;
coinex

بهترین هارد اکسترنال 2020 ؛ دنیا را ذخیره کن!

هارد اکسترنال بدون شک از مهمترین و حیاتی ترین ابزارهای جانبی کامپیوتری محسوب میشود. با ما باشید در بهترین هارد اکسترنال 2020 همراه باشید.

امروزه حجم اطلاعات که هر فرد ذخیره میکند بالا رفته است و همه ما نیاز به بهترین هارد اکسترنال داریم تا هم  از بابت ذخیره اطلاعات آسوده باشیم هم سرعت خوبی داشته باشد. برای بهترین انتخاب تکراتو همراه باشید.

همه ی ما با این مورد روبه رو شدیم که فضای خالی روی لپ تاپ یا کامپیوترمان در حال تمام شدن است یا اینکه می خواهیم از عکس ها و ویدئوهای خود پشتیبان تهیه کنیم اما فضای کافی نداریم.

از طرفی هم حافظه های ذخیره سازی قیمت ارزانی هم ندارند. در این بررسی بهترین پیشنهاد های خرید هاردهای اکسترنال را به شما می دهیم که علاوه بر هزینه ای که می کنید بهترین نوع را انتخاب کرده باشید.

هنگام انتخاب هارد دیسک مناسب باید چند نکته را در خاطر داشته باشید. به این فکر کنید که به چه چیزی نیاز دارید، بودجه تان چقدر است؟ چقدر قصد استفاده از هارد را دارید و غیره. دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک بسیار زیادی می کند چونکه این دید را به شما می دهد تا آنچه که واقعا به دنباش هستید را پیدا کنید. در هنگام خرید هارددیسک شما باید به قابلیت های زیر توجه زیادی داشته باشید.

ظرفیت و نوع مکانیسم ذخیره سازی مهمترین فاکتور در نظر گرفته شده است و هرکدام بسته به نیاز شما هزینه های متفاوتی خواهد داشت. فاکتورهای دیگر شامل اندازه فیزیکی ، رابط مورد استفاده برای اتصال به رایانه شخصی شما است. این بررسی به تمام سوالات شما در مورد خرید یک حافظه اکسترنال پاسخ می دهد.

بهترین هارد اکسترنال 2020 ؛ نکاتی مهم پیش از انتخاب

بهترین مارک هارد اکسترنال 2020

پیش از ورود به بحث اصلی و معرفی برندها و مزایای هاردهای مختلف،‌ بد نیست نکاتی در ارتباط با کارایی، امکانات و ظرفیت هاردها به طور کلی را با شما در میان بگذاریم. سعی کنید با درنظر گرفتن این فاکتورها نسبت به انتخاب و خرید هارد مدنظر خود اقدام کنید. ما سعی کرده ایم به اساسی ترین فاکتورهایی که به نظر میرسید بپردازیم.

ظرفیت ؛ فاکتورهای انتخاب بهترین مارک هارد اکسترنال 2020

وقتی که صحبت از جنبه های مهم یک هارد می شود، احتمالا ظرفیت در صدر لیست قرار می گیرد. مهم نیست فضای ذخیره سازی شما چقدر بزرگ باشد، در نهایت این ظرفیت پر خواهد شد، این یک واقعیت ساده است.

بنابراین همیشه هارد دیسکی را خریداری کنید که ظرفیت بیشتری را نسبت به انچه که فکر می کنید نیاز دارید را داشته باشد. اگر فکر می کنید به یک هارد ۵۰۰ گیگابایتی برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارید یک هارددیسک ۱ ترابایتی خریداری کنید.

اگر فکر می کنید به یک هارددیسک ۲ ترابایتی نیاز دارید شما باید هاردی خریداری کنید که حداقل ۳ ترابایت فضا داشته باشد و غیره.

سرعت ؛ فاکتورهای انتخاب بهترین مارک هارد اکسترنال 2020

سرعت دومین قابلیت مهم یک هارددیسک است. هیچ کس نمی خواهد نصف روز خود را منتظر انتقال اطلاعات بماند. به همین دلیل هاردهایی را انتخاب کنید که سریعترین سرعت ممکن را داشته باشند، گرچه این هارددیسک ها گرانتر هستند.

سرعت انتقال بالای ۱۵۰ مگابایت در ثانیه برای یک هارد اینترنال بیش از حد مناسب است در حالی که برای هارددیسک های اکسترنال سرعت قابل قبول حدود ۱۰۰ مگابایت در ثانیه است.

بیشتر بخوانید:

اتصال ؛ فاکتورهای انتخاب بهترین برند هارد اکسترنال 2020

هارددیسک های اینترنال معمولا اتصال SATA را ارائه می دهند. اخیرا SATA 3 به یک استاندارد تبدیل شده است اما ممکن است هارددیسک های کندتر SATA 2 هم در بازار وجود داشته باشند. اگر می توانید همیشه به سراغ هارددیسک های سریعتر SATA 3 بروید.

وقتی در مورد هارددیسک های اینترنال صحبت می کنیم اکثر آنها اتصال USB را ارائه می دهند. گرچه USB 2.0 هنوز قابل قبول است اما بهتر است هاردهایی که از استاندارد USB 3.0 استفاده می کنند و در نهایت منجر به انتقال سریعتر داده ها می شوند را انتخاب کنید.

چه رابط اتصالی مناسب هارد اکسترنال است؟

بهترین مارک هارد اکسترنال 2020

در حال حاضر ، سریعترین نوع اتصال اصلی Thunderbolt 3 است که با فرض اینکه شما یک لپ تاپ یا دسک تاپ جدیدتر با درگاه Thunderbolt 3 دارید ، مفید است. همه لپ تاپ های اخیر اپل این درگاه را دارند.  اما در دستگاه های ویندوز کمیاب تر هستند.

اتصال

این رابط کاربری دارای یک رابط USB Type-C است (همه درگاه های USB Type-C از Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی کنند) و حداکثر توان تا 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند.  یک درایو رومیزی که از Thunderbolt 3 پشتیبانی می کند ، ممکن است دارای اتصالات اضافی DisplayPort و USB نیز باشد که به شما امکان می دهد به درایو خود صفحه کلید ، ماوس ، مانیتور و سایر لوازم جانبی اضافه کنید.

آیا خرید هاردهای ضد ضربه و ضد آب میتواند فکر مناسبی باشد؟

بهترین هارد اکسترنال ضد ضربه

بسیاری از بندها و شرکتها علاوه بر توجه به فاکتورهای ظرفیت و سرعت به مسئله مقاومت نیز توجه خاصی به خرج میدهند. اما شما باید متناسب با نیاز و بودجه خود تصمیم بگیرید.

عموما هارددیسک هایی که بسیار سخت جان هستند به تناسب استحکام خود قیمت بیشتری نیز دارند. اما برای خرید اینگونه هارد و یا پیشنهاد آن بهتر است این سوالات را از خود بپرسید: آیا من میخواهم با هارد خود شنا کنم؟ آیا امکان دارد هارد خود را از ارتفاعی بیش از 3 متر به زمین بکوبم؟ آیا بردن هارددیسک به استخر فکر خوبیست؟ شستن هارد چطور؟ یا حتی پختن آن؟

بیشتر بخوانید:‌

اگر برای این سوالات به پاسخهای مشخصی رسیدید نسبت به خرید هاردهای ضد آب و ضد ضربه نیز به تصمیم مشخصی رسیده اید.

انتخاب بهترین برند هارد اکسترنال 2020 ؛ اهمیت ضمانت نامه؟

بهترین مارک هارد اکسترنال 2020

شاید تنها چیزی که به آن توجه زیادی نمی کنید ضمانت نامه باشد. اگر درایو شما به دلیل آسیب دیدن آن خراب شود ، ضمانت نامه آن را پوشش نمی دهد. اگر درایو به دلیل نقص در تولید مشکلی داشته باشد، اکثر ضمانت ها به سادگی درایو را جایگزین می کنند و هزینه خدمات بازیابی را که سعی در نجات داده های شما از درایو خراب دارند ، پوشش نمی دهند.

ضمانت نامه

پس این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت گارانتی کننده جزء بهترین و نامدارترین شرکت ها باشد. در ایران می توان به شرکت های  “سازگار ارقام” ، “آونگ” ، آواژنگ و “داده پرداز رایانه متین” اشاره کرد.

بهترین هارد اکسترنال 2020 ؛ پیشنهاد تکراتو چیست؟

با توجه به تمامی نکات پیش گفته که امیدوارم واقعا خوانده باشید و در خرید خود دخالت دهید، به معرفی فهرستی کامل از بهترین هاردهای اکسترنال 2020 اقدام میکنیم. این گزینه ها هرکدام مزایای خاص خود را دارند و سعی کنید در انتخاب برای خرید به تناسب نیاز خود اقدام کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYNN0010B ظرفیت 1 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال 2020

هارددیسک اکسترنال «My Passport» محصولی از شرکت «وسترن دیجیتال» است که از طریق رابط USB3.0 به رایانه‌ی شما متصل می‌شود و شما را در ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد همراهی می‌کند. ظرفیت این هارددیسک یک ترابایت است و برای کاربرانی ‌که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

سایز هد ارائه‌شده روی این محصول 2.5 اینچ است. جنس بدنه‌ی My Passport از پلاستیک است؛ ولی این به معنای کیفیت بد آن نیست و می‌تواند در برابر بسیاری از صدمات مقاومت خوبی از خود نشان دهد. طراحی بدنه‌ی My Passport را می‌توان به دو قسمت ساده و هاشورخورده تقسیم کرد که باعث زیبایی بیشتر آن شده است.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله‌ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است. هارددیسک اکسترنال My Passport در رنگ‌های مختلفی ارائه شده که با توجه به هر سلیقه‌ای حق انتخاب مناسبی وجود خواهد داشت.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • سرعت انتقال داده‌ها: 5 گیگابیت‌برثانیه
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر
  • مقاوم در برابر شوک: خیر
  • مقاوم در برابر لغزش: خیر
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: خیر

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA1000400 ظرفیت 1 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال 2020

شرکت سیگیت (Seagate) در زمینه‌ی تولید هارددیسک‌های اینترنال و اکسترنال، سابقه‌ای دور و دراز دارد و می‌توان به‌راحتی به محصولاتش اعتماد کرد و با خیال راحت از این محصولات به عنوان راه‌حلی برای مشکل پیش‌آمده بهره گرفت.

یکی از هارددیسک‌های ساخت سیگیت، مدل اکسپنشن پرتابل (Expansion Portable) است که توانست چندین سال در بازار محصولات الکترونیکی دوام بیاورد و بازخوردهای مناسبی برای شرکت سازنده‌اش داشته‌باشد؛ به همین دلیل، شرکت سیگیت به فکر ایجاد تغییرات جزیی در محصول موفق قبلی افتاد و سعی کرد با چند تغییر ظاهری ساده، به نوعی اکسپنشن پرتابل را به‌روزرسانی کند.

هارد سیگیت

نتیجه‌ی این تصمیم به تولید هارددیسکی منجر شد که از لحاظ ظاهری زیباتر شده و در مقایسه با ظاهر ساده‌ی مدل قبل، با زمانه‌ هماهنگ‌تر است. قسمت جلویی یا به‌عبارتی همان صورت (Face) دستگاه، از موزاییک‌هایی مربعی تشکیل شده‌ است که کنارهم قرار گرفته‌اند. این ظاهر جدید، هارمونی خاصی دارد و اکسپنشن پرتابل جدید را کاملا از هم‌نسلانش جدا می‌کند.

این هارددیسک اکسترنال با استفاده از رابط USB 3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود؛ پورت USB 3.0 قابلیت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر را هم دارد و چنانچه از کامپیوتری استفاده می‌کنید که به پورت USB 2.0 یا USB 1.1 مجهز است، مشکلی از بابت ناسازگاری نخواهید داشت.

برق موردنیاز برای کارکردن هارددیسک از طریق همان کابل USB تامین می‌شود و به این ترتیب، دیگر به همراه داشتن یک آداپتور حجیم و سنگین نیازی نخواهید داشت. سیستم‌عامل ویندوز، اکسپنشن پرتابل جدید را به سرعت و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای شناسایی می‌کند و قادر است اطلاعات را از روی آن بخواند یا روی آن کپی کند. همه‌ چیز به سادگی و در کمال راحتی کاربر انجام می‌شود.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 2.0 و USB 3.0
  • سرعت چرخش: 5400 دور بر دقیقه
  • سرعت انتقال داده‌ها: در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت‌برثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت‌برثانیه
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر
  • مقاوم در برابر شوک: خیر
  • مقاوم در برابر لغزش: خیر
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: خیر

بیشتر بخوانید:

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 2 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال ضد ضربه

هارددیسک اکسترنال HD720 یک محصول ضدضربه و ضدآب است که مقاومت بالایی در برابر حوادث فیزیکی پیش‌بینی نشده دارد و قادر است در هر شرایطی، از اطلاعات شما حفاظت کند. روکش بیرونی HD720 از جنس پلاستیک نرم ساخته شده و به‌واسطه این لایه‌ی الاستیک می‌تواند سخت‌ترین ضربات را دفع کند.

هارد ای دیتا

این هارددیسک از رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند و سرعت مناسبی هم دارد. این هارد در سه رنگ مشکی، سبز فسفری و آبی فیروزه‌ای ساخته شده‌است. مقاومت بسیار خوب این محصول شرکت ای دیتا در برابر انواع صدمات باعث شده که بتوان از آن با خیال راحت برای ذخیره‌سازی اطلاعات بهره برد.

هارد HD720 می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد که این موضوع برای بسیاری از کاربران با اهمیت است و آنرا در نظر ایشان تبدیل به بهترین هارد اکسترنال 2020 کرده است. شرکت ای دیتا این هارد اکسترنال را به یک نشان‌گر LED تجهیز کرده است. این نشان‌گر می‌تواند به دو رنگ قرمز و آبی در دو حالت روشن ماندن به‌صورت ثابت و چشمک زن اطلاعاتی را به کاربر ارائه دهد.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 2.0 ,USB 3.0
  • سایز هد: 2.5 اینچ
  • سرعت انتقال داده‌ها: در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: بله
  • مقاوم در برابر شوک: بله
  • مقاوم در برابر لغزش: بله
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: بله

بیشتر بخوانید:

هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال ضد ضربه

شرکت «سیلیکون پاور» (Silicon Power) این سری از هارددیسک‌های اکسترنال خود را با نام آرمور (Armor) به معنای زره یا ضدگلوله به بازار ارائه کرده است که بدون شک به‌عنوان پرطرفدارترین هارد اکسترنال 2020 خواهد بود.

البته این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده، زیرا این سری از هارددیسک‌ها که A80 هم عضو آن‌هاست، در برابر آب، ضربه، گرد و خاک، فشار و لرزش مقاوم هستند و این خاصیت‌ها در آزمایش‌های مختلف سیلیکون‌پاور به اثبات رسیده است. آرمور را شاید بتوان بهترین هارد اکسترنال 2020 در نوع خود دانست.

هارد سیلیکون پاور
بهترین هارد اکسترنال 2020

نام انتخاب‌شده برای این سری از هارددیسک‌ها هم به همین دلیل است. این هارددیسک اکسترنال 2ترابایتی از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و در عین حال با رابط‌های قدیمی‌تر مانند USB 2.0 نیز سازگار است. هارددیسک A80 انرژی مورد نیاز خود را نیز از همین رابط USB تامین می‌کند و این کار را به صورت هم‌زمان در حال تبادل اطلاعات انجام می‌دهد.

این هارددیسک برای افرادی که بیشتر زمان خود را در حال حرکت هستند و یا افرادی که می‌خواهند اطلاعات مهم خود را همیشه همراه داشته باشند و نمی‌خواهند نگران ازبین‌رفتن اطلاعات بر اثر آسیب و خطرات ناگهانی باشند، بسیار مناسب است.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 2.0 و USB 3.0
  • سایز هد: 2.5 اینچ
  • سرعت چرخش: 5400 دور بر دقیقه
  • سرعت انتقال داده‌ها: با رابط USB 3.0 با حداکثر سرعت 5 گیگابیت‌برثانیه و با رابط USB 2.0 با حداکثر سرعت 480 مگابیت‌برثانیه
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله
  • مقاوم در برابر شوک: بله
  • مقاوم در برابر لغزش: بله
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: بله

هارد اکسترنال اس اس کا مدل SSM-F100 ظرفیت 3 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال 2020

هارد اکسترنال وایرلس SSK SSM-F100 محصولی است که می تواند علاوه از تامین نیاز به فضای ذخیره‌سازی، امکانات دیگری در اختیار کاربران قراردهد. ظرفیت ذخیره سازی ، 3 ترابایت می باشد. برنامه هوشمند مدیریت این دستگاه (SSK CLOUD) امکان مدیریت انتقال اطلاعات، دسترسی تعداد کاربران به دستگاه، دسترسی از راه دور و امکان پشتیبان گیری را میسر می سازد.

بهترین هارد اکسترنال 2020

سرعت انتقال اطلاعات ار طریق وایرلس 300 مگابیت بر ثانیه می باشد. F100 دارای پورت شبکه و USB 3.0 می باشد. کاربر می تواند با استفاده از دو لایه رمزگذاری، امنیت اطلاعت خود را دوچندان کند. همه اینها میتواند این هارد را به بهترین هارد اکسترنال 2020 در حجم سه ترابایت تبدیل کند.

پشتیبانی از پروتکل سامبا، امکان mirroring از طریق برنامه و راه دور و سازگاری باسیستم عامل iOS، Android، Windows، Mac OS، لینوکس از دیگر مزایایی این هارد اکسترنال بی سیم می باشد.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 3 ترابایت
  • نوع حافظه: دسکتاپ
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 3.0 ,RJ45 Ethernet , Wi-Fi
  • سایز هد: 2.5 اینچ
  • سرعت چرخش: 7200 دور بر دقیقه
  • سرعت انتقال داده‌ها: 300 مگابایت‌برثانیه
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر
  • مقاوم در برابر شوک: بله
  • مقاوم در برابر لغزش: بله
  • مقاوم در برابر خش: بله
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: خیر

بیشتر بخوانید:

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال 2020

هارددیسک «My Book Desktop» توسط شرکت «وسترن دیجیتال» طراحی و تولید شده است. این هارددیسک از طریق رابط USB3.0 به رایانه متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. هارددیسک‌های اکسترنال به دو گروه قابل‌حمل و دسکتاپ تقسیم می‌شوند که با توجه به نوع استفاده، هرکدام می‌توانند کاربرد خاصی داشته باشند.

هارددیسک My Book Desktop از نوع هارددیسک‌های رومیزی است. این محصول انرژی خود را از طریق آداپتور برق شهری تأمین می‌کند که در جعبه محصول قابل ‌مشاهده است. هارددیسک My Book Desktop با سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است.

بهترین هارد اکسترنال 2020

هارددیسک‌های اکسترنال رومیزی راه‌حل بسیار خوبی برای نگه‌داری نسخه‌ی پشتیبان و آرشیو اطلاعات هستند. مهندسان شرکت وسترن دیجیتال هارددیسک My Book Desktop را در ابعاد بسیار مناسبی تولید کرده‌اند. این سبک از طراحی علاوه‌بر زیبایی بیشتر محصول باعث شده که فضای زیادی از میزکار توسط My Book Desktop اشغال نشود.

اگر قصد تهیه‌ی یک محصول حرفه‌ای برای ذخیره‌سازی و آرشیو اطلاعات با امنیت بالا را دارید، My Book Desktop می‌تواند انتخاب مناسبی به عنوان بهترین هارد اکسترنال 2020 باشد.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 4 ترابایت
  • نوع حافظه: دسکتاپ
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • سایز هد: 3.5 اینچ
  • سرعت انتقال داده‌ها: 5 گیگابیت‌برثانیه
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر
  • مقاوم در برابر شوک: خیر
  • مقاوم در برابر لغزش: خیر
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: خیر

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 5 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال 2020

شاید از جمله بهترین هارد اکسترنال 2020 باشد. شرکت تایوانی «سیلیکون‌پاور» (Silicon Power) پس از تولید موفق چندین مدل از هارددیسک‌های اکسترنال سری آرمور (Armor)، این‌بار Armor A85 را عرضه کرده‌ است. در بدنه‌ی آرمور A85 از آلومینیوم استحکام‌یافته استفاده شده‌ است که هم به زیبایی این محصول کمک می‌کند و هم مقاومت آن را کمی افزایش می‌دهد.

سیلیکون پاور

البته آرمور A85 برای حفاظت از اطلاعات، کمتر به این پوشش آلومینیومی وابسته است و با سه لایه‌ی محافظ، از هارددیسک داخلی مراقبت می‌کند. این سه لایه با ایجاد یک لایه بالشتکی، ضربه‌های وارده را جذب کرده و در جهت خنثی‌کردن آن‌ها می‌کوشد. نقش این لایه‌ها دقیقا مشابه سیستم تعلیق و فنربندی خودروست که با ایجاد لایه‌ای فنری، مانع آسیب‌رسیدن به هارددیسک می‌شوند.

به لطف این سازوکار محافظتی، آرمور A85 می‌تواند وزن 500کیلوگرمی را به‌راحتی روی خود تحمل کند و آسیبی به آن وارد نشود.همچنین تا ارتفاع 122سانتی متری در برابر سقوط از ارتفاع مقاوم است. ضدضربه‌، ضدشوک و ضدآب بودن از دیگر ویژگی‌های این محصول سیلیکون‌پاور است؛ به‌این‌ترتیب آرمور A85 دارای گواهینامه IP68 هم است.

شرکت سازنده‌ی این هارددیسک برای امنیت اطلاعات کپی‌شده درون آن، نرم‌افزار رایگان SP HDD Lock را عرضه کرده ‌است که به کمک آن می‌توانید به‌سادگی روی داده‌ها، رمز بگذارید تا کسی نتواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته ‌باشد. برای وصل‌کردن این هارددیسک‌اکسترنال به کامپیوتر، رابط پرسرعت USB 3.0 در اختیار شماست که می‌تواند با سرعت زیادی اطلاعاتتان را جابه‌جا کند.

البته از رابط USB 2.0 و نسخه‌های قبل‌تر از آن هم پشتیبانی می‌شود و نیازی نیست حتما یک کامپیوتر دارای پورت USB 3.0 داشته‌ باشید. برای کابل رابط USB، یک نوار کشی پلاستکی، دور بدنه‌ی این هارددیسک تعبیه شده‌ است که تا حد زیادی از گم‌شدن احتمالی این کابل جلوگیری می‌کند. این هارداکسترنال در پنج ظرفیت و از 500 گیگابایت تا 5 ترابایت تولید شده‌ است.

مشخصات فنی

  • ظرفیت: 5 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: با سیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • سایز هد: 2.5 اینچ
  • سرعت انتقال داده‌ها: در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله
  • مقاوم در برابر شوک: بله
  • مقاوم در برابر لغزش: بله
  • مقاوم در برابر خش: خیر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار: بله

بیشتر بخوانید:

.

منبع : techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر