;
coinex

اپل به زودی در آیفون‌های خود از دوربین‌های بیشتر از 12 مگاپیکسل استفاده خواهد کرد

اپل به زودی در آیفون‌های خود از دوربین‌های بیشتر از 12 مگاپیکسل استفاده خواهد کرد
اپل قصد دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور به سمت استفاده از ماژول دوربین‌های بیشتر از 12 مگاپیکسل حرکت کند. غول کوپرتینو تصمیم گرفته تا آیفون‌های بعدی خود را در بخش دوربین قدرتمندتر از گذشته به نمایش درآورد.

گزارش شده است که اپل ظرفیت تولید ماژول‌های دوربین با لنزهایی بالاتر از 12 مگاپیکسل را که در کارخانه Largan Precision در شهر تایچونگ تایوان تولید می‌شود را از هم اکنون رزرو کرده است.

در این گزارش آمده است که لارگان تنها سازنده ماژول دوربین است که می‌تواند با حداقل نرخ بهره، نیازهای اپل را برآورده کرده و پاسخگوی تقاضای این کمپانی باشد. این کارخانه ظرفیت تولید ماهانه 600 هزار ماژول دوربین را دارد.

کمپانی لارگان در ماه اکتبر سال جاری تولید ماژول‌های دوربین برای آیفون‌های آینده اپل را آغاز خواهد کرد. این ماژول‌ها می‌تواند در آیفون‌های 2018 اپل خودنمایی کنند؛ بنابراین آیفون‌های سال آینده می‌توانند دوربین به مراتب قدرتمندتری نسبت به آیفون 8 اپل داشته باشند.

شایعات به طور گسترده‌ای به دوربین دوگانه در آیفون 8 اشاره دارند. دوربین عقب این پرچمدار جدید از دو سنسور برخوردار است که به صورت عمودی چیده شده‌اند. یک سنسور با لنزهای واید رخ نشان می‌دهد و سنسور دیگر به لنزهای تله فوتو مجهز است. این طور که از شواهد پیداست، هر دو سنسور نیز دارای تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) خواهند بود؛ اما شایعات جزئیات بیشتری از دوربین آیفون 8 را گزارش نکرده‌اند.

اپل هر ساله دوربین گوشی‌های آیفون خود را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها در دورلبین آیفون 8 نیز قطعا در سال جاری دیده خواهد شد. همه آخرین مدل‌های آیفون و آیپد که شامل آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیپد پرو 10.5 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی می‌شود، با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی معرفی شده‌اند.

البته به یاد داشته باشید که تعداد مگاپیکسل‌های بیشتر همیشه مهم نیستند. به عنوان مثال یک تلویزیون و یا یک مانیتور با وضوح 4K اولترا اچ دی با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل تنها حدود 8.3 مگاپیکسل است که حتی برای نمایش یک عکس 12 مگاپیکسلی نیز کافی نخواهد بود.

در هر صورت اگر این خبر درست باشد، شاید در آینده بتوانیم آیفون‌هایی را ببینیم که به دوربین اصلی 16 یا 18 مگاپیکسلی مجهز باشند. آینده شاید این گونه باشد!

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر