;
coinex

کشتی مرسر استریت (Mercer Street) رژیم اشغالگر در دریای عمان ؛ ماجرا چیست؟

حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان در روزهای گذشته موضوع خبرسازی شده است. اما از این کشتی رژیم اشغالگر قدس و حمله به آن چه می دانیم؟

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی امنیتی دریایی موسوم به دریاد گلوبال در گزارشی اعلام کرد که یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفته و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

همین خود بهانه ای شد برای سران رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت های غربی حامی اشغالگران تا بار دیگر انگشت اتهام به سوی حاکمیت ایران دراز کنند. طی روزهای گذشته جز واکنش سران اسرائیل و آمریکا به این موضوع، تصاویر خسارات وارده به کشتی مرسر استریت نیز منتشر شده است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

کشتی مرسر استریت (Mercer Street) رژیم اشغالگر در دریای عمان

مقامات رژیم صهیونیستی در اولین ساعات پس از حمله پهپادی به مرسر استریت، مستقیما حکومت ایران را مسئول حمله به کشتی در نزدیکی سواحل عمان معرفی کردند. در این حمله دو خدمه انگلیسی و رومانیایی این نفتکش کشته شدند.

یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل شامگاه جمعه در گفتگویی با دومینیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا، این موضع را علیه حاکمیت ایران اعلام کرد. اما علتی جز کینه و دشمنی همیشگی با دولت و مردم ایران برای این ادعا ذکر نکرد. او به راب اینچنین گفت:

ایران نه فقط مشکل اسرائیل است بلکه صادر کننده تروریسم بوده که به تمامی ما آسیب می‌رساند

او بدون ارائه هیچ مدرک یا حتی دلیل منطقی و مستدلی با متهم کردن ایران به حمله گفت:

پاسخی سخت برای حمله به مرسر استریت محفوظ است

شرکت اسرائیلی مالک این نفتکش، شرکت زودیاک است که مقر آن در لندن قرار است. زودیاک در بیانیه خود مرتبط با این حمله گفته که این حمله جز دو کشته هیچ زخمی دیگری نداشته است. مالک این شرکت، ایال اوفر، میلیاردر اسرائیلی معروف است.

اسرائیل در حالی ایران را متهم می‌کند که شب گذشته شبکه تلویزیون العالم در گزارشی نوشت:

حمله صورت گرفته به کشتی اسراییلی در شمال دریای عمان، در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونسیتی به فرودگاه «ضبعه» منطقه قصیر سوریه صورت گرفت.

تصاویر خسارات وارده به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت که ساعاتی پیش رسما منتشر شدند را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خسارات وارده به کشتی اسرائیلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر