;
coinex

برقراری ارتباط با فرازمینی ها توسط دانشمندان چینی

یک محقق تلسکوپ رادیویی چینی برقراری ارتباط با فرازمینی ها توسط دانشمندان چینی خبر داده است. با ما باشید تا داده‌های بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در این زمینه بررسی کنیم.

بزرگترین تسلکوپ رادیویی جهان، در هفته گذشته سیگنال عجیبی دریافت کرد که گفته شده احتمال این که مربوط به فرازمینی‌ها باشد وجود دارد. اکنون یکی از پژوهشگران می‌گوید که این سیگنال فقط بر اثر تداخلات رادیویی ایجاد شده بود و مربوط به تمدن فرازمینی‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: چهار تمدن فرازمینی در کهکشان راه شیری وجود دارد؛ مطالعه جدید

ارتباط با فرازمینی ها توسط دانشمندان چینی

یکی از خبرگزاری‌های وابسته به دولت چین، هفته گذشته اعلام کرد که یک سیگنال عجیب توسط بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان که به «چشم آسمان» مشهور است، دریافت شده است. او در ادامه گفت، این سیگنال ممکن است مربوط به زندگی فرازمینی‌ها بوده باشد. اکنون یکی از پژوهشگرانی که در همین راستا فعالیت دارد، اعلام کرده که این سیگنال، هیچ ارتباطی با زندگی فرازمینی ندارد و فقط بر اثر تداخلات رادیویی ایجاد شده است.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان

«ژانگ تونگ-جیه» فردی است که این خبر را منتشر کرده بود. این فرد یکی از اعضای پروژه جستجو بوده که به دنبال حیات هوشمند است. او می‌گوید:

این سیگنال‌ها بر اثر تداخل رادیویی به وجود آمده‌اند. تمام سیگنال‌هایی که تاکنون توسط محققان SETI شناسایی شده‌اند، توسط تمدن خود ما به وجود آمده‌اند، نه یک تمدن دیگر.

تلسکوپ رادیویی چین به شکل کروی بوده که دارای دهانه 500 متری (FAST) است. این تلسکوپ در دریافت سیگنال‌های رادیویی دارای حساسیت بسیار بالاست که از نقاط مختلف آسمان این سیگنال‌ها را دریافت می‌کند.

اهداف SETI، توسط این تلسکوپ محقق خواهد شد. یکی از محققین SETI، به نام «دنی پرایس» از دانشگاه کورتین، با آن‌که در پروژه FAST هیچ نقشی ندارد، ابراز کرد که با توجه به حساسیت آسمان چشم، این تلسکوپ سیگنال‌های متفاوتی را دریافت می‌کند و امکان تداخل آن با سیگنال‌های رادیویی زیاد است. همچنین پرایس گفت، مردم باید با دریافت این نوع اخبار هیجان خود را کنترل کرده و آگاهانه برخورد کنند.
قبل از اعلام این خبر، ژانگ تونگ-جیه اعلام کرده بود که احتمال وجود خطا و تداخل رادیویی زیاد است.

مشکل اصلی که دانشمندان با آن مواجه هستند، انتشار بیشتر سیگنال‌های رادیویی، توسط زمین است. در حقیقت اجتناب کردن از این سیگنال‌ها، کار بسیار دشواری خواهد بود.

«دن ورتهایمر» از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بیان می‌کند: «مشکل اصلی، به‌خصوص در این مورد، این است که ما به دنبال سیگنال‌های فرازمینی هستیم اما آن‌چه مقابل ما قرار می‌گیرد مقدار زیادی سیگنال زمینی است. این سیگنال‌ها بسیار ضعیف هستند، اما گیرنده‌های کرایوژنیک تلسکوپ فوق‌العاده حساسند و می‌توانند سیگنال گوشی‌های همراه، تلویزیون‌ها، رادارها و ماهواره‌ها را دریافت کنند و هر روز بر تعداد ماهواره‌های آسمان افزوده می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ارتباط با فرازمینی ها توسط دانشمندان چینی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر