;
coinex

تاخیر در اعلام مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری

تاخیر در اعلام مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری

بعد از آغاز اجرای طرح رجیستری موبایل، قرار بود در فاز اول و بعد از مانیتورینگ شبکه، مدل های ممنوعه موبایل نیز اعلام شوند.

متاسفانه لیست مربوط به مدل های ممنوعه موبایل هنوز اعلام نشده‌ است. براساس اخبار موجود، دلیل این تاخیر، مراعات فروشندگان و جلوگیری از التهاب بازار است. همچنین به نظر می‌رسد این تاخیر فرصتی برای فروشندگان است تا بتوانند کالاهای خود را بفروشند.

اعمال محدودیت بر روی گوشی‌های موبایل

اعلام مدل های ممنوعه موبایل و اعمال محدودیت روی گوشی‌ها قرار است تا با اعلام قبلی انجام شود. در ابتدا نیز قرار است تا یک یا دو مدل گوشی منتخب مد نظر قرار گیرد. البته بعد از انتشار مدل های ممنوعه موبایل نیز یک مهلت چند روزه در نظر گرفته می‌شود.

علت در نظر گرفتن این مهلت این است که دارندگان این گوشی‌ها برای فعال‌سازی گوشی خود مشکلی نداشته باشند و قاچاقچیان نیز فرصتی برای سوءاستفاده پیدا نکنند.

 

بیشتر بخوانید:

اول استعلام موبایل بعد خرید آن؛ اجرای طرح رجیستری موبایل

مشکلات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری؛ منتظر افت قیمت ها باشید!

 

اعلام مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری تا آخر هفته!

حمیدرضا دهقانی‌نیا که سخنگوی کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل است، هفته پیش گفته بود که مدل‌های ممنوعه موبایل در فاز اول رجیستری، تا تاریخ 5 یا 6 آبان اعلام می‌شوند، اما هنوز خبری از انتشار این لیست نیست.

 

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل از فردا؛ وجود محدودیت برای گوشی‌های قاچاق

غیرفعال شدن موبایل‌های سرقتی با اجرای طرح رجیستری موبایل

 

دلیل تاخیر در اعلام مدل‌های ممنوعه تلفن همراه

پیش از این نیز دهقانی نیا درباره دلیل تاخیر در اعلام مدل‌های ممنوعه تلفن همراه اعلام کرده بود که هدف آنها این است که بازار خودش را با شرایط جدید وفق دهد. به گفته آنها اگر بصورت یکباره برندها و مدل‌های مشمول طرح اعلام شوند، فروشندگان متضرر می‌شوند.

وی ادامه داد که اعلام برندها و مدل‌های مشمول طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، برای فروشندگان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند و آنها مایل به اعمال یک دفعه این محدودیت نیستند.

وی تاکید نمود که این تأخیر در اعلام برندها و مدل‌ها، فرصتی است که فروشندگان به فروش محصولات خود بپردازند و با شرایط جدید سازگار شوند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر