coinex
راهنمای خرید تکراتو

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری و دفتر تسلا نهایی شده است. شنیده ها حاکی است مدت‌ها برای این سفر رایزنی‌هایی در دست انجام بوده است.

روزی نیست که خبری درمورد ایلان ماسک، این کارآفرین پنجاه ساله منتشر نشود. مدیرعامل تسلا و بنیان‌گذار اسپیس‌اکس، علاوه بر میلیارد‌ها دلار ثروت، ماجرای پرفراز و نشیبی در صنایع حساسی مثل خودرو سازی و ساخت موشک پشت سر گذاشته است. ایلان ماسک میلیاردر پرآوازه و بنیانگذار تسلا، اسپیس ایکس و استارلینک در جدیدترین توییت خود گفته به زودی به ایران سفر می‌کند. کارآفرین آمریکایی هفته گذشته در آلمان گیگافکتوری جدید تسلا را تاسیس کرد. سالانه 500 هزار دستگاه خودروی تسلا در آلمان تولید خواهد شد.

ماسک گفته مذاکرات پشت پرده برای تاسیس دفتر تسلا در ایران مدت‌هاست که در سکوت خبری در جریان بوده؛ مذاکراتی که به نظر می‌رسد با موافقت طرفین به سرانجام رسیده و تکنوکینگ به زودی راهی ایران خواهد شد.

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

ساخت کارخانه تسلا موتورز در ایران یکی از بندهای قرارداد دو طرفه‌ای است که بین ایلان ماسک و طرفین ایرانی تنظیم شده است. شنیده‌ها حاکی است این کارخانه گیگاپاسارگاد (Giga-Pasargad) نام خواهد گرفت و در نزدیکی شهر شیراز افتتاح خواهد شد.

گیگافکتوری پاسارگاد، در ادامه‌ی کارخانه‌های این شرکت در نوادا، نیویورک، شانگهای چین و برلین ساخته خواهد بود. پنجمین گیگافکتوری تسلا هم‌اکنون در تگزاس در حال ساخت است و دفتر مرکزی شرکت هم در آن‌جا خواهد بود.

ایلان ماسک در آخرین توییت خود نوشته است:

در طول سال‌های گذشته خلاقیت مهندسان ایرانی همواره مرا به وجد آورده است. حالا خبر خوب این است که گیگافکتوری ششم برای آنها خواهد بود. به زودی به ایران می‌روم.

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا قطعی شد

بنابه دلایل نامعلومی ماسک توییتش را پس از چند دقیقه حذف کرد. هنوز از جزئیات بیشتر در خصوص سفر ایلان ماسک به ایران اخباری منتشر نشده است. اما این سفر برای علاقه‌مندان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

بروزرسانی: 

ایلان ماسک به ایران نخواهد آمد ؛ سیزدهتون بدر! ☘️🌳

خبر سفر ایلان ماسک به ایران دروغ 13 ما در تحریریه تکراتو بود. اخلاق حکم می‌کند از همه مخاطبانی که به ما اعتماد داشتند و این خبر را باور کردند، عذرخواهی کنیم. کاربران بسیاری نیز زیرک‌تر از این حرف‌ها بودند و به سرعت متوجه اصل ماجرا شدند.

فارغ از جنبه سرگرمیِ ماجرا، خبر سفر ایلان ماسک به ایران، برای ما در تحریریه تکراتو، یک نکته قابل تامل دیگر نیز دارد. لطفا مدتی به این سوال فکر کنید: «چرا باید سفر یک کارآفرین موفق به کشوری دیگر آنقدر غریب و دور از ذهن باشد که رسانه‌های آن کشور فقط به عنوان دروغ 13 بتوانند به سراغ آن بروند؟»

البته همه‌ی آنچه در این خبر خواندید نادرست نبود. هفته گذشته ایلان ماسک واقعا برای تاسیس گیگافکتوری برلین به آلمان سفر کرد. (منبع 😅)

البته ارزش خبریِ این اتفاق در سفر ایلان ماسک به آلمان نبود. هیچ رسانه آلمانی صرفا حضور ماسک در آلمان را موفقیت و دستاورد قلمداد نکرد. بلکه ارزش خبر در تاسیس گیگافکتوری و تولید سالانه هزاران خودروی تسلا در این کشور بود. اگر برای ما صرف حضور کارکتری نظیر ماسک دستاورد محسوب می‌شود، قطعا یک جای راه را اشتباه آمده‌ایم. اینطور نیست؟ نظرتان را در کامنت‌ها در میان بگذارید!

دروغ اول آوریل (April’s Fool) در ایران با نام دروغ 13 شناخته می‌شود. سنتی که احتمالا این روزها بیش از همیشه رنگ باخته است. اما رسانه‌ها در طول سال‌های گذشته خبرهای نادرست زیادی را عامدانه به عنوان دروغ اول آوریل منتشر کرده بودند.

به عنوان مثال در سال 2003 بی‌بی‌سی خبر ترور بیل گیتس را منتشر کرده بود. در ایران نیز برای نخستین بار ابراهیم نبوی، طنز‌پردازِ حالا خارج نشین، خبر آزادی عبدالله اوجالان (فعال سیاسی چپ کرد) را در روزنامه نشاط منتشر کرده بود. روزنامه شرق نیز در سال 83 احتمال سقوط برج میلاد را به عنوان دروغ 13 کار کرد.

اخبار بیشتر:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (311 نظر)

    بله واقعا که ما مستحق این شرکت نیستیم ما باید از افغانستان بنگلادش سریلانکا وو اینجور کشورها برای پیشرفت صنعتی کشور بخصوص اتوموبیل سازی از این کشورها تبعیت کنیم استحقاق ما ایرانی ها از طرف حکومتیان همین ها میتونن باشه تسلا مال از ما بهترین ها میتونه باشه ما همین ارابه های مرگ رو که می‌سازیم از سر ایرانی ها زیاد هست

    پاسخ

    نوشته دروغ سیزده خیلیا اهرشو اصلا ندیدن

    پاسخ

    اگر بیاد پولش از کجا بیاریم

    پاسخ

    هم بی‌مزه بود هم تاسف برانگیز

    پاسخ

    با سلام
    چه کسی به ایلان ماسک اجازه میده قبل از اینکه دولتش بدهکاری های قبلی و تاوان خرابکاری هاش رو بده
    اما
    یه راه دیگه قبول کنه راهش از آمریکا جداست
    هیچ جذابیتی برای ما مردم غرب نزده نیست

    پاسخ

    امدن همان سر از اوین در اوددن همان

    پاسخ

    سلام به همه
    دروغ سیزده پک نوروزی ایرانیان را زیر سوال میبره
    کاش بجای این واژه از واژه شگفتی سیزده،سورپرایز سیزده،یاخیلی واژه های مهیج دیگر استفاده میشد

    پاسخ

    ایلان ماسک بیاد خودروی تسلا تو ایران بسازه ههههههههه پس مگه سایپا ایران خودرو مردن

    پاسخ

    خدا رحم کنه از حالا به بعد،،،،

    تسلا وانت توی خیابان‌های ایران!!!!!

    البته اینگونه خبرها فقط برای بازدید بیشتر از این رسانه های درپیتی هست.

    پاسخ

    همون پاراگراف اولش خوندم متوجه این لوس بازی شدم.
    اینو میخوام بدونم این دروغ سیزده دیگه از کجا اومده مخصوصا تو این چند سال!!!
    لطفا و خواهشا این فرهنگ بیشعوری دروغ گفتن از این عید باستانی ایران زمین پاک کنید.سپاس

    پاسخ

    تو خیلی آدم حسابی هستی ببخشید دروغ سیزده نوشتم ادمین عزیز

    پاسخ

    وقتی مسولین و رئیس جمهور و دولت و مجلس و … همه در مافیای خودرو نقش دارن و ما هم ساکت میشینیم انتظار پیشرفت دارید؟

    پاسخ

    امیدوارم که یک روزی این اتفاق خوب بیفتد و ایشون بیان در ایران و همچنین شرکتهای خوب و بزرگ دیگر و اینکه ایران وارد بازار بزرگ تجارت جهانی بشه که میشه

    پاسخ

    مگرعقلش راازدست داده بیادایران تسلابیادکنارپرایدپارک کنه

    پاسخ

    حقیقتا تو اون روحتون باور کردم. ولی خوب بود شک مثبتی بود هرچند چاخان امیدوارم یه روز بیاد ایران

    پاسخ

    اگر شاه بود همه چیز امکان داشت البته آنموقع این خارجی ها بودند که دنبال قرار داد بستن با ما بودند.پیکان را که یادتان هست عرب ها با حسرت به پیکان ایرانی نگاه می کردند

    پاسخ

    شما هم با نوستالژی فیکتون‌ برید بوق تون رو بزنید

    پاسخ

    همین پیکان رو قبل از انقلاب خواستن صادر کنن کویت تمام ماشینها برگشت خورد ، اعراب از همون اولش هم طبع بالایی داشتن نه مثل مردم ایران قانع به پیکان و پراید و نیسان ابی بودن ، برای همین هست الان تو کشورهای عربی همهشون ماشین لوکس سوارن

    پاسخ

    اخییی ، خاااک بر سر مسولان ما این مملکت با این پتانسیل رو چجور نابود کردن…

    پاسخ

    واقعا خبر و شوخی مزخرفی بود

    پاسخ

    اگر شما سر به تاریخ قدیم ایران بزنید میبینید ایرانیان بهترین مخ جهان را داشتند البته الان هم آمریکا بخاطر همین نخبه ها حمله نمیکنه آقای ایلان ماسک تو بیا ما خودمون یه چند تا آپشن اضافه میکنیم پشیمون نمیشی اگه بیای

    پاسخ

    حیف که روزه‌ام وگرنه یه فحشی چیزی تقدیم می‌کردم!

    پاسخ

    بی تربیت ها
    میخواین دروغ سیزده بگین چرا پای منو وسط میکشین؟

    پاسخ

    دمت گرم😅😅😅😄😄😄😄

    پاسخ

    چرا مزخرف نشر میکنید
    اگر واقعا مغزش اینقدر پاره سنگ بر میداره که نمیتونست بشه ایلان ماسک
    فردا یه برچسب بهش میزنن اموالش رو مصادره میکنن
    شما فکر میکنید امثال جمله فوق رو خودش نمیفهمه؟
    طرف داره تو مریخ شهرک میسازه
    اونوقت میگی چرا همه گفتن دروغ ۱۳ است؟

    پاسخ

    تعجبی نداره. اخبار تمام نشریه های ایران در طول سال دروغ 13 است. عادت داریم. ناراحت نباشید عذرخواهی هم لازم نیست.

    پاسخ

    داشتم به دستگیریش فکر می‌کردم چرا داستان را خراب کردید

    پاسخ

    بحتم ماسک مغز سگ خورده که میخواهد بایران بیاید

    پاسخ

    پشمام واقعا ⁉️⁉️⁉️

    پاسخ

    چرا باید واقعیتی که ۴۰ سال پیش اگربود حتما ما جای المان بودیم ولی حالا دروغی بزرگ محسوب میشود چه گناهی کرده اند این ملت مظلوم دروغ بزرگ **** است که عده ای خود خواه حرص وطمع وچپاول برسرنوشت مردم چنبره زده اند وخود خواهی انها باعث شده رفاه و شادابی تبدیل به حسرت و نا امیدی مردم شده است
    زندگی جهنمی وجهنم دنیوی

    پاسخ

    میاد ایران ماشیناشومیده دونه ای ۲۰۰میلیون ایناهم انبارمیکنن بعددوسال دیگه میدن یه میلیارد بعدمیفهمه باتمامه ایلان ماسکیش چه کلاهی سرش رفته هنوزنفهمیده پول تو دلالیه

    پاسخ

    زمانی نه چندان دور این دروغ ۱۳ ما دروغ آوریل اونا بوده چون ورود به بازار ایران واسشون دست آورد بزرگی محسوب میشد…واقعا جای بسی تاسف که کشور به این بزرگی تا کجا تنزل پیدا کرده که سرمایه گذاری یک شخص تو این کشور دروغ ۱۳ شده…یعنی از خجالت بمیریم بهتره

    پاسخ

    منم فهمیدم خیلی احمقانه س ماسک بیاد ایران اومدم فحش های جدید از کامنتا یاد بگیرم.

    پاسخ