرحله دوم نیز ادامه خواهد یافت. علاوه بر این در مرحله دوم، سیستم ها و دستگاه های مورد استفاده برای مخابره داده‌ها و همچنین قطعات سخت افزارهای نمونه‌های اولیه ابزارهای علمی، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

ماموریت فضاپیمای اروپا قرار است در دهه 2020 راه اندازی شود و پس از سفری چند ساله، به سیاره مشتری برسد. این فضاپیما پس از قرار گرفتن در مدار مشتری، هر دو هفته به دور مدار این سیاره خواهد گشت و فرصت‌های زیادی برای گذرهای نزدیک بُرد از اروپا خواهد داشت.

ماموریت اروپا شامل 40 تا 50 گذر نزدیک خواهد بود و فضاپیما در خلال این مانورهای گذر نزدیک، عکس هایی از سطح یخی اروپا خواهد گرفت و ترکیبات و ساختار داخلی این قمر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

.

منبع: spacedaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر