;
coinex

انتقاد به نحوه اجرای رجیستری توسط یکی از فعالان بازار!

انتقاد به نحوه اجرای رجیستری توسط یکی از فعالان بازار!

یکی از فعالان بازار به نحوه اجرای رجیستری تلفن همراه انتقاد نمود. وی علاوه بر انتقاد به نوحوه اجرای این طرح، در مورد افزایش قیمت تلفن همراه نیز سخن گفت.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران، اعلام نموده است که باید برای اجرای این طرح بزرگ برنامه‌ریزی‌هایی از پیش صورت می‌گرفت.

سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در ادامه بیان نمود که برای انجام چنین اقدامات کلانی، باید از قبل نسبت به تبعات آن از صاحبنظران مشورت گرفته شود. وی همچنین به افزایش قیمت‌ گوشی‌ها در بازار تلفن همراه اشاره کرد و تاکید نمود که اگر اجرای رجیستری بر روی گوشی‌های اپل اعمال نمی‌شد، حالا اپل ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌تر بود.

افزایش قیمت موبایل با همان امکانات قبلی!

میرمهدی کمیجانی ادامه داد که اکنون که طرح رجیستری تلفن همراه اجرا شده است هزینه تلفن‌ها افزایش یافته در حالی که عملا هیچ امکاناتی به گوشی‌ها اضافه نشده است. به گفته وی به قیمت گوشی‌های اپل ۹۰۰ هزار تومان اضافه شده آن هم به خاطر ورود یک شماره سریال که رجیستری خوانده می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد اجرای رجیستری اعلام نمود که گوشی اپل تنها درصد بسیار کوچکی از گوشی‌های موجود در بازار را شامل می‌شود و اعلام نمود که گوشی‌های تلفن همراه شرکت سامسونگ که حدود ۵۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار موبایل را تشکیل می‌دهند حتی در مرحله دوم هم شامل اجرای رجیستری نشده‌اند.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران همچنین اعلام نمود که گوشی‌هایی مانند ال‌جی مگر چند درصد از گوشی‌های موجود در بازار را تشکیل می‌دهند که شامل طرح رجیستری شوند و اظهار نمود که مردم بابت این طرح مبالغ بسیاری را پرداخت می‌کنند، گوشی‌ها را با قیمت بیشتری می‌خرند در حالی که هیچ امکانات جدیدی به گوشی‌ها اضافه نشده است.

ایجاد بازار رقابتی یا اجرای رجیستری تلفن همراه ؟

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران، اظهار کرد که وی از ابتدا پیشنهاد کرده است که گوشی‌های تلفن همراه را آزاد بگذارند و طرح رجیستری اجرا نشود. وی هدف از این پیشنهاد را ایجاد بازار رقابتی اعلام کرد و ادامه داد که با این کار فضای استفاده از رانت نیز بسته خواهد شد.

به گفته وی وقتی چنین قوانینی در نظر گرفته می‌شود فضای استفاده از رانت‌ها و سوءاستفاده‌ها نیز باز می‌شود. وی همچنین اعلام نمود که این موضوع در مورد بازار طلا و سکه و دلار هم صادق است.

میرمهدی در آخر در مورد اولین برند گوشی موبایل یعنی آیفون که مشمول طرح رجیستری شد اظهار نمود که بسیاری از گوشی‌های آیفون پیش از آن برای تعمیر به برخی از شرکت‌ها در خارج از کشور فرستاده شده بودند که پس از اجرای رجیستری وقتی به داخل کشور وارد شدند به عنوان گوشی اورجینال در اختیار مردم قرار گرفتند در حالی که تعدادی از آنها هنوز دارای سیم کار خارجی بودند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر