coinex
راهنمای خرید تکراتو

اینترنت پرسرعت برروی 30 درصد از خطوط تلفن فاقد کیفیت، قابل اجرا نیست

اینترنت پرسرعت بر روی 30 درصد از خطوط تلفن فاقد کیفیت، قابل اجرا نیست

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد خطوط تلفن و توان آنها برای اجرای اینترنت پرسرعت اعلام کرد حدود 30 درصد از خطوط ارتباطی کشور، برای ارائه اینترنت پرسرعت فاقد کیفیت لازم هستند و لازم است که اصلاح شوند.

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بخش ایجاد کننده ثروت ملی اعلام نمود و تاکید کرد که در مدت 4 سال گذشته تلاش‌هایی فراوان در جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب انجام گرفته است و ادامه داد که اکنون زمان بهره‌برداری از این زیرساخت‌هاست.

به گفته وزیر ارتباطات، در مدت ۳ سال، تامین زیرساخت توسعه خوبی داشته است و ادامه داد که مشکلات و عقب ماندگی‌هایی که در مدت 12 سال وجود داشت، در مدت این 3 سال جبران شده است. وی اکنون را زمان استفاده از این زیرساخت دانست.

وی تاکید کرد که باید در فکر توسعه بخش فناوری اطلاعات باشیم، چون این حوزه مرتبا در حال تحول است. به گفته وی اکنون که این 30 درصد از خطوط ارتباطی کشور کیفیت لازم برای اینترنت پرسرعت را ندارند، باید اصلاح شوند.

آذری جهرمی در مورد مشکلاتی چون بیمه، مالیات و دستگاه‌های نظارتی که بر سر راه کسب و کارهای نوپا قرار دارند سخن گفت و اعلام نمود که قرار است تا با همکاری مجلس، در 6 ماهه نخست این دولت قوانینی در این مورد تدوین شود.

توسعه اینترنت در روستاها

آذری جهرمی در مورد توسعه اینترنت در روستاها اعلام نمود که انتقاداتی در این زمینه وجود داشته است اما قانون تکلیف این موضوع را مشخص نموده و براساس عدالت اجتماعی، ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها مشاهده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر درخواست روستاییان برای اینترنت نیز تاکید نمود و اعلام کرد که مشکلاتی در اجرای طرح توسعه ارتباطات اجباری روستایی (USO) وجود دارد که باید با تغییر مدل و شیوه این نیاز روستاییان برطرف گردد. وی اعلام نمود که به مردم قول داده تا در مدت 4 سال آینده مشکلاتی که در مورد تلفن و اینترنت مربوط به ۹۰ درصد از روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار دارند را حل کند.

وی همچنین در مورد اتصال فیبرنوری به دانشگاه‌ها و مراکز دولتی استان‌ها نیز سخن گفت و اعلام نمود که لازم است مخابرات این موضوع را پیگیری و انجام دهد. وی ادامه داد که مخابرات باید به صورت بلند مدت هزینه این کار را دریافت نماید و اظهار نمود که این کار به بحث دولت الکترونیک و شبکه علمی کشور نیز مرتبط است.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد در برنامه پنجم توسعه، برای بخش فناوری اطلاعات سالانه ۱۹.۴ درصد ارزش افزوده در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد که این ارزش باید در پایان برنامه ۲.۵ برابر شود و رشد ۵ برابری را داشته باشد.

.

منبع: mehrnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر