;
coinex

جزئیات بیشتر از iPadOS 16 منتشر شد؛ شباهت بیشتر به لپ تاپ

به زودی کنفرانس سالانه اپل WWDC برگزار خواهد شد و نوآوری‌های این شرکت رونمایی می‌شود. در مروز جزئیات بیشتر از iPadOS 16 با ما باشید.

به گفته منابع موثق، شرکت اپل هفته آینده در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود معروف به WWDC تغییرات قابل توجهی را در سیستم‌عامل iPadOS 16 رونمایی خواهد کرد که می‌توان آن‌ها را تلاشی برای نزدیک کردن تبلت‌های اپل به لپ‌تاپ‌ها دانست.

برخی افراد مطلع که تمایلی به انتشار نام خود نداشته‌اند به بلومبرگ گفته‌اند که بروزرسانی بزرگ نرم‌افزاری بعدی برای آیپد که همان سیستم‌عامل iPadOS 16 است، از یک رابط چندوظیفه‌ای برخوردار است که مرور برنامه‌ها و جابجایی بین‌ آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. همچنین در آپدیت جدید، کاربران می‌توانند اندازه‌ پنجره‌های برنامه‌ها را تغییر دهند و حتی چند برنامه را به طور همزمان مدیریت کنند. اما از جزئیات بیشتر از iPadOS 16 چه می‌دانیم؟

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت‌های 2022؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

جزئیات بیشتر از iPadOS 16

تقریبا 9 درصد از کل فروش سالانه اپل،‌ به آیپد مربوط است و این درصد همانطور که در نمودار زیر می‌بینید در سالیان اخیر همواره رو به افزایش بوده است. اما مسئله اساسی اینجاست که عموم کاربران آیپد به دنبال دستگاهی که بیشتر شبیه به لپ‌تاپ باشد هستند.

جزئیات بیشتر از iPadOS 16

حال و با توجه به تجهیز آیپدها به تراشه قدرتمند M1 که قدرت سخت‌افزاری مشابه با لپ‌تاپ‌های اپل را به ارمغان آورده است، طبیعی است اگر انتظار افزایش قابلیت‌های نرم‌افزاری آیپدها و شبیه‌شدن آن‌ها به لپ‌تاپ‌ها را داشته باشیم.

رابط کاربری جدید آیپد یکی از مهمترین موارد در کنفرانس WWDC 2022 اپل خواهد بود و شامل بروز‌رسانی نرم افزاری برای آیفون، مک، اپل واچ و اپل تی وی نیز می‌شود. کوپرتینویی‌ها هر ساله این کنفرانس را برگزار می‌کنند تا ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری و پیشرفت‌های دستگاه‌های خود را که توسعه دهندگان می‌توانند از آن‌ها در برنامه‌های خود استفاده کنند، به نمایش بگذارند.

در حال حاضر، کاربران iPad می‌توانند برنامه‌ها را به صورت تمام صفحه مانند آیفون اجرا کنند یا دو برنامه را در کنار هم اجرا کنند. این شرکت همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که با کشیدن برنامه‌ها از کناره، نسخه کوچک‌تری از برنامه سوم را نیز اضافه کنند.

در حال حاضر تخمین زده‌ می‌شود اپل بیش از 20 میلیارد دلار از اپ استور درآمد داشته باشد و طبیعتا رویداد WWDC می‌تواند به افزایش این درآمد کمک کند چراکه با ویژگی‌هایی جدیدی که قرار است در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گیرد، آن‌ها می‌توانند برنامه‌های جدید و متنوعی ایجاد کنند که به نوبه خود افزایش درآمد را به دنبال دارد.

در مورد iOS 16 نیز آنطور که پیش از این در تاریخ برگزاری رویداد WWDC 2022 گفته بودیم، اپل در حال برنامه‌ریزی برای چند تغییر چشمگیر، از جمله یک صفحه قفل جدید با ویجت‌هایی متنوع است. این شرکت همچنین قرار است اپلیکیشن Health را به‌روزرسانی کند و ویژگی‌های صوتی و شبکه اجتماعی جدیدی را به پیام‌ها اضافه کند. برنامه‌های بازطراحی‌شده برای macOS نیز در راه است و برای مثال می‌توان به بهبودهایی در System Preferences، که برنامه مدیریت تنظیمات مک است اشاره کرد.

جزئیات بیشتر از iPadOS 16

در مورد اپل واچ، این شرکت در حال برنامه‌ریزی تغییراتی در ظاهر ساعت‌، ناوبری سیستم و بروزرسانی چند مورد از اپ‌های ساعت از جمله به‌روزرسانی قابل توجهی برای ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام است. این شرکت همچنین در نظر دارد یک حالت کم مصرف را برای اپل واچ به کار ببندد که به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه در زمانی که عمر باتری کمی دارد هم کار کند.

به روز رسانی‌های نرم‌افزاری به تقویت سخت افزار آینده اپل کمک می‌کند. در حال حاضر و بنابر شایعات، اپل در حال آماده‌سازی چهار مدل جدید آیفون 14 برای پاییز، یک آیپد پرو به روز شده، سه اپل واچ جدید و چندین مک‌بوک با تراشه های نسل بعدی M2 است. در مورد آیفون 14 پرو نیز اپل در حال برنامه‌ریزی برای نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) است که از iOS 16 پشتیبانی می‌کند.

در حالی که نرم‌افزار جدید در 6 ژوئن معرفی می‌شود،  اپل معمولا بروزرسانی‌های بزرگ نرم‌افزاری را تا پاییز برای مصرف‌کنندگان منتشر نمی‌کند که تقریبا همزمان با معرفی دستگاه‌های جدید است. با این حال، اپل هفته آینده نسخه‌های اولیه بتا را برای توسعه دهندگان عرضه خواهد کرد و آزمایش‌های بتای عمومی برای کاربران بیشتر از ماه آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جزئیات بیشتر از iPadOS 16 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: bloomberg

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر