;
coinex

با ایرباد خلاقانه Wisear وضعیت پخش موسیقی را با حرکات صورت کنترل کنید

با رونمایی از ایرباد خلاقانه Wisear در نمایشگاه CES 2023، یک ویژگی جالب در حوزه کنترل پخش آهنگ را با حرکات صورت خود نیز به نمایش در آمد.

در میان محصولات فناوری محور نمایشگاه CES 2023 نام ایرباد خلاقانه Wisear هم به چشم می‌خورد. با وجود اینکه تعداد ایربادهای بی‌سیم با ویژگی‌های کنترلی فرمان‌های صوتی موسیقی در دنیا بسیار بوده، اما شرکت Wisear با یک نوآوری متفاوت در این بخش ظاهر شده است. این کمپانی پارسال هم با نمایش اولیه این فناوری پا به نمایشگاه CES گذاشت و امسال در واقع اولین نمونه ساخته شده این ایرباد را با ویژگی کنترل پخش صدا به وسیله حرکت عضلات صورت عرضه کرده است.

در این راستا، مدیرعامل Wisear در خصوص اهداف ایرباد خلاقانه Wisear می‌گوید: «این شرکت فعلاً قصد ارزیابی شرایط برای تولید محصول مصرفی این ایرباد را دارد. همچنین این شرکت در پی فراهم‌سازی امکان فروش پتنت استفاده از این فناوری به سایر برندها نیز هست». لازم به ذکر است در نمایشگاه CES 2023 با رونمایی از ایرباد Wisear Perceive، این شرکت برنده جایزه نوآوری این نمایشگاه نیز شده است.

بیشتر بخوانید: ایرباد الجی Breeze با قابلیت بهبود کیفیت خواب رسما معرفی شد

ویژگی‌های ایرباد خلاقانه Wisear

در نمونه اولیه ایرباد Wisear Perceive از الکترودهایی برای تشخیص سیگنال‌های الکتریکی موجود در پوست کانال گوش کاربر استفاده شده است. در واقع هر کدام از این سیگنال‌ها تولید شده بر اثر حرکت عمدی عضلات صورت، توانایی صدور فرمان‌های متفاوتی را دارد. مثلاً با فشردن فک امکان پخش آهنگ بعدی از طریق ارسال دستوری به موبایل یا لپ‌تاپ فراهم می‌شود.

ایرباد خلاقانه Wisear

طرح مفهومی این محصول در بالا قابل‌مشاهده است. اولین نکته که از مشاهده نمونه اولیه این محصول به نظر می‌رسد، ظاهر بزرگ و عجیب آن است. با این حال شرکت Wisear به دنبال آن است تا محصول نهایی خود را مشابه سایر ایربادهای موجود در بازار حداقل از نظر ظاهری عرضه کند. از وعده‌های این شرکت پیرامون محصول نهایی ایرباد خلاقانه Wisear ارائه باتری مطلوب با توانایی شارژدهی مشابه باتری سایر ایربادهای موجود در بازار است.

مدل کنونی این فناوری صرفاً توانایی شناسایی حرکت سیگنال‌های ناشی از حرکت صورت را دارد و برای این هدف دو عملکرد کنترلی را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین Wisear ادعا دارد که تا پایان سال 2023 امکان شناسایی حرکت چشم را هم فراهم خواهد کرد. از اهداف دیگر این شرکت در سال 2024 می‌توان به امکان شناسایی سیگنال‌های مغزی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی‌های ایرباد خلاقانه Wisear چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر